Stran 2 od 2

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 28 Dec 2017, 23:24
Napisal/-a N75
robert napisal/-a:
Druga možnost je nakup polnilne postaje 22kW s vtičnico npr. https://go-e.co/en/
Polnilna postaja omogoča še dodatne funkcionalnosti, števec energije, daljinsko nastavljanje toka, mogoče časovnik, ...
Ti sicer 3-faznega polnjenja ne boš uporabljal, polnil boš maksimalno 1F 20A,
22kW polnilna postaja ti omogoča, da lahko v prihodnosti polniš vozila s 3-faznim polnilcem,
uporabno je tudi da kakšen obiskovalec lahko hitro napolni pri tebi
Tole je sicer zanimivo, jaz sem jo imel priložnost uporabljati. Spomladi v avstriji na eco rallyju.
Meni je bila zelo nepraktična. V realnosti to pomeni, dva kabla, kot podaljšek in oba sta premikajoča.
Tam so imeli polno različnih mobilnih polnilnic. Jaz bi priporočal, če denar ni ovira, NRG ali Metron.
Jaz sem mislil, da bi sicer mobilno postajo v 99% imel montirano doma in neka naložba v prihodnost ki omogoča 3 fazno polnjenje.

Jaz imam NrgKick kabel ki je večinoma doma, ta kabel sem kupil zaradi polnjenja na terenu iz vtičnice, sam se je izkazalo da je dovolj vtičnic Tip2, za rezervo se vozi pa original šuko kabel 9A .

Pogrešam 3-fazni polnilec v ostalih vozilih, mogoče bi namesto Zoe kupil Ioniq če bi le imel vsaj 11kW polnilec.

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 29 Dec 2017, 06:42
Napisal/-a Damijan
Po skoraj dveh letih uporabe sem prepričan, da originalni 10A (polni 6%/h) več kot zadostuje za polnjenje doma - ob nedeljah in praznikih je nizka tarifa 24h.

Za polnjenje na destinacijah tudi 6,6kW OBC (dobrih 22%/h) tudi zadostuje - npr. v Ljubljano prideš parkirat v center in imaš v aku še 25'+%, to pomeni da si v 3h na 100%

Za relacije pride v poštev samo CHAdeMO DC - tam si napolnjen v 20-30min...

Res pa je pametno vedno voziti v prtljažniku več kablov in kakšen podaljšek, posebej če se zgodi kaj nepredvidenega (šuko najdeš povsod, primer: type2 v Italiji je prvi šele v Tavagnaccu - Udinah, t.j. 102km od Kranjske Gore, k sreči tudi v Italiji zdaj "rastejo" nove DC).

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 29 Dec 2017, 13:36
Napisal/-a matija
hribovc0601 napisal/-a:Hvala vsem za super ideje in predloge. Sem še malo raziskoval, vendar imam za polnjenje doma še vedno v mislih enofazno do 20A - prenosna polnilnica, ki bi jo lahko vzel s seboj, v primeru, da bi vedel, da jo potrebujem. Original kabel (8A) in typ2-typ1 pa bo vedno v avtu. Tako je najbolj udobno, pa še maksimalno izkoristim nočno tarifo.

Se pa bojim, da bo električarja (in mene) bolela glava, ker smo v hiši 2 familije na 3x25A s toplotno črpalko, indukcijo, savno, 2x klima v bodoče, pralni, sušilni stroj,... cel žur. Pa zelo pridno uporabljamo nizko tarifo (sedaj skoraj 70% porabe na nizki tarifi). Bo kar težko premetat hišo na 2 fazi in avto na eno. Toplotna pa je itak 3F.
Ni spet tako nemogoce, je pa veliko odvisno od toplotne. Teh ne poznam, ne vem kako delujejo iz stalisca porabe energije. Koliko kurijo konstantno, koliko casa, kaksni so peak-i ter koliko casa trajajo. Sosed vem da jo je imel z dvemi grelci, so enega kar izklopili, zdaj deluje z enim grelcom. Ce je trifazna ne vem, ogreva pa jim 150m^2 hiso.

Kar se ostalega tice, ni problema noc je dolga. Pri nas danes ponoci:
- L1: napolnil se je plugin hibrid, timed polnjenje 22:00-00:15, potem se je okoli 01:00 zacel s stikalno uro polnit se BEV, hkrati se je zagnal tudi pomivalc (plug-in hibrid jemlje 16A, BEV pa 14A tako da pomivalc gre lahko s slednjim skupaj brez problema).
- L2: pralni stroj, se enkrat pralni stroj, pomivalc na timer enkrat sredi noci, likalnik
- L3: susilni stroj, se enkrat susilni na timer, klima gretje na max 1h ker smo se ravno vrnili iz dopusta

Vmes se je uporabljala se indukcija, ki je vezana na L2 in L3. Tiste plosce vezane na L2 gredo do 12A, na L3 pa do 15A - ta je delala kaksnih 10min, skupaj s pralnim strojem in likalnikom.

Zunanje varovalke so 3x20A.

