FID type B

O tem kako polnite svoj EV doma
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4709
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3370
3543

FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Mar 2019, 08:29

Zadnje čase večkrat slišim, pa tudi tukaj na forumu se je že pisalo o Zaščitnih stikalih na diferenčni tok tipa B.

Glavna razlika je da ščiti tudi pred enosmerno komponento toka, ter tudi v višjem frekvenčnem območju.

Kolikor sem uspel najti je takšna zahteva v Veliki britaniji in Nemčiji, za Slovenijo pa tega ne najdem.
Kakorkoli pa mislim da to ni zahteva za EVSE opremo (polnilnice), ampak za hišno napeljavo, na katero je oprema priključena.

Če se kje motim, oziroma kdo ve kaj več o tem , se priporočam za vse dodatne informacije.

Če ne drugega, že zato da se ve kakšen dodaten strošek se lahko pričakuje poleg nakupa polnilnice.
Vremenko
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 651
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
769
1505

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 07 Mar 2019, 08:50

Tole temo je načel Dr. Matjaž Vidmar s FE v Ljubljani.
Pred časom je imel predavanje z naslovom "Kako preživeti zimo z EV" in je omenjal ta FID zaščitna stikala, ki ščitijo predvsem proti DC komponenti. To naj bi bilo v uporabi pri polnilnicah, kjer lahko DC tok preskoči na ohišje (ali druge dele) avta.
CRF
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
Kraj: MB
Avto: NISSAN
415
197

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a BogyX » 07 Mar 2019, 09:54

Torej če bi imel DC polnilnico doma - za AC pa ni potrebe?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4709
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3370
3543

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Mar 2019, 10:15

Hehe, iz tehničnega vidika ni med DC polnilnico in priključen avtom nobene razlike :)
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
Kraj: MB
Avto: NISSAN
415
197

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a BogyX » 07 Mar 2019, 12:09

Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4709
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3370
3543

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Mar 2019, 12:12

Tako ja. Take NAJ BI imeli vsi lastniki električnih avtomobilov, sončnih elektrarn in baterijskih hranilnikov energije.
To je varnostni element, tako da težav ni.... dokler ni težava. Kako je pa s slovenskimi predpisi pa tudi mene zanima.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
Kraj: MB
Avto: NISSAN
415
197

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a BogyX » 07 Mar 2019, 12:26

Hmm - v hiši imam sedaj 5 kosov, to bi bilo 2k€ samo za menjavo.... to je torej varovalo če vsa preostala varovala (v avtu in razsmerniku) odpovejo... mogoče ko bo cena 50€/komad.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 625
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
339
191

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a N75 » 07 Mar 2019, 23:16

Na splošno imaš FID (RCD) 3 tipe
AC
A
B

Če ni prav zahteva po tipu B narediš dovolj varno tudi z tip A 30mA, s tem da zagotoviš neke pogoje.
1. Za vsako polnilno postajo(vtičnico) svoj fid
2. Fid od polnilne postaje priključen na dovod, ne smeta biti 2 fida zaporedno
3. TN sistem napajanja

Fid B je OBVEZEN za premično polnilno postaja, da lahko kamorkoli priklopiš, kjer niti ne veš kam prikljapljaš.
CRF, Nejccc, Vremenko
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 651
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
769
1505

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 08 Mar 2019, 16:31

N75 je napisal/-a:Fid B je OBVEZEN za premično polnilno postaja, da lahko kamorkoli priklopiš, kjer niti ne veš kam prikljapljaš.


Torej bi to morala imeti prenosna polnilna postaja od Pečjaka vgrajeno? Pa še marsikatera?
Še original šuko polnilnice tega nimajo :(

Bi bilo pa fajn imet ja :)
Vremenko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 99
Kraj: Šentilj v Slov. Goricah
Avto: Hyundai Kona EV
80
194

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Vremenko » 08 Mar 2019, 17:16

Tudi jaz sem brskal in nikjer nisem našel, da bi bil RCD tip B obvezen za polnilnice. Obvezen je vsaj tip A, se pa svetuje tip B oziroma je kot dodatna možnost.

N75 je napisal/-a:2. Fid od polnilne postaje priključen na dovod, ne smeta biti 2 fida zaporedno


To pomeni, da se za postajo direktno iz glavne zunanje eletro omarice, ki je v lasti elektro operaterja, potegne kabel, ne? Da je ločeno od hišne napeljave.

Samo potem recimo s senzorjem od CRF ne moreš spremljati skupne porabe oziroma bi potreboval 2 senzorja, enega za linijo od polnilnice in drugega za hišno napeljavo, ki bi komunicirala med seboj in polnilnico prek wifi omrežja. @CRF a to je trivialno ali "neizvedljivo"? :) Da bi nastavil skupni najvišji tok prek dveh senzorjev oz. linij.



Nejccc je napisal/-a:Še original šuko polnilnice tega nimajo.


