Možnosti polnjenja doma

O tem kako polnite svoj EV doma
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 176
Kraj: Koper
Avto: Hyundai IONIQ
256
944

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a timo » 16 Avg 2017, 20:15

matija je napisal/-a:Domaca polnilnica pride prav tudi iz stalisce komoditete, prilozen kabel ki pride zraven avta montirat na steno pomeni da ga potem nimas s seboj v avtu, ce moras kdaj polnit na Schuko. Vsakodneno preklapljanje in prestavljanje Schuko kabla ven pa cez cas postane motece.

@Robertto: nekaj polnilnic sem navedel v prvem postu te teme: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati- - EVSVET.eu

Moj pogoj je bil sicer da so trifazne, enofazne so se cenejse. Metron pa sploh ni med cenejsimi, sploh pri mojih pogojih (3F, 22kW). Za enofazno lahko prides skozi tudi z 200€, recimo tu:

http://assets.rolecserv.com/files/products_document/b402824acf7ec8bd56dd9681d59cd781/EVWPD003%20-%20WALLPOD%20EV%20HomeCharge%20J1772%20tethered%20(Type%201)%20Mode%203.pdf

Da bi hkrati polnil Twizyja in Soula na isti fazi, je lahko tezko ce zelis Soula na 16A, ker Twizy se polni na 8A ce se ne motim. Ali zunanje varovalke 3x25A, ali pa za Twizija potegnes Schuko na drugi fazi.


Matija, mislim da Vas je zavedla cena instalacije, ki je navedena, kajti WALLPodi so od 450 eur kpl dalje + poštnina itd..
Lp Vinko
Ioniq 130.000 km, SE 11,5kW in SE 8kW
Uporabniški avatar
robertto
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 939
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
937
767

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a robertto » 16 Avg 2017, 20:20

Meni je ful všeč prenosna polnilnica z adapterji in bom po vsej verjetnosi tudi nabavil.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3383
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3857
4998

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a matija » 18 Avg 2017, 14:48

Bsheep je napisal/-a:vse zelje povej Pecjaku in on ti da ceno...


Jaz sem na primer Pecjaku povedal zelje glede kabla in mi je povedal ceno ki mi sploh ni bila vsec :) Dodal je, da nizje pac ne more it. Zato sem narocil iz evconnectors iz anglije, je bilo s postnino vred 20% ceneje. 32A 1-phase type2-type2 10 metrov.

Podoben kabel istega proizvajalca pa uporabljam na C-Zeru ze 2 leti in ni ene tezave. Priporocam vsem.
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
Bimmer
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 19
Kraj: Bled
Avto: BMW i3 94Ah
20
19

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Bimmer » 09 Okt 2018, 10:15

Zdravo fantje!

Ob nakupu EV razmišljam o domači polnilnici (OpenEVSE). Bolj zaradi komoditete kot neke visoke moči in hitrosti. No glede moči pa se mi postavljajo določena vprašanja. Nisem iz el. stroke, zato se vnaprej opravičujem, če so kakšna vprašanja ali moje razmišljanje zmotno. Prav zato se obračam na vas, strokovnjake.

Priključek imam 3x20A 7kw nazivne moči. Dogaja se mi, ravno včeraj prav tako, da mi limitator v zunanji omarici izklopi. V tistem trenutku so bili vklopljeni sledeči porabniki: hladilnik, pomivalni stroj, pralni stroj, sušilni stroj (slednja vsaka na svoji fazi), toplotna črpalka 6kw. Ne spomnim se točno kako smo razporejali naprave po fazah, vem pa, da smo temu kar namenili pozornost.

Moje razmišljanje gre v smeri, da ni problem amperaža 3x20a ampak nazivna moč. Da sem prekoračil 7kw in je zato izklopil limitator.

Na prvi strani sem zasledil post CRFja, ki pravi, da ob idealni razporeditvi lahko z 3x20a vlečeš 316kWh na dan, kar nanese več kot 7kw. Ali je moje razmišljanje zmotno, da je 7kw meja pri obremenitvi?

Poleg tega me zanima s kakšno močjo bi sploh lahko polnil EV glede na ostale porabnike? Če želim imeti wallbox 7kw, moram nameniti obstoječi priključek samo za EV?!?

Hvala za razlago in pomoč...

P.S. Seveda pa sem že ugotovil, da je standardni polnilec 2,4kw, ki sem ga prejel ob nakupu dovolj za polnjenje čez noč.
BMW i3 94Ah, '18
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5858
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4415
4838

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a CRF » 09 Okt 2018, 10:26

Sem precej domač na tem področju, pa še nisem slišal da bi obstajal kakšen omejilnik moči. (Mogoče pa je to nekaj novega?)
Omejen si s tokovi, in to je 3x20A.
S kakšno močjo lahko polniš dejansko določajo ostali uporabniki in to je samo na tebi, kako jih razporediš. Fizično in časovno, da gredo lepo skupaj z EV.
Samo iz tega razloga sem se jaz lotil projekta pametne polnilnice. Projekt Pametna polnilnica - EVSVET.eu

2.4kW je res dovolj, ampak vseeno ti bo vrglo ven varovalke, če bo takrat delala TČ in zraven še nek aparat... Infra, pečica, bojler, indukcija. Včasih pa je že sama TČ problem, če ima za mrzle dni še uporovne grelce.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3383
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
3857
4998

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a matija » 09 Okt 2018, 10:26

Bimmer je napisal/-a:Zdravo fantje!

