FID type B

O tem kako polnite svoj EV doma
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 188
Avto: IONIQ
111
82

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 05 Sep 2019, 22:13

[/quote]Ta mi je pa najboljša... Potem takem, če recimo polniš s priloženim polnilcem na šuko ne more priti do DC okvarnih tokov, pred katerim te ščiti RCD tip B??

Še meni kot laiku na tem področju je skoraj jasno, da temu ni tako.[/quote]

Tako pač je, to je bilo tudi moje vprašanje predavatelju glede šuko (prenosnih) polnilnic, zakaj te ne rabijo biti varovane z RCD B. Pri šuko je tako, da lahko vključiš skoraj vse in ni namensko narejen dovod za prav določeno funkcijo/napravo. Prenosni polnilec načeloma tudi ni namenjen stalnemu (vsakodnevnemu) polnjenju vozila. Res je tukaj še veliko zmede. V Angliji razmišljajo o tem: https://www.zurnal24.si/avto/vsaka-nova-hisa-bo-moral-imeti-polnilno-postajo-za-elektricni-avtomobil-331175
Vremenko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 184
Kraj: Maribor
Avto: Hyundai Kona EV
121
379

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Vremenko » 05 Sep 2019, 22:19

Hvala ti @evpolnilnice za vse info glede tega.
evpolnilnice
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2108
Avto: EV Kona 64
2135
1720

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 05 Sep 2019, 22:56

Ne razumem v čem je razlika med šuko vtikačem in npr Type2, ker imata oba neko pamet, eden jo ima montirano na prenosnem kablu, drug pa na fiksnem v steni. Po logiki bi prej rekel, da je večji problem prenosni, kot fiksni priključek:(

Skratka, če povzamem, za domače polnilnice so vse zgolj priporočila in ni nikjer nobenih predpisov. Za javne polnilnice pa je potrebno nekaj le imeti.
Vremenko
Uporabniški avatar
evpolnilnice
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 188
Avto: IONIQ
111
82

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a evpolnilnice » 08 Sep 2019, 11:49

FV-EV je napisal/-a:Skratka, če povzamem, za domače polnilnice so vse zgolj priporočila in ni nikjer nobenih predpisov. Za javne polnilnice pa je potrebno nekaj le imeti.


Tudi za domače polnilnice so predpisi, samo, da ni nikogar, ki bi jih kontroliral. Če pa želiš imeti vse po predpisih in potrjene meritve potem je tukaj druga zgodba. Drugače pa je vse ena velika zmeda. Kot sem rekel, po predspisih ti električar, ki opravlja meritve v primeru montaže stenske polnilnice ne sme izdati pozitivnega sklepa, če ni montiran FID B, pa vemo, da temu ni čisto tako. Vprašanje pa je tukaj kdo bi odgovarjal, če bi kaj šlo narobe. Zaenkrat ni kakšnih težav (nesreč), posledično ni prakse in tudi točnih odgovorov ne :think:
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 178
Kraj: Ljubljana
191
95

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 08 Sep 2019, 13:11

Postavil sem par javnih polnilnic in tam ni debate: projekt-podpis in žig projektanta, meritve-podpis in žig merilca, FID-B - obvezno, profesionalni štromar z računom- obvezno. Tako mirno spim, brez skrbi.
Za polnilnico doma, bi najbrž za enkrat filal na 1 fazo (kamp modri priključek) v garaži, brez FID B, brez uradnih meritev, kabel sem potegnil sam (sm štromar). Plačat 300-400€ za FID-B, se mi zdi preveč, cena je napihnjena, predvidevam, da zaradi premajhnih serij in povpraševanja v preteklosti. Verjamem, da je realna cena fida cca. 100€, toliko bi tudi dal za njega, več ne.
matija, CRF, Vremenko, FV-EV, BogyX, pirpy, N75
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2564
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1740
868

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a pirpy » 12 Sep 2019, 08:30

Ali mi lahko nekdo razloži v kateremu primeru te lahko fid type-b reši ?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4681
5373

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Sep 2019, 08:35

Mal višje je bilo napisano. V primeru ko enosmeren tok teče čez navaden FID, takrat pa primeš fazo in ta ne odklopi ker je v zasičenju.

