EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 240
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
47
3

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Nov 2017, 13:10

SSKJ ima tole:

Slovar slovenskega knji--x017E-nega jezika - izid poizvedbe.

električno, motorno vozilo na električni, motorni pogon;

Torej plugin z REXom je električno vozilo, ker ima električni pogon. Nikjer ni napisano, da je EV 100% vozilo. Ali?
Bsheep
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2102
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
714
1036

Re: Pravilniki o polnjenju in parkiranju

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Nov 2017, 13:11

Bsheep je napisal/-a:Darjan lahko pa odgovoris na moje vprasanje kaj je 100% elektricen ali EV ?

Se bojim da temu ne bomo prišli do konca. Vsak na to gleda malo drugače. Ti trdiš da je EV samo BEV, ampak, kaj je razlike če je energija namesto v bateriji spravljena v vodiku, bencinu, vztrajniku.... itd. Še vedno so to vozila, ki jih poganja elektrika, prek elektromotorja. Torej EV.

Drug pogled:
Ali je BEV še EV, če vozi v ptrljažniku agregat?
Ali je BEV še EV, če ima gretje kabine narejeno prek oljnega grelca?

Mislim da ne smemo pretiravat z označevanjem in zaničevanjem. Vsi bi se le radi malo lepše, čistejše, cenejše vozili. Vsak pa izbere svoj način.
Bsheep, N75
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Bsheep
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 471
Kraj: Ig
Avto: Kia Soul EV
315
195

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a Bsheep » 08 Nov 2017, 13:14

Hvala obema in hvala za forum!
CRF
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 130
Avto: C-Zero
49
107

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a mitjap » 08 Nov 2017, 13:39

Ti kar jaz odgovorim iz Wikipedije. To sicer ni sveta resnica je pa dobro napisano.

Wikipedia je napisal/-a:An electric vehicle, also called an electric drive vehicle, uses one or more electric motors or traction motors for propulsion. An electric vehicle may be powered through a collector system by electricity from off-vehicle sources, or may be self-contained with a battery, solar panels or an electric generator to convert fuel to electricity.[1] EVs include road and rail vehicles, surface and underwater vessels, electric aircraft and electric spacecraft.

vir: Electric vehicle - Wikipedia
Bsheep
Uporabniški avatar
DGJ
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 235
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
256
448

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a DGJ » 08 Nov 2017, 13:54

Jaz mislim, da je debata v tej smeri neproduktivna oziroma nam ne bo dala novega znanja.
Vsak od nas ima svoje razloge zakaj se je odločil za prevozno sredstvo, ki ga ima in uporablja. Če ne bi bilo razlik med željami bi bila vsa prevozna sredstva na svetu enaka, z enakim pogonskim agregatom, v enakih barvah in enaki opremi. :)

Hvala bogu, da je svet tako raznolik! 8-)
Bsheep
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 240
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
47
3

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Nov 2017, 14:12

Seveda imaš prav, bottom line je, da se lahko vsi vozimo izključno na elektriko in da tudi se veliko večino našega časa.

Zaradi tistih 1%, kar nas dela drugačne, pa jaz ne bi zgubljal besed, seveda ob situaciji, ki jo je opisal Bsheep, bi pa pač človeško odreagiral, se razume.
Bsheep
Uporabniški avatar
Drejchi
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 518
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE
287
24

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a Drejchi » 08 Nov 2017, 14:21

Bišip, kakšna je razlika v pogonu med i3 in i3 REX? A če grem v Bauhaus, si kupim bencinski agregat in ga dam v kufer, potem na poti domov ne smem na polnilnico, ker kar naenkrat nimam EV?

A imaš pred Mercatorjem ob enih zjutraj težavo s tisto babao z BMW, ki je privatizirala polnilnico na Cigaletovi? :)
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1019
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
581
1010

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a matija » 08 Nov 2017, 15:34

@BSheep: "nebo" se pise narazen - ne bo. Edino ce mislis ... the sky which is blue. Ostalega pa nima smisla komentirat, se pa lahko poducis zakaj se motis in kaj pomeni EV, tule: Electric vehicle - Wikipedia

@CRF: aja parkiranje, potem pa vseeno. Rezervacij za razne tipe vozil pri parkiriscih je nesteto. Od Taxi, do vladnih, do lastniskih. Moj komentar je bil misljen za polnilna mesta. Potem /ignore :)
DeLonghi
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 63
96
0

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a DeLonghi » 09 Nov 2017, 18:45

Sem ravno bral tale topic...
Ojej...

Tile procenti...vsak pise o procentih, statistika - se se spomnite, kako se da prirejati? Kakor vsakemu pase...zato ima vsak prav, po svoje. Ego dela, in vsak ima svoje razloge, ce sem precizen 30000 ali vec njih.

Strinjam se z Bsheep-om glede pasice, 100 odstotno električen - predlagