Moja privat črpalka :)
Moja privat črpalka :)
Včeraj sem le dobil polnilni kabel pri Andreju Pečjaku (Metron Inštitut). Priključil sem ga direktno v dozo, tako da je fiksen. Nastavljen je na 16A, vseeno pa lahko izbiram moč z gumbom na ročki, v primeru da bi želel polnit tudi tekom dneva.
[/center] [/center]
Izvedel sem tudi, da Zoe ni občutljiva le na upornost proti zemlji, ampak še na frekvenco pilotnega signala 1kHz. Zahteva, da je frekvenca znotraj 5%, kar je v temperaturnem območju -20 do +40 stopinj zelo težko dosegljivo brez dragega in velikega temperaturno kompenziranega kristalnega oscilatorja (TCXO).
No, meni zaenkrat deluje odlično, pa tudi drugače še nisem našel polnilnice, ki je moja Zoe nebi marala.
[/center] [/center]
Izvedel sem tudi, da Zoe ni občutljiva le na upornost proti zemlji, ampak še na frekvenco pilotnega signala 1kHz. Zahteva, da je frekvenca znotraj 5%, kar je v temperaturnem območju -20 do +40 stopinj zelo težko dosegljivo brez dragega in velikega temperaturno kompenziranega kristalnega oscilatorja (TCXO).
No, meni zaenkrat deluje odlično, pa tudi drugače še nisem našel polnilnice, ki je moja Zoe nebi marala.
Re: Moja privat črpalka :)
Aha, potem si kar kabel za avto narocil kabel brez drugega konca (priklop Schuko) in ga zvezal direktno v elektriko v dozi ? Tole potem zgleda nekako kot wallbox Type2.. Le na sliki malu cudno zgleda spodnji del kabla, ki kar izgine v lesu ?
To je tale z opcijo "without a plug" http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... -type1-16a ?
To je tale z opcijo "without a plug" http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... -type1-16a ?
Re: Moja privat črpalka :)
Točno ta ja.matija napisal/-a:To je tale z opcijo "without a plug" http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... -type1-16a ?
Ja, res kar izgine skozi steno. Ampak mi je tako lepše kot še ena škatla na steni.
Re: Moja privat črpalka :)
Temperaturno stabiliziran tcxoCrazyFish napisal/-a: Izvedel sem tudi, da Zoe ni občutljiva le na upornost proti zemlji, ampak še na frekvenco pilotnega signala 1kHz. Zahteva, da je frekvenca znotraj 5%, kar je v temperaturnem območju -20 do +40 stopinj zelo težko dosegljivo brez dragega in velikega temperaturno kompenziranega kristalnega oscilatorja (TCXO).
No, meni zaenkrat deluje odlično, pa tudi drugače še nisem našel polnilnice, ki je moja Zoe nebi marala.
vsak arduino za 10 € ti bo držal frekvenco na manj kot 1% natančno pri zunanjih temperaturah,vem ,ker sem si izdelal števec z uro iz enakega čipa kot je v arduinu in ura zelo točno teče pri normalnih zuzanjih temperaturah.
Re: Moja privat črpalka :)
Sem imel v glavi 5ppm. 5% pa res nebi smel bit problem, ampak vseeno baje da včasih je.
Re: Moja privat črpalka :)
Pilot signal naj bi bil 1.000 Hz. Po pogovoru z Andrejem Pečjakom je štos v tem, da je lahko v ZDA toleranca signala +/- 50, celo 60Hz (Japonski EV, Kia ipd.), pa avto vseeno polni bp, v EU so se "zapičili" v 10x manjšo toleranco, zato zna biti Zoe tako "izbirčna"
Več na:
https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196#Signal_pins
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#Signaling
Npr. polnilne postaje Mennekes so “Z.E. Ready” certificirane:
http://www.mennekes.de/index.php?id=lat ... 93121187f2
Več na:
https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196#Signal_pins
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#Signaling
Npr. polnilne postaje Mennekes so “Z.E. Ready” certificirane:
http://www.mennekes.de/index.php?id=lat ... 93121187f2
Soul EV believer
Re: Moja privat črpalka :)
Danes sem pa izvedel še nagradnjo s stikalno uro.
[/center]
Dodal sem še stikalo s katerim lahko premostim uro in polnim brezpogojno.
[/center]
Moč sem nastavil na 12A. Dosedanjih 9A iz "granny" kabla je bilo malo premalo da sem prišel čez cel teden, 12A pa računam da bo ravno prav, da ponoči dobim, kar čez povprečen dan porabim.
[/center]
Dodal sem še stikalo s katerim lahko premostim uro in polnim brezpogojno.
[/center]
Moč sem nastavil na 12A. Dosedanjih 9A iz "granny" kabla je bilo malo premalo da sem prišel čez cel teden, 12A pa računam da bo ravno prav, da ponoči dobim, kar čez povprečen dan porabim.