Nekako tako jaz razumem to funkcijo.
BogyX
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2564
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1740
868

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a pirpy » 12 Sep 2019, 08:38

Kako bi lahko enosmeren tok tekel skozi fazo ,če je transformator na koncu ulice kratek stik za enosmerno napetost in ti koj skuri varovalko na polnilnici .?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4681
5373

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Sep 2019, 08:48

Uh, ni tole moje področje... kaj pa če teče majhen enosmerni tok... 50mA je verjetno dovolj da onemogoči 30mA FID.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2564
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1740
868

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a pirpy » 12 Sep 2019, 09:00

Torej test bi izgledal takole, (če razumem prav) vzamem 400 V enosmerni vir napetosti galvansko ločen od mreže, en pol sklenem z zemljo, drugi pol pa preko upora na fazo in s tem zasičim FID ? potem vzamem drug upor ga zvežem med to fazo in zemljo in fid ne sme izključiti tudi, če je tok čez ta testni upor večji od 30 mA.?
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2108
Avto: EV Kona 64
2135
1720

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 12 Sep 2019, 09:00

Tudi jaz ne razumem te potrebe...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4681
5373

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 12 Sep 2019, 09:23

pirpy je napisal/-a:Torej test bi izgledal takole, (če razumem prav) vzamem 400 V enosmerni vir napetosti galvansko ločen od mreže, en pol sklenem z zemljo, drugi pol pa preko upora na fazo in s tem zasičim FID ? potem vzamem drug upor ga zvežem med to fazo in zemljo in fid ne sme izključiti tudi, če je tok čez ta testni upor večji od 30 mA.?

Tako :)
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
En ev
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 162
Kraj: Postojna
Avto: Leaf 2 Zero
148
28

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a En ev » 12 Sep 2019, 09:41

to je slika iz priloga B IEC 60755 možnih okvarnih tokov za različne arhitekture elektronskih obremenitev, določa možne obremenitve in preostale tokovne valove in predlaga ustrezne tipe RCD za vsak primer (nimam source-a našel na spletu)
2019-09-12 09_33_58-Types of RCDs - Electrical Installation Guide.png
2019-09-12 09_34_25-Types of RCDs - Electrical Installation Guide2.png
CRF
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1117
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
915
1239

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Damijan » 12 Sep 2019, 22:21

evpolnilnice je napisal/-a:Danes sem bil na izobraževanju glede polnilnih postaj in je bilo veliko govora o zaščiti RCD B. Ta zaščita je obvezna tako za domačo uporabo kot za vse ostale. Če nima te zaščite meritve ne grejo skozi.


Kakšne meritve?
RCD B je nujen za JAVNE polnilnice, kdo ti dela meritve doma? :oops:

RCD B zazna/odklopi tudi enosmerno napako, kar pa se pri galvansko ločenem akumulatorju EV in OBC ne more zgoditi.
Soul EV believer ;)
sluk
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 105
Kraj: stajerska
Avto: negovan
47
54

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a sluk » 10 Maj 2020, 00:07

evpolnilnice je napisal/-a:Sama polnilnica če se prodaja na trgu mora odgovarjati vsem zahtevam glede varnosti, so pa zahteve tudi za napeljavo do polnilnice. To je, da je potrebno vgraditi 4 polno RCD A zaščito, ozemljitveni vodnik mora biti debeline vsaj toliko kot fazni ali več, vsaka faza mora biti ščitena z varovalkami, ki so enake ali manjše moči od glavnih varovalk. Ozemljitveni vodnik mora biti od začetka do konca v enem kosu in kot sem napisal je važen tudi presek. Avto je ozemljen preko tega vodnika, če pride do kakšne napake v inštalaciji nas varuje samo ta vodnik, ker je vozilo izolirano (je na gumijastih kolesih). Zahteva se tudi, da je RCD B zaščita proti okvarnemu toku manjša od 8mA. Navadni RCD A ne zazna enosmernega toka in tokokrog se ne prekine.

In ja, lahko se zgodi, da v primeru požara ugotovijo, da je prišlo do njega zaradi napake v inštalaciji in ker naše zavarovalnice ne dajo rade denarja od sebe lahko rečejo, da je pač lastna krivda. Vse to je hipotetično.


O tem sva sicer danes nekaj govorila, samo bi rad dobro razumel zadevo.
Torej jaz imam FID stikalo v notranji omarici, ki ob sprožitvi vrže ven med drugim tudi polnilnico. Med FID stikalom in polnilnico pa je najprej ločilno 32A stikalo, za njo sledijo 3F 16A varovalke, nato pa sledi 40m napeljave do polnilnice. Polnilnica pa je zaščitena z RCD B.
Celotna napeljava je 5x6mm2.

Če prav razumem bi moral pri 16A varovalki dodati RCD B zaščito, da bi zadostil zahtevam?

Da pustimo pravilnik na strani, me zanima dejanska uporabna vrednost tega dodatnega RCD B stikala. Kaj v praksi, bi se moralo zgoditi, da bi dejansko uporabilo to RCD B zaščito, ki bi jo dodal pri 16A varovalki? V kakšni praktični situaciji?
Argo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 996
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
620
469

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Argo » 10 Maj 2020, 06:09

Damijan je napisal/-a:
evpolnilnice je napisal/-a:Danes sem bil na izobraževanju glede polnilnih postaj in je bilo veliko govora o zaščiti RCD B. Ta zaščita je obvezna tako za domačo uporabo kot za vse ostale. Če nima te zaščite meritve ne grejo skozi.