Ob nakupu EV razmišljam o domači polnilnici (OpenEVSE). Bolj zaradi komoditete kot neke visoke moči in hitrosti. No glede moči pa se mi postavljajo določena vprašanja. Nisem iz el. stroke, zato se vnaprej opravičujem, če so kakšna vprašanja ali moje razmišljanje zmotno. Prav zato se obračam na vas, strokovnjake.

Priključek imam 3x20A 7kw nazivne moči. Dogaja se mi, ravno včeraj prav tako, da mi limitator v zunanji omarici izklopi. V tistem trenutku so bili vklopljeni sledeči porabniki: hladilnik, pomivalni stroj, pralni stroj, sušilni stroj (slednja vsaka na svoji fazi)


Tole ne gre, nastel si 4 porabnike, faze pa imas 3. Preveri susilca, ce ni bil ravno drag je verjetno efektivnost susenja v razred B, kar pomeni da bo kuril tudi 3kW, kot npr pri nas. Ostali porabniki vecinoma porabijo manj.

Bimmer je napisal/-a:, toplotna črpalka 6kw. Ne spomnim se točno kako smo razporejali naprave po fazah, vem pa, da smo temu kar namenili pozornost.


Lahko je 3x2kW, ampak verjetno je 2x3kW.
Torej en grelec toplotne + susilec v teoriji ze izklopita 20A odklopnik B razreda v 2-3min. Bos pa moral povedat bolj natancno kako imas toplotno ter kaksni so porabniki. Lahko jih tudi izmeris s Schuko merilcem, v Bauhausu so po ~15€.

Bimmer je napisal/-a:Moje razmišljanje gre v smeri, da ni problem amperaža 3x20a ampak nazivna moč. Da sem prekoračil 7kw in je zato izklopil limitator.


Teh 7kW je le na papirju (kar vidis na racunu omenjeno s 7kW. To se uporablja za gospodinjske odjeme, v resnici lahko mirno kuris 14kW (3x4.6kW).

Bimmer je napisal/-a:Na prvi strani sem zasledil post CRFja, ki pravi, da ob idealni razporeditvi lahko z 3x20a vlečeš 316kWh na dan, kar nanese več kot 7kw. Ali je moje razmišljanje zmotno, da je 7kw meja pri obremenitvi?

Poleg tega me zanima s kakšno močjo bi sploh lahko polnil EV glede na ostale porabnike? Če želim imeti wallbox 7kw, moram nameniti obstoječi priključek samo za EV?!?


Za 7kW bos potreboval dvig zunanjih varovalk na 3x32A, kar je ~350€ dodatno letno le za omreznino. Ce imas novega i3, ta zna polnit tri-fazno do 11kW, kar lepo razporedi obremenitve po vseh treh fazah. Lahko pa to s polnilnicami nastavljas seveda nizje, tudi do 3x5A oz ~1kW po fazi. Nasi EVji recimo ne znajo polnit tri-fazno, zato sem eno fazo rezerviral za EVje + nekaj malenkosti.

Bimmer je napisal/-a:Hvala za razlago in pomoč...

P.S. Seveda pa sem že ugotovil, da je standardni polnilec 2,4kw, ki sem ga prejel ob nakupu dovolj za polnjenje čez noč.


Po novem niso vec 12A ampak 10A, kar znese vecinoma ~2250W.
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
Uporabniški avatar
Bimmer
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 19
Kraj: Bled
Avto: BMW i3 94Ah
20
19

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Bimmer » 09 Okt 2018, 11:05

Matija, najlepša hvala za tako temeljit odgovor!

Kar se tiče sušilca bom preveril porabo. Je sicer novejši z vgrajeno toplotno črpalko.

Sama TČ pa je Daikin Altherma LT 6kw. Pri montaži so me sicer spraševali ali priklopijo 1F ali 3F, tako, da je dejansko 1F enota, ki pa verjetno razporeja dodatna dva grelca vsakega na svojo fazo. Prvi grelec je 3kW, drugi 6kW.

Ni mi jasno, kje prekoračim 20A. Se bom lotil sistematično in selektivno.

Hvala!
matija
BMW i3 94Ah, '18
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 708
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
421
235

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a N75 » 09 Okt 2018, 11:33

Glede na to da imaš toplotno, ena možnost je tudi dvig glavnih varovalk na 3x25A (5.5 EUR več na mesec).

