Izgube na EVSE pri polnjenju
Izgube na EVSE pri polnjenju
Električar mi je doma zmontiral EVSE od Metrona in sicer tole http://eauto.si/metron-shop/?product=ev ... 6a-1-phase Na letev sem dal montirati tudi števec porabe, ki meri porabo kWh samo za EVSE.
Ker svoj naročeni avto še čakam sem prosil soseda, ki ima Renault Zoe, da ga čez noč napolni pri meni z namenom preveriti, če EVSE deluje kakor mora. Zjutraj sem polnjenje analiziral in prišel do zanimive ugotovitve:
ZOE baterija ima kapaciteto 22 kWh. Stanje baterije je bilo 37% (=8,14 kWh) na začetku polnjenja. Se pravi da je bilo potrebno napolniti 13,86 kWh do polne baterije. Efektivno je bila poraba na EVSE 21,2 kWh kar pomeni, da je prišlo pri polnjenju do 58% izgub. 58% izgub je po mojem mnenju veliko preveč, oz. ni normalno. Kot jaz vem naj bi jih bilo od 10% - 30% max.
Kaj menite tisti, ki se na to bolj spoznate? Je možno, da je kaj narobe z EVSE? Ali pa z avtom? Sosed je rekel, da bo tudi on preveril to na Renault servisu.
Ker svoj naročeni avto še čakam sem prosil soseda, ki ima Renault Zoe, da ga čez noč napolni pri meni z namenom preveriti, če EVSE deluje kakor mora. Zjutraj sem polnjenje analiziral in prišel do zanimive ugotovitve:
ZOE baterija ima kapaciteto 22 kWh. Stanje baterije je bilo 37% (=8,14 kWh) na začetku polnjenja. Se pravi da je bilo potrebno napolniti 13,86 kWh do polne baterije. Efektivno je bila poraba na EVSE 21,2 kWh kar pomeni, da je prišlo pri polnjenju do 58% izgub. 58% izgub je po mojem mnenju veliko preveč, oz. ni normalno. Kot jaz vem naj bi jih bilo od 10% - 30% max.
Kaj menite tisti, ki se na to bolj spoznate? Je možno, da je kaj narobe z EVSE? Ali pa z avtom? Sosed je rekel, da bo tudi on preveril to na Renault servisu.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Z EVSE ni nič narobe saj je noter samo kontaktor, znano pa je, da ima q210 zelo slab izkoristek pri majhnih močeh , mislim, da porabi tudi do 32 kW za 0 - 100%, če se polni z majhno močjo.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
To je bistveno ja, kakšno moč imaš nastavljrno... In ali je bila Zoe Q ali R?
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Po mojih izračunih so s tvojimi štavilkami izgube 35%. Potrebnih je bilo ~14kWh, prek EVSE je pa šlo ~21kWh. Torej koristnega je bilo 13.86/21.2 = 0.654. Torej ostalih 34.6% so nepotrebne izgube. Nekaj izgub je pri samem polnjenju, nekaj dodatnih izgub pri balansiranju celic. Zna pa biti tudi da ima ZOE prižgane računalnike med polnjenjem kar zna pokuriti tudi nekje 0.5kW (ugibam). Predvidevam da je polnilo nekje 5 ur, verjetno pa še dlje zaradi balansiranja. Torej že sami računalniki pokurijo najmanj 2.5kWh.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Se opravičujem in posipam s pepelom za moj napačen izračun izgub . Hvala mitjap za popravek.
Še enkrat navajam pravilen izračun dopolnjen z manjkajočimi podatki, da bo vse v enem postu:
Renault Zoe Q210, baterija 22 kWh
Polnilne nastavitve na EVSE: 230V 16A
Čas polnjenja 6 ur 18 minut
Stanje baterije na začetku polnjenja 37% (~8 kWh)
Stanje baterije na koncu polnjenja 100% (~22 kWh)
Teoretično potrebnih 14 kWh za polnjenje do 100%
Realno je bilo porabljeno 21,2 kWh za polnjenje do 100% > ~35% izgub
To seveda izgleda veliko bolje, kot moj prvi post ampak vseeno je izgub kar veliko (~50 centov v nizki tarifi in 70 centov v visoki tarifi) pri Gen-i akcijskem paketu Poceni elektrika - jesen 2016/2. Upam, da bo pri mojem bodočem Toyota Prius Plug-in 2017 ta odstotek boljši
Hvala za vse odgovore.
Še enkrat navajam pravilen izračun dopolnjen z manjkajočimi podatki, da bo vse v enem postu:
Renault Zoe Q210, baterija 22 kWh
Polnilne nastavitve na EVSE: 230V 16A
Čas polnjenja 6 ur 18 minut
Stanje baterije na začetku polnjenja 37% (~8 kWh)
Stanje baterije na koncu polnjenja 100% (~22 kWh)
Teoretično potrebnih 14 kWh za polnjenje do 100%
Realno je bilo porabljeno 21,2 kWh za polnjenje do 100% > ~35% izgub
To seveda izgleda veliko bolje, kot moj prvi post ampak vseeno je izgub kar veliko (~50 centov v nizki tarifi in 70 centov v visoki tarifi) pri Gen-i akcijskem paketu Poceni elektrika - jesen 2016/2. Upam, da bo pri mojem bodočem Toyota Prius Plug-in 2017 ta odstotek boljši
Hvala za vse odgovore.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
No, to je pa že bolje. In čisto realno za Q210 motor.
