Idealna moč javnih polnilnic

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3435
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1928
2184

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a CRF » 15 Nov 2018, 09:01

Za 1000 avtov dejansko še ne rabimo veliko polnilnic... Bo pa zanimivo videt kdo bo prvi res pripravil eno tako parkirišče z 10+ priključki, da se boš lahko zapeljal tja brez skrbi da bo zaparkirano in pustil tam avto dlje časa.
crunchy, Damijan
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 484
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
239
119

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a N75 » 15 Nov 2018, 09:58

matija je napisal/-a:Kakorkoli, Type2, CEE3, Schuko... nekaj z nizko priklopno mocjo


Najceneje bi bilo na stebriček postavit 4 ali 6 vtičnice CEE 3pol 16A, brez aktivacije RFID, brez števca, brezplačno za vse.

CEE (kamperska) vtičnica je veliko bolj primerna kot šuko.
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 211
Kraj: Ptuj
Avto: BMWi3 ali Hyundai Kona Electric
345
10

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a BoBa » 15 Nov 2018, 10:16

N75 je napisal/-a:
matija je napisal/-a:Kakorkoli, Type2, CEE3, Schuko... nekaj z nizko priklopno mocjo


Najceneje bi bilo na stebriček postavit 4 ali 6 vtičnice CEE 3pol 16A, brez aktivacije RFID, brez števca, brezplačno za vse.

CEE (kamperska) vtičnica je veliko bolj primerna kot šuko.

To je sicer res, ampak javne polnilnice, parkirišča, garažne hiše ipd. bi se morale držati standardov.
Standardizacija poskrbi, da ni potrebno voziti s seboj nešteto kablov in adapterjev.

Standard za polnilnice EV sta v Evropi Type 2 (s kablom ali brez) ter CCS (s kablom).

Vse ostalo so zasilne rešitve, ki jih danes, ko nas je večina uporabnikov entuziastov, več ali manj obvladamo, ni pa to za pričakovati, ko bo uporaba EV množična. Razen tega z vso to navlako strašimo nove uporabnike, ki mrzlično kupujejo razne kable, adapterje, polnilnice itd. še preden sploh dobijo avto. Čez nekaj časa ugotovijo, da večine tega, kar se potem valja v avtu (skoraj) nikoli ne uporablja. Vključno z mano, ki v BMW-ju vozim GO-e Charger, rdeče in modre adapterje.... Sicer sem v letu dni 3 x polnil na CEE, ni pa bilo nujno in bi brez vse te krame z lahkoto preživel.
DGJ, CRF, elbic, N75
Uporabniški avatar
Hitch-Hiker
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Avto: Ioniq, Rav4
244
154

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a Hitch-Hiker » 15 Nov 2018, 12:03

BoBa je napisal/-a:Standard za polnilnice EV sta v Evropi Type 2 (s kablom ali brez) ter CCS (s kablom).

Kot si rekel je to standard za polnilnice.
Parking, kjer bi imel schuko al pa CEE prikljucek (ustrezno zasciten en in drug), ni polnilnica ampak parking z moznostjo polnjenja z nizko mocjo daljsi cas in je to polnjenje vsteto v ceno parkirnine.
Zraven bi pa lahko bile polnilnice z vecjo mocjo, kjer polnis in polnjenje placas, ce pa pustis avto priklopljen daljsi cas (poln) in ne polnis se pa ekstra racuna. Polnjennje na teh bi bilo placjljivo in tu bi imel type2 (po moznosti s kablom) ali pa CCS (s kablom).
bnovak88, elbic, Stromcek
desiro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 75
Kraj: Lj
Avto: Nissan Leaf 2018 Tekna
87
12

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a desiro » 15 Nov 2018, 19:13

Vse kar preberem je. plačljivo in plačljivo pa še malo plačljivo, pa dobro kaj mate res vsi preveč denarja?

Strinjam se s tem da če je avto poln in je še vedno prikopljen da bi se stvar mastno zaračunala dokler pa avto ni poln in seveda ne presega neke časovne omejitve polnjenja pa bi moralo vsaj pri nas ostati še vse kot je, madona saj lahko kaj pa tudi država da za razvoj elektromobilnosti. Po žepu bi udarilo le tiste ki ne razumejo nekega v zdravih mejah napisanega bontona.
crunchy, DGJ
kavka
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 58
21
14

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a kavka » 15 Nov 2018, 19:26

Dve skrajnosti. Eni bi radi vse zastonj, drugi bi vse računali.
Upoštevaj, da si za nakup že dobil subvencijo! Sedaj bi pa najbrž še rad zastonj gorivo, zastonj cestnino, zastonj zavarovanje, ...
Robinhood, Stromcek
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 439
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
287
17

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Goran » 15 Nov 2018, 19:46

Tu lahko bluzimoin sanjamo, tega nam ne more nihče vzeti. Brezplačnost pa z lahkoto. In nam tudi bodo, slej kot prej. Takrat bo tu gor precej manj EV navdušencev. :)
Robinhood, Nejccc, desiro
Tavelk
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 40
Kraj: Grosuplje
Avto: KIA SOUL EV
87
3

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Tavelk » 16 Nov 2018, 08:16

Pa kaj vam enim ni jasno? Hočete da nam računajo? Še kaj mi morali mi dobiti za nazaj, ker zmanjšujemo CO2 in odnašamo rit državi, da ne bo dobila ne vem kakšnih kazni iz Bruslja?

Pa vaš električni avto, je bil prepoceni? Poglejte si malo cenike še enkrat.

Ko bodo cene izenačene z navadnim bencinskim motorjem in isto opremo in ko bo na cesti vsaj 30% električarjev, potem pa naj se računa, do takrat pa bi morale biti vse javne polnilnice zastonj. PIKA. Tudi vsi nakupovalni centri upam da bodo videli prednost brezplačne hitre polnilnice, mislim da se je Lidlu v Ljubljani že 3x povrnila (saj če gledam po sebi kolikokrat sem bil pri njih, odkar uporabljam njihovo polnilnico).

Pa lep dan
crunchy, Matej, CRF, DGJ, Robie, talker2, robertto, desiro, keeva
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 802
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
526
566

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a crunchy » 16 Nov 2018, 08:47

Tavelk je napisal/-a:Pa vaš električni avto, je bil prepoceni? Poglejte si malo cenike še enkrat.

Se strinjam. Tudi ceniki z odšteto subvencijo so ponavadi kar hudi. Sem imel veliko srečo, da sem pred letom naročil Leafa verzije 2.0 (vmes se je vozilo z istimi specifikacijami občutno podražilo). Danes če me kdo vpraša ali se EV splača (da bi ga kupil), mu/ji povem, da je morda najbolje malce počakati, ker so cene divje.
Malce off-topic, vendar pa mi sploh ni bilo jasno zakaj nihče na Forumu ni naročil Kone na Hrvaškem, če je razlika v ceni tako očitna. Pri 64 kWh verziji je najcenejša HR cena 35.000 EUR, v SLO pa 41.000 EUR. Pri tem je davek na HR nekoliko višji kot v SLO, če se ne motim. Ali imajo ljudje res toliko denarja?
Uporabniški avatar
Hitch-Hiker
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Avto: Ioniq, Rav4
244
154

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Hitch-Hiker » 16 Nov 2018, 09:32

Ne se razburjat.
Samo pravimo, da na zalost ne bo slo drugace, kot da postanejo polnilnice placljive. Saj se da ceno elektrike pametno postavit, da samo polnjenje ne bo drago. Ko pa je avto parkiran pa ne polni, bi moralo biti pa drago, da bi ljudje umikali avte. Oz bi morali biti na parkiriscih na voljo parkirna mesta s schuko/CEE vticnicami, kjer bi bilo polnjenje zastonj.
Velikokrat sem prisel do polnilnice, ki je bila zaparkirana z EV, ki je bil priklopljen cel dan, poln... Jaz se pa nisem mogel priklopit.
Verjetno nisem edini.
Ali pa ce bi postali malo bolj kulturni/uvidevni.... ampak veste da gre to najlazje/najhitreje prek denarnice. Zal.
DGJ, bnovak88, matija, desiro, Stromcek
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 921
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
193
78

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a darjan » 17 Nov 2018, 06:03

ko bo enkrat EV z 500km+ standard, odpadejo vse teorije o vtičnicah povsod, takrat bodo samo še 500kw+ "pumpe"

ker tudi sedaj, če bi imeli parking z šukotiv, se verjetno večini ljudem ne bi dalo vlačih kabel okoli in vsak dan vtikat not in ven.

trenutno smo pač v nekem čudnem vmesnem času, ko rastejo polnilnice za vsakim vogalom, ker je na voljo nek denar za to
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 988
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
735
1004

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Damijan » 17 Nov 2018, 08:33

Izziv "slovenskega" postavljanja polnilnic je, da 99% uporabnikov EV zadostuje šuko/kamper vtičnica (ki stane 4 EUR) in navadna 16A varovalka.

"Lobisti" pa seveda zelo radi postavljajo 2x22kW Type2 z dovodom 3x63A in ločenim odjemom,
kar stane na koncu 10.000+ EUR
in vsakomesečni visok prispevek 3.319 EUR / letno ( SODO - Cenik omre--nine za priklju--no mo-- )...

