Idealna moč javnih polnilnic

Polnjenje v divjini je lahko posebna dogodivščina :)
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 423
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
273
17

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Goran » 07 Mar 2018, 16:21

darjan je napisal/-a:Še enkrat, zakaj bi imel nekdo z 22kw močjo polnjenje pravico nad tistim ki mu polni z 1kw?

Parkiranje != polnjenje.


Ne rabi imeti prednosti. Ne more pa biti tam 3 dni, ker potem zaradi enega, ki si jemlje privilegij, cel kup drugih ne pride na vrsto.
matija
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 461
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
238
114

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a N75 » 07 Mar 2018, 17:39

Na dovod 3x80A brez problema namontiraš 6 22kW polnilnic, s tem ko se več vozil priklopi ustrezno zmanjšuješ tok polnjenja.

Kar si tiče zasedenost polnilnic podpiram plačljivo polnjenje, s tem da se za zaposlene ki 8 ur polnijo, naredi nek mesečni najem, po nižji ceni.

V januarju sem Petrolu plačal 11EUR za polnilnice, februarja nisem polnil.
matija
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 882
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Mar 2018, 06:56

Javne, financiranega iz našega denarja, ne morejo biti plačljive :)

Lahko se edino naredi omejitev, kot je v MO LJ
tomi123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 229
Kraj: radeče
93
0

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a tomi123 » 08 Mar 2018, 07:29

darjan je napisal/-a:Javne, financiranega iz našega denarja, ne morejo biti plačljive :)

Lahko se edino naredi omejitev, kot je v MO LJ


seveda so lahko, tako kot so javna parkirišča lahko plačljiva...u bistvu bi to lahko bil in po moje tudi bo v prihodnosti novi vir prihodka občin!!!
MIRANRR
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 882
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Mar 2018, 08:47

Ampak če nekdo plača za parkiranje, potem je lahko tudi cel dan na polnilnici, saj je le-to všteto v ceni.
Edino če se naredi tarifa za parkiranje na parkingu, plus doplačilo za polnjenje.

Poleg tega pa se mora urejevat RFID kartice, katere sedaj na javnih niso potrebne, ker se ne zahteva identifikacija, ker niti ni potrebna, če je zastonj.

Torej same komplikacije bi ustvarili. Naj bodo pač plug n charge, brez RFID, zastonj, omejitev podobno kot MO LJ, pa roka.

Petrol, lidli, in ostali zasebniki, pa naj uredijo kako hočejo in zaračunavajo kako hočejo.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1704
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1260
2207

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a matija » 08 Mar 2018, 08:50

darjan je napisal/-a:Javne, financiranega iz našega denarja, ne morejo biti plačljive :)
Lahko se edino naredi omejitev, kot je v MO LJ


Zakaj ne ? Nikoli se nisem slisal, da kar je javno je pa zastonj. Pet nakljucnih primerov:

- ceste se financira iz javnega denarja, pa moras dodatno placat tako cestnino kot tudi vinjeto
- parkirna mesta so postavljena iz javnega denarja pa placujemo parkirnino povsod skoraj
- logarska dolina sigurno ni privat pa moras placat vstop z ICE vozilom
- mestni avtobusi so v LJ in po vecini drugih mest za placat pa gre za javno-privatno podjetje, npr LPP
- elektriko tudi placujemo pa vemo kdo je gradi ekolosko sporne, nazadnjaske ter operativno predrage TEŠ bloke, privatni denar sigurno ne

Prej kot bo placljivo, prej bo red. Upam le, da bo cena na pretoceno energijo v povezavi s casom, tako da se ne bo splacalo polnit le tistim z 11kW, 16.5kW ter 22kW ;)
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 882
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Mar 2018, 08:54

Ko se bo šlo v komercializacijo bo seveda interes investitorja zaračunat čimveč, kar pomeni da bo preferirali da se polnijo Tesle z 100kW, nafilajo čimprej 50kWh, poračunajo 20€, in naslednji avto.

