Model Y s TČ

Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5971

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a CRF »

Model 3 tako generira okrog 8kW toplote. Kar je sicer precej, amapk ob štartu pri -10, je to še vedno premalo za hiter odziv.
Res me zanima kakšna bo razlika.

@Hribovc, Tesla nič ne izumlja, pač trudijo se naredit dobro rešitev. Zoe ima že od nekdaj TČ, pa nikoli niso izkoriščali toplote motorja, inverterja ali baterije. Ne vem če je pri Soulu in ostalih kaj drugače.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6651
Avto: Kona 64_2018
3546
604

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

eGolf za ogrevanje kabine izkorišča TČ (če jo ima), motor, inverter in polnilec in PTC, nima pa hlajenje gretje baterije. Če polniš recimo s 7,2kW in si po nekaj časa vklopiš gretje si si naredil uslugo da ne gre energija v nič, ker v nasprotnem primeru se prižiga sprednji ventilator, da hladi tekočino katero je segrel polnilec.

Če se ne motim ima Model 3 za ogrevanje ločen PTC kateri greje zrak direktno, vodni sistem pa je ločen in je vezan na baterijo, motorje itd, zato tudi uporablja motorje v neučinkovitem načinu za ogrevanje baterije.

Zanimivo bo videt kako so se stvari spremenile z Y, komaj čakam da jo Bjorn dobi v roke.
Uporabniški avatar
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2246
1180
397

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a technic »

Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3372
Avto: Tesla Model 3 LR
1847
1936

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Bo uredila AI skripta v cloudu.
nejcs
Prispevkov: 2
Kraj: Ljubljana
Avto: e-golf

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a nejcs »

CRF napisal/-a: 14 Mar 2020, 07:28 Aja, ti misliš da bojo vsi Y imeli TČ? Težko je to uganit iz tvoje ga odgovora: "To ni vprašanje." Kaj pa vem. Po eni strani je poenotena proizvodnja, po drugi pa praktično neuporaben del avta v topli polovici sveta... Bomo videli.

Moje vprašanje pa je bilo kaj so za Teslo "mrzli" kraji? Ne vem kje si našel idejo da bi bila Slovenija kaj posebnega.
Kolikor jaz razumem tole tehniko, je "toplotna črpalka" le nekoliko večji kompresor, ki ga itak rabiš za klimo + 2 dodatna ventila, da lahko "cikel obrne" in kondenzator postane uparjalnik in obratno.

Sem pa zadnjič vozil Teslo, model Y long range čez vikend, je bilo od -5 do -10 in lahko rečem, da ima kljub gretju bistveno manjšo porabo kot recimo Škoda Enyaq iV ali MG Marvel. Bi rekel da cca 30% manjšo.
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2925
Avto: 2019 Model S
1660
1116

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

Tam nekje ja, kolega ima na Q4 etron 31 pozimi, moj Y 22.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6651
Avto: Kona 64_2018
3546
604

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Oblika, teža, pod mus gretje baterije vsako vožnjo za VW MEB... sami so zdizajnirali popolnoma električno platformo. Boljše jim je šlo dokler so v ICE osnove metali baterije notr. Enako Hyundai in ostali.
matija, amaterB, prijazen
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1223
Avto: ID.3
648
18

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

BL_EV napisal/-a: 01 Feb 2022, 15:18 Tam nekje ja, kolega ima na Q4 etron 31 pozimi, moj Y 22.
Bi me zanimalo, kakšno bi imela porabo, če bi za en teden zamenjala avte. Za 31kWh/100km mora imeti zelo težko nogo... ali pa zelo kratke relacije (kar smo že ugotovili, da je pri MEB trenutno problem).
alfy
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2925
Avto: 2019 Model S
1660
1116

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

To tudi mene zanima, ampak zase vem, da nimam lahke noge, na AC vedno med 130 in 150, pospeševanje vedno tako kot se za avto s toliko moči spodobi. Tudi sicer so relacije zelo primerljive, veliko je kratkih, oba pozimi na 19 col.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a matija »

mikrohard napisal/-a: 01 Feb 2022, 23:23
BL_EV napisal/-a: 01 Feb 2022, 15:18 Tam nekje ja, kolega ima na Q4 etron 31 pozimi, moj Y 22.
Bi me zanimalo, kakšno bi imela porabo, če bi za en teden zamenjala avte. Za 31kWh/100km mora imeti zelo težko nogo... ali pa zelo kratke relacije (kar smo že ugotovili, da je pri MEB trenutno problem).
Jaz lahko povem s prve roke, tu je zapis, alineja stevilka 8:

