Moč polnjenja doma in na poti

O tem kako polnite svoj EV doma
hribovc0601
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 570
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
495
711

Moč polnjenja doma in na poti

Odgovor Napisal/-a hribovc0601 »

edit: admin. Razcepljena tema.

Zdravo,

sem nov član na forumu in sem se vpisal, saj v januarju (upam) v družini pričakujemo nov Kia Soul EV. Forum prebiram že več časa, vendar mi še vedno ni čisto jasno, kako naj si optimiziramo polnilce. Ker bo vozilo večinoma uporabljal oče se bo avto polnil v 90% doma preko noči in zelo redko na javnih polnilnicah (no če bo zastonj in priložnost pa se seveda priklopiš).

Spodaj na hitro moje razmišljanje, pa vas prosim za komentarje (predvsem verzije za domače polnjenje:
1. Kabel ki pride z vozilom (verjetno?) (šuko - type 1) - 8A - bo v vozilu za polnjenje pri sorodnikih, vikendu,...
2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... rrier-case
3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test), kar je pa kar drago

30 kWh baterija se v celoti napolni na 16A v cca 8,5 h. Ker živimo bolj v hribih, nikoli ne bomo prišli čisto prazni domov, zato mislim, da bo 7 h nizke tarife ravno prav, od doma pa odhajamo cca 1 uro po koncu nizke tarife, tako da se bo avto zagotovo napolnil na 100%.

Za začetek sem imel v mislih to, za naprej pa bo čas pokazal. Morda kakšen adapter (3F na typ 2 za na pot).

Kaj menite, ali kaj manjka glede na vaše izkušnje? Ali je varianta 4.a. sploh izvedljiva?
CRF
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a darjan »

Zakaj pa potrebuješ doma 3F? Za zdravje baterije je bolje, če se polni počasneje, kot hitreje.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Pozdravljen @hribovc0601 in dobrodošel na EVSVET.

Izkušnje nekaterih uporabnikov tukaj in moje izkušnje s polnjenjem doma so, da se doma ne potrebuje hitrega polnjenja. Navaden vtič oz. 16A varovalka je dovolj, da se avto napolni preko noči (poceni tok). Varianta - http://eauto.si/metron-shop/?product=ch ... -type1-16a oziroma kakšna druga domača polnilna postaja 1F je povsem dovolj.
Če bo nuja, pa verjetno ne boš s čisto praznim nikoli doma in lahko prideš do kakšne javne polnilnice ali DC ter potem naprej.
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a Goran »

Tole o polnilnih postajah doma sploh ne štekam (razen če nekdo hoče doma hitrejše polnjenje). A ne pride vsak avto s kablom za domače polnjenje? Zakaj bi potem kupoval tistole iz gornjega linka?
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a darjan »

Tak pač začne človek razmišljat, ko se poda v EV svet, tudi jaz sem.

Na koncu pa vidiš, da je šuko daleč največji zakon
DGJ, mitjap
Uporabniški avatar
instrukcije
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 209
Kraj: Ladja
Avto: KIA Soul EV
275
558

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a instrukcije »

Moje izkušnje po pol leta in 15.000km:
1) Kabel (polnilna postaja), ki pride z avtom je 1,9kW, kar pri meni pomeni (verjetno so še kakšne izgube) cca 45% v 8h. Original kabel imam za domače polnjenje, s seboj ga vzamem, kjer na destinaciji ni PP. V veliki večini primerov imam polnjenje od 22h-6h dovolj.
2) Kabel Type2->Type1 se da dobiti tudi ceneje...več preko ZS .
3) Itak, sploh če je free .
4a) potrebuješ polnilno postajo.
4b) To je polnilna postaja, ki ti pride prav (z različnimi adapterji), ko se priklapljaš v kakšnih kampih in ali tudi doma in želiš nastavljati priključno moč do 32A - je nimam in zaenkrat je ne pogrešam.
Znanje je denar
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Goran napisal/-a:Tole o polnilnih postajah doma sploh ne štekam (razen če nekdo hoče doma hitrejše polnjenje). A ne pride vsak avto s kablom za domače polnjenje? Zakaj bi potem kupoval tistole iz gornjega linka?
Goran, zelo dober vzrok se mi zdi, da ti ni treba vedno kabla vzeti iz avta in razpakirati, ker po mojem mnenju je ta kabel (na šuko) vedno treba imeti v avtu (za vsak slučaj).
matija
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a matija »

Hribovc, tole ti lahko prav pride: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=738&hilit=%2A3f%2A

Tu smo dobro predebatirali smisle, vzroke, ponudbo, ...

