Moč polnjenja doma in na poti

O tem kako polnite svoj EV doma
hribovc0601
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 81
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
85
71

Moč polnjenja doma in na poti

OdgovorNapisal/-a hribovc0601 » 27 Dec 2017, 12:37

edit: admin. Razcepljena tema.

Zdravo,

sem nov član na forumu in sem se vpisal, saj v januarju (upam) v družini pričakujemo nov Kia Soul EV. Forum prebiram že več časa, vendar mi še vedno ni čisto jasno, kako naj si optimiziramo polnilce. Ker bo vozilo večinoma uporabljal oče se bo avto polnil v 90% doma preko noči in zelo redko na javnih polnilnicah (no če bo zastonj in priložnost pa se seveda priklopiš).

Spodaj na hitro moje razmišljanje, pa vas prosim za komentarje (predvsem verzije za domače polnjenje:
1. Kabel ki pride z vozilom (verjetno?) (šuko - type 1) - 8A - bo v vozilu za polnjenje pri sorodnikih, vikendu,...
2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=type-1-to-type-2-32a-1-phase-carrier-case
3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=type1cee-32a-1-phase-carrier-case-test), kar je pa kar drago

30 kWh baterija se v celoti napolni na 16A v cca 8,5 h. Ker živimo bolj v hribih, nikoli ne bomo prišli čisto prazni domov, zato mislim, da bo 7 h nizke tarife ravno prav, od doma pa odhajamo cca 1 uro po koncu nizke tarife, tako da se bo avto zagotovo napolnil na 100%.

Za začetek sem imel v mislih to, za naprej pa bo čas pokazal. Morda kakšen adapter (3F na typ 2 za na pot).

Kaj menite, ali kaj manjka glede na vaše izkušnje? Ali je varianta 4.a. sploh izvedljiva?
CRF
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 812
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
175
61

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a darjan » 27 Dec 2017, 13:05

Zakaj pa potrebuješ doma 3F? Za zdravje baterije je bolje, če se polni počasneje, kot hitreje.
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 795
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
895
1459

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a DGJ » 27 Dec 2017, 13:17

Pozdravljen @hribovc0601 in dobrodošel na EVSVET.

Izkušnje nekaterih uporabnikov tukaj in moje izkušnje s polnjenjem doma so, da se doma ne potrebuje hitrega polnjenja. Navaden vtič oz. 16A varovalka je dovolj, da se avto napolni preko noči (poceni tok). Varianta - http://eauto.si/metron-shop/?product=charging-cable-pc01-type1-16a oziroma kakšna druga domača polnilna postaja 1F je povsem dovolj.
Če bo nuja, pa verjetno ne boš s čisto praznim nikoli doma in lahko prideš do kakšne javne polnilnice ali DC ter potem naprej.
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 398
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
225
13

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a Goran » 27 Dec 2017, 14:47

Tole o polnilnih postajah doma sploh ne štekam (razen če nekdo hoče doma hitrejše polnjenje). A ne pride vsak avto s kablom za domače polnjenje? Zakaj bi potem kupoval tistole iz gornjega linka?
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 812
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
175
61

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a darjan » 27 Dec 2017, 14:48

Tak pač začne človek razmišljat, ko se poda v EV svet, tudi jaz sem.

Na koncu pa vidiš, da je šuko daleč največji zakon :)
DGJ, mitjap
Uporabniški avatar
instrukcije
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 112
Kraj: Ladja
Avto: KIA Soul EV
149
186

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a instrukcije » 27 Dec 2017, 15:12

Moje izkušnje po pol leta in 15.000km:
1) Kabel (polnilna postaja), ki pride z avtom je 1,9kW, kar pri meni pomeni (verjetno so še kakšne izgube) cca 45% v 8h. Original kabel imam za domače polnjenje, s seboj ga vzamem, kjer na destinaciji ni PP. V veliki večini primerov imam polnjenje od 22h-6h dovolj.
2) Kabel Type2->Type1 se da dobiti tudi ceneje...več preko ZS ;) .
3) Itak, sploh če je free :angel: .
4a) potrebuješ polnilno postajo.
4b) To je polnilna postaja, ki ti pride prav (z različnimi adapterji), ko se priklapljaš v kakšnih kampih in ali tudi doma in želiš nastavljati priključno moč do 32A - je nimam in zaenkrat je ne pogrešam.
Znanje je denar :geek:
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 795
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
895
1459

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a DGJ » 27 Dec 2017, 16:04

Goran je napisal/-a:Tole o polnilnih postajah doma sploh ne štekam (razen če nekdo hoče doma hitrejše polnjenje). A ne pride vsak avto s kablom za domače polnjenje? Zakaj bi potem kupoval tistole iz gornjega linka?


