Najnižja možna moč polnjenja?

O tem kako polnite svoj EV doma
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 103
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
47
125

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a Sebastijan » 09 Feb 2019, 23:24

Ena varianta je, da potegneš nov kabel od obstoječega števca do svoje garaže. Pred svojo garažo daš odštevalni števec in v garaži dodaš svoje varovalke. Na ta način lahko plačuješ elektriko po dejanski porabi in ne več tako kot sedaj.
DCT
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 401
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
388
138

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a DCT » 10 Feb 2019, 01:57

Pier je napisal/-a:
DCT je napisal/-a:Tega ne razumem dobro,razloži prosim...zakaj bi postavili samo 10 števcev poleg garaž? Zakaj ne števec v vsako garažo + obnovitev celotne elektro napeljave? Jaz osebno bi takoj imel svoj števec in močnejšo varovalko,ampak sam ne morem tega narediti.
Ker stvar je v tem,da garaž je v taj garažni hiši več kot 200...in veliko se piše v medijih,da "bodo imeli stanovalci blokov probleme pri polnjenju"...tukaj pa je vzorčen primer,da se upravniku je*be za to in nič ne naredi,čeprav bi v enem mahu lahko uredil več kot 200 priključkov za bodoče lastnike EV...očitno bo morala država še sprejeti kakšen ukrep,da se take upravnike prisili v to (pa naj poudarim še to,da imamo v rezervnem skladu dovolj sredstev za to...)


Verjetno je problem, ker je potrebno pridobiti soglasja večine lastnikov garaž, da se naredi taka investicija? Kako bo upravnik to izpeljal, če večini lastnikov ni v interesu, da bi šli v to? Ne vem, če se upravniku ravno ne bi dalo delati, saj oni sami tako ali tako ne bo nič delali, ampak bodo poiskali ponudbe in potem se bo eno izbralo. Popolnoma enako kot z vsemi ostalimi stvarmi, kar se investicij tiče, da je potrebno dobiti soglasja lastnikov, da se stvari uredijo, razen če gre za nujna dela.


Problematika pridobivanja soglasij mi je jasna,sem v nadzornem odboru našega bloka s 140 stanovanji,tako da imamo vedno pestro pri raznih zadevah s soglasji :)
Pri garažah je pa sedaj naslednji problem,ki se bo moral rešiti: recimo da nekdo kupi EV in ga polni v svoji garaži...seveda to dela na skupno elektriko,ker nima svojega števca...tudi če ostali stanovalci to vedo,mu praktično ne morejo nič,saj ni nikjer omejitve,kaj delaš v svoji garaži in koliko (skupne) elektrike porabiš,prav tako nima noben pravice stopati v tujo garažo da bi karkoli preverjal...začaran krog...ampak če ne bo opcije,da si lastnik garaže pridobi svoj števec s svojo varovalko,se bo točno to začelo dogajati,vem da nekateri sosedje že razmišljajo o nabavi EV-ja v naslednjih letih,pri 200+ garažah je samo vprašanje (kratkega) časa,kdaj se jih bo pojavilo prvih 10...
matija
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 401
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
388
138

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a DCT » 10 Feb 2019, 01:59

Sebastijan je napisal/-a:Ena varianta je, da potegneš nov kabel od obstoječega števca do svoje garaže. Pred svojo garažo daš odštevalni števec in v garaži dodaš svoje varovalke. Na ta način lahko plačuješ elektriko po dejanski porabi in ne več tako kot sedaj.


Ideja je v teoriji dobra,se bom pozanimal če je uresničljiva v praksi...
Pier
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 227
Kraj: Okolica Ljubljane
142
2

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a Pier » 10 Feb 2019, 09:10

DCT je napisal/-a:Problematika pridobivanja soglasij mi je jasna,sem v nadzornem odboru našega bloka s 140 stanovanji,tako da imamo vedno pestro pri raznih zadevah s soglasji :)
Pri garažah je pa sedaj naslednji problem,ki se bo moral rešiti: recimo da nekdo kupi EV in ga polni v svoji garaži...seveda to dela na skupno elektriko,ker nima svojega števca...tudi če ostali stanovalci to vedo,mu praktično ne morejo nič,saj ni nikjer omejitve,kaj delaš v svoji garaži in koliko (skupne) elektrike porabiš,prav tako nima noben pravice stopati v tujo garažo da bi karkoli preverjal...začaran krog...ampak če ne bo opcije,da si lastnik garaže pridobi svoj števec s svojo varovalko,se bo točno to začelo dogajati,vem da nekateri sosedje že razmišljajo o nabavi EV-ja v naslednjih letih,pri 200+ garažah je samo vprašanje (kratkega) časa,kdaj se jih bo pojavilo prvih 10...


