Model Y s TČ

Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6208
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4703
5501

Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Mar 2020, 06:15

Prva Tesla s toplotno črpalko. Vprašanje je le še, če bodo s TČ dobavljivi le v "mrzlih" regijah.

Model Y uses a heat pump to maximize efficiency; therefore, your air conditioning compressor and external fan may run and make noise even when the outside temperature is cold and your vehicle is heating or supercharging.


Screen-Shot-2020-03-13-at-3.22.32-PM.jpg
Damijan, Dzun Tao, matija, warpedone
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1702
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1391
1013

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a warpedone » 14 Mar 2020, 06:39

To ni vprašanje.
First deserve then desire
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6208
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4703
5501

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Mar 2020, 06:49

Aja?, Kaj pa "mrzli" kraji? Norveška, Nemčija, Slovenija?
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1702
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1391
1013

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a warpedone » 14 Mar 2020, 07:19

za slovenijo bojo delal posebe variante? Še kakšna glasbena želja?

Edina šansa, da nebi vsi MY mel TČ je, da bi to vrgl v prtljažnik na lokalnem servisu.
Za pričakovat je, da bo v kratkem stvar tut v novih trojkah.
First deserve then desire
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1043
Avto: e-Golf 2020
446
28

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a DeCoRawr » 14 Mar 2020, 07:26

Velik plus za zimske range ;)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6208
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4703
5501

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Mar 2020, 07:28

Aja, ti misliš da bojo vsi Y imeli TČ? Težko je to uganit iz tvoje ga odgovora: "To ni vprašanje." :) Kaj pa vem. Po eni strani je poenotena proizvodnja, po drugi pa praktično neuporaben del avta v topli polovici sveta... Bomo videli.

Moje vprašanje pa je bilo kaj so za Teslo "mrzli" kraji? Ne vem kje si našel idejo da bi bila Slovenija kaj posebnega.
warpedone
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2616
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1793
895

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a pirpy » 14 Mar 2020, 08:37

Sploh ne vem, če ima ta toplotna neko bistveno razliko pri dometu pozimi, še hišne toplotne imajo grelce, ker je cob v mrzlemu vremenu enak 1.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1702
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1391
1013

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a warpedone » 14 Mar 2020, 08:43

Omenu si jo :)
Na podlagi vsega videnega ni za pričakovat, da bo to posebna oprema za posebne kraje.
Finci po novem dobijo serijsko zmontirane zavesice pa grelec tekočine za pranje stekel. Vse to se zmontira tle v EU.
Da bi šarili globoko v črevesju in not montiral toplotno?

Bom verjel ko bom vidu.

>> Sploh ne vem, če ima ta toplotna neko bistveno razliko pri dometu pozimi, še hišne toplotne imajo grelce, ker je cob v mrzlemu vremenu enak 1.

Ker nima ... črpala lahko črpa samo tiso kar je, ko so temp pod lediščem je konec veselja. Višja kot je temp, več ti lahko prepumpa.
Ergo maš najveć od nje takrat, ko je ne potrebuješ. Ko je ornk mrzl je pa le dodatna teža in dodaten problem, ki ovira delovanje drugih sistemov.
pirpy
First deserve then desire
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 482
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
618
1127

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a edi-b » 14 Mar 2020, 09:37

Ne vem kakšen izkoristek ima TČ v BEV, ima kdo te podatke? Če je podoben kot za hiše je COP med 3 in 4 in več, velike razlike so med najboljšimi in slabšimi, najboljše nimajo več dodatnih grelcev in tudi do - 20. Že povprečne COP 2 pri -10/45st.
Kolikokrat je v zadnjih 5 letih bilo - 10 in več vemo. Meni se zdi da se s TČ kar nabere manjša poraba.
Npr. Kona vsako jutro 1 uro na utility mode in pri zunaj pod 0st. gretje na 23st. poraba cca 1%, avto ob prihodu vedno že na 22st.
Primer avto zjutraj zmrznjen, -5 st., preden sem očistil stranska stekla in zadnja odtajana, je bila prednja samo z gretjem odmrznjena, na ICE še ni prišel do pol stekel, ko sem se že odpeljal in prej mi je omenil da me bo na vožnji domov zelo zeblo. Ni verjel, da bo takoj 22st in gretje sedeža in volana. Kaj šele kdo ima možnost vklopiti na daljavo ali s časovnikom. Tu je kona v kameni dobi, ker samo s timerjem in ko je priklopljena, razen če ima 2020 kaj drugače
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1702
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1391
1013

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a warpedone » 14 Mar 2020, 09:39

>> poraba cca 1%

A to je kakšna nova enota v SI sistemu?
Cifra pa ne pove ničesar - obsega interval 0,500...1% do 1,4999...%, kar je lahko 501 Wh ali pa 1499 Wh pa bo še vedno res, čeprav je med obema ciframa faktor 3.

Kaj si naj pomagam s takšnim podatkom?

Wh na mizo, da se bo dalo kaj primerjat. MOgoče.
First deserve then desire
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 482
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
618
1127

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a edi-b » 14 Mar 2020, 09:42

warpedone je napisal/-a:>> poraba cca 1%

A to je kakšna nova enota v SI sistemu?


1% baterije, ki je neto 64 banan :D
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1702
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1391
1013

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a warpedone » 14 Mar 2020, 09:53

Se pravi ta 1% pomeni porabo med 300 in 900 W.
Če ma ta TČ cop pri 3, sproducira cca 1 do 3 kWh toplote oz. namesto 3 porabi samo 1 kWh, namesto 15 km dosega pokuri le 5 km dosega.

P.S. Če avto stoji pred hišo, zakaj bi porabljal shranjeno energijo v bateriji za ogrevanje kabine pred odhodom???
First deserve then desire
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 482
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
618
1127

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a edi-b » 14 Mar 2020, 10:46

warpedone je napisal/-a:Se pravi ta 1% pomeni porabo med 300 in 900 W.
Če ma ta TČ cop pri 3, sproducira cca 1 do 3 kWh toplote oz. namesto 3 porabi samo 1 kWh, namesto 15 km dosega pokuri le 5 km dosega.

P.S. Če avto stoji pred hišo, zakaj bi porabljal shranjeno energijo v bateriji za ogrevanje kabine pred odhodom???

1% SOC pri koni s tavečo baterijo je cca 0,640 kWh, tako da samo gretje z utility mode res mala poraba.

Pred hišo ali na polnilnici je res, jaz rabim vsako jutro, ker hčerka na parkingu spi 1h v nepriklopljenem avtu. Prej v ICE so bile, prej še starejše in mlajša v koutru in pozimi seveda zeblo.
Oprosti za banane, ne pišem vedno enot, ker tudi npr. ne rečem da sem visok 180cm, temveč 180. Pa še priznam, da še vedno mešam enote in sem vesel za vsak popravek. Saj veš, nismo vsi za vse, glavno da smo tu za BEV in res veliko koristnega, še posebej pri lažji odločitvi katerega in začetnike in ostale
warpedone
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1894
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV, C-ZERO
2375
4602

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a DGJ » 23 Mar 2020, 22:03

Če koga zanima kako je videti pod "frunkom"
The Biggest Change in Model Y Over the S- 3- or X- - YouTube
CRF
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1702
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1391
1013

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a warpedone » 26 Mar 2020, 09:07

Model Y nima več klasičnega par kW PTC (resistive heaterja oz. uporovni/keramični grelca).

S/X imata PTC za baterijo in kabino.
3 ima PTC za kabino, baterijo greje prek motorja/inverterja.
Y ima TČ, ki pumpa toploto iz motorja/inverterja (poleg ostalih virov).

Ima en 12V grelec (cca 400W), katerega namen še ni jasn - špekulacija je, da je namenjen 'dvoconski' temperaturi i.e. da eno stran ogreva za par stopinj več, SW tega še menda ne omogoča.

Iz patenta US20190070924A1 - Optimal source electric vehicle heat pump with extreme temperature heating capability and efficient thermal preconditioning - Google Patents

A vehicle thermal management system includes a vehicle heat pump system, a battery system coolant loop, a drive train coolant loop, and control electronics. The vehicle heat pump system includes a compressor, a cabin condenser, a cabin evaporator, a cabin blower, and a chiller. The battery system coolant loop is in thermal communication with a battery system and with the chiller and selectively in thermal communication with the drive train coolant loop. The control electronics control the components of the vehicle thermal management system to heat the cabin, cool the cabin, heat the battery system, cool the battery system, and cool the drive train. The control electronics may control the compressor to operate in an efficient mode or a lossy mode in which the compressor generates heat. The control electronics may also control the components of the vehicle thermal management system to precondition the battery.
Zadnjič spremenil warpedone, dne 26 Mar 2020, 09:12, skupaj popravljeno 1 krat.
matija
First deserve then desire
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6208
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
4703
5501

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Mar 2020, 09:11

Če ima res samo TČ zna biti težava z začetnim gretjem pri nizkih temperaturah. PTC pogreje zrak v 20 sekundah, TČ rabi 5 minut ali več... Mogoče je pa tistih 400W ravno za to.. Nekaj je čeprav ni neka huda moč.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1702
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1391
1013

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a warpedone » 26 Mar 2020, 09:16

Ne ... TČ v Y lahko toploto jemlje iz več kot enega vira - ne le iz zunanjega zraka. Lahko jo jemlje iz hladilnega sredstva inverterja/motorja.

V tvojem scenariju stvar zgleda tko, da inverter segreva motor, hladilna tekočina toploto prenaša toplotni črpalki, ta pa jo "ponuca" za segrevanje zraka. Kolk hitro to zagrabi bo pokazala praksa. 400W zadošča le za par stopinj razlike.

Elon omenja 'octavalve', ki izbira od kje vse TČ odjema toploto.

Iz patenta:
control electronics configured to, based upon at least an ambient temperature, a cabin temperature and a battery system temperature:
- control the coolant circulation system; and
- control at least one of the compressor or the cabin blower to operate in one of an efficient mode and a lossy mode, wherein in the lossy mode the compressor generates a greater amount of heat than when in the efficient mode.


Kompresor TČ laufajo tako da se greje ...
First deserve then desire
hribovc0601
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 311
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
266
268

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a hribovc0601 » 26 Mar 2020, 09:30

Kia soul ima to že od leta 2015...?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1702
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
1391
1013

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a warpedone » 26 Mar 2020, 09:39

In kljub temu samo 93 milj dosega ( 2015 Kia Soul Electric )
Stran vržen denar.
sashs
First deserve then desire
hribovc0601
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 311
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
266
268

Re: Model Y s TČ

OdgovorNapisal/-a hribovc0601 » 26 Mar 2020, 10:38

Ha ha...vračilna doba denarja pa precej boljša.

No Tesla izumlja že izumljeno. To sem hotel povedat.

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na