Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

O tem kako polnite svoj EV doma
Odgovori
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3556
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3094
1611

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Dejan
Prispevkov: 6
Kraj: Bled
Avto: Leaf

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a Dejan »

Draga zadeva.
Pa pečjakov "friziran" polnilecAC?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6372
Avto: Kona in Zoe
4910
5945

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Pozdravljen na forumu Dejan.

Ja, Leaf in večina drugih EV ima vgrajen počasen 1 fazni AC polnilec. To pomeni da največ kar lahko narediš je da si omisliš 32A polnilnico. Katerokoli od teh ki so naštete v prvem prispevku.

In adapter
http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... e-2-type-1
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

Sem se malo igral s postajo in spreminjal tokove. ugotovitev, tudi pri nastavljenih 10A na 3f (vleče iz ene faze) se varovalka v 1h precej segreje in je vroča.
Kako lahko ugotovim, katera faza od 3f je najmanj obremenjena?
Možno je da je na tej fati ki se mi greje priklopljena tudi klima, skrinja, toplotna.... pol pa ni čudno da greje.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3556
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3094
1611

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Prav bi ti prišle tokovne klešče, da bi lahko izmeril porabo posamezne faze.
Potem pa prestaviš porabnike na prvo in drugo fazo, tretjo imaš pa rezervirano samo za avto.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Če nimaš tokovnih klešč lahko pomaga že navaden univerzalni inštrument, pri bolj obremenjenih fazah posledično pada napetost...
Soul EV believer
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

Jutri grem v nabavo tokovnih klešč za 30 eur me ne bo hudič uzel :O
CRF
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7863

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a matija »

mkonci napisal/-a:Ne vem če sem te prav razumel, a potem polneš s ponilnim kablom podobnim kot sem ga prilepil zgoraj?
In doma si si naredil priklop na CEE3 vtikač?
Jaz takega vtikača doma nimam, sem si pa sestavil podaljšek (šuko muški, 10cm 2,5mm kabel, CEE3 ženski), tako da lahko zgornji kabel uštekam.
Ja podoben kabel. Le da ga ga nisem posebej kupoval, taksni so hitro 500€+. Zamenjal sem obstojeci prilozen kabel, ki pride skupaj z avtom, ker se ga uporablja dnevno. Sploh je to skoraj nujno pri starejsih C-Zero, ker so eni izmed res redkih avtomobilov, ki s prilozenim Schuko kablom polnijo 15A. Koncni konektor sem iz Schuko zamenjal z modrim CEE3 ter tudi montiral taksno vticnico, do katere sem potegnil 2.5mm^2 kabel.

Vsi novejsi avtomobili imajo le te omejene na max 12A. Tudi C-Zero je dobil od letnika 2012 dalje znizano moc polnjenja s tem kablom. Enako je pri vseh ostalih modernejsih EV. Vec kot 12A cez Schuko ne bodo potegnili.

Ce imas pa samo pretvornik iz Schuko na CEE3, toliko da lahko polnis ce kje naletis na tako vticnico je OK, ce ti tak kabel vlece 10A-12A max.
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

Evo sem zdej še tokove pomeril v Siemens polnilni postaji. Kabli so barve črna, rjava, modra in nula.
1. Te kable sem potem med sebojno tudi zamenjal in vsakič meril tok in napetost in dobil sledeče (glej prvo tabelco)
2. Potem pa sem spreminjal še nastavitve tokov na polnilni postaji in pomeril kakšen tok dejansko vleče na L1 (glej drugo tabelco).

Torej za 1 nisem čist ziher ampak kot jaz vidim je modra žica najmanj obremenjena ker je napetost najvišja ko je na L1 (ta faza je najbolj obremenjena).

Točka 2, ko ampere nastavim nad 16A je isti pes kaj nastavim, ker očitno avto itak ne potegne več kot 14,7A. Ali kako naj si razlagam drugo tabelco?

so kakšni komentarji predlogi?
Priponke
meritve.JPG
meritve.JPG (25.67 KiB) Pogledano 7480 krat
nastavitve.JPG
nastavitve.JPG (16.67 KiB) Pogledano 7480 krat
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3556
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3094
1611

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a pirpy »

nula je ponavadi modra ,kje mas pa zemljo?
avto zmeraj vlece malo manj.
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

pirpy napisal/-a:nula je ponavadi modra ,kje mas pa zemljo?
avto zmeraj vlece malo manj.
to je 3f. Imam samo 4 žice, nula je rumeno/zelena, zemlje ni
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Nula je modra, rumeno-zelena je ozemljitev!
Faze so običajno rjava, črna, siva(bela)...
Soul EV believer
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6372
Avto: Kona in Zoe
4910
5945

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Tudi meni nekaj ne štima s temi žicami in številkami. Jaz bi rekel da meriš dvakrat isti tok po fazi in nuli.
Ker avto ne polni dvofazno da bi bili lahko obremenjeni dve fazi.