Sem pa kar nekajkrat prerazporedil porabnike med fazami ter vgradil tudi v hiso glavne varovalke ki so enake pancerkam od elektra, le da odklopijo prej kot tiste. Tako da je mir, ce bi se hipoteticno kdaj kaj preobremenilo. Dvakrat je ze odklopila ena, je bilo se nekaj za prevezat sedaj je mir.

PHEV/BEV ni noben bavbav, sploh ob nizjih polnilnih moceh kuri manj kot veliko gospodinskih aparatov. S tem da jaz polnim s 50% visjimi mocmi kot jih zdaj proizvajalci nastavljajo na prilozenih Schuko polnilcih in ni tezav. Sosedu je pa odletela pancerka ob normalni uporabi hisnih aparatov ter dveh dizlih na parkplacu - slaba razporeditev.

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 29 Dec 2017, 13:40
Napisal/-a darjan
Vse gre, dokler človek razmišlja o 16A polnjenju preko ene faze.

Ampak eni "sanjajo" o trifaznem in 22kW, tu pa se zadeve potem zapletejo. Če pač želijo tako, bo potrebno povečat priklopno moč, varovalke, etc. pa bo tudi šlo.

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 29 Dec 2017, 14:54
Napisal/-a BoBa
22 kW nima nihče na gospodinjskem odjemu, to je 3 x 32 A! 11 kW imamo doma vsi, ki imamo 3f priključek. Seveda pa je takšen polnilec zaenkrat uporaben le za ZOE in BMW i3 - in to zelo uporaben!

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 29 Dec 2017, 14:56
Napisal/-a darjan
Baje elektro tudi potegne 50kW če plačaš in če je pač možno zaradi ostale infrastrukture. Mi je en sosed razlagal, ko bi nabavil Teslo.

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 29 Dec 2017, 20:32
Napisal/-a Damijan
Uporaben je tudi 2f polnilec 7,4kW pri e-Golfu,
3f polnilec pri Tesli S (11, 22, po novem 16,5kW) in ne pozabimo na Smarta.

Vseeno 1f v večini primerov popolnoma zadostuje

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 06 Feb 2018, 07:22
Napisal/-a hribovc0601
No včeraj sva z električarjem pregledala inštalacijo, predno pripraviva kabel za polnjenje EV. Sem se že odločil in izbral tako polnilnico, da polni max 16A enofazno. Ko sem po hiši prižgal nekaj večjih porabnikov (eno pečico in pomivalec, indukcijo in savno, ter seveda TČ) je bilo stanje na fazah tako 1: 25A, 2: 12,5A, 3: 37A!! (varovalke 3x25A). Sva hitro zaključila s testom, da nebi skurla varovalke Odločitev je že padla, da se EV polni na 2. fazi, moram pa malo premetat iz 3. na 1. in ugotovit, katere zadeve ne smejo delovati skupaj. Te meritve so bile še brez klime, ker me je prehitel sneg in je ne morem montirat.

Zadeva se ni izkazala za tako nedolžno, ni pa takšne panike, le malo premetavanja po fazah, pa doma jih moram naučit, da se vse ne prižge na enkrat. Težava je, da smo vsi bolj nočni ptiči in ni nič čudnega, če je poraba zelo visoka tja do polnoči.

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 06 Feb 2018, 09:43
Napisal/-a crunchy
hribovc0601 napisal/-a:...je bilo stanje na fazah tako 1: 25A, 2: 12,5A, 3: 37A!! (varovalke 3x25A). ... Zadeva se ni izkazala za tako nedolžno, ni pa takšne panike, le malo premetavanja po fazah, pa doma jih moram naučit, da se vse ne prižge na enkrat.
Ni panike? Halo? 2 fazi do konca obremenjeni od tega ena 12A čez nominalni tok. Mislim, da je potrebna panika.
Kako pa je z bojlerjem in sesalnikom za prah (ali si to tudi testiral)? Skupaj s klimo bo še bolj zanimivo. Je sicer res, da je bolj redko, da je vse vžgano naenkrat.
V bistvu me je malo zaskrbelo, ker imam prav tako 3x25A, nimam pa TČ in klime.

Re: Moč polnjenja doma in na poti

Objavljeno: 06 Feb 2018, 10:03
Napisal/-a CRF
Mislim da je danes redka hiša ki bi zdržala naenkrat VSE vklopljeno. To pač ni realen scenarij. 2kW in več porabnike se razporedi po fazah in če je mogoče še časovno, pa gre.

Re: Moč polnjenja doma in na poti

Objavljeno: 06 Feb 2018, 10:21
Napisal/-a crunchy
Še enkrat sem pogledal gor in prišel do zaključka, da bi se pri meni kar pogosto zodilo (npr. v soboto) da bi imel vse to vklopljeno naenkrat (npr. pripravljal bi kosilo za goste), razen savne. Seveda pa bi hkrati imel priključen še sesalnik za prah (ob tem času tudi pripravljamo kosilo - pečemo in kuhamo na indukcijo) ter peremo staro posodo v pomivalnem stroju. Seveda bi bil avto v garaži vedno priključen na električni tok, da bi bil pripravljen za odhod na izlet (po kosilu) - pred tem bi bil akumulator nekoliko izpraznjen zaradi dopoldanskih nakupov v trgovini.