Kakšne meritve?
RCD B je nujen za JAVNE polnilnice, kdo ti dela meritve doma? :oops:

RCD B zazna/odklopi tudi enosmerno napako, kar pa se pri galvansko ločenem akumulatorju EV in OBC ne more zgoditi.


Jaz sem si dal narediti meritve in zmontiral Tako kot je treba. Če že obstaja samo teoretična možnost, da gre kaj narobe in obstajajo tehnične rešitve, da se zaščitiš, denar ni problem. Tudi se nisem spraševal Ali bi ali ne bi.
Uporabniški avatar
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 178
Kraj: Ljubljana
191
95

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 10 Maj 2020, 07:01

sluk je napisal/-a:
evpolnilnice je napisal/-a:Sama polnilnica če se prodaja na trgu mora odgovarjati vsem zahtevam glede varnosti, so pa zahteve tudi za napeljavo do polnilnice. To je, da je potrebno vgraditi 4 polno RCD A zaščito, ozemljitveni vodnik mora biti debeline vsaj toliko kot fazni ali več, vsaka faza mora biti ščitena z varovalkami, ki so enake ali manjše moči od glavnih varovalk. Ozemljitveni vodnik mora biti od začetka do konca v enem kosu in kot sem napisal je važen tudi presek. Avto je ozemljen preko tega vodnika, če pride do kakšne napake v inštalaciji nas varuje samo ta vodnik, ker je vozilo izolirano (je na gumijastih kolesih). Zahteva se tudi, da je RCD B zaščita proti okvarnemu toku manjša od 8mA. Navadni RCD A ne zazna enosmernega toka in tokokrog se ne prekine.

In ja, lahko se zgodi, da v primeru požara ugotovijo, da je prišlo do njega zaradi napake v inštalaciji in ker naše zavarovalnice ne dajo rade denarja od sebe lahko rečejo, da je pač lastna krivda. Vse to je hipotetično.


O tem sva sicer danes nekaj govorila, samo bi rad dobro razumel zadevo.
Torej jaz imam FID stikalo v notranji omarici, ki ob sprožitvi vrže ven med drugim tudi polnilnico. Med FID stikalom in polnilnico pa je najprej ločilno 32A stikalo, za njo sledijo 3F 16A varovalke, nato pa sledi 40m napeljave do polnilnice. Polnilnica pa je zaščitena z RCD B.
Celotna napeljava je 5x6mm2.

Če prav razumem bi moral pri 16A varovalki dodati RCD B zaščito, da bi zadostil zahtevam?

Da pustimo pravilnik na strani, me zanima dejanska uporabna vrednost tega dodatnega RCD B stikala. Kaj v praksi, bi se moralo zgoditi, da bi dejansko uporabilo to RCD B zaščito, ki bi jo dodal pri 16A varovalki? V kakšni praktični situaciji?



RCD B imaš v polnilnici, torej je vse ok. Nič dodatnega ne rabiš.
Nisem stručko za zaščite, ampak RCD B zazna enosmerno komponento toka, ki lahko pride iz baterije, torej ob napaki na bateriji ali usmerniku, ga bo odklopilo.
Argo
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6165
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4681
5373

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 10 Maj 2020, 07:43

Nisem 100% kako je točno s tem, ampak bral sem da FID stikala ne smejo biti vezana zaporedno...
Admin @ EVSVET.eu
sluk
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 105
Kraj: stajerska
Avto: negovan
47
54

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a sluk » 10 Maj 2020, 10:09

Torej v vsej stvari gre za "zahtevo za napeljavo do polnilnice", kjer je potrebno vgraditi 4 polno RCD A zaščito za napeljavo. Ampak saj je ta zaščita dejansko FID stikalo o katerem sem pisal. Ne razumem zakaj bi moral dajati 2 FID stikala zaporedno. V redu pač predpis, ampak kaj dejansko pomaga? lahko dam 5 FID stikal zaporedno, ampak ne vidim smisla.
V kolikor bi FID stikalo pomagalo (dodatno zaporedno) pri zaščiti, potem ni problema, ga dogradim, ampak ne vidim fore. Seveda je varnost na prvem mestu, vendar halooooo, saj je FID stikalo. na eni strani napeljave (RCD A), na drugi strani pa RCD B.
Argo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 996
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
620
469

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Argo » 10 Maj 2020, 11:01

Pokličite in najamite ljudi, ki se s tem ukvarjajo in od tega živijo. Brez veze in nevarno je, da prčkate nekaj sami pa tu na forumu povprašujete kvazi mojstre kako mora bit. Pol vam bo pa v neprimerni situaciji v najboljšem primeru vse skurlo v najslabšem pa bognedaj koga ubilo.
DGJ

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na