zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a crunchy »

BoBa napisal/-a:
crunchy napisal/-a:
BoBa napisal/-a:Pa tudi vgrajeni pretvorniki nimajo izgub niti blizu številkam, ki jih navajate.
Kakšne izgube pa imajo in ali lahko navedeš tudi zanesljiv vir?
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a crunchy »

darjan napisal/-a:Govoriš o moči, ki jo vleče polnilec iz vtičnice? Meni nek kitajski merilec kaže da je moč 3.3kW. Tudi preračun toka in voltaže pride do te številke.
Če izračun zmnožka toka in napetosti kaže isto, to še ne pomeni, da lahko kitajskemu merilniku popolnoma zaupamo. Samo, če je izračun moči izveden prek integrala (vsote) zmnožka napetosti in toka, lahko temu zaupamo. Tudi RMS vrednost napetosti zmnožena z RMS vrednostjo toka lahko ni natančna. Na primer, na izvor RMS napetosti 230 V priključimo kondenzator, čez katerega teče RMS tok 1 A. Delovna (porabljena) moč, ki se sprošča na kondenzatorju je približno 0 W, čeprav je zmnožek RMS vrednosti 230 W.
Če merilnik moči zagotavlja, da meri delovno moč z ustrezno natančnostjo, potem pa je najbrž OK.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a matija »

mitjap napisal/-a:Saj vendar na vseh napravah piše da je pri 16 amperih in 230V moč naprave 3.6kW.
Mitja tudi jau sem opazil ja, v avto efektivno pride med 2.4kW in 2.5kW, vecinoma pokaze 2.4kW. Da zmanjsas razliko med 2.4kW in 3.6kW ki je vprasljiva upostevaj se tole:
- v avto pride ce privzames sredino nekje 2.45kW
- polnilec od avta je po Pečjakovih besedah (ki ga je ze predelal & razstavil) tocno 14.5A, jaz pa v praksi opazam enako. Schuko polnilec pri starejsih modelih ki jih imava midva vzame 14A (pri novejsih varnostno manj). Prav tako pa tudi na Type2 avto vzame le 14A, zdaj ko ima Elektro Ljubljana se da polnilno moc spremljati preko aplikacije. Zadnjic sem spremljal po nekaj casa, avto je vlekel iz polnilnice nekje med 3000W in 3100W, torej max 14A. Enake vrednosti pa opazam ce doma vmes vtaknem merilec porabe.

Ceprav pise na polnilcu 16A, je v resnici 14A.
Torej vmesne razlike je le se ~650W.

p.s.: tudi jaz sem opazil da elektronika kuri 0.4kW ko je avto v kontaktu, nisem pa preprican da toliko porabi tudi sam BMS in polnilec za delovanje med polnjenjem ?
crunchy
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Tole je pa potem popolnoma drug izračun.

Glede delovne moči (glej moj prejšnji prispevek) pa je pri novejših AC/DC pretvornikih večjih moči potrebno vzeti v poštev, da je fazni zamik med tokom in napetostjo zanemarljiv (vgrajene imajo popravke faznega zamika). Oblika toka pri sodobnih AC/DC pretvornikih khrati tudi sledi obliki napetosti. Torej RMS napetost in RMS tok lahko brez slabe vesti zmnožimo (informacijo mi je posredoval sodelavec).
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2530

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ampak potem pri DC polnilnicah ni tolikšnih izgub, ker ni potrebno pretvarjati?
matija
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a crunchy »

darjan napisal/-a:Ampak potem pri DC polnilnicah ni tolikšnih izgub, ker ni potrebno pretvarjati?
Tako je. Izgube so manjše. Je pa vseeno potrebno pretvarjati med napetostnimi nivoji.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2530

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a darjan »

Mogoče se ve, kolikšne so te izgube? Ker potem bomo čez nekaj časa brali, ko bo nekdo rekel, kako je filal avto 3x na petrolu po 50kwh, dobil pa je račun za 180kwh
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a crunchy »

darjan napisal/-a:Mogoče se ve, kolikšne so te izgube?
Malce sem pobrskal po člankih in so vrednosti precej različne. Večinoma so tam nekje okrog ali nad 90%. Predvidevam, da so izgube tam nekje okrog 5 do 10%. Prav tako predvidevam, da so pri različnih proizvajalcih različne izgube.