Interes da se polni "šuko" ne bo, ker bo predolgo gor
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 242
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
345
503

Re: Idealna moč javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a talker2 » 08 Mar 2018, 09:29

Meni je všeč način, kot ga imajo v Italiji na polnilnicah okoli gardskega jezera. Polnjenje je 1€/h. Ko se polnjenje konča ti PP pošlje SMS in avto moraš umakniti v 30 minutah, drugače ti začnejo zaračunavati "parking" tarifo, ki pa je 2€/h. Detajli so na tem linku:

https://www.gardauno.it/en/services/mobility/tariffs-and-activation

Pustimo detajle ali je cena prava ali ne. Hočem povedati to, da bi podoben način lahko uvedel tudi Petrol na svojih DC polnilnicah. Se pravi, da bi bil obračun na kWh, ko pa vozilo neha polniti pa naj bo velik znesek za vsako minuto dokler ne umakneš avta. Vem, da je tukaj tudi tehnični problem, ker avti začnejo počasi polniti proti koncu, ko se približuje polni bateriji. To ne vem kako rešiti ampak, kot sem omenil obračun bi moral biti na kWh in potem "denarna kazen", če ne umakneš avta pravočasno - to je edini pošteni princip obračuna in da bo polnilnica prosta tudi za druge.
DGJ, N75
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 461
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
238
114

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a N75 » 14 Nov 2018, 21:19

Edit: admin, premaknjeni prispevki v bolj ustrezno temo

talker2 je napisal/-a:
Sem naletel na priklopljenega hibrida, ki je cel dan zasedal polnilnico s tisto svojo fajercajh baterijo.

Kaj pa tole? Iz Elektro Ljubljana sem dobil informacijo, da so v centru mesta vsak delovnik štiri BEV vozila, ki se premeščajo iz ene polninice na drugo in potem na tretjo v bližini. Jih "lahko sledijo" ko se prijavljajo na polnilnicah. Kakšna je pa to higiena uporabe polnilic? Temu se reče zloraba brezplačnega parkirnega mesta, ko si v službi. Ko mine 3 ure pa prestaviš avto, ki je verjetno že poln na drugo bližnjo polnilnico. In čez 3 ure še na tretjo. Easy life... In tudi v tem primeru ne more nihče polniti, ki nujno rabi. Tako, da niso samo PHEVi v igri. Boste morali malo tudi med BEVi najprej pomesti...


Rešitev je plačljivo polnjenje, za tiste ki vsak dan polnijo v službi ali ponoči na javni polnilnici, pa nek paket za 40EUR na mesec, in lahko vsak dan ko si v službi polniš 8ur na javni polnilnici .
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 188
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
269
381

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 14 Nov 2018, 21:42

N75 je napisal/-a:
talker2 je napisal/-a:
Sem naletel na priklopljenega hibrida, ki je cel dan zasedal polnilnico s tisto svojo fajercajh baterijo.

Kaj pa tole? Iz Elektro Ljubljana sem dobil informacijo, da so v centru mesta vsak delovnik štiri BEV vozila, ki se premeščajo iz ene polninice na drugo in potem na tretjo v bližini. Jih "lahko sledijo" ko se prijavljajo na polnilnicah. Kakšna je pa to higiena uporabe polnilic? Temu se reče zloraba brezplačnega parkirnega mesta, ko si v službi. Ko mine 3 ure pa prestaviš avto, ki je verjetno že poln na drugo bližnjo polnilnico. In čez 3 ure še na tretjo. Easy life... In tudi v tem primeru ne more nihče polniti, ki nujno rabi. Tako, da niso samo PHEVi v igri. Boste morali malo tudi med BEVi najprej pomesti...


Rešitev je plačljivo polnjenje, za tiste ki vsak dan polnijo v službi ali ponoči na javni polnilnici, pa nek paket za 40EUR na mesec, in lahko vsak dan ko si v službi polniš 8ur na javni polnilnici .


Za 40 € na mesec naj dajo šuko vtičnico ne pa javno polnilnico za 8 ur/delovni dan...
DGJ, Damijan, matija
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 973
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
715
986

Re: Trenutno stanje javnih polnilnic

OdgovorNapisal/-a Damijan » 14 Nov 2018, 23:11

darjan je napisal/-a:Edina rešitev je, da se pač oddaljimo od ideje "polnilnica za vsakim voglom" in da se pač organizira polnilnice v smislu bencinskih postaj. 500kw, napolnjeno takoj, drugo pač polni doma, čez noč, na 3kw.


Če gledamo idejo elektromobilnosti kot nekaj pozitivnega za vse,
je lažje narediti EV parkinge za daljši čas parkiranja (čas službe ipd.),
ki ne zahtevajo dragih trofaznih 22kW type2 polnilnic zadostuje navaden šuko ali enofazni type2...

primer: With Norway in Lead- Europe Set for Surge in Electric Vehicles - Yale E360

V tem trenutku je pri nas registriranih 1150 električnih avtomobilov fizičnih oseb, mi pa kompliciramo in kompliciramo - v ne tako daljni bodočnosti pa bomo vsi davkoplačevalci drago plačevali EU kazni, ker bo EV na naših cestah premalo :/
Priponke
EVsOslo_CarlosBryantFlickr2500.jpg
Robinhood, CRF, matija
Soul EV believer ;)
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 461
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
238
114

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a N75 » 14 Nov 2018, 23:23

Tisti ki nima možnosti polnjenja doma, je čist uporabno polnjenje v času službe 8 ur na javni polnilnici 22kW, npr za Ljubljano.