Goran, zelo dober vzrok se mi zdi, da ti ni treba vedno kabla vzeti iz avta in razpakirati, ker po mojem mnenju je ta kabel (na šuko) vedno treba imeti v avtu (za vsak slučaj). :)
matija
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1645
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1181
2090

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a matija » 27 Dec 2017, 16:26

Hribovc, tole ti lahko prav pride: Domaca 3F polnilnica. Kaj izbrati- - EVSVET.eu

Tu smo dobro predebatirali smisle, vzroke, ponudbo, ...

Prilozeni kabel ki pride z avtom ti bo sicer zadoscal, a cez cas se clovek navelica zlaganja kablov vsak dan 2x. Naslednji korak je da zacnes prilozen kabel kar puscati doma. Dokler se ti ne zgodi da rabis Schuko ko si z avtom zunaj. Potem kupis polnilno postajo, Schuko pa imas v avtu vedno zraven - za svaki slucaj.

Ga ni cez komot, ko prides domov, zagrabis rocko iz stene ter vtaknes v avto. Postaje dobis ze za manj €, kot so doloceni kabli. Vec pa si preberi v zgornji temi.
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 398
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
225
13

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a Goran » 27 Dec 2017, 16:46

OK razumem. S tem nimam težav, ker imam ta kabel stalno doma, na steni, da pridem, parkiram in samo vtaknem.
matija
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 599
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
789
428

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a robert » 27 Dec 2017, 17:54

Še moj komentar

Takole gre..

1. šuko- Type1 je v osnovi 10A, polni nekje okoli 8A ... zadostuje za 90% situacij
2. ta kabel kolikor vem ni več priložen avtu
3. jp
4. 3F avto ne podpira, samo 1F do 32A ... tukaj naj ti štromar sprosti eno fazo oz. najdi porabnike na eni fazi, da ko bo treba veš kaj ne smeš prižgat ;)
4a. to je samo ročka
4b. to je tisto kar rabiš... z primernimi adapterji, se lahko polneš povsod. (temu se reče mobilna polnilnica, ker je elektronika v ročki)

Glej na to kot obvezna oprema avta.

hribovc0601 je napisal/-a:1. Kabel ki pride z vozilom (verjetno?) (šuko - type 1) - 8A - bo v vozilu za polnjenje pri sorodnikih, vikendu,...
2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=type-1-to-type-2-32a-1-phase-carrier-case
3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=type1cee-32a-1-phase-carrier-case-test), kar je pa kar drago
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 424
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
210
100

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a N75 » 27 Dec 2017, 17:59

hribovc0601 je napisal/-a:2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=type-1-to-type-2-32a-1-phase-carrier-case

Mogoče kabel že dobiš skupaj z vozilom, če pa ne, pa glej da je 32A dolžina po tolk kot rabiš.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 424
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
210
100

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a N75 » 27 Dec 2017, 18:22

hribovc0601 je napisal/-a:3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=type1cee-32a-1-phase-carrier-case-test), kar je pa kar drago

30 kWh baterija se v celoti napolni na 16A v cca 8,5 h. Ker živimo bolj v hribih, nikoli ne bomo prišli čisto prazni domov, zato mislim, da bo 7 h nizke tarife ravno prav, od doma pa odhajamo cca 1 uro po koncu nizke tarife, tako da se bo avto zagotovo napolnil na 100%.

Za začetek sem imel v mislih to, za naprej pa bo čas pokazal. Morda kakšen adapter (3F na typ 2 za na pot).

Kaj menite, ali kaj manjka glede na vaše izkušnje? Ali je varianta 4.a. sploh izvedljiva?


4.a je samo konektor, to ne gre

Ena možnost je nakup tega kabla 4.b, ali podobnega

Druga možnost je nakup polnilne postaje 22kW s vtičnico npr. https://go-e.co/en/
Polnilna postaja omogoča še dodatne funkcionalnosti, števec energije, daljinsko nastavljanje toka, mogoče časovnik, ...
Ti sicer 3-faznega polnjenja ne boš uporabljal, polnil boš maksimalno 1F 20A,
22kW polnilna postaja ti omogoča, da lahko v prihodnosti polniš vozila s 3-faznim polnilcem,
uporabno je tudi da kakšen obiskovalec lahko hitro napolni pri tebi
matija
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3053
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1606
1896

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a CRF » 28 Dec 2017, 09:43

Podzravljen @hribovc0601.

Kolikor vem ima Soul le enofazno 32A AC polnjenje, tako da trifazni polnilec ne bo izkoriščen. Če te skrbi da 3.6kW čez noč ne bo dovolj (veliki večini nam je) potem si omisli enofazno 32A polnilnico. Bo še najceneje.

Drugače pa kar vprašaj. Se bo že našel nekdo, ki bo vedel kako in kaj. Je kar nekaj Soulov tukaj.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
robertto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 374
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
375
362

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a robertto » 28 Dec 2017, 14:07

Jaz imam prenosno polnilnico na kateri lahko preklapljam med 8A, 16A in 32A in ima moznost menjave adapterjev (CEE5-16A in 32A, CEE3-16A in 32A, suko in type2). Vozim ga vedno v avtu, original pa je fiksno zmontiran doma in je zadisti da se avto do jutra dopolni. Kabel zadostuje za vsa polnenja, ki jih rabim na poti.
hribovc0601
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 81
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
85
71

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a hribovc0601 » 28 Dec 2017, 15:57

Hvala vsem za super ideje in predloge. Sem še malo raziskoval, vendar imam za polnjenje doma še vedno v mislih enofazno do 20A - prenosna polnilnica, ki bi jo lahko vzel s seboj, v primeru, da bi vedel, da jo potrebujem. Original kabel (8A) in typ2-typ1 pa bo vedno v avtu. Tako je najbolj udobno, pa še maksimalno izkoristim nočno tarifo.

Se pa bojim, da bo električarja (in mene) bolela glava, ker smo v hiši 2 familije na 3x25A s toplotno črpalko, indukcijo, savno, 2x klima v bodoče, pralni, sušilni stroj,... cel žur. Pa zelo pridno uporabljamo nizko tarifo (sedaj skoraj 70% porabe na nizki tarifi). Bo kar težko premetat hišo na 2 fazi in avto na eno. Toplotna pa je itak 3F.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3053
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1606
1896

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a CRF » 28 Dec 2017, 17:00

HoHoHo, to bo pa res pestro. Me prav zanima kako vam uspe to razporedit...
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 795
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
895
1459

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a DGJ » 28 Dec 2017, 17:47

Hmm ali se motim, če rečem da:

- toplotna črpalka
- indukcija
- klima (2x)
- ....

verjetno ponoči med 22. in 6. zjutraj praktično niso v uporabi.
Ostalo se pač razporedi po 2 fazah, recimo savna na eno, prali in sušilni na drugo...

Madonca, saj avto porabi nekje toliko kot 1x električna plošča nič več. Ne vem zakaj taka panika. :)
matija
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 424
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
210
100

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a N75 » 28 Dec 2017, 17:58

hribovc0601 je napisal/-a:Hvala vsem za super ideje in predloge. Sem še malo raziskoval, vendar imam za polnjenje doma še vedno v mislih enofazno do 20A - prenosna polnilnica, ki bi jo lahko vzel s seboj, v primeru, da bi vedel, da jo potrebujem. Original kabel (8A) in typ2-typ1 pa bo vedno v avtu. Tako je najbolj udobno, pa še maksimalno izkoristim nočno tarifo.

Se pa bojim, da bo električarja (in mene) bolela glava, ker smo v hiši 2 familije na 3x25A s toplotno črpalko, indukcijo, savno, 2x klima v bodoče, pralni, sušilni stroj,... cel žur. Pa zelo pridno uporabljamo nizko tarifo (sedaj skoraj 70% porabe na nizki tarifi). Bo kar težko premetat hišo na 2 fazi in avto na eno. Toplotna pa je itak 3F.


Ena možnost je polnjenje 8A takoj ko prideš domov, ne samo po 22.00 , original kabel brez časovnika, najpreprosteje.

Če sta dve družini lahko tudi razdelitev na 2 števca ali prehod na 3x35A.

Ponoči itak imaš malo porabo, omejitev je 3f toplotna, na eno fazo polnjenje EV, ostali dve ostale porabnike ki delajo ponoči
hribovc0601
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3053
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1606
1896

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a CRF » 28 Dec 2017, 19:30

DGJ je napisal/-a:Madonca, saj avto porabi nekje toliko kot 1x električna plošča nič več. Ne vem zakaj taka panika. :)

Ker je očitno želja po vsaj 20A, in tako za ostale ne ostane praktično nič... na isti fazi ne sme biti ne pečica, ne bojler, ne TČ, nič, razen par žarnic in računalnik.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 599
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
789
428

Re: Soul EV Type2 -> Type1

OdgovorNapisal/-a robert » 28 Dec 2017, 22:16

Druga možnost je nakup polnilne postaje 22kW s vtičnico npr. go-eCharger
Polnilna postaja omogoča še dodatne funkcionalnosti, števec energije, daljinsko nastavljanje toka, mogoče časovnik, ...
Ti sicer 3-faznega polnjenja ne boš uporabljal, polnil boš maksimalno 1F 20A,
22kW polnilna postaja ti omogoča, da lahko v prihodnosti polniš vozila s 3-faznim polnilcem,
uporabno je tudi da kakšen obiskovalec lahko hitro napolni pri tebi


Tole je sicer zanimivo, jaz sem jo imel priložnost uporabljati. Spomladi v avstriji na eco rallyju.
Meni je bila zelo nepraktična. V realnosti to pomeni, dva kabla, kot podaljšek in oba sta premikajoča.
Tam so imeli polno različnih mobilnih polnilnic. Jaz bi priporočal, če denar ni ovira, NRG ali Metron.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na