Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

O tem kako polnite svoj EV doma
Avrelij
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Zasavje
625
896

Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

Nekaj o razmišljanju omejevanja dobave elektrike zaradi obremenitev zaradi polnjena EV ob porabniških "špicah":

https://volan.si/novosti/novice/6571099 ... obilnost-/
Dzun Tao
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2728
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1395
1263

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a Simon »

Če boš na "črpalki" hotel avte polnit z istim tempom kot bencinske (6 polnilnic vsak porabi 5 min za polnjenje) boš moral imeti 60 hitrih polnilnic s skupno močjo 9MW. To pa je toliko kot porabi recimo mesto s 15.000 prebivalci.

Tole bo šlo, dokler bo električnih avtov manj kot 10%, potem se bo začela veselica...

- Kupil sem elektrilčni avto, živim v bloku, kje naj ga polnim?
- Kupil sem električni avto, ko ga polnim mi meče ven glavno varovalko, kaj naj storim?
- Imam električni avto. zdaj ga je kupil še sosed. Ko sva ju prvič oba priklopila, je vsa ulica ostla brez elektrike. Kaj delava narobe?
- Šel sem na morje, po 300km se mi je izpraznila baterija, polnilnice so zasedene do naslednjega torka, takrat se že vračam domov. Kaj lahko storim. Nekdo z istim problemom, je šel v železnino, kupil prikolico in dizelski agregat. Zdaj lahko baterijo polni kar med vožnjo. Je to dobra rešitev?
SimonZed, DCT
Uporabniški avatar
prgrmr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 819
Kraj: Dragomelj
Avto: i3, Y
605
566

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a prgrmr »

Strokovnost na nivoju:
Moje mnenje je, da je elektrifikacija voznega parka smiselna, vendar ne v sedanjih časih, ko ima večina slovenskih električnih avtomobilov 'izpušne cevi' v Krškem in Trbovljah
Krškem? Trbovljah? Mogoče v Šoštanju ...
Dzun Tao
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1534
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
945

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Hitre polnilnice bodo slej ko prej potrebovale interne baterijske sklope, samo tako se bo preprečilo špice. Te baterije bi lahko bile dejansko del omrežja (del obnovljenega omrežja).
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1249
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1241
1672

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a edi-b »

spet jokajo lobiji, ki so pokasirali za omrežje od vseh nas toliko, da bi morali imeti zlate žice in trafote... Sploh pa zvečer priklopim, zjutraj 80% ali polna baterija, ponoči in čez vikende je tako ogromno viškov elektrike in skoraj zastonj. Drugače bom pa polnil podnevi, ko je tako direkt iz MSE, kmalu bodo tudi poceni hranilniki in se bo dalo hraniti tudi večje količine elektrike iz MSE oz. v času ko bodo viški (saj to že delamo že sedaj z EV ko polnimo ponoči), verjetno tudi povsem ločeno od omrežja, to se pa spet enim ne bo dopadlo sploh
MIRANRR, nakaza, Dzun Tao, se-ma, FV-EV, pirpy
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 320
Kraj: Ljubljana
310
154

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a gregimarko »

Avto novinarji so največji strokovnjaki elektro energetike. Zelo redki so, ki ločijo med kW in kWh, ampak vseeno so strokovnjaki za energetske politiko držav. Ta članek je ena bučka, ki stavi na senzacionalnost in veliko klikov, ki jih bodo seveda dobili, saj še vedno prevlada miselnost, da ne bo nič z elektromobilnostjo.
Še to, če sem pogledal avtomoto oddaja VOLAN na TV, sem kar težko zdržal do konca, saj sta mi tista dva klovna hitro dopizdila.
Nobene strokovnosti, vse samo v smislu, če volan obrneš v levo, gre avto levo, če v desno, gre avto v desno. Dolgčas.
timo, nakaza
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a matija »

Ha ha, torej ob spicah bodo zmrzovali vsi s toplotnimi crpalkami ? Toplotna crpalka v povprecju pokuri letno precej vec kot povprecen elektricni avto. S tem da DC polnilnic (cez dan) elektricni avti potrebujejo vse manj, baterije rastejo. Mi smo DC v 10.000km potrebovali 2x.

