zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Dec 2017, 12:38

BoBa je napisal/-a:
crunchy je napisal/-a:
BoBa je napisal/-a:Pa tudi vgrajeni pretvorniki nimajo izgub niti blizu številkam, ki jih navajate.

Kakšne izgube pa imajo in ali lahko navedeš tudi zanesljiv vir?
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Dec 2017, 12:51

darjan je napisal/-a:Govoriš o moči, ki jo vleče polnilec iz vtičnice? Meni nek kitajski merilec kaže da je moč 3.3kW. Tudi preračun toka in voltaže pride do te številke.

Če izračun zmnožka toka in napetosti kaže isto, to še ne pomeni, da lahko kitajskemu merilniku popolnoma zaupamo. Samo, če je izračun moči izveden prek integrala (vsote) zmnožka napetosti in toka, lahko temu zaupamo. Tudi RMS vrednost napetosti zmnožena z RMS vrednostjo toka lahko ni natančna. Na primer, na izvor RMS napetosti 230 V priključimo kondenzator, čez katerega teče RMS tok 1 A. Delovna (porabljena) moč, ki se sprošča na kondenzatorju je približno 0 W, čeprav je zmnožek RMS vrednosti 230 W.
Če merilnik moči zagotavlja, da meri delovno moč z ustrezno natančnostjo, potem pa je najbrž OK.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1637
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1168
2080

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a matija » 14 Dec 2017, 13:09

mitjap je napisal/-a:Saj vendar na vseh napravah piše da je pri 16 amperih in 230V moč naprave 3.6kW.


Mitja tudi jau sem opazil ja, v avto efektivno pride med 2.4kW in 2.5kW, vecinoma pokaze 2.4kW. Da zmanjsas razliko med 2.4kW in 3.6kW ki je vprasljiva upostevaj se tole:
- v avto pride ce privzames sredino nekje 2.45kW
- polnilec od avta je po Pečjakovih besedah (ki ga je ze predelal & razstavil) tocno 14.5A, jaz pa v praksi opazam enako. Schuko polnilec pri starejsih modelih ki jih imava midva vzame 14A (pri novejsih varnostno manj). Prav tako pa tudi na Type2 avto vzame le 14A, zdaj ko ima Elektro Ljubljana se da polnilno moc spremljati preko aplikacije. Zadnjic sem spremljal po nekaj casa, avto je vlekel iz polnilnice nekje med 3000W in 3100W, torej max 14A. Enake vrednosti pa opazam ce doma vmes vtaknem merilec porabe.

Ceprav pise na polnilcu 16A, je v resnici 14A.
Torej vmesne razlike je le se ~650W.

p.s.: tudi jaz sem opazil da elektronika kuri 0.4kW ko je avto v kontaktu, nisem pa preprican da toliko porabi tudi sam BMS in polnilec za delovanje med polnjenjem ?
crunchy
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Dec 2017, 13:45

Tole je pa potem popolnoma drug izračun.

Glede delovne moči (glej moj prejšnji prispevek) pa je pri novejših AC/DC pretvornikih večjih moči potrebno vzeti v poštev, da je fazni zamik med tokom in napetostjo zanemarljiv (vgrajene imajo popravke faznega zamika). Oblika toka pri sodobnih AC/DC pretvornikih khrati tudi sledi obliki napetosti. Torej RMS napetost in RMS tok lahko brez slabe vesti zmnožimo (informacijo mi je posredoval sodelavec).
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 810
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
173
61

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a darjan » 14 Dec 2017, 13:50

Ampak potem pri DC polnilnicah ni tolikšnih izgub, ker ni potrebno pretvarjati?
matija
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Dec 2017, 13:57

darjan je napisal/-a:Ampak potem pri DC polnilnicah ni tolikšnih izgub, ker ni potrebno pretvarjati?

Tako je. Izgube so manjše. Je pa vseeno potrebno pretvarjati med napetostnimi nivoji.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 810
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
173
61

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a darjan » 14 Dec 2017, 14:07

Mogoče se ve, kolikšne so te izgube? Ker potem bomo čez nekaj časa brali, ko bo nekdo rekel, kako je filal avto 3x na petrolu po 50kwh, dobil pa je račun za 180kwh :)
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Dec 2017, 14:36

darjan je napisal/-a:Mogoče se ve, kolikšne so te izgube?

Malce sem pobrskal po člankih in so vrednosti precej različne. Večinoma so tam nekje okrog ali nad 90%. Predvidevam, da so izgube tam nekje okrog 5 do 10%. Prav tako predvidevam, da so pri različnih proizvajalcih različne izgube.

Aja, pa še nekaj. Račun bo dobil na minute in ne na kWh.
Zadnjič spremenil crunchy, dne 14 Dec 2017, 14:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3038
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1579
1880

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Dec 2017, 14:40

@matija, mitjap ni sklepal da jemlje 16A, ampak je tako nameril.... Torej je res jemal 16A.

Pri DC ni nobenih pretvorb na strani avta. Kar polnilnica da, to se plača.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 292
Avto: C-Zero
179
150

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a mitjap » 14 Dec 2017, 16:50

@CRF meril sem že kar nekaj časa nazaj, pisal pa bolj po pameti - bi lahko bil glede tega bolj jasen. Bom danes še enkrat pomeril. Verjetno pa imava z Matijo enak polnilec tako da sklepam da bo enak rezultat.
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 292
Avto: C-Zero
179
150

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a mitjap » 14 Dec 2017, 22:30

Sem izmeril in kaže 3kW na vtičnici, na bateriji pa 2.3kW. Predvidevam da zaradi hladne baterije polni malenkost počasneje. Od tega gre (verjetno) 0.4kW za računalnike in ostalo elektroniko. Tako ostane 2.6kW uporabne energije in iz tega pridemo nekje do 12% izgub pri pretvorbi AC->DC, kar niti ni slabo. Skupni izkoristek je pa še vedno precej slab če upoštevamo energijo razmerje med 2.3kW/3kw = 0.75 (25% izgube), pa tu še ni upoštevanih izgub na sami bateriji pri polnjenju in balansiranja.
CRF
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 683
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
464
443

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Dec 2017, 22:46

mitjap je napisal/-a:Skupni izkoristek je pa še vedno precej slab če upoštevamo energijo razmerje med 2.3kW/3kw = 0.75 (25% izgube), pa tu še ni upoštevanih izgub na sami bateriji pri polnjenju in balansiranja.

Če pa bi bila moč polnjenja npr. 7 kW ali več, potem pa bi bil izkoristek toliko večji in vse bližji izkoristku samega AC/DC pretvornika (razen seveda že omenjenega balansiranja).

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na