Način zaračunavanja (z anketo)
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
Aja, pa diskontno ceno za domačo elektriko v nočni tarifi za imetnike EV.
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
Diskontirano ceno nocne elektrike imas posredno ze sedaj. Jaz sem presel na E3 s 01.06.2016, kjer imajo tocno tak paket. Bomo videli sedaj kako bo, cakam prvi racun.
S tem se mi spremeni cena kilovatne ure ponoci iz 8.9 centa na 5.6 centa z vsemi dajatvami in omrezninami, oziroma ce povem z drugimi besedami eno polnjenje prej 1,35€ sedaj 0.85€. Avto pa prevozi ravno nekje 100km. Ko me kdaj vprasajo lastniki ICE vozil koliko stane elektrika za vozit tale avto jim pojasnim da realno nekje kot ce bi njihov bencinar/dizel pil 0,7L/100km.
S tem se mi spremeni cena kilovatne ure ponoci iz 8.9 centa na 5.6 centa z vsemi dajatvami in omrezninami, oziroma ce povem z drugimi besedami eno polnjenje prej 1,35€ sedaj 0.85€. Avto pa prevozi ravno nekje 100km. Ko me kdaj vprasajo lastniki ICE vozil koliko stane elektrika za vozit tale avto jim pojasnim da realno nekje kot ce bi njihov bencinar/dizel pil 0,7L/100km.
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
žal ne najdem povezave kjer sem nedavno bral da je zaračunavanje glede na porabljeno količino el. energije možno le če si operater električne energije.
edit: našel -> http://www.avto-magazin.si/aktualno/zar ... -kapljice/
edit: našel -> http://www.avto-magazin.si/aktualno/zar ... -kapljice/
Poleg tega zaračunavanje kilovatne ure preprečuje tudi energetska zakonodaja. Petrolu sicer ne, marsikatero konkurenčno podjetje pa na ta način ne bi moglo delovati. Če namreč podjetje želi prodajati elektriko (torej zaračunavati kilovatne ure), mora biti registrirano kot dobavitelj električne energije – in marsikateri ponudnik to seveda ni (ne le v Sloveniji, podobno je tudi v drugih državah). Dokler se zakonodaja ne bo spremenila, bo torej treba ostati na minutah, če bomo želeli enakopraven trg ponudnikov.
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
Poleg tega se je minutno obračunavanje prijelo kot praksa v tujini - kot sprejemljiv približek regulacije za tiste, ki predolgo obvisijo na polnilnicah.
Kaj pa je dostojno tarifiranje glede na kupno moč uporabnikov in kaj je dovolj ugodna cena, ki elektromobilnost spodbuja, namesto da bi jo zavirala ?
Kaj pa je dostojno tarifiranje glede na kupno moč uporabnikov in kaj je dovolj ugodna cena, ki elektromobilnost spodbuja, namesto da bi jo zavirala ?
Re: Ionity
Edit: admin, premaknjeni prispevki...
Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.
Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.
Re: Ionity
Zakaj? Zakaj bi bilo to najbolj pošteno?methos napisal/-a:Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.
Re: Ionity
Ker tudi bencin/dizel plačaš na količino. Pa lahko točiš 5 minut ali pa 10, odvisno ali točiš sam ali še sosed na drugi strani.Pier napisal/-a:Zakaj? Zakaj bi bilo to najbolj pošteno?methos napisal/-a:Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.
Re: Ionity
Polnjenje baterije, ta trenutek ne more biti primerljivo s polnjenjem bencina, zato se mi zdi, da je prav, da veljajo drugačna pravila. Po 80% napolnjenosti baterije ali celo še nekaj prej, polnilna moč krepko pade in boš za tisto, kar si čakal do 80%, potem čakal še 1x toliko za 20%. In nekdo, ki rabi polnilnico, zato da si bo napolnil za vsaj nekaj 10%, da pride do doma, bo moral enostavno čakati več kot pol ure, ker se bo nekdo odločil, da je fajn, da se mu avto napolni iz 85% na 100%. V bistvu ga pa za teh 15% lahko priključiš tudi doma na vtičnico in imaš celo noč priklopljenega, ker nobeden ne bo čakal in se nobenemu ne bo mudilo, pa bo zjutraj ravno tako poln.kavka napisal/-a:Ker tudi bencin/dizel plačaš na količino. Pa lahko točiš 5 minut ali pa 10, odvisno ali točiš sam ali še sosed na drugi strani.Pier napisal/-a:Zakaj? Zakaj bi bilo to najbolj pošteno?methos napisal/-a:Najbolj posteno bo obracunavanje na Kwh , ne pa nobene minute, ali pa polnjenja.
- gregimarko
- EV entuziast
- Prispevkov: 321
- Kraj: Ljubljana
-
310154
Re: Ionity
Plačilo na kWh še kar nekaj časa ne bo laufalo. En problem je v tem, da lahko elektriko prodajajo samo pooblaščeni, distribucije, Gen-i, Petrol,... Drug problem pa je v točnosti meritve, saj bi potem vsaka polnilnica morala imeti še eno drago škatlico z vsemi certifikati in kalibracijami... Že sedaj so drage, potem pa bi bile še dražje. Če pa prodajaš ''storitev polnjenja na minuto'', veliko problemov odpade in ljudje ne bodo po nepotrebnem zasedali polnilnic.
Re: Ionity
Zasedanje polnilnic je odraz etike uporabnikov.
Obračunavanje je odraz ekonomije ponudnikov.
Žal ne eno ne drugo ni ok tako kot je sedaj. Imamo še veliko dela pred sabo.
Obračunavanje je odraz ekonomije ponudnikov.
Žal ne eno ne drugo ni ok tako kot je sedaj. Imamo še veliko dela pred sabo.
Re: Ionity
Ti HPC bodo verjetno nekje ob avtocesti, kamor folk ravno ne hodi po kruh, ampak so v transitu in naj ne bi polnili do 100%.
Poleg tega, verjetno ni nek big deal dodati en if pogoj, da neha polnit pri 80%, ali pač?
Poleg tega, verjetno ni nek big deal dodati en if pogoj, da neha polnit pri 80%, ali pač?
Re: Ionity
To "naj ne bi polnili do 100%" je enako, kot "naj ne bi zasedali parkirnih prostorov pri polnilnicah v mestu", pa so vedno bolj zasedene, ker je to brezplačno parkirišče. Če ljudi ne udariš po žepu, bodo delali točno tisto, kar "naj" ne bi delali. Tako je realno stranje in ni niti kančka upanja, da bi bilo drugače, tako da, obračunati po minutah in ti povem, da je to še najbolj pošteno.kavka napisal/-a:Ti HPC bodo verjetno nekje ob avtocesti, kamor folk ravno ne hodi po kruh, ampak so v transitu in naj ne bi polnili do 100%.
Poleg tega, verjetno ni nek big deal dodati en if pogoj, da neha polnit pri 80%, ali pač?
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2313
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Ionity
Ne, ni. "One man's meat is another man's poison".Pier napisal/-a:Tako je realno stranje in ni niti kančka upanja, da bi bilo drugače, tako da, obračunati po minutah in ti povem, da je to še najbolj pošteno.
Ali naj povem drugače: obračunavanje zgolj po minutah je še najmanj pošteno!
Re: Ionity
Pretočnost na polnilnih postajah (predvsem hitrih) je potrebno zagotoviti na drug bolj pošten način. Lahko naštejem iz glave par načinov:
- obračunavanje na minuto s tem da je cena prilagojena najvišji moči
- polnjenje le do nekega procenta
- časovno omejeno polnjenje
- dodatni pribitki ko moč polnjenja pade na polovico najvišje moči
- dodatni pribitki po končanem polnjenju
- kombinacija obračunavanja na minuto in pretočeno energijo
- razširitev omrežja hitrih polnilnih postaj
- hitre polnilne postaje z različnimi močmi na isti lokaciji
Najvišja moč je mišljena na trenutno polnjenje in ne zmogljivostjo polnilne postaje.
- obračunavanje na minuto s tem da je cena prilagojena najvišji moči
- polnjenje le do nekega procenta
- časovno omejeno polnjenje
- dodatni pribitki ko moč polnjenja pade na polovico najvišje moči
- dodatni pribitki po končanem polnjenju
- kombinacija obračunavanja na minuto in pretočeno energijo
- razširitev omrežja hitrih polnilnih postaj
- hitre polnilne postaje z različnimi močmi na isti lokaciji
Najvišja moč je mišljena na trenutno polnjenje in ne zmogljivostjo polnilne postaje.
Re: Ionity
Se strinjam in že od nekdaj je moje stališče, da je potrebno elektriko obračunavati po kWh. Pika. Dodati je potrebno še ustrezen mehanizem, da se bo polnilnica čim prej sprostila.mitjap napisal/-a:Pretočnost na polnilnih postajah (predvsem hitrih) je potrebno zagotoviti na drug bolj pošten način. Lahko naštejem iz glave par načinov:
- obračunavanje na minuto s tem da je cena prilagojena najvišji moči
- polnjenje le do nekega procenta
- časovno omejeno polnjenje
- dodatni pribitki ko moč polnjenja pade na polovico najvišje moči
- dodatni pribitki po končanem polnjenju
- kombinacija obračunavanja na minuto in pretočeno energijo
- razširitev omrežja hitrih polnilnih postaj
- hitre polnilne postaje z različnimi močmi na isti lokaciji
Najvišja moč je mišljena na trenutno polnjenje in ne zmogljivostjo polnilne postaje.