Predlagam da rajši meriš v omarici, kjer se ti grejejo varovalke. In to takrat ko NE polniš. Ampak vključi velike porabnike ki so verjetni da bodo prižgani hkrati z avtom. Tako boš našel fazo ki je najmanj obremenjena. In potem nanjo priveži polnilnico.
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

Damijan napisal/-a:Nula je modra, rumeno-zelena je ozemljitev!
Faze so običajno rjava, črna, siva(bela)...
ja že pa tud ne... pri starih napeljavah v bajti ni zemlje. sploh pa pri 3f se je včas uporabilo 4 žični kabel 3 so za L1, L2, L3, četrta preostala žica pa se uporabi kot nula in ista se veže tudi na zemljo (če ni zemlje kot v mojem primeru).
v omarci teško merim, ker so varovalke stare keramične in nimam kam multimetra vštekat.
Ja sej vem mogu bi se enkrat lotit in vse pref..at pa dat fit not in avtomatske varovalke, sam to pomeni spet vse razbijat
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

CRF napisal/-a:Tudi meni nekaj ne štima s temi žicami in številkami. Jaz bi rekel da meriš dvakrat isti tok po fazi in nuli.
Ker avto ne polni dvofazno da bi bili lahko obremenjeni dve fazi.
tole k je ca 12A na dveh fazah je pa tud men smešno in nelogično. Pomoje najbolj da pokličem enga pravga električarja mu dam za 1 al pa dva in mi to premeri in poveže.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7863

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a matija »

novi e-golf bi moral potegnit kakih 30A, saj ima 7kW polnilec. Ali je to mogoce dodatna oprema ki je nimas, ali pa polnilnica ne spusti vec skozi zaradi nekega razloga.

Glede razporeditve pa enostavno vklapljaj velike porabnike in meri koliko vlecejo. Jaz sem doma skoraj celo omarco prevezal drugace in hkrati opazil se neskladja vezave z nacrtom, ki jih je naredil elektricar.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3556
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3094
1611

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a pirpy »

pomeri še napetost medfazno, če je med fazami napetost 400v potem se ti avto res polni z 400 v in je z 14.8 A že skoraj na max moči polnilca .Idealno !
Razmišljam dalje ,poskusi drugo in tretjo fazo izključit , testiraj in poročaj
mkonci
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

pirpy napisal/-a:pomeri še napetost medfazno, če je med fazami napetost 400v potem se ti avto res polni z 400 v in je z 14.8 A že skoraj na max moči polnilca .Idealno !
Razmišljam dalje ,poskusi drugo in tretjo fazo izključit , testiraj in poročaj
To bom testiral danes.
@matija, golf ima 7,3kW polnilc
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Kljub "stari" inštalaciji z ničenjem se da dodati naknadno pripravljena ozemljitev in 30mA omrežno zaščitno stikalo (v tvojem primeru 25A); se pa zagotovo ni varno igrati z elektriko, bolje poklicati strokovno usposobljeno osebo na pomoč.

Glede medfazne napetosti - dvomim, da bi OBC prenesel 400V, v ZDA je medfazna napetost 230-240V, v EU je zagotovo previsoka.
Soul EV believer
Uporabniški avatar
mkonci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 595
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
733
749

Re: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati?

Odgovor Napisal/-a mkonci »

Damijan napisal/-a:Glede medfazne napetosti - dvomim, da bi OBC prenesel 400V, v ZDA je medfazna napetost 230-240V, v EU je zagotovo previsoka.
Kaj je OBC?

Evo sem pomeril medfazne napetosti:
L1-L2 = 410V
L1-L3 = 415V
L2-L3 = 413V

Odklipil sem L2 in L3, v tem primeru polnilna postaja javlja napako in ne polne!

Ima še kdo kak predlog za kak test?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Domače polnilnice (wallbox)”