Re: Moč polnjenja doma in na poti

Objavljeno: 06 Feb 2018, 11:59
Napisal/-a matija
Sosed ki nima savne & nima EV je odbil zunanjo varovalko z normalnimi porabniki. Tipping point je bil fen za lase, jasno 2.5kW. Danes ima vsaka hisa ali stanovanje sestevek porabnikov na fazah vecinoma 100% nad zunanjimi, a se ne vklopi nikoli vseh hkrati. Ze indukcije, ki jih ima vecina gospodinjstev porabijo vecino dveh faz (vecinoma je ena stran L1, druga stran L2, obe pa gresta do 16A).

Avto vecinoma itak polnis na timer, lahko ga nastavis med 01am ter 06am, kar pomeni da bos pridobil v tem casu 100km.

Resitev je tudi 3x32A, kar te pride priblizno 250€ vec letno za prikljucno moc glede na trenutne 3x25A. Ampak bistvene razlike ni, +7A Alternativa je polnilnica, ki meri upornost faze ter premosorazmerno znizuje polnilno moc avtomobila, glede na obremenjenost faze. Taksne so drazje, nekateri na forumu pa so to naredili sami. Jaz recimo ne znam.

Govorimo pa o avtu ki je porabnik 3.6kW, medtem ko tvoja hisa v tvojem podanem primeru sesteje 16kW+ porabnikov ze brez avta, brez klime. Avto ni problem, ampak le doliva v ze polno vedro vode Resitev je kot pravis intiligentna prerazporeditev, potem npr kuhanje na plin, baterijski sesalec (robotski ali palicni), pameten type2 polnilec ki znizuje, itd...

Re: Moč polnjenja doma in na poti

Objavljeno: 06 Feb 2018, 12:25
Napisal/-a Matej
Sam imam v hiši 3x25. Od porabnikov imam recimo tudi TČ, savne pa nimam. Nikoli mi še ni vrglo ven (tok, tok po lesu) ne glede na to kadar sem polnil EV. Vseeno pa, če se le da, polnim ponoči - recimo od 22 do 6 ure zjutraj, ali pa na avtu nastavim nižjo moč ali čas polnjenja, da vsaj delno skompenziram porabnike med sabo. Ni pa vedno tako, kot sem rekel.
Hočem povedati, da je potrebno vse skupaj vzeti v zakup in razmišljati kdaj se in s koliko se EV polni.

Re: Moč polnjenja doma in na poti

Objavljeno: 06 Feb 2018, 12:38
Napisal/-a DGJ
Sem v stanovanju in imam 1x25.
Res da nisem velikokrat polnil doma... ko pa sem, sem tudi preko dneva in ponoči, težav nisem imel nikoli... avto je bil priklopljen v klet kjer imam plinsko peč, pralni in sušilni stroj na varovalki se mi zdi da je 16A. Ko polnim avto, deluje samo sušilec ali samo pralni stroj... Več vam ne morem povedati, ker z elektriko nisva na "ti".

Re: Moč polnjenja doma in na poti

Objavljeno: 06 Feb 2018, 13:28
Napisal/-a crunchy
DGJ napisal/-a:Več vam ne morem povedati, ker z elektriko nisva na "ti".
O, sta, sta. Prek Ioniq-a.

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Objavljeno: 06 Feb 2018, 17:23
Napisal/-a N75
hribovc0601 napisal/-a:No včeraj sva z električarjem pregledala inštalacijo, predno pripraviva kabel za polnjenje EV. Sem se že odločil in izbral tako polnilnico, da polni max 16A enofazno. Ko sem po hiši prižgal nekaj večjih porabnikov (eno pečico in pomivalec, indukcijo in savno, ter seveda TČ) je bilo stanje na fazah tako 1: 25A, 2: 12,5A, 3: 37A!! (varovalke 3x25A). Sva hitro zaključila s testom, da nebi skurla varovalke Odločitev je že padla, da se EV polni na 2. fazi, moram pa malo premetat iz 3. na 1. in ugotovit, katere zadeve ne smejo delovati skupaj. Te meritve so bile še brez klime, ker me je prehitel sneg in je ne morem montirat.

Zadeva se ni izkazala za tako nedolžno, ni pa takšne panike, le malo premetavanja po fazah, pa doma jih moram naučit, da se vse ne prižge na enkrat. Težava je, da smo vsi bolj nočni ptiči in ni nič čudnega, če je poraba zelo visoka tja do polnoči.
Malo se razporedi porabnike po fazah čeprav je kar nekaj načrtovanja za optimalno razporeditev.

Polnjenje 1x16A ne dela problemov če polniš ponoči ko nimaš velike porabe, le polnit daj ko greš spat in ne ob 22:00 torej kasneje ob 23:00 ali 24:00 .

Ostali ne delat panike.