Potem bo verjetno tako, da dokler ne bo toliko lastnikov EV vozil, da bo interes večji, do takrat bo to stalo tako kot je in bo vsak polnil v svoji garaži na vtičnico kolikor bo šlo. Ko bo še kakšen več, bo metalo varovalko ven, takrat pa tudi ostalim ne bo več všeč, ko bodo lahko nekaj časa ob nepravem času brez elektrike in se bo verjetno premaknilo naprej ;) Če pa imaš možnost, da uspeš s kablom direktno priti do svoje garaže in si tam postaviti varovalke, potem pa te ostalo tako ali tako ne bo več zanimalo. :)
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 52
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
81
67

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a elbic » 10 Feb 2019, 13:40

Oktobra 2015 sem želel pridobiti svoj priključek za polnjenje EV v enaki garaži, kot je vaša. Pri Elektro Ljubljana je bil pravi naslov za to ales.gruden@elektro-ljubljana.si . On vam bo dal natančne in veljavne informacije, ki se tičejo postavitve priključka.
Od lastnikov garaž potrebujete 75% soglasje, da bo postavitev zakonita. Upravnik se s tem ne bo ukvarjal, ker to presega storitve rednega upravljanja. Pridobivanje tega soglasja bo najtrši oreh v celem projektu. Vendar vam bo uspelo, če boste vztrajni. Uspeh pri Elektro Ljubljana pa ni gotov, ker je odvisen od tehničnih pogojev.
Tudi jaz sem opazil nenavadno taljenje snega na strehi garaž. S tem se je ukvarjal že hišnik, upravnik SPL, pa se na to ne odziva. Vzroka nisem odkril. Mislim, da polnjenje baterij ne more biti vzrok, ker so toplotne izgube pr tem zelo majhne.
Baterijo lahko polnite s poljubno majhno močjo. Vprašanje je le, ali to zmore elektronika v avtomobilu. Če bo na stenski vtičnici prevelik odjem, bo vaša garaža, skupaj z nekaj sosednimi, ostala brez elektrike. To se je že dogajalo pred leti, ko so imeli lastniki garaž priključene zamrzovalne skrinje. Napeljava je narejena le za osvetlitev. Vtičnice so si naredili lastniki sami. Upravnik bi moral celo zahtevati njihovo odstranitev iz varnostnih razlogov.
Zaradi množice ovir sem opustil misel na postavitev polnilnega mesta za EV v moji garaži. Za napeljavo dovodnih kablov bi se moral odločiti dobavitelj elektrike. Na svoje stroške bi moral elektrificirati celo garažno hišo, odvod do svoje garaže pa bi bil strošek posameznega lastnika. Osvetlitev garaže bi še vedno ostala na skupne stroške. Elektrifikacija na stroške lastnikov je mogoča takoj, če dosežete 75% soglasje vseh lastnikov.
matija, talker2, CRF
elbic
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 677
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
386
217

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a N75 » 11 Feb 2019, 11:52

DCT je napisal/-a:Mogoče za koga smešen naslov,ampak taki so problemi v realnosti :)
Kar bo moj naslednji avto vsekakor električar (PHEV ali čisti EV,nekaj od tega),moram seveda rešiti problem polnjenja doma. Zdaj pa naslednji problem oz.dilema: stanujem v bloku,garažo imam nekaj deset metrov stran,v sklopu garažne hiše,ki obsega nekaj sto garaž. Vsaka garaža ima elektriko,ampak ta električna napeljava je stara in zelooooo zastarela (mišljeno bolj za razsvetljavo in občasno kakšna vrtalka ali kaj podobnega),kakor sem govoril s hišnikom,naj bi imelo po 6 garaž skupaj eno 10A varovalko (ja,vem,načeloma obupno neuporabno za današnje EV-je). Problem je tudi,ker je upravnik izredno neodziven na naše prošnje,naj nekaj ukrepa v tej smeri...

Preizkusil sem že priklopiti Ampero od znanca - brez problema, in testnega BMW i3 - brez problema,polnil sem normalno....ne vem pa kaj bi se zgodilo po celonočnem polnjenju (gretje celotne napeljave?) in kaj bi se zgodilo,če bi istočasno nekdo priklopil EV v sosednji garaži?
A kdo ve,kako je če se avto polni izredno počasi (recimo na 3A ali celo manj...a je to sploh možno nastaviti?),nekje sem namreč bral,da tudi zelo počasno polnjenje ni najboljše za baterijo oz.da obstaja neka meja,ki je (minimalno) optimalna.
Kakšne izkušnje?


Brez problema lahko polniš s 6A, minimum po standardu, samo to je zelo počasno polnjenje, nekateri avti tako počasnega polnjenja ne omogočajo minimum 8 ali 9A, ampak vse to gre na tej inštalaciji v dokler samo en od 6 garaž polni.