Za spremljanje tokov v vsaki fazi bi bil uporaben merilni modul od @CRF polninice, priklopiš tokovnike in spremljaš tok na telefonu, tudi kakšen porabnik je na kaki fazi enostavno spremljaš.

Npr. vklopiš fen v vtičnici od pralnega stroja, in na telefonu vidiš odziv in na kateri fazi je pralni stroj.
Bimmer, matija
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1392
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1263
913

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Matej » 09 Okt 2018, 11:46

Jaz sem šel takoj na 3x25A. Sem imel tudi težave pred tem.
Bimmer
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 708
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
421
235

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a N75 » 09 Okt 2018, 11:52

Bimmer je napisal/-a:Matija, najlepša hvala za tako temeljit odgovor!

Kar se tiče sušilca bom preveril porabo. Je sicer novejši z vgrajeno toplotno črpalko.

Sama TČ pa je Daikin Altherma LT 6kw. Pri montaži so me sicer spraševali ali priklopijo 1F ali 3F, tako, da je dejansko 1F enota, ki pa verjetno razporeja dodatna dva grelca vsakega na svojo fazo. Prvi grelec je 3kW, drugi 6kW.

Ni mi jasno, kje prekoračim 20A. Se bom lotil sistematično in selektivno.

Hvala!


Toplotna črpalka je verjetno 1F + dva grelca po 3kW na ostali dve fazi.
Bimmer
Leo eko
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 11
Kraj: Sevnica
Avto: E golf
9
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Leo eko » 29 Nov 2019, 16:45

Vsi ti amperi in kw mi nekako ne grejo. Mi lahko nekdo po domače razloži. Januarja dobim golfa in dva kabla v njem. Ali lahko doma priklopim na trofazno vtičnico? Kupim 10m podalška in to je to. Ali rabim te polnilne postaje.? Hvala.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2365
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1594
764

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a pirpy » 29 Nov 2019, 17:35

S priloženimi kabli lahko doma brez polnilnice polniš samo enofazno.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1098
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
921
609

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a warpedone » 29 Nov 2019, 19:03

>> Vsi ti amperi in kw mi nekako ne grejo

Vzemi si mal časa in poglej na YouTube tebi razumljive razlage, recimo Basic Electricity:
Basic Electricity - What is an amp- - YouTube
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5858
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4415
4838

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a CRF » 30 Nov 2019, 06:31

Leo eko je napisal/-a:Vsi ti amperi in kw mi nekako ne grejo. Mi lahko nekdo po domače razloži. Januarja dobim golfa in dva kabla v njem. Ali lahko doma priklopim na trofazno vtičnico? Kupim 10m podalška in to je to. Ali rabim te polnilne postaje.? Hvala.

Lahko ga boš prilkopil le na navadno šuko vtičnico. Kar pa ni priporočljivo za vsakodnevno polnjenje.
Admin @ EVSVET.eu
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 977
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
741
59

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Goran » 30 Nov 2019, 07:46

Kaj pa se zgodi, če ga filaš na navaden šuko? Jest to počnem že skor 4 leta pa ne opazim kakšne težave.
warpedone
Marko007
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 645
361
326

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Marko007 » 30 Nov 2019, 07:49

Če imaš avto za vozit in vsaki dan skuriš celo baterijo vsaj 64 kWh. Kako napolnit na šuko vsak dan? Časa pa imaš samo nekaj ur. No GO. Šuko je ok če se malo voziš in ti avto stoji v garaži vsaj 1/2 dneva
Taragula
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 977
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
741
59

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Goran » 30 Nov 2019, 07:54

Ja no, ti spet vse veš. Zame pa vse narobe: vozim vsak dan razen vikendov, cca 100 km, polnim skoraj vsak dan, časa mam pa vsaj 10 ur. Ne delamo vsi nadur ponoč :)
aru12
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 144
Kraj: Gozd nad Kamnikom
Avto: BMW225XE, i3 120Ah
93
10

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a aru12 » 30 Nov 2019, 07:58

V 7 mesecih sem naredil 29 tisoč kilometrov
In mi suko čisto zadošča.
Na poti pa vedno DC.
Marko007
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 645
361
326

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Marko007 » 30 Nov 2019, 08:19

Ja. Jaz spet vse vem. Če bi prebral in ne bil tako površen bi vedel kaj sem hotel povedati.

Za tiste z malo bolj dolgo lajtngo poizkusim na sledeč način:
- cilj je da polnimo doma ponoči kar je tudi tema, ne pa DC
-100km/dan je malo. To lahko polniš na šuko.
- preko 200km/dan in pa če nimaš ravno 1/2 dneva za polnjenje je šuko na meji.
aru12
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 144
Kraj: Gozd nad Kamnikom
Avto: BMW225XE, i3 120Ah
93
10

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a aru12 » 30 Nov 2019, 08:30

Za 99% voznikov je suko.
Ti si pa tako en extremist.
Odgovarjam samo crf, da suko polnjenje ni prporočljivo.
Počasno polnjenje je najboljše za baterijo.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na