Možnosti polnjenja doma

O tem kako polnite svoj EV doma
Simon
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 734
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
441
401

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a Simon » 07 Jul 2020, 21:05

Meni se zdi tale kabel debeline kot za sesalec? Jaz bi vseeno vzel bolj debel kabel.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1176
Avto: e-Golf 2020
499
31

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 07 Jul 2020, 21:19

Kabel je 2,5mm zgleda proper. Uporabljam ga kot shuko v CCE adapter če polnim na eno fazo. Drug kabel sem pa itak zamenjal.

Pirpy, sem zmeril polni 2x16A čez nulo vleče tudi 16A, tko da ni medfazno polnjenje kot ZOE. Tudi polnilec ma verjeno dva sklopa po 16A zato lahko polni tudi 1x32 ker jih veže paralelno.
EVH
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 394
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
364
382

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a EVH » 07 Jul 2020, 21:57

DeCoRawr je napisal/-a:https://www.aliexpress.com/item/33016789512.html

Poceni, z malo znanja se predela v 3 fazno, lahko tudi v polnilno postajo doma. Več ne rabim, dela ok že 2-3 mesce. Polnim s 2x16A če se mudi če se pa ne s 13A al pa tud 10A.

Jaz imam že dve leti doma nekaj podobnega kot imaš ti, enofazno z nastavljivim tokom, polnim pa z 20A.
Bolj zaradi firbca pa sem nabavil tole brez imena in jo z montiral v firmi. Enofazna z aplikacijo. Aplikacija ima možnost nastaviti kdaj začne polniti, koliko časa polni, in koliko napolni. Na žalost pa app ne dela kot bi morala, saj lahko nastavim samo en parameter od treh.
Vseeno pa je lažje nastaviti polnjenje v app kot v avtu.
Priponke
Screenshot_20200707_214501_com.android.chrome.jpg
zanh
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 14
Kraj: LJ
Avto: Renault
1
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a zanh » 08 Jul 2020, 07:47

Jaz imam tole v službi, deluje BP.
Ima tudi App se da naštimat urnik, polnilni tok, tarifo itd.
Priponke
EO+Mini+&+EO+Mini+Pro-03.jpg
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1176
Avto: e-Golf 2020
499
31

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 08 Jul 2020, 07:57

No če bi zdaj kupoval bi kupil model kateri lahko zamikaš začetek polnjenja do 12 ur. Sej mogoče bom tazga vzel če si sam zrihtam wall iz prenosne sam niso na zalogi iz EU trenutno.

Tega sem mislil: https://www.aliexpress.com/item/4000780944572.html

Za prenosno pa itak ne rabiš zamikat ker rabiš štrom takoj :)
arber333
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Šentvid pri Stični
Avto: Mazda MX3 MAGLEV
16
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a arber333 » 08 Jul 2020, 10:06

zanh je napisal/-a:ja jaz sem se že zanimal za 10kW/DC in 20kW/DC.

Drugače pa je varjanta, da bojo hišne baterije na isti napetosti kot avtomobilska in ne boš rabil še dodatnega usmernika ampak bos lahko napolnil direktno iz baterije.


Ja ampak po 50% SOC bo šla hišna baterija dol, v avtu pa gor in ne bo več potencijala in zato ne pretoka energije.... To bo moralo biti rešeno z Buck/boost konverterjem, ki bo spremljal napetost v avtu in prilagajal polnilno napetost tako, da bo vedno malenkost višja od avta. Kot voda vedno teče navzdol...
Zaradi konverterja pa bi bilo torej mogoče polniti tudi iz 60Vdc baterije. Seveda ob konverziji na 420Vdc.

Vsekakor taki sistemi obstajajo. Ponavadi jih uporabljajo za priklop solarjev off-grid.
arber333
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Šentvid pri Stični
Avto: Mazda MX3 MAGLEV
16
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a arber333 » 08 Jul 2020, 10:08

DeCoRawr je napisal/-a:No če bi zdaj kupoval bi kupil model kateri lahko zamikaš začetek polnjenja do 12 ur. Sej mogoče bom tazga vzel če si sam zrihtam wall iz prenosne sam niso na zalogi iz EU trenutno.

Tega sem mislil: https://www.aliexpress.com/item/4000780944572.html

Za prenosno pa itak ne rabiš zamikat ker rabiš štrom takoj :)


Zanimivo... pa 3,6kW (16A) dovoli tudi. Samo jaz bi takoj zamenjal šuko vtikač z modrim za avtodome in naredil adapter na šuko v sili. Je moder bolj zanesljiv pri 16A.
arber333
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Šentvid pri Stični
Avto: Mazda MX3 MAGLEV
16
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a arber333 » 08 Jul 2020, 10:15

pirpy je napisal/-a:A ste dognali ali e-golf polni z 2 x 16 A x 230 V ali 1 x 16 A 400 V ?
Ali je nula med polnjenjem obremenjena ?


Egolf polni medfazno z 400Vac, ko sta na voljo dve fazi za 7,2kW. Potrebno je definirati na polnilnici L1 in L2, ki sta najmanj obremenjeni. Npr.: pralni stroj definitivno priklopimo na L3!

V primeru ko je na voljo le ena faza se priklopi na L1 in N za 230Vdc.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1176
Avto: e-Golf 2020
499
31

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 08 Jul 2020, 10:18

Nimaš prav, ne polni medfazno polni 2x16A, nula je tudi obremenjena.

