Moja privat črpalka :)

O tem kako polnite svoj EV doma
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Dec 2015, 07:36

Včeraj sem le dobil polnilni kabel pri Andreju Pečjaku (Metron Inštitut). Priključil sem ga direktno v dozo, tako da je fiksen. Nastavljen je na 16A, vseeno pa lahko izbiram moč z gumbom na ročki, v primeru da bi želel polnit tudi tekom dneva.

polnilnica-doma.jpg
Polnilni kabel na nosilcu

domaca-polnilnica-doza.jpg
Povezava v dozo na drugi strani

Izvedel sem tudi, da Zoe ni občutljiva le na upornost proti zemlji, ampak še na frekvenco pilotnega signala 1kHz. Zahteva, da je frekvenca znotraj 5%, kar je v temperaturnem območju -20 do +40 stopinj zelo težko dosegljivo brez dragega in velikega temperaturno kompenziranega kristalnega oscilatorja (TCXO).

No, meni zaenkrat deluje odlično, pa tudi drugače še nisem našel polnilnice, ki je moja Zoe nebi marala. :whew:
Damijan, robert, Dzun Tao
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1531
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1032
1951

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a matija » 08 Dec 2015, 09:16

Aha, potem si kar kabel za avto narocil kabel brez drugega konca (priklop Schuko) in ga zvezal direktno v elektriko v dozi ? Tole potem zgleda nekako kot wallbox Type2.. Le na sliki malu cudno zgleda spodnji del kabla, ki kar izgine v lesu ? :)

To je tale z opcijo "without a plug" http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... -type1-16a ?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Dec 2015, 09:19

matija je napisal/-a:To je tale z opcijo "without a plug" http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... -type1-16a ?

Točno ta ja.
Ja, res kar izgine skozi steno. Ampak mi je tako lepše kot še ena škatla na steni.
Damijan
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1290
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
659
318

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a pirpy » 08 Dec 2015, 10:47

CrazyFish je napisal/-a:Izvedel sem tudi, da Zoe ni občutljiva le na upornost proti zemlji, ampak še na frekvenco pilotnega signala 1kHz. Zahteva, da je frekvenca znotraj 5%, kar je v temperaturnem območju -20 do +40 stopinj zelo težko dosegljivo brez dragega in velikega temperaturno kompenziranega kristalnega oscilatorja (TCXO).

No, meni zaenkrat deluje odlično, pa tudi drugače še nisem našel polnilnice, ki je moja Zoe nebi marala. :whew:


Temperaturno stabiliziran tcxo :)
vsak arduino za 10 € ti bo držal frekvenco na manj kot 1% natančno pri zunanjih temperaturah,vem ,ker sem si izdelal števec z uro iz enakega čipa kot je v arduinu in ura zelo točno teče pri normalnih zuzanjih temperaturah.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Dec 2015, 11:03

:) Sem imel v glavi 5ppm. 5% pa res nebi smel bit problem, ampak vseeno baje da včasih je.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 947
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
692
927

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a Damijan » 08 Dec 2015, 11:17

Pilot signal naj bi bil 1.000 Hz. Po pogovoru z Andrejem Pečjakom je štos v tem, da je lahko v ZDA toleranca signala +/- 50, celo 60Hz (Japonski EV, Kia ipd.), pa avto vseeno polni bp, v EU so se "zapičili" v 10x manjšo toleranco, zato zna biti Zoe tako "izbirčna" :)

Več na:
https://en.wikipedia.org/wiki/IEC_62196#Signal_pins
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772#Signaling

Npr. polnilne postaje Mennekes so “Z.E. Ready” certificirane:
http://www.mennekes.de/index.php?id=lat ... 93121187f2
Matej
Soul EV believer ;)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 16 Jan 2016, 17:40

Danes sem pa izvedel še nagradnjo s stikalno uro.

polnilnica-digitalna-ura.jpg
Digitalna stikalna ura za avtomatsko polnjenje v času nižje tarife

Dodal sem še stikalo s katerim lahko premostim uro in polnim brezpogojno.

polnilnica-stikalo.jpg
Stikalo za preklop med ON in AUTO

Moč sem nastavil na 12A. Dosedanjih 9A iz "granny" kabla je bilo malo premalo da sem prišel čez cel teden, 12A pa računam da bo ravno prav, da ponoči dobim, kar čez povprečen dan porabim.
Dzun Tao, Simon, Damijan, robert
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Jan 2016, 18:22

Sedaj, ko me je @pirpy gladko prehitel z avtomatizacijo svoje polnilnice, sem pa dobil malo vzpodbude in sem tudi jaz naredil nekaj podobnega.
Moja uporablja original Pečjakov polnilec, ki ga "avtomatika" le vklaplja in izklaplja po potrebi.

Uporaba izgleda takole:
  • Pridem domov in priključim avto
  • Računalnik, ki meri skupni hišni tok, zazna porabo in polnilnico ugasne
  • Ko se začne nizka tarifa, polnilnico spet vključi in tako naprej

Ostale funkcije so:
  • zaključek polnjenja, ko tok pade pod nastavljeno vrednost
  • začasen izklop polnjenja, ko se v hiši vklopi kak drug večji porabnik
  • obveščanje in krmiljenje prek www, android, e-mail

Najbolj važno pa je, da je postavljen hardware, softverske možnosti so sedaj neomejene :)
Dodal pa sem praktično samo 20A kontaktor, ki sem ga povezal kar na obstoječo elektroniko za zalivanje. Tam sem imel še en izhod prost.

pametni-evse.jpg
pirpy, matija
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1531
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1032
1951

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Jan 2016, 22:29

S cim naredis meritev obremitve na neki fazi ter prekines nek porabnik, torej polnjenje avta ? To tudi mene matra da bi pri sebi naredil.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 27 Jan 2016, 07:47

matija je napisal/-a:S cim naredis meritev obremitve na neki fazi ter prekines nek porabnik, torej polnjenje avta ? To tudi mene matra da bi pri sebi naredil.