Re: Moja privat črpalka :)
Sedaj, ko me je @pirpy gladko prehitel z avtomatizacijo svoje polnilnice, sem pa dobil malo vzpodbude in sem tudi jaz naredil nekaj podobnega.
Moja uporablja original Pečjakov polnilec, ki ga "avtomatika" le vklaplja in izklaplja po potrebi.
Uporaba izgleda takole:
Dodal pa sem praktično samo 20A kontaktor, ki sem ga povezal kar na obstoječo elektroniko za zalivanje. Tam sem imel še en izhod prost.
[/center]
Moja uporablja original Pečjakov polnilec, ki ga "avtomatika" le vklaplja in izklaplja po potrebi.
Uporaba izgleda takole:
- Pridem domov in priključim avto
- Računalnik, ki meri skupni hišni tok, zazna porabo in polnilnico ugasne
- Ko se začne nizka tarifa, polnilnico spet vključi in tako naprej
- zaključek polnjenja, ko tok pade pod nastavljeno vrednost
- začasen izklop polnjenja, ko se v hiši vklopi kak drug večji porabnik
- obveščanje in krmiljenje prek www, android, e-mail
Dodal pa sem praktično samo 20A kontaktor, ki sem ga povezal kar na obstoječo elektroniko za zalivanje. Tam sem imel še en izhod prost.
[/center]
Re: Moja privat črpalka :)
S cim naredis meritev obremitve na neki fazi ter prekines nek porabnik, torej polnjenje avta ? To tudi mene matra da bi pri sebi naredil.
Re: Moja privat črpalka :)
Mertive delam s halovimi senzorji takoj za glavnimi varovalkami. Ne spremljam vsakega porabnika posebej. Če skupni tok naraste nad 20A pač odklopim polnilnico.matija napisal/-a:S cim naredis meritev obremitve na neki fazi ter prekines nek porabnik, torej polnjenje avta ? To tudi mene matra da bi pri sebi naredil.
Re: Moja privat črpalka :)
Naslednji korak tvoje avtomatizacije, bi pa lahko bil , zmanjšanje moči polnenja, ko skupni tok preseže določeno vrednost.
Re: Moja privat črpalka :)
Ja, to bi bilo idealno, ampak "precej" bolj komplicirano. Glede na to da teh dogodkov skoraj da ne pričakujem.evf napisal/-a:Naslednji korak tvoje avtomatizacije, bi pa lahko bil , zmanjšanje moči polnenja, ko skupni tok preseže določeno vrednost.
Mogoče pa vseeno enkrat. Bolj iz hobija kot potrebe.
Ali pa ko bo še drugi avto EV
Re: Moja privat črpalka :)
V nedeljo, ko smo prišli iz Ajdovščine, se mi je pa prvič zgodilo da je moj algoritem za detekcijo napolnjene baterije odpovedal.
Bil je pisan in prilagojen na zimske razmere, v toplejših mesecih pa bo očitno potrebna prilagoditev.
Problem je v tem, da jaz detektiram padanje toka, ki se začne v fazi balansiranja celic. Sedaj, ko je toplejše, in še če je dobro segreta baterija od vožnje, pa avto očitno začne delat pavze že veliko, veliko prej. Tako je tok pod 10A zmanjšal že pri 54% SOC. Potem pa ga spet povečal, ko so ventilatorji pohladili baterijo.
Bil je pisan in prilagojen na zimske razmere, v toplejših mesecih pa bo očitno potrebna prilagoditev.
Problem je v tem, da jaz detektiram padanje toka, ki se začne v fazi balansiranja celic. Sedaj, ko je toplejše, in še če je dobro segreta baterija od vožnje, pa avto očitno začne delat pavze že veliko, veliko prej. Tako je tok pod 10A zmanjšal že pri 54% SOC. Potem pa ga spet povečal, ko so ventilatorji pohladili baterijo.
Re: Moja privat črpalka :)
Da ne odpiram nove teme...
Priznam, ravno poglobil se nisem v komunikacijo med polnjenjem. A glede na to, da VW lahko polni z le 3,6kW, si predstavljam, da mi za koriščenje polne moči zadostuje le ustrezen Type 2 vtikač, s primernim uporom, ki določa tok polnjenja, 680 Ohm za 16A.
Nekaj takega kot na spodnji povezavi.
http://www.ebay.co.uk/itm/Mennekes-Type ... SwFqJWi0v1
Sem kaj spregledal?
Priznam, ravno poglobil se nisem v komunikacijo med polnjenjem. A glede na to, da VW lahko polni z le 3,6kW, si predstavljam, da mi za koriščenje polne moči zadostuje le ustrezen Type 2 vtikač, s primernim uporom, ki določa tok polnjenja, 680 Ohm za 16A.