A res nimajo vgrajene RCD zaščite tipa B? Po tej logiki bi jo morale imeti, saj so premična polnilna postaja. Sem nekaj googlal, a sploh nič ne najdem o teh original priloženih polnilcih :)
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 651
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
769
1505

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 08 Mar 2019, 19:31

Kakor vem, po večini nimajo. Ena od polnilnic, ki jo ima, je tista draga zadeva, ki jo je Bjorn povozil s Teslo. Namenoma :)
Vremenko
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 625
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
339
191

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a N75 » 08 Mar 2019, 19:46

Vremenko je napisal/-a:
N75 je napisal/-a:2. Fid od polnilne postaje priključen na dovod, ne smeta biti 2 fida zaporedno


To pomeni, da se za postajo direktno iz glavne zunanje eletro omarice, ki je v lasti elektro operaterja, potegne kabel, ne? Da je ločeno od hišne napeljave.

Samo potem recimo s senzorjem od CRF ne moreš spremljati skupne porabe oziroma bi potreboval 2 senzorja, enega za linijo od polnilnice in drugega za hišno napeljavo, ki bi komunicirala med seboj in polnilnico prek wifi omrežja. @CRF a to je trivialno ali "neizvedljivo"? :) Da bi nastavil skupni najvišji tok prek dveh senzorjev oz. linij.


Ne, kabel potegneš iz prvega tvojega razdelilca, bom eno skico narisal. Ne rabiš več senzorjev toka.
Vremenko
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 625
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
339
191

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a N75 » 08 Mar 2019, 20:00

Nejccc je napisal/-a:
N75 je napisal/-a:Fid B je OBVEZEN za premično polnilno postaja, da lahko kamorkoli priklopiš, kjer niti ne veš kam prikljapljaš.


Torej bi to morala imeti prenosna polnilna postaja od Pečjaka vgrajeno? Pa še marsikatera?
Še original šuko polnilnice tega nimajo :(

Bi bilo pa fajn imet ja :)


Večja možnost DC okvarnih tokov je pri 3-faznem polnjenju, pri enofaznem polnjenju skoraj ni možnih DC okvarnih tokov.
CRF, Vremenko
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 766
Kraj: Ljubljana
Avto: Kona
819
830

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 08 Mar 2019, 20:41

Večja možnost DC okvarnih tokov je pri 3-faznem polnjenju, pri enofaznem polnjenju skoraj ni možnih DC okvarnih tokov.[/quote]

Proizvajalci mislijo na našo varnost in zato so torej večinoma avti z enofaznim polnjenjem :giggle:
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4709
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3370
3543

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a CRF » 10 Mar 2019, 07:30

@N75, a lahko na kratko napišeš zakaj ne smeta biti dva FIDa zaporedno?
Admin @ EVSVET.eu
Vremenko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 99
Kraj: Šentilj v Slov. Goricah
Avto: Hyundai Kona EV
80
194

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a Vremenko » 10 Mar 2019, 15:58

Sem včeraj govoril z gospodom, ki izvaja meritve na novo priključenih javnih polnilnicah in mi je rekel, da tam se po nekih EU standardih "zahteva" zaščita tip B. Zdaj nekatere polnilnice imajo to že vgrajeno, drugače je treba montirati FID tip B. Če tega ni, meritve ne grejo skozi in on izda negativno poročilo.

Sem vprašal kako je z domačimi polnilnicami in zakonom glede te zaščite tip B na diferenčni tok in je začel nekaj mutiti, da po EU standardih mora biti in da zakonov ni pisal on :) Kolikor sem razbral po zakonu ni pogoj, je pa priporočljivo zaradi okvarnih DC tokov, ki jih FID tipa A ne zazna.

Zdaj nekaj že mora biti na tem, ker ima precej polnilnic že vgrajeno zaščito tip B in je to tudi cenejša opcija, kot pa da posebej kupiš FID tip B. Mislim, da je nekdo zadnjič na forumu zapisal, da se polnilnica podraži za okoli 300€ ali malo manj, to zaščitno stikalo tip B pa je 500+ eurov.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2029
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
1337
564

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a pirpy » 10 Mar 2019, 16:06

Naj mi nekdo razloži kako bi lahko dc napetost iz baterija prišla med tebe in šasijo avta, če je med tem ko se avto polni , šasija avta ozemljena ??
To nam prodajajo vodo v steklenicah :)
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 625
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
339
191

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a N75 » 10 Mar 2019, 21:51

CRF je napisal/-a:@N75, a lahko na kratko napišeš zakaj ne smeta biti dva FIDa zaporedno?


Recimo imaš polnilnico s svojim fid , če to polnilnico priklopiš na hišno omrežje ki je že varovano s fid, potem če avto povzroči DC okvarne tokove, spravi v zasičenje oba fida tale za avto ne izklopi, ampak tudi tale za hišno inštalacijo ne več deluje.

DC okvara na avtu, povzroči da hišni fid ne deluje več in ti ravno takrat primeš en poškodovan podaljšek in fid ne izklopi.
CRF
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
Kraj: MB
Avto: NISSAN
415
197

Re: FID type B

OdgovorNapisal/-a BogyX » 11 Mar 2019, 07:39

DC okvara na avtu, povzroči da hišni fid ne deluje več in ti ravno takrat primeš en poškodovan podaljšek in fid ne izklopi.


In žena potem iztoži od Nissana bajno odškodnino....

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na