Se en clanek, ki ni vreden branja, ki ne dojema, da se bodo avtomobili polnili doma in to ponoci, s tem bodo delali uslugo omrezju.
gregimarko, CRF, Marko007, giotto, MIRANRR, timo, crunchy, kt57, dymo, FV-EV, pirpy
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2728
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1395
1263

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a Simon »

Zadeva je bolj resna, kot si predstavljate... tukaj še en članek iz tujine, če vam to pomeni kaj več verodostojnosti:

https://www.focus.de/auto/elektroauto/d ... C6gT6FuTaI
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a matija »

Res ne vidim problema, dnevni tok se lahko podrazi 20%, nocni naj gre na 1 cent (kot ga ima E3 napredni). Ce zelijo se bolj stimulirat, naj v nocnem znizajo se prispevke, dajatve in ostala jajca za omreznino.

Vsak s 5 centi pameti v glavi bo potem polnil 22-06.

Ta resitev jim verjetno ni vsec, ker je prevec enostavna in resi problem. Hkrati pa to ni jokanje in posledicno ne bodo dobili par miljard iz proracunov in EU.
FV-EV
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Sem o tej temi govoril z gospo iz Elektro Ljubljana na ecomeetu in pravi da je to še najmanjši problem. Skrbijo jih predvsem toplotne črpalke.
CRF
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Včasih, ko berem takšna sporočila in še kakšnega o subvencijah, ki naj jih ne bi bilo več že zdaj in kako EV ni primeren za vsakodnevne vožnje daljše od 150km ipd si mislim ali je res samo 1% ljudi na svetu, ki razmišlja s svojo glavo.

V dobrih 2,5 letih uporabe EV mi še niti enkrat ni uspelo vreči ven varovalke medtem, ko mi je z drugimi napravami to že večkrat uspelo. Toliko o tem kako bo počepnila elektrika z uporabo EV. EV na šuko porabi ravno toliko kot navadna kuhalna plošča, marsikateri "grelec" zahteva večjo moč ipd.

Žal pa jaz nisem "električar", niti preveč tehničen nisem zato moje razmišljanje verjetno ni merodajno.
Jaz se ne sprašujem kako in zakaj nekaj dela ali ne dela in kdaj ter zakaj bo "crknilo" ampak samo uporabljam.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a matija »

Se enkrat bom tole prilepil, slika je stara ze 2 leti in je bila ze kaksnih 3x na forumu. Ce clovek samo primerja spodnji del krivulje (levo) in zgornji del, potem ne rabi vec kot nekaj razredov osnovne sole, da ugotovi naslesnje:
- o, glej ga zlomka. Omrezje zdrzi visek na 2.2MW
- o glej glej, ponoci pa porabljamo le 1MW, to je vec kot 100% manj
- ce omrezje (kabli, trafoti, ...) zdrzi podnevi 2.2MW bi ga verjetno tudi ponoci ?

Koliko EVjev lahko polnimo z 1MW moci, kolikor se manjka do "meje omrezja". Pa seveda meja ni 2.2MW ki je peak na tej sliki. Niso bedaki, da bi omrezje vsak dan pripeljali na rob zmogljivosti.

Izracunajmo. Polnimo jih kar z granny kablom, ki pride zraven vsakega EV, torej 2kW. O mater, pa to je 500.000 EVjev. Koliko pa napolnijo v nocni tarifi ? Aha, 100km. Koliko pa se slovenci v povprecju vozijo ? Nimam pojma, nekje sem bral da nekaj deset KM. Ce je ta stevilka 50, bi v povprecju lahko napolnili 1mio EVjev. Seveda nismo vsi povprecni, eni vec, drugi manj. Slovenija ima na cestah 1.1mio vozil. Case closed, gremo na pir.

Btw, sosed je vrgel ven pancerko, pri hisi imajo 2 dizla.