Prilozeni kabel ki pride z avtom ti bo sicer zadoscal, a cez cas se clovek navelica zlaganja kablov vsak dan 2x. Naslednji korak je da zacnes prilozen kabel kar puscati doma. Dokler se ti ne zgodi da rabis Schuko ko si z avtom zunaj. Potem kupis polnilno postajo, Schuko pa imas v avtu vedno zraven - za svaki slucaj.

Ga ni cez komot, ko prides domov, zagrabis rocko iz stene ter vtaknes v avto. Postaje dobis ze za manj €, kot so doloceni kabli. Vec pa si preberi v zgornji temi.
Goran
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 978
Kraj: Ljubljana
Avto: Nemška jajca
765
59

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a Goran »

OK razumem. S tem nimam težav, ker imam ta kabel stalno doma, na steni, da pridem, parkiram in samo vtaknem.
matija
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a robert »

Še moj komentar

Takole gre..

1. šuko- Type1 je v osnovi 10A, polni nekje okoli 8A ... zadostuje za 90% situacij
2. ta kabel kolikor vem ni več priložen avtu
3. jp
4. 3F avto ne podpira, samo 1F do 32A ... tukaj naj ti štromar sprosti eno fazo oz. najdi porabnike na eni fazi, da ko bo treba veš kaj ne smeš prižgat
4a. to je samo ročka
4b. to je tisto kar rabiš... z primernimi adapterji, se lahko polneš povsod. (temu se reče mobilna polnilnica, ker je elektronika v ročki)

Glej na to kot obvezna oprema avta.
hribovc0601 napisal/-a: 1. Kabel ki pride z vozilom (verjetno?) (šuko - type 1) - 8A - bo v vozilu za polnjenje pri sorodnikih, vikendu,...
2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... rrier-case
3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test), kar je pa kar drago
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a N75 »

hribovc0601 napisal/-a: 2. Kabel za javne polnilnice AC (Type 1 - type 2) - bo v vozilu. Nekaj takega: http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... rrier-case
Mogoče kabel že dobiš skupaj z vozilom, če pa ne, pa glej da je 32A dolžina po tolk kot rabiš.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a N75 »

hribovc0601 napisal/-a: 3. Polnjenje na DC javnih postajah - kabel je itak tam
4. polnjenje doma: v mislih imam, da do vozila pripeljem ločeni kabel 3F 16 A (elektirčar bo preveril, če imamo slučajno možnost 32A, vendar dvomim. Dogradil bo tudi ločeno varovalko, zaščite,...). Nakup časovnika se mi zdi nepotreben, ker kot razumem ga ima vgrajenega že avto. Od tu naprej pa imam zagato:
a.) cenejša varianta nakup adapterja (http://eauto.si/metron-shop/?product=j1772-plug-1632-a) - ali bo sploh delovalo?
b.) nakup kabla (http://eauto.si/metron-shop/?product=ty ... -case-test), kar je pa kar drago

30 kWh baterija se v celoti napolni na 16A v cca 8,5 h. Ker živimo bolj v hribih, nikoli ne bomo prišli čisto prazni domov, zato mislim, da bo 7 h nizke tarife ravno prav, od doma pa odhajamo cca 1 uro po koncu nizke tarife, tako da se bo avto zagotovo napolnil na 100%.

Za začetek sem imel v mislih to, za naprej pa bo čas pokazal. Morda kakšen adapter (3F na typ 2 za na pot).

Kaj menite, ali kaj manjka glede na vaše izkušnje? Ali je varianta 4.a. sploh izvedljiva?
4.a je samo konektor, to ne gre

Ena možnost je nakup tega kabla 4.b, ali podobnega

Druga možnost je nakup polnilne postaje 22kW s vtičnico npr. https://go-e.co/en/
Polnilna postaja omogoča še dodatne funkcionalnosti, števec energije, daljinsko nastavljanje toka, mogoče časovnik, ...
Ti sicer 3-faznega polnjenja ne boš uporabljal, polnil boš maksimalno 1F 20A,
22kW polnilna postaja ti omogoča, da lahko v prihodnosti polniš vozila s 3-faznim polnilcem,
uporabno je tudi da kakšen obiskovalec lahko hitro napolni pri tebi
matija
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a CRF »

Podzravljen @hribovc0601.

Kolikor vem ima Soul le enofazno 32A AC polnjenje, tako da trifazni polnilec ne bo izkoriščen. Če te skrbi da 3.6kW čez noč ne bo dovolj (veliki večini nam je) potem si omisli enofazno 32A polnilnico. Bo še najceneje.