Tisti ki zagovarjate šuko vtičnico je to korak nazaj.
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 423
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
273
17

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a Goran » 14 Nov 2018, 23:46

Je pa iluzorno pričakovat, da bo v slo kmalu kot na gornji sliki. In zakaj bi zasedal polnilnico 8 ur, če je avto poln v štirih. Potem naj postavijo povsod tahitre in se bodo avtomobili polnili 1 uro parkirali pa 7. Ni glih logično.
Robinhood, DGJ
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 188
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
269
381

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 15 Nov 2018, 01:10

N75 je napisal/-a:Tisti ki nima možnosti polnjenja doma, je čist uporabno polnjenje v času službe 8 ur na javni polnilnici 22kW, npr za Ljubljano.

Tisti ki zagovarjate šuko vtičnico je to korak nazaj.



Zakaj korak nazaj? Napisal si 8 ur... V tem času se na 12 amp nafilaš kr precej... Računaj kolko stane polnilnica 22kW in imaš 2 parkirna/polnilna mesta ali pa recimo ~8 parkirnih mest s šuko - mislim, da je šuko fejst cenejš... Se pravi filaš 2 avta ali pa 8... velika razlika.
Res ne razumem logike zakaj bi rabil 8 ur zasedat polnilno mesto, če si poln veliko prej na 22kW polnilnici... mogoče bi pa vmes še kdo polnil pa potem ne more...
DGJ
desiro
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 69
Kraj: Lj
Avto: Nissan Leaf 2018 Tekna
84
12

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a desiro » 15 Nov 2018, 01:15

jaz bi bil načeloma za takšna parkirna mesta, samo namesto šuko bi vseeno raje videl type 2 priklop, pa sistem zaklepa kabla.
Robinhood
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3206
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1791
2031

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a CRF » 15 Nov 2018, 07:17

Šuko ni primeren vtikač za polnjenje. Če že, naj bo Type2 16A. Ja je malo dražji, ampak veliko bolj primeren/pripraven.
Nejccc
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
BogyX
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 196
Kraj: MB
Avto: NISSAN
172
45

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a BogyX » 15 Nov 2018, 07:19

Meni je šuko premalo za moj čas v službim za večino bi pa bilo res dovolj. Bo pa počasi potrebno pozabit na zastonj polnjenja, ker po moje ne bo veliko podjetij, ki bodo za zaposlene zagotavljale rezervirana polnilna mesta s polnilno infrastrukturo...

Čeprav če malo premislim, se s tem lahko reši problem električnih avtomobilov v mestih/blokih ki nimajo možnosti polnit doma in tudi strošek je manjši kot zvišanje plače in lahko predstavlja nek dodatni bonus za delavca.
Luka
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1704
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1260
2207

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a matija » 15 Nov 2018, 07:52

Pogledi so razlicni, zato tudi nismo vsi obleceni enako in nimamo vsi enakega fička.

Resitev je kombinacija vsega: hipoteticna parkirna hisa recimo v centru ljubljane pod kongresnim trgom:
150x3.6kW Schuko
10x22kW Type2
2x350kW CCS

Vsak bo priklopil na to kar mu ustreza, tisti v sluzbah zraven vemo na kaj bodo polnili, tisti ki gredo nekam v okolici na kafe ali kosilo ali v trgovino tudi vemo kam bodo priklopili, tisti ki pa ve da cez slabe pol ure siba v Milano ter ima zal 22% SoC tudi vemo kam bo priklopil.

& v napacni temi smo ;)
Robinhood, talker2, DGJ, Nejccc
Uporabniški avatar
Robinhood
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 188
Kraj: Škofljica
Avto: Hyundai Ioniq EV
269
381

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a Robinhood » 15 Nov 2018, 08:28

CRF je napisal/-a:Šuko ni primeren vtikač za polnjenje. Če že, naj bo Type2 16A. Ja je malo dražji, ampak veliko bolj primeren/pripraven.


Absolutno se strinjam...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1704
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1260
2207

Re: Zaparkirana polnilna mesta

OdgovorNapisal/-a matija » 15 Nov 2018, 08:43

Kakorkoli, Type2, CEE3, Schuko... nekaj z nizko priklopno mocjo
Damijan, Robinhood

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na