Je to prehud zalogaj za kaksno seminarsko nalogo v osnovni soli ? Mislim da bi slo zlahka.
Priponke
elektricnaProizvodnjaSI.jpg
elektricnaProizvodnjaSI.jpg (31.9 KiB) Pogledano 6408 krat
kavka, SimonZed, Matej, Robie, CRF, Kegelj, prgrmr, deplumi, giotto, Stromcek, edi-b, MIRANRR, timo, crunchy, vitro, kt57, DGJ, Hanzi, warpedone, Dzun Tao, prijazen, se-ma, Damijan, FV-EV, EV+PV entuziast, pirpy
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a CRF »

Bravo matija.... več sploh ni vredno pisat....
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a matija »

Ja, edino eno stvar je za dopolnit. Seveda ne gre za 1MW in 2.2MW, ampak 1GW in 2.2GW. Lapsus

Pa se vir lahko dodam, ki je prvi zadetek iskanja za "eles proizvodnja" @ https://www.eles.si/prevzem-in-proizvodnja
CRF, EV+PV entuziast
GM
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 542
Kraj: Žiri
Avto: Tesla 3 Highland SR
283
282

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a GM »

Pri tem reduciranju je mišljeno za tiste, ki bi polnili z močjo 11 - 22 kW. Glede na to, da povečini takih moči doma nimamo jaz ne vidim problemov.
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a matija »

Jaz dosezem 10+kW brez problema doma, pa sploh nimam TČ. Ko dam kuhat juho in hkrati se laufa pecica, ze samo to dvoje kuri 7kW. Kje je potem se pralc, susilc, pomivalc, klima, savna, lojtrca v kopalnici, fen, mikrovalovka, motorni pogon ograje, ... vse te stvari so 1kW-3kW.

Kaj sele taksna gospodinjstva, ki jo imajo ter jim zaradi mraza pade COP.

In ravno to je najslabse, sunki na 10kW, 15kW, 20kW po gospodinjstvih. 15min extra, potem 1h skoraj nic, potem spet sunek za 10min. Ce je kaj dobro za omrezje, je to zvezni odjem. Kater tip porabnika deluje kot zvezni odjem na daljsi cas, konstantno ? Aha, EVji ... pa smo se pri enem plusu vec - za omrezje.
Zadnjič spremenil matija, dne 27 Nov 2019, 12:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Damijan, FV-EV
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2728
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1395
1263

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a Simon »

Eno vprašanje: Kaj to pomeni, da je prevzem nižji kot proizvodnja?

Glede na podatke, smo 48% odvisni od uvoza EE iz tujine?

https://www.stat.si/StatWeb/Field/Index/5/88
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a matija »

Simon napisal/-a:Eno vprašanje: Kaj to pomeni, da je prevzem nižji kot proizvodnja?

Glede na podatke, smo 48% odvisni od uvoza EE iz tujine?

https://www.stat.si/StatWeb/Field/Index/5/88
Izvoz elektrike.

Glej na electricitymap.org, vecinoma posiljamo elektriko na hrvasko in v italijo. Iz avstrije pa vecinoma prevzemamo.
Simon
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2728
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1395
1263

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a Simon »

Ne razumem Nemcev, ki bodo zapirali Termo in Jedrsko elektrarno - od kje bodo črpali potemtakem EE - vse na OVE?, pa so že sedaj po cenah EE v EU v špici in bo potlej EE samo še bistveno dražja? Z nas drugega kot drugi blok JE niti ne vidim, vse ostalo bo bo samo še bistveno bolj podražilo ceno EE.
SimonZed, gregimarko
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1138
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
1046
1422

Re: Šibkost elektro omrežja za masovno polnjenje

Odgovor Napisal/-a MIRANRR »

Ne smemo pozabiti kaj pripravljajo strokovnjaki. Avto se da regulirano polniti, torej se lahko polni hitreje ali počasneje, o tem lahko odloči distribucijski center. To še ne deluje, je v razvoju, testno že gre.
Prav tako lahko EV v prihodnosti tudi pomaga omrežju z vračilom energije,...
Veliko je minusov in težav, vendar nekateri ne spijo in pripravljajo rešitve za takrat, ko bo 20 % in več EV.
Sedaj delam večjo težavo omrežju s TČ, ki deluje sunkovito, čeprav je inverterska in troši čez dan v VT.
EV se polni med 22 in 5 uro, to je MT in še lepo zvezno 2 kW . Torej, kar pogumno naprej z EV! Malo se že ogledujem za kakšnim starim EV, ki ima baterijo do 100 km, za v mesto.
edi-b, EV+PV entuziast
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Domače polnilnice (wallbox)”