Mertive delam s halovimi senzorji takoj za glavnimi varovalkami. Ne spremljam vsakega porabnika posebej. Če skupni tok naraste nad 20A pač odklopim polnilnico.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
evf
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: okolica Kranja
51
70

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a evf » 27 Jan 2016, 14:01

Naslednji korak tvoje avtomatizacije, bi pa lahko bil , zmanjšanje moči polnenja, ko skupni tok preseže določeno vrednost.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 27 Jan 2016, 14:12

evf je napisal/-a:Naslednji korak tvoje avtomatizacije, bi pa lahko bil , zmanjšanje moči polnenja, ko skupni tok preseže določeno vrednost.

Ja, to bi bilo idealno, ampak "precej" bolj komplicirano. Glede na to da teh dogodkov skoraj da ne pričakujem.
Mogoče pa vseeno enkrat. Bolj iz hobija kot potrebe.
Ali pa ko bo še drugi avto EV :giggle:
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Maj 2016, 08:17

V nedeljo, ko smo prišli iz Ajdovščine, se mi je pa prvič zgodilo da je moj algoritem za detekcijo napolnjene baterije odpovedal.
Bil je pisan in prilagojen na zimske razmere, v toplejših mesecih pa bo očitno potrebna prilagoditev.

Problem je v tem, da jaz detektiram padanje toka, ki se začne v fazi balansiranja celic. Sedaj, ko je toplejše, in še če je dobro segreta baterija od vožnje, pa avto očitno začne delat pavze že veliko, veliko prej. Tako je tok pod 10A zmanjšal že pri 54% SOC. Potem pa ga spet povečal, ko so ventilatorji pohladili baterijo.
matija
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Fifi
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 27
Kraj: Preddvor
Avto: E-up!
21
2

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a Fifi » 26 Jun 2016, 18:15

Da ne odpiram nove teme...

Priznam, ravno poglobil se nisem v komunikacijo med polnjenjem. A glede na to, da VW lahko polni z le 3,6kW, si predstavljam, da mi za koriščenje polne moči zadostuje le ustrezen Type 2 vtikač, s primernim uporom, ki določa tok polnjenja, 680 Ohm za 16A.
Nekaj takega kot na spodnji povezavi.

http://www.ebay.co.uk/itm/Mennekes-Type ... SwFqJWi0v1

Sem kaj spregledal?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Jun 2016, 19:25

Ja, max. tok polnjenja določa vtikač/polnilnica. Avto bo pa vzel toliko kot lahko in ne več kot določi polnilnica.

Dvomim pa da bo avto polnil brez da se prej "zmeni" s polnilnico.

Drugače pa je varianta samo z vtikačem takale: viewtopic.php?f=19&t=277 , ampak to je bolj za avtomobile ki ne podpirajo EVSE.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
lovroh
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 23
Kraj: Velenje
Avto: eGolf
18
0

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a lovroh » 10 Avg 2017, 21:07

Tudi jaz imam v mislih, da bi si naredil sam (s pomočjo usposobljenega električarja) domačo "ultra low budget" polnilnico. Na njej se bo polnil samo e-Golf 2015, ki lahko polni max s 3,7kW in to samo enofazno z max 16A na fazi.

Zamisli sem si jo nekako takole:
-Dovod v hišo je 3x20A oz 7 kW
-"Polnilnica" bi bila vezana na svojo varovalko 16A v el. omarici
- Ta varovalka je na eni izmed treh faz; faza na kateri bi bila "polnilnica" ni obremenjena z ostalimi velikimi hišnimi porabniki
- Iz te varovalke gre dovod v obstoječo dozo, ki napaja le par vtičnic, na katerih so občasno priklopljeni manjši porabniki
- Iz te obstoječe doze, v katero je od varovalke pripeljan kabel 3x2,5mm2 bi potegnil nov trd kabel 3x2,5mm2 do ON/OFF industrijskega stikala
- Za stikalom bi vezel še digitalni Volt/Amper/Watt meter
- Za V/A/W metrom bi se začel mehak kabel 3x2,5mm2 (kot npr gradbiščni kabel za podaljške za do 32A)
- Na koncu kabla bi bila Type 2 ženska vtičnica

Slika

Sestavni deli so klasične elektro komponente, le ročko Type 2 bi kupil od Metron:
http://eauto.si/metron-shop/?product=mennekes-type-2-plug-1632a

Ali bo tole sploh delovalo na e-Golf brez še kakšne dodatne elektronike?

Prosim za vaša mnenja.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 10 Avg 2017, 22:10

Vse OK, ampak manjka ti "polnilnica". To kar imam jaz v Type2 ročki. In stane celo premoženje. :)
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
damjang
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 30
Avto: iOn, Hybrid
22
0

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a damjang » 10 Avg 2017, 22:18

Lahko si tudi sam vgradi EVSE modul v ročko ali stikalno omarico, kjer ima varovalko, W-meter,...
Je pa dobro imeti nekaj znanja in prakse, da gre lažje in pravilno vse skupaj :)
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1290
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
659
318

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a pirpy » 10 Avg 2017, 22:52

tole je poceni varianta
EV-Power - EVSE kit for EV charging station-cable
Pridi k meni pogledat :) si komaj 10 km stran
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2905
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1453
1782

Re: Moja privat črpalka :)

OdgovorNapisal/-a CRF » 11 Avg 2017, 07:33

Tole je pa res ugodno! Če bi to pred leti našel bi rajši dal 50€ namesto 500€. No, še ročka in kabel sta okol 200€.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na