Nekaj takega kot na spodnji povezavi.
http://www.ebay.co.uk/itm/Mennekes-Type ... SwFqJWi0v1
Sem kaj spregledal?
Re: Moja privat črpalka :)
Ja, max. tok polnjenja določa vtikač/polnilnica. Avto bo pa vzel toliko kot lahko in ne več kot določi polnilnica.
Dvomim pa da bo avto polnil brez da se prej "zmeni" s polnilnico.
Drugače pa je varianta samo z vtikačem takale: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=19&t=277 , ampak to je bolj za avtomobile ki ne podpirajo EVSE.
Dvomim pa da bo avto polnil brez da se prej "zmeni" s polnilnico.
Drugače pa je varianta samo z vtikačem takale: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=19&t=277 , ampak to je bolj za avtomobile ki ne podpirajo EVSE.
Re: Moja privat črpalka :)
Tudi jaz imam v mislih, da bi si naredil sam (s pomočjo usposobljenega električarja) domačo "ultra low budget" polnilnico. Na njej se bo polnil samo e-Golf 2015, ki lahko polni max s 3,7kW in to samo enofazno z max 16A na fazi.
Zamisli sem si jo nekako takole:
-Dovod v hišo je 3x20A oz 7 kW
-"Polnilnica" bi bila vezana na svojo varovalko 16A v el. omarici
- Ta varovalka je na eni izmed treh faz; faza na kateri bi bila "polnilnica" ni obremenjena z ostalimi velikimi hišnimi porabniki
- Iz te varovalke gre dovod v obstoječo dozo, ki napaja le par vtičnic, na katerih so občasno priklopljeni manjši porabniki
- Iz te obstoječe doze, v katero je od varovalke pripeljan kabel 3x2,5mm2 bi potegnil nov trd kabel 3x2,5mm2 do ON/OFF industrijskega stikala
- Za stikalom bi vezel še digitalni Volt/Amper/Watt meter
- Za V/A/W metrom bi se začel mehak kabel 3x2,5mm2 (kot npr gradbiščni kabel za podaljške za do 32A)
- Na koncu kabla bi bila Type 2 ženska vtičnica
Sestavni deli so klasične elektro komponente, le ročko Type 2 bi kupil od Metron:
http://eauto.si/metron-shop/?product=me ... plug-1632a
Ali bo tole sploh delovalo na e-Golf brez še kakšne dodatne elektronike?
Prosim za vaša mnenja.
Zamisli sem si jo nekako takole:
-Dovod v hišo je 3x20A oz 7 kW
-"Polnilnica" bi bila vezana na svojo varovalko 16A v el. omarici
- Ta varovalka je na eni izmed treh faz; faza na kateri bi bila "polnilnica" ni obremenjena z ostalimi velikimi hišnimi porabniki
- Iz te varovalke gre dovod v obstoječo dozo, ki napaja le par vtičnic, na katerih so občasno priklopljeni manjši porabniki
- Iz te obstoječe doze, v katero je od varovalke pripeljan kabel 3x2,5mm2 bi potegnil nov trd kabel 3x2,5mm2 do ON/OFF industrijskega stikala
- Za stikalom bi vezel še digitalni Volt/Amper/Watt meter
- Za V/A/W metrom bi se začel mehak kabel 3x2,5mm2 (kot npr gradbiščni kabel za podaljške za do 32A)
- Na koncu kabla bi bila Type 2 ženska vtičnica
Sestavni deli so klasične elektro komponente, le ročko Type 2 bi kupil od Metron:
http://eauto.si/metron-shop/?product=me ... plug-1632a
Ali bo tole sploh delovalo na e-Golf brez še kakšne dodatne elektronike?
Prosim za vaša mnenja.
Re: Moja privat črpalka :)
Vse OK, ampak manjka ti "polnilnica". To kar imam jaz v Type2 ročki. In stane celo premoženje.
Re: Moja privat črpalka :)
Lahko si tudi sam vgradi EVSE modul v ročko ali stikalno omarico, kjer ima varovalko, W-meter,...
Je pa dobro imeti nekaj znanja in prakse, da gre lažje in pravilno vse skupaj
Je pa dobro imeti nekaj znanja in prakse, da gre lažje in pravilno vse skupaj
Re: Moja privat črpalka :)
tole je poceni varianta
https://www.ev-power.eu/Connectors-Cabl ... ation.html
Pridi k meni pogledat si komaj 10 km stran
https://www.ev-power.eu/Connectors-Cabl ... ation.html
Pridi k meni pogledat si komaj 10 km stran
Re: Moja privat črpalka :)
Tole je pa res ugodno! Če bi to pred leti našel bi rajši dal 50€ namesto 500€. No, še ročka in kabel sta okol 200€.