In na takšni "super-duper" online (ponovno vsakomesečni prispevek za povezljivost, statistike, vzdrževanje...) se potem polnijo priključni hibridi, ki bi jim zadostoval šuko (za prej omenjenih 4 EUR) :/

Še bolj ekstremen primer so taisti PHEV, ki se priključijo na 43kW Type2 (Fast Charger za 30.000+ EUR in 200A varovalkami)
in se ponovno polnijo z 2kW ali v najboljšem primeru 3,6kW ter se ob tem počutijo zeleno in varčno ;)
Goran, SimonZed, timo, DGJ, matija, MIRANRR, Stromcek
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3435
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1928
2184

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a CRF » 17 Nov 2018, 19:46

Meni se pa Schuko na javnih polnilnicah zdi skoraj neuporaben. Na parkirnih mestih, OK, na polnilnici pa morš dobiti vsaj 100 do 200km v dveh do treh urah.
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Tavelk
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 40
Kraj: Grosuplje
Avto: KIA SOUL EV
87
3

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Tavelk » 17 Nov 2018, 20:06

Schuko je idealen za parkirna mesta P+R, saj tam vozila stojijo vsaj 8 ur. To je super in poceni rešitev ko bo EV-jev več.
Pa seveda za vse firme, ki imajo parkirišča in bodo uslužbencem omogočalo polnjenje v času službe.
DGJ, elbic, Robinhood, crunchy
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 342
Avto: C-Zero
230
153

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a mitjap » 17 Nov 2018, 23:12

Na izletih in dnevno polnim skoraj izključno z ~3kW (14A) (mi je vseeno ali je schuko ali Type2 ). DC le na daljših izletih da pridemo do cilja kjer se damo na ~3kW. Nimamo vsi enakih navad zato ne sklepat preveč po sebi :) Dejstvo je da meni zelo prav pridejo počasne javne polnilne postaje in sem z njimi zelo zadovoljen. Da le delajo.
Nejccc, Robinhood, Robie, CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3435
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1928
2184

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Nov 2018, 07:29

Točno tako. Rabimo počasne in poceni in hitre in drage.
matija
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 439
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
287
17

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Goran » 18 Nov 2018, 09:04

Napaka. Rabimo čim več hitrih in poceni :)
CRF
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 988
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
735
1004

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Damijan » 18 Nov 2018, 10:13

CRF je napisal/-a:Meni se pa Schuko na javnih polnilnicah zdi skoraj neuporaben. Na parkirnih mestih, OK, na polnilnici pa morš dobiti vsaj 100 do 200km v dveh do treh urah.


Govoriš o javni polnilnici ali hitri javni polnilnici?

Velika večina EV na trgu ima enofazni OBC, ki omogoča do 32A polnjenja na eni fazi (6,6-7,2kW),
za hitro polnjenje je na voljo DC (ki omogoča, da v 10-20 minutah res napolnimo na hitro...

Postavljanje 2x22kW Type2 javnih polnilnic stane v resničnem (beri Slovenistan) 10.000+ EUR in je primerno samo za EV s trifaznimi OBC (Zoe, Smart, stare(!) Tesle, vsi novejši - i3 11kW, Tesla 16kW, eGolf 7,2 na dveh fazah)
- in na žalost se večini lastnikov EV ne da iti umaknit EV, ko je/bo poln....


Tukaj sem govoril o tem, da če želimo povečano število EV, bo potrebno zagotoviti možnost polnjenja v 8h in več - spet primer Norveška, kjer imajo v parkirnih hišah "šuko" vtičnice, ki "delajo" od 22-06 in so popolnoma dovolj za vsakonočno dopolnjevanje...

Taka rešitev je poceni in omogoča hitro povečanje števila EV v več deset tisoč.

In tisti, ki govorijo o 100 in več kW DC FastChargerjih - da napolnimo v nekaj minutah, ti bodo primerni za transfer (beri počitnice, daljše dnevne vožnje), vendar ponovno - velika večina tega ne potrebuje in gre od doma s polnim EV.

To, da imamo doma prazen EV in ga ne napolnimo, ko imamo čas ter potem zjutraj iščemo "bencinski servis" je skregana logika. :bang:
(Poznam primer - lastnik ICE je imel 7 dni izposojeno Teslo X 100, ki mu zaradi točno takšnega načina razmišljanja ni ustrezala in potrebuje ICE vozilo.)

Mogoče pa se tudi motim.
CRF, Stromcek, matija, instrukcije, ixi
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3435
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1928
2184

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Nov 2018, 10:47

Govorim o tem da niso potrebne samo schuko in 100kW... Ampak še kaj vmes... Idealno 22kW. Še ceneje, različne moči... 3, 7, 11, 22
Ker si ne predstavljam izleta (že po Sloveniji) z 20kWh baterijo in 3.6kW polnjenjem...
Z Zoe in 22kW polnilnicami je to izvedljivo. Gremo na kosilo, baterija polna, sprehod po mestu, baterija polna, ogled znamenitosti, baterija polna.
Goran, DGJ, Stromcek, matija, SimonZed, keeva, crunchy
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
amaterB
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 39
Kraj: Slovenija
Avto: golf sportsvan TSI DSG
20
2

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a amaterB » 18 Nov 2018, 18:43

22 kWh avti bodo prej ali slej degradirani v kuća-poso drugi avto pri hiši. Ko se bo šlo v desettisoče, bodo to 40 kWh ali več baterije. In tak scenarij je treba pokrit, da se bo res kaj poznalo. Izjeme bodo vedno, ampak izjemam pač ne moreš prilagajat cele infrastrukture.
CRF

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na