FID type B

O tem kako polnite svoj EV doma
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 91
Avto: IONIQ
58
34

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 05 Sep 2019, 22:13

[/quote]Ta mi je pa najboljša... Potem takem, če recimo polniš s priloženim polnilcem na šuko ne more priti do DC okvarnih tokov, pred katerim te ščiti RCD tip B??

Še meni kot laiku na tem področju je skoraj jasno, da temu ni tako.[/quote]

Tako pač je, to je bilo tudi moje vprašanje predavatelju glede šuko (prenosnih) polnilnic, zakaj te ne rabijo biti varovane z RCD B. Pri šuko je tako, da lahko vključiš skoraj vse in ni namensko narejen dovod za prav določeno funkcijo/napravo. Prenosni polnilec načeloma tudi ni namenjen stalnemu (vsakodnevnemu) polnjenju vozila. Res je tukaj še veliko zmede. V Angliji razmišljajo o tem: https://www.zurnal24.si/avto/vsaka-nova-hisa-bo-moral-imeti-polnilno-postajo-za-elektricni-avtomobil-331175
Vremenko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 154
Kraj: Šentilj v Slov. Goricah
Avto: Hyundai Kona EV
100
317

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Vremenko » 05 Sep 2019, 22:19

Hvala ti @evpolnilnice za vse info glede tega.
evpolnilnice
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1382
Kraj: 1108
Avto: Kona
1414
1242

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 05 Sep 2019, 22:56

Ne razumem v čem je razlika med šuko vtikačem in npr Type2, ker imata oba neko pamet, eden jo ima montirano na prenosnem kablu, drug pa na fiksnem v steni. Po logiki bi prej rekel, da je večji problem prenosni, kot fiksni priključek:(

Skratka, če povzamem, za domače polnilnice so vse zgolj priporočila in ni nikjer nobenih predpisov. Za javne polnilnice pa je potrebno nekaj le imeti.
Vremenko
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 91
Avto: IONIQ
58
34

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 08 Sep 2019, 11:49

FV-EV je napisal/-a:Skratka, če povzamem, za domače polnilnice so vse zgolj priporočila in ni nikjer nobenih predpisov. Za javne polnilnice pa je potrebno nekaj le imeti.


Tudi za domače polnilnice so predpisi, samo, da ni nikogar, ki bi jih kontroliral. Če pa želiš imeti vse po predpisih in potrjene meritve potem je tukaj druga zgodba. Drugače pa je vse ena velika zmeda. Kot sem rekel, po predspisih ti električar, ki opravlja meritve v primeru montaže stenske polnilnice ne sme izdati pozitivnega sklepa, če ni montiran FID B, pa vemo, da temu ni čisto tako. Vprašanje pa je tukaj kdo bi odgovarjal, če bi kaj šlo narobe. Zaenkrat ni kakšnih težav (nesreč), posledično ni prakse in tudi točnih odgovorov ne :think:
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 135
Kraj: Ljubljana
152
70

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 08 Sep 2019, 13:11

Postavil sem par javnih polnilnic in tam ni debate: projekt-podpis in žig projektanta, meritve-podpis in žig merilca, FID-B - obvezno, profesionalni štromar z računom- obvezno. Tako mirno spim, brez skrbi.
Za polnilnico doma, bi najbrž za enkrat filal na 1 fazo (kamp modri priključek) v garaži, brez FID B, brez uradnih meritev, kabel sem potegnil sam (sm štromar). Plačat 300-400€ za FID-B, se mi zdi preveč, cena je napihnjena, predvidevam, da zaradi premajhnih serij in povpraševanja v preteklosti. Verjamem, da je realna cena fida cca. 100€, toliko bi tudi dal za njega, več ne.
matija, CRF, Vremenko, FV-EV, BogyX, pirpy, N75
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2246
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1507
699

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a pirpy » 12 Sep 2019, 08:30

Ali mi lahko nekdo razloži v kateremu primeru te lahko fid type-b reši ?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5587
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4072
4417

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Sep 2019, 08:35

Mal višje je bilo napisano. V primeru ko enosmeren tok teče čez navaden FID, takrat pa primeš fazo in ta ne odklopi ker je v zasičenju.

Nekako tako jaz razumem to funkcijo.
BogyX
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2246
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1507
699

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a pirpy » 12 Sep 2019, 08:38

Kako bi lahko enosmeren tok tekel skozi fazo ,če je transformator na koncu ulice kratek stik za enosmerno napetost in ti koj skuri varovalko na polnilnici .?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5587
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4072
4417

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Sep 2019, 08:48

Uh, ni tole moje področje... kaj pa če teče majhen enosmerni tok... 50mA je verjetno dovolj da onemogoči 30mA FID.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2246
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1507
699

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a pirpy » 12 Sep 2019, 09:00

Torej test bi izgledal takole, (če razumem prav) vzamem 400 V enosmerni vir napetosti galvansko ločen od mreže, en pol sklenem z zemljo, drugi pol pa preko upora na fazo in s tem zasičim FID ? potem vzamem drug upor ga zvežem med to fazo in zemljo in fid ne sme izključiti tudi, če je tok čez ta testni upor večji od 30 mA.?
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1382
Kraj: 1108
Avto: Kona
1414
1242

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 12 Sep 2019, 09:00

Tudi jaz ne razumem te potrebe...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5587
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4072
4417

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Sep 2019, 09:23

pirpy je napisal/-a:Torej test bi izgledal takole, (če razumem prav) vzamem 400 V enosmerni vir napetosti galvansko ločen od mreže, en pol sklenem z zemljo, drugi pol pa preko upora na fazo in s tem zasičim FID ? potem vzamem drug upor ga zvežem med to fazo in zemljo in fid ne sme izključiti tudi, če je tok čez ta testni upor večji od 30 mA.?

Tako :)
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
En ev
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 143
Kraj: Postojna
Avto: Leaf 2 Zero
131
21

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a En ev » 12 Sep 2019, 09:41

to je slika iz priloga B IEC 60755 možnih okvarnih tokov za različne arhitekture elektronskih obremenitev, določa možne obremenitve in preostale tokovne valove in predlaga ustrezne tipe RCD za vsak primer (nimam source-a našel na spletu)
2019-09-12 09_33_58-Types of RCDs - Electrical Installation Guide.png
2019-09-12 09_34_25-Types of RCDs - Electrical Installation Guide2.png
CRF
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1094
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
887
1180

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Damijan » 12 Sep 2019, 22:21

evpolnilnice je napisal/-a:Danes sem bil na izobraževanju glede polnilnih postaj in je bilo veliko govora o zaščiti RCD B. Ta zaščita je obvezna tako za domačo uporabo kot za vse ostale. Če nima te zaščite meritve ne grejo skozi.


Kakšne meritve?
RCD B je nujen za JAVNE polnilnice, kdo ti dela meritve doma? :oops:

RCD B zazna/odklopi tudi enosmerno napako, kar pa se pri galvansko ločenem akumulatorju EV in OBC ne more zgoditi.
Soul EV believer ;)

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na