viewtopic.php?f=61&t=3058&hilit=q4+e+tron

Povzetek: LJ-Trebnje & Trebnje-LJ, vmes je precej odsekov kjer je omejitev 100 (visnja gora, tuneli, LJ obvoznica, ...). Tempomat 140km/h, povprecna bistveno nizja zaradi omejitev. Poraba 28 in 30. Obakrat okoli 50km pot. Ce je to za MEB kratko pa ne vem. Avto garaziran na 20°C. Vec o mojih vtisih je na zgornjem linku, sem izredno zadovoljen da sem sel testirat in si lahko s prve roke ustvaril mnenje, kje so nemci. Ne le iz zapisov po netu. Ostalim priporocam popolnoma identicno — pojdite vozit.
Apolon, warpedone, BL_EV, DGJ
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6651
Avto: Kona 64_2018
3546
604

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Sej ni čudno če take kocke delajo :)
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7875

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a matija »

Napacno sem linkal, popravek: viewtopic.php?p=100450#p100450
BL_EV
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2925
Avto: 2019 Model S
1660
1116

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

matija napisal/-a: 02 Feb 2022, 13:01
mikrohard napisal/-a: 01 Feb 2022, 23:23
BL_EV napisal/-a: 01 Feb 2022, 15:18 Tam nekje ja, kolega ima na Q4 etron 31 pozimi, moj Y 22.
Bi me zanimalo, kakšno bi imela porabo, če bi za en teden zamenjala avte. Za 31kWh/100km mora imeti zelo težko nogo... ali pa zelo kratke relacije (kar smo že ugotovili, da je pri MEB trenutno problem).
Jaz lahko povem s prve roke, tu je zapis, alineja stevilka 8:

viewtopic.php?f=61&t=3058&hilit=q4+e+tron

Povzetek: LJ-Trebnje & Trebnje-LJ, vmes je precej odsekov kjer je omejitev 100 (visnja gora, tuneli, LJ obvoznica, ...). Tempomat 140km/h, povprecna bistveno nizja zaradi omejitev. Poraba 28 in 30. Obakrat okoli 50km pot. Ce je to za MEB kratko pa ne vem. Avto garaziran na 20°C. Vec o mojih vtisih je na zgornjem linku, sem izredno zadovoljen da sem sel testirat in si lahko s prve roke ustvaril mnenje, kje so nemci. Ne le iz zapisov po netu. Ostalim priporocam popolnoma identicno — pojdite vozit.
Torej sklepam, da tudi meni q4 ne bi porabil manj. Tam 27 do 30 pozimi na mešanih etapah porabijo stare Tesle X, pre-raven varianta brez TČ. Dva razreda večji avto od Q4 e-trona. Primerljiv avto iz VW koncerna je sicer fat e-tron z zimsko porabo vsaj 35. Ja, pojdite vozit oboje, potem je odločitev še lažja. :tup:
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2925
Avto: 2019 Model S
1660
1116

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

Zanimivo in hkrati škoda, da pozimi ni bilo zraven avtov VW koncerna. Primerjava porabe na kratkih mzelo estnih vožnjah 5-10 km pozimi bi bile izjemno zanimive, res pa da je v takih pogojih težko zagotoviti povsem enake razmere, saj hitro nekdo čaka na semaforju več itd.
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1223
Avto: ID.3
648
18

Re: Model Y s TČ

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

matija napisal/-a: 02 Feb 2022, 13:01Jaz lahko povem s prve roke, tu je zapis, alineja stevilka 8:

viewtopic.php?f=61&t=3058&hilit=q4+e+tron

Povzetek: LJ-Trebnje & Trebnje-LJ, vmes je precej odsekov kjer je omejitev 100 (visnja gora, tuneli, LJ obvoznica, ...). Tempomat 140km/h, povprecna bistveno nizja zaradi omejitev. Poraba 28 in 30. Obakrat okoli 50km pot. Ce je to za MEB kratko pa ne vem. Avto garaziran na 20°C. Vec o mojih vtisih je na zgornjem linku, sem izredno zadovoljen da sem sel testirat in si lahko s prve roke ustvaril mnenje, kje so nemci. Ne le iz zapisov po netu. Ostalim priporocam popolnoma identicno — pojdite vozit.
Lahko poveš iz prve roke, koliko ti je porabil Q4 e-tron. Nimaš pa primerjave s Teslo Y v istih razmerah. Peljal si 140km/h po avtocesti v dežju (sklepam, da je bil dež, glede na to, da si slikal, kako je voda prišla v port za polnjenje). Močno dvomim, da bi Tesla Y v enakih pogojih imela porabo 20 ali 22kWh/100km... verjetno bi bila okoli 25kWh/100km. Še vedno manj od Audija... ampak razlika ni tako zelo drastična in ogromna, kot želijo nekateri prikazat.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Model Y”