Drugače pa kar vprašaj. Se bo že našel nekdo, ki bo vedel kako in kaj. Je kar nekaj Soulov tukaj.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a robertto »

Jaz imam prenosno polnilnico na kateri lahko preklapljam med 8A, 16A in 32A in ima moznost menjave adapterjev (CEE5-16A in 32A, CEE3-16A in 32A, suko in type2). Vozim ga vedno v avtu, original pa je fiksno zmontiran doma in je zadisti da se avto do jutra dopolni. Kabel zadostuje za vsa polnenja, ki jih rabim na poti.
hribovc0601
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 570
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
495
711

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a hribovc0601 »

Hvala vsem za super ideje in predloge. Sem še malo raziskoval, vendar imam za polnjenje doma še vedno v mislih enofazno do 20A - prenosna polnilnica, ki bi jo lahko vzel s seboj, v primeru, da bi vedel, da jo potrebujem. Original kabel (8A) in typ2-typ1 pa bo vedno v avtu. Tako je najbolj udobno, pa še maksimalno izkoristim nočno tarifo.

Se pa bojim, da bo električarja (in mene) bolela glava, ker smo v hiši 2 familije na 3x25A s toplotno črpalko, indukcijo, savno, 2x klima v bodoče, pralni, sušilni stroj,... cel žur. Pa zelo pridno uporabljamo nizko tarifo (sedaj skoraj 70% porabe na nizki tarifi). Bo kar težko premetat hišo na 2 fazi in avto na eno. Toplotna pa je itak 3F.
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a CRF »

HoHoHo, to bo pa res pestro. Me prav zanima kako vam uspe to razporedit...
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Hmm ali se motim, če rečem da:

- toplotna črpalka
- indukcija
- klima (2x)
- ....

verjetno ponoči med 22. in 6. zjutraj praktično niso v uporabi.
Ostalo se pač razporedi po 2 fazah, recimo savna na eno, prali in sušilni na drugo...

Madonca, saj avto porabi nekje toliko kot 1x električna plošča nič več. Ne vem zakaj taka panika.
matija
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 831
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
488
267

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a N75 »

hribovc0601 napisal/-a:Hvala vsem za super ideje in predloge. Sem še malo raziskoval, vendar imam za polnjenje doma še vedno v mislih enofazno do 20A - prenosna polnilnica, ki bi jo lahko vzel s seboj, v primeru, da bi vedel, da jo potrebujem. Original kabel (8A) in typ2-typ1 pa bo vedno v avtu. Tako je najbolj udobno, pa še maksimalno izkoristim nočno tarifo.

Se pa bojim, da bo električarja (in mene) bolela glava, ker smo v hiši 2 familije na 3x25A s toplotno črpalko, indukcijo, savno, 2x klima v bodoče, pralni, sušilni stroj,... cel žur. Pa zelo pridno uporabljamo nizko tarifo (sedaj skoraj 70% porabe na nizki tarifi). Bo kar težko premetat hišo na 2 fazi in avto na eno. Toplotna pa je itak 3F.
Ena možnost je polnjenje 8A takoj ko prideš domov, ne samo po 22.00 , original kabel brez časovnika, najpreprosteje.

Če sta dve družini lahko tudi razdelitev na 2 števca ali prehod na 3x35A.

Ponoči itak imaš malo porabo, omejitev je 3f toplotna, na eno fazo polnjenje EV, ostali dve ostale porabnike ki delajo ponoči
hribovc0601
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a CRF »

DGJ napisal/-a: Madonca, saj avto porabi nekje toliko kot 1x električna plošča nič več. Ne vem zakaj taka panika.
Ker je očitno želja po vsaj 20A, in tako za ostale ne ostane praktično nič... na isti fazi ne sme biti ne pečica, ne bojler, ne TČ, nič, razen par žarnic in računalnik.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Soul EV Type2 -> Type1

Odgovor Napisal/-a robert »

Druga možnost je nakup polnilne postaje 22kW s vtičnico npr. https://go-e.co/en/
Polnilna postaja omogoča še dodatne funkcionalnosti, števec energije, daljinsko nastavljanje toka, mogoče časovnik, ...
Ti sicer 3-faznega polnjenja ne boš uporabljal, polnil boš maksimalno 1F 20A,
22kW polnilna postaja ti omogoča, da lahko v prihodnosti polniš vozila s 3-faznim polnilcem,
uporabno je tudi da kakšen obiskovalec lahko hitro napolni pri tebi
Tole je sicer zanimivo, jaz sem jo imel priložnost uporabljati. Spomladi v avstriji na eco rallyju.
Meni je bila zelo nepraktična. V realnosti to pomeni, dva kabla, kot podaljšek in oba sta premikajoča.
Tam so imeli polno različnih mobilnih polnilnic. Jaz bi priporočal, če denar ni ovira, NRG ali Metron.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Domače polnilnice (wallbox)”