Za hitrejše polnjenje, minimum je 1x16A vse drugo je prepočasno, garaža ima nek skupni števec, temu števcu se poveča priključna moč, zraven pa odštevalne števce in kabli do vsake garaže.
matija
gregimarko
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 121
Kraj: Ljubljana
130
61

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a gregimarko » 11 Feb 2019, 13:45

Predstavljam si, da je nemogoče dobiti soglasje 75%, ker je problem priti do lastnika garaže. Eni sploh ne stanujejo v bližini in garažo samo oddajajo, ena garaža ima lahko dva lastnika ali več....
Da pa bi bili vsi lastniki za to, da se prenovi in uredi električne inštalacije pa je čista iluzija.
Dokler ne bo država odpravila zahtevo po 75% soglasju, do takrat se ne bo nič zgodilo.
Upravnik ne bo nič naredil, ker to ni njegov posel.
Je kar izziv!
matija
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1447
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
328
233

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a darjan » 11 Feb 2019, 20:19

75% pač mora biti, ker se pač gre za poseganja v skupno lastnino, to pravilo je žal čisto na mestu in logično.

Ampak, kot sem rekel, lahko narediš na črno, kaj več kot tožiti te ne morejo. Včasih se pač narediš norega, pa prideš lepo skozi lajf.
Nejccc
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 401
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
388
138

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a DCT » 13 Feb 2019, 10:02

darjan je napisal/-a:75% pač mora biti, ker se pač gre za poseganja v skupno lastnino, to pravilo je žal čisto na mestu in logično.

Ampak, kot sem rekel, lahko narediš na črno, kaj več kot tožiti te ne morejo. Včasih se pač narediš norega, pa prideš lepo skozi lajf.


In kaj točno bi lahko v mojem primeru naredil na črno,napiši mi konkretno kaj si imel v mislih?
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1447
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
328
233

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a darjan » 13 Feb 2019, 10:05

elektro ti naj vgradi novo odjemno mesto, nov števec
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 411
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
629
1156

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a talker2 » 13 Feb 2019, 10:22

V info, tukaj je opisan moj primer, ki sicer ni enak pa vseeno.
https://evsvet.eu/viewtopic.php?f=14&t=1621&p=24943&hilit=v+bloku#p24915
GM
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 169
Kraj: Vrhnika
Avto: Fiat 500E
87
85

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a GM » 13 Feb 2019, 11:09

darjan je napisal/-a:75% pač mora biti, ker se pač gre za poseganja v skupno lastnino, to pravilo je žal čisto na mestu in logično.

Ampak, kot sem rekel, lahko narediš na črno, kaj več kot tožiti te ne morejo. Včasih se pač narediš norega, pa prideš lepo skozi lajf.


Jaz sem dobil od upravnika odgovor da se moram držati tega člena stanovanjskega zakona.
15. člen

(izvedbena dela v posameznem delu)

(1) Etažni lastnik sme brez soglasja ostalih etažnih lastnikov opraviti vzdrževalna dela, spremembe in izboljšave (v nadaljnjem besedilu: izvedbena dela) v svojem posameznem delu, če to ne pomeni poslabšanja za kakšen drug posamezni del ali skupne dele večstanovanjske stavbe in ne spreminja zunanjega videza večstanovanjske stavbe.

(2) Kadar izvedbena dela v posameznem delu pomenijo tudi poseg v skupne dele, etažni lastnik ne sme pričeti z izvajanjem del brez soglasja etažnih lastnikov, ki imajo več kot polovico solastniških deležev na teh skupnih delih; dela morajo biti opravljena v skladu s predpisi o graditvi objektov, med izvajanjem del pa mora etažni lastnik omogočiti strokovni nadzor.

(3) Upravnik ali katerikoli etažni lastnik lahko zahteva, da se preneha z izvajanjem del ali da se odstranijo spremembe, ki so nastale v nasprotju z določbami prejšnjih odstavkov.


Tukaj piše več kot polovico. To meni pomeni več kot 50%. Se morda motim?
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 401
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
388
138

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a DCT » 13 Feb 2019, 11:20

darjan je napisal/-a:elektro ti naj vgradi novo odjemno mesto, nov števec



OK,to razumem,ampak kaj ima to veze s tvojo idejo...

"...lahko narediš na črno, kaj več kot tožiti te ne morejo. Včasih se pač narediš norega, pa prideš lepo skozi lajf."

...ki si jo napisal v predhodnem postu?
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1447
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
328
233

Re: Najnižja možna moč polnjenja?

OdgovorNapisal/-a darjan » 13 Feb 2019, 11:29

Navezovalo se je na onega pred mano, ki je pisal da se mora skinit "neumno" pravilo 75%. Pisal generalno.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na