Šuko sem pa itak zamenjal s CEE 5 polnim.
arber333
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Šentvid pri Stični
Avto: Mazda MX3 MAGLEV
16
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a arber333 » 08 Jul 2020, 10:18

DeCoRawr je napisal/-a:https://www.aliexpress.com/item/33016789512.html

Poceni, z malo znanja se predela v 3 fazno, lahko tudi v polnilno postajo doma. Več ne rabim, dela ok že 2-3 mesce. Polnim s 2x16A če se mudi če se pa ne s 13A al pa tud 10A.


Tu so navodila. Ta model nima IoT dostopa oz. vklopa na daljavo itd...
Doma--a polnilnica EVSE - DIY - DEMS
arber333
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Šentvid pri Stični
Avto: Mazda MX3 MAGLEV
16
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a arber333 » 08 Jul 2020, 10:20

DeCoRawr je napisal/-a:Nimaš prav, ne polni medfazno polni 2x16A, nula je tudi obremenjena.

Šuko sem pa itak zamenjal s CEE 5 polnim.


Si pomeril s kleščami? Meni se je zdelo čudno zato sem pomeril in sem dobil eno malenkost na N kablu nazaj. Na L1 in L2 pa sem dobil 14A. Letnik 2020.
Lahko poskusim zmerit še enkrat in slikat...
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1176
Avto: e-Golf 2020
499
31

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 08 Jul 2020, 10:27

Jst sem meril in je blo 15.3A, ni blo pa merjeno s kleščami. Pač zanalašč sem obrnil fazo in nulo na dveh mestih tako da je merilo čez nulo. Slikaj ker zdej me res zanima.
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 212
Avto: IONIQ
116
98

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 08 Jul 2020, 12:40

Prejšnji teden sem montiral 3f polnilnico pri stranki, ki ima egolfa. S kleščami smo pomerili, ker nismo drugače vedeli s koliko polni (egolf ne prikaže molči polnjenja) in je bilo na L1 in na L2 nekaj čez 15A.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1176
Avto: e-Golf 2020
499
31

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 08 Jul 2020, 13:01

Zanima nas nula :)
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2646
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1837
918

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a pirpy » 08 Jul 2020, 17:28

Čudno mi je da bi golf imel 2 vhodna pf filtra in 2 boost konverterja namesto samo 1 x kondenzatorje in igbt tranzistorje za malo višjo napetost.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1176
Avto: e-Golf 2020
499
31

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 08 Jul 2020, 22:10

Se strinjam, sam povej mi pol kako lahk iz 380V na 16A dobiš 7,2kW.
Medfazno se pač uporabi vse tri faze da dobiš 11kW ker maš 3 veje, tukaj je samo ena pač potem.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2646
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1837
918

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a pirpy » 09 Jul 2020, 10:18

Ne moreš dobiti 7.2 kW z 16 A , kvečjemu 6.4 kW, za 7.2 kW rabiš 18 A. pa še tu je pogoj pf 1.0...
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1176
Avto: e-Golf 2020
499
31

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 09 Jul 2020, 10:27

Sej to sem hotel povedat. In 18A pa je že preveč, zato so pač dvojne komponente dali. Vsaj tko je moje mnenje, je pa res da je polnilec sposoben prejet tudi 32A na eni fazi...
arber333
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Šentvid pri Stični
Avto: Mazda MX3 MAGLEV
16
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a arber333 » 09 Jul 2020, 14:03

DeCoRawr je napisal/-a:Se strinjam, sam povej mi pol kako lahk iz 380V na 16A dobiš 7,2kW.
Medfazno se pač uporabi vse tri faze da dobiš 11kW ker maš 3 veje, tukaj je samo ena pač potem.


Ja če uporabljaš 3faze 400Vac dobiš res 600Vdc in pri 10kW je padec res minimalen na 580Vdc. Pri 2fazah je pač več lukenj v valu in pride napetost pri 7kW do 520Vdc, kar pa je še vedno več kot zadosti za push-pull preko trafota na 400Vdc baterijo. Power faktor korekcije v tem primeru ne uporabljajo (najbrž) ker bi bilo treba res komplicirati ampak po moje samo gladijo napetost.
Zdaj me pa res zanima koliko gre skozi nulo. Lahko kdo na hitro poskusi? Jaz bi moral po avto do prijatelja za test.

Pri mojem 3f buck polnilcu je razlika očitna med 3fazno 90% PF in enofazno 65%PF!!! Pa še enofazna se veliko bolj dere.
arber333
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 20
Kraj: Šentvid pri Stični
Avto: Mazda MX3 MAGLEV
16
0

Re: Možnosti polnjenja doma

OdgovorNapisal/-a arber333 » 09 Jul 2020, 14:09

DeCoRawr je napisal/-a:Sej to sem hotel povedat. In 18A pa je že preveč, zato so pač dvojne komponente dali. Vsaj tko je moje mnenje, je pa res da je polnilec sposoben prejet tudi 32A na eni fazi...


Hm... kje si to videl? Torej bi lahko zvezal isto fazo na obeh L1 in L2 in futral polnilec, ki bi dal na vsaki strani po 3,6kW? Če bi bilo to res bi moral na ločenih fazah skupaj peljat 14kW!

Čedalje bolj se mi zdi, da ima dva galvansko ločena modula in preklopne releje. V kolikor zazna eno fazo pač dela samo ena stran v kolikor pa so tri rele izbere L1 in L2. Zato je omejitev na fazo 3,6kW. torej L1 + L2 = 7,2kW

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na