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
Saj jaz se tudi strinjam, da bi bilo po kWh in da imamo vse te varnostne mehanizme vključene, ampak koliko polnilnic pa lahko preštejemo na eno roko, da to že imajo?
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
Polnjenje bi bilo pošteno zaračunavat na kilovat x porabljen čas kot parkirnino (ta se po conah pač spreminja) zaradi pretočnosti.
Predlog: Prva ura 1€ x 0,1€/kWh, druga ura 2€ x 0,1€/kWh, tretja ura 3€ x 0,1€/kWh,...
To je pravično za tiste, ki imajo slabe polnilce in tudi za tiste, ki izkoriščajo polnilnice na frekventnih lokacijah za parkiranje. Vsi smo ob nakupu avta vedeli kako se nam bo polnil in ali smo kupili poceni, pa pač dražje pride polnjenje na minuto ali pa drago in sedaj cenejši obračun za polnjenje. to velja predvsem za hitre ali DC polnilnice. Počasne ali AC (tudi če je 22kW je počasna) pa so lahko še vedno free ali se zaračunava zgolj parkirnina in s temi mesta uravnavajo prometno politiko.
Predlog: Prva ura 1€ x 0,1€/kWh, druga ura 2€ x 0,1€/kWh, tretja ura 3€ x 0,1€/kWh,...
To je pravično za tiste, ki imajo slabe polnilce in tudi za tiste, ki izkoriščajo polnilnice na frekventnih lokacijah za parkiranje. Vsi smo ob nakupu avta vedeli kako se nam bo polnil in ali smo kupili poceni, pa pač dražje pride polnjenje na minuto ali pa drago in sedaj cenejši obračun za polnjenje. to velja predvsem za hitre ali DC polnilnice. Počasne ali AC (tudi če je 22kW je počasna) pa so lahko še vedno free ali se zaračunava zgolj parkirnina in s temi mesta uravnavajo prometno politiko.
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
Tako ko imamo po samo eno polnilnico na avtocesti je cena 0.2€/min zame čist ok.
Ko boš prišel na zasedeno polnilnico ne boš več zagovarjal cena na kWh .
Ko boš prišel na zasedeno polnilnico ne boš več zagovarjal cena na kWh .
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
Edini realen in pravilen obračun bi moral biti Kwh, vse ostalo je brezveze.
Kako lahko nekdo plačuje po minutah, če pa dejanska moč ni vsepovsod enaka oz.imas polnilnice ki so 50kW, ne dajo pa izhodne moci visoke in posledicno bos na taksni polnilnici dlje casa povezan, in bo tudi polnjenje drazje.
Kako lahko nekdo plačuje po minutah, če pa dejanska moč ni vsepovsod enaka oz.imas polnilnice ki so 50kW, ne dajo pa izhodne moci visoke in posledicno bos na taksni polnilnici dlje casa povezan, in bo tudi polnjenje drazje.
Re: Način zaračunavanja (z anketo)
Cena el energije na AC je nepomembna, tam se plača prostor.
P.S. Ali bi ti kupil parcelo, postavil polnilnico za 15 -25 k€, plačal elektro priključek 100kw in zanj plačeval omrežnino in ostale pritekline, potem bo pa en model svojo mrzlo baterijo polnil 2 ure in ti potem plačal eno kavo ?
P.S.2 Vsakodnevno polnjenje opravi doma, v službi ali na destinaciji na počasni polnilnici.
Na AC polni le izjemoma, če se vsakodnevno voziš dlje kot je domet avta , potem kupi drugi avto.
P.S. Ali bi ti kupil parcelo, postavil polnilnico za 15 -25 k€, plačal elektro priključek 100kw in zanj plačeval omrežnino in ostale pritekline, potem bo pa en model svojo mrzlo baterijo polnil 2 ure in ti potem plačal eno kavo ?
P.S.2 Vsakodnevno polnjenje opravi doma, v službi ali na destinaciji na počasni polnilnici.
Na AC polni le izjemoma, če se vsakodnevno voziš dlje kot je domet avta , potem kupi drugi avto.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 1911 Odgovori
- 68023 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Simon