Bi rekel da ti lahko računaš na 10 do 20% izgub. Me prav zanima. Sporoči ko izmeriš.
Bi rekel da ti lahko računaš na 10 do 20% izgub. Me prav zanima. Sporoči ko izmeriš.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Zoe Q90 41 kWh
polnjenje 3x24A od 49% do 100% 24 do 25 kWh, čas polnjenja 2uri 7min
polnjenje 3x24A od 49% do 100% 24 do 25 kWh, čas polnjenja 2uri 7min
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Kaj pa vi bluzite? ZOE ima 26kWh baterijo, 22 oz. 23 je le uporabniku na voljo in nima veze Q ali R.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Govora je o izkoristku. In Q in R imata zelo različne pri majhnih močeh.Drejchi napisal/-a:Kaj pa vi bluzite? ZOE ima 26kWh baterijo, 22 oz. 23 je le uporabniku na voljo in nima veze Q ali R.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
meritve, grafi, procenti... jaz nikjer še nič verodostojnega videl.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Kupi enofazni merilec porabe, ga vstavi med vtičnico in granny ter napolni avto iz 0 do 100 %.tako kot smo to drugi naredili pa ti bo vse jasno.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Pri vsaki pretvorbi je nekaj izgub...
6,6kW OBC v Kia Soul EV naj bi imel po prikazu v Torque Pro 86,3% izkoristek.
6,6kW OBC v Kia Soul EV naj bi imel po prikazu v Torque Pro 86,3% izkoristek.
Soul EV believer
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
- 0 do 100% nisi nikoli polnil. Če me spomin ne vara nisi 0% imel nikoli, vsaj objavil nisi. Torej kaj je 0%?pirpy napisal/-a:Kupi enofazni merilec porabe, ga vstavi med vtičnico in granny ter napolni avto iz 0 do 100 %.tako kot smo to drugi naredili pa ti bo vse jasno.
- kaj je 100%? polnim do 100% takoj naslednje polnjenje po prejšnjem polnjenju do 100%? Balansiranje celic pokuri kar nekaj štroma (1,5kW/h) in lahko traja tri ure ali več. Če bom polnil do 100% takoj po predhodnem polnjenju do 100% bo balansiranja malo in poraba za to majhna. Če polnim do 99%, do balansiranja, do katerih 99% polnim? Ko avto to reče ali preverim v CanZE? Ker razlika je 1kWh.
Če se že vsakič ko kdo kaj zapiše na forum takoj hiti pisati, da ja to je Q210, ta "vstavi poljubni razlog" bi bilo fino če imamo kje kaj oprijemljivega, ne zgolj govorice. Jaz BCI napake na svojem še nisem videl, avto mi ne ropora, klima dela, gretje tudi, zvočniki so vsi prišraufani.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
0-100 je bilo retorično
Razlika pri enofaznem 9A polnjenju je razreda nekaj kW.
Razlika pri enofaznem 9A polnjenju je razreda nekaj kW.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Tudi jaz nisem še videl direktne primerjave. Še najbolj relavantno se mi zdi da je to zapisal Renault sam.Drejchi napisal/-a:meritve, grafi, procenti... jaz nikjer še nič verodostojnega videl.
Drugače, pa brez problema preverimo na naslednjem srečanju. Prinesem števec in granny kabel. Napolnimo 1% baterije na vsakem avtu pa bo kristalno jasno če/kakšna je razlika.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Jaz bi rekel da je. Ker avto ne ve koliko je dejanski SOC, verjetno % dodaja na podlagi prejete energije in potem napako popravi med 99 in 100%.
Če pa mogoče ni tako pa tudi nr bomo veliko zgrešili ker sno vsi nekje odkrog 90-95%.
Če pa mogoče ni tako pa tudi nr bomo veliko zgrešili ker sno vsi nekje odkrog 90-95%.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
David mi je razlagal da ravno z 1% polnjenjem ugotavlja izgube SOH pri CZeru. Koliko Wh energije je potrebno za 1%. Ima referencne vrednosti koliko je pri novem, tako da se da hitro izracunat.
Lahko pa da je pri ZOE drugace. Edino tezko bi na tak nacin pri 99% izenacij, ce baterija izgubi recimo realnih 20% kapacitete, ker je to ~5kWh, bistveno vec od 1%. A niso nekateri reportali precej nad 100% soh, drugi pa pod 90% ?
Lahko pa da je pri ZOE drugace. Edino tezko bi na tak nacin pri 99% izenacij, ce baterija izgubi recimo realnih 20% kapacitete, ker je to ~5kWh, bistveno vec od 1%. A niso nekateri reportali precej nad 100% soh, drugi pa pod 90% ?
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Saj pravim. Lahko da se motim... in računalnik pri prikazu % upošteva naračunani SOH.
Štartali mislim da smo vsi nad 100%, po 20 do 30.000km pa smo okrog 90.
Štartali mislim da smo vsi nad 100%, po 20 do 30.000km pa smo okrog 90.
Re: Izgube na EVSE pri polnjenju
Tole je pa zanimivo in nisem vedel.
Bere se tako kot če bi pri tankanju ICE cca 20 - 30% goriva zlil mimo.
Bere se tako kot če bi pri tankanju ICE cca 20 - 30% goriva zlil mimo.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 2 Odgovori
- 228 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a hojnikb
-
- 18 Odgovori
- 730 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Ti3n
-
- 0 Odgovori
- 3022 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a anja4
-
- 10 Odgovori
- 4595 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a pirpy
-
- 14 Odgovori
- 1639 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Blacksmith