Dnevno polnjenje

O tem kako polnite svoj EV doma
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 151
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
111
110

Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a vitro » 17 Nov 2019, 20:11

Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%

Zdajle pozimi bi rad avto vsak večer priključil, da se zjutraj vklopi predgretje. V primeru b) bi moral sproti spreminjati nastavitve za polnjenje, kar je nerodno...
Uporabniški avatar
context
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 373
Kraj: Maribor
Avto: TM3 SR+
829
274

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a context » 17 Nov 2019, 20:42

Dnevna poraba bi naj bila povprečje okoli 50%, torej 60 (zjutraj)/40 (zvečer) ali 70/30, 80/20, 90/10, 75/25
Vsaj tako je Byorn ugotavljal da je na splošno najbolje za EVje
https://ts.la/renato14029 - :sun: 1500km free supercharging :sun:
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1542
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1236
890

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a warpedone » 17 Nov 2019, 20:50

Neprebrana objavaNapisal/-a vitro » 17 Nov 2019, 20:11
Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%


Odgovor b ampak razlika v 'škodi na bateriji' bo minimalna glede na a.
Več škode bo, ko se ti bo slej ko prej zgodilo, da bo v bateriji premal % in boš moral iskat alternativo kaj narest v tistem trenutku.
Zato je recept: nastavi target SOC na 80 in ABC (Always Be Charging).

Ampak men se ne ljubi špilat ABC in vsak dan napeljevat in pospravljat UMC zato špilam scenarij B in se zanašam da mi tut 30% zadošča za kakšno nenadno nujnost sicer pa 20 minut ovinka čez SC.
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1433
Kraj: Trojane
Avto: Ioniq EV_e Golf
1332
1024

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a Matej » 17 Nov 2019, 21:20

Jaz pa skozi delam ABC. Je pa res da imam malo baterijo. Ampak tudi kilometrov ne delam tako malo.
TČ_6/12, EV1_7/17, SE_9/19, EV2_10/19
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2558
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1736
867

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a pirpy » 17 Nov 2019, 21:49

scenarij a seveda :)
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 151
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
111
110

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a vitro » 18 Nov 2019, 00:11

Hm, Bjornovega scenarija, se bom težko držal, ker pogosto ne vem vnaprej, koliko bom naslednji dan naredil.
a) mi je najbolj komot, zdaj, ko imam fiksni polnilni kabel.
FV-EV
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2108
Avto: EV Kona 64
2134
1720

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 18 Nov 2019, 00:12

Najbolje je kot pravi Bjorn, če je tvoja baterija seveda dovolj velika glede na tvoje vsakdanje potrebe? Če se o tem sprašuješ, si morda kupil celo preveliko baterijo :giggle:

Jaz ga polnim praviloma do 70 ali 80, ker nikoli ne vem koliko bom rabil naslednji dan. V kolikor pa vem, da bom rabil polno pa prestavim kar na 100% in to se mi je ta teden zgodilo že 4x. Pač avto je za uporabljat in ne šparat, je itak vedno le strošek 8-)
Robie, vitro
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6155
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4679
5366

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Nov 2019, 06:10

vitro je napisal/-a:Kaj je bolje za batereijo:
a) če polnim vsak dan od 70 do 80% ali
b) če kakšen dan preskočim in polnim od 30 do 80%

Zdajle pozimi bi rad avto vsak večer priključil, da se zjutraj vklopi predgretje. V primeru b) bi moral sproti spreminjati nastavitve za polnjenje, kar je nerodno...

Če rabiš samo 10%, potem vsekakor polni 40/50, ali 50/60. Tako imaš vedno kar nekaj rezerve v bateriji in baterija je v najudobnejšem območju.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1824
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2305
4457

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a DGJ » 18 Nov 2019, 10:18

Če bi imel jaz stalno predvidene relacije potem bi avto napolnil na 100% in ko bi ga spraznil, bi ga spet polnil. Tako delam z vsako stvarjo, ki je na baterije in do sedaj nisem imel težav. Če bi bile težave bi pač zamenjal.

Če bi imel nepredvidene relacije potem pa bi ga prav tako polnil vedno na 100%, ker če je nepredvideno potem ne veš koliko boš rabil, ne. :)

@vitro jaz bi na tvojem mestu napolnil do konca in ko bi imel spraznjeno (v tvojem primeru 20% ali pa 10%) bi ga ponovno priklopil in napolnil.
Mislim, da ni potrebe po posebni skrbi za baterijo, ker ob tako majhni kilometrini (10% kapacitete baterije na dan - predvidevam, da je to cca 30-35 km) bo to nekje 10.000km letno. Avta se boš precej prej "naveličal" kot bo baterija toliko degradirala, da ne bi več zmogla teh 35 km.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6155
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4679
5366

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a CRF » 18 Nov 2019, 10:44

Tako delam jaz z Zoe, 1. ker ni moja baterija. 2. ker tudi polna nima prav veliko dosega.

Original vprašanje pa je bilo kaj je najboljše za baterijo... in to cilki 0-100% prav gotovo niso.
DGJ, crunchy, warpedone, Kovse, FV-EV
Admin @ EVSVET.eu
vitro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 151
Kraj: Dobrova
Avto: Ioniq fl
111
110

Re: Dnevno polnjenje

OdgovorNapisal/-a vitro » 18 Nov 2019, 18:24

Tisti podatki iz vprašanja so bili zgolj v ilustracijo za dva različna scenarija.
Dejansko delam vsak delovnik od 30 do 80 km, glede na to, kdaj in kje imamo trenige/rekreacije :D Vikendi pa izleti na razne konce dežele in k žlahti.
Letno med 18 in 20 Mm. Baterija je pa 38 kWh.

Ste mi vsi odgovorili, hvala. Pozimi bo avto priključen vsak dan (itak zarad manj dosega), da se zjutraj ogreje.
Ko bo pa topleje, pa bom polnil na par dni (do takrat bom tudi bolj spoznal obnašanje ;) )
warpedone

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na