Aja, pa še nekaj. Račun bo dobil na minute in ne na kWh.
Zadnjič spremenil crunchy, dne 14 Dec 2017, 14:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a CRF »

@matija, mitjap ni sklepal da jemlje 16A, ampak je tako nameril.... Torej je res jemal 16A.

Pri DC ni nobenih pretvorb na strani avta. Kar polnilnica da, to se plača.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a mitjap »

@CRF meril sem že kar nekaj časa nazaj, pisal pa bolj po pameti - bi lahko bil glede tega bolj jasen. Bom danes še enkrat pomeril. Verjetno pa imava z Matijo enak polnilec tako da sklepam da bo enak rezultat.
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Sem izmeril in kaže 3kW na vtičnici, na bateriji pa 2.3kW. Predvidevam da zaradi hladne baterije polni malenkost počasneje. Od tega gre (verjetno) 0.4kW za računalnike in ostalo elektroniko. Tako ostane 2.6kW uporabne energije in iz tega pridemo nekje do 12% izgub pri pretvorbi AC->DC, kar niti ni slabo. Skupni izkoristek je pa še vedno precej slab če upoštevamo energijo razmerje med 2.3kW/3kw = 0.75 (25% izgube), pa tu še ni upoštevanih izgub na sami bateriji pri polnjenju in balansiranja.
CRF
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2257
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1668
2197

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a crunchy »

mitjap napisal/-a:Skupni izkoristek je pa še vedno precej slab če upoštevamo energijo razmerje med 2.3kW/3kw = 0.75 (25% izgube), pa tu še ni upoštevanih izgub na sami bateriji pri polnjenju in balansiranja.
Če pa bi bila moč polnjenja npr. 7 kW ali več, potem pa bi bil izkoristek toliko večji in vse bližji izkoristku samega AC/DC pretvornika (razen seveda že omenjenega balansiranja).
ID4
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 142
Kraj: Prekmurje
Avto: VW Id 4
18
93

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a ID4 »

Pozdravljeni, ne vem če je ta tema primerna za moje vprašanje, mogoče pa dobim odgovor. Že pred nekaj časa sem opazil da se prodajajo mostiči iz 3faz AC v DC" 3 phase diode bridge rectifier " zanima me pa koliko voltov, amperov dobiš na dc izhodu, če na vhod priključiš 380 v ac. In za kaj se taka stvar uporablja. Lp
TribesMan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 479
349
74

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a TribesMan »

Iz trifaznega usmernika če je polnovalni dobiš ven 550V. Toka pa toliko kot da omrežje...

Zakaj se to uporablja... za velik stvari, samo če ne veš za kaj se to uporablja, tega nimaš kaj rabit :)

Ne mislit da boš s tem avto polnil...
ID4
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 142
Kraj: Prekmurje
Avto: VW Id 4
18
93

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a ID4 »

Samo tako sem razmišljal, da pride ven zelo velik enosmerni tok pa še nikjer do zdaj nisem slišal da bi se DC uporabljal z tako visoko voltažo. Lp
Uporabniški avatar
Blacksmith
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 628
Kraj: Primorska
Avto: MYLR
424
103

Re: zakaj na schuko polne z 2.4kW namesto s 3.6kW

Odgovor Napisal/-a Blacksmith »

Vsak trifazni inverter za krmiljenje asinhronskih motorjev uporablja tak diodni mostič.
AC 400V 50Hz -> DC 550-600V -> AC 400V 0-xHz (realno so PWM pulzi višine DC napetosti)

AC-DC konverzija je ponavadi pasivni diodni mostič
DC-AC razsmernik so pa krmiljeni MOSFET /IGBT tranzistorji

Solarni razsmerniki so ista zadeva, samo da se napajajo direktno z DC iz panelov, tipično 750VDC pri trifaznih. Je pa spet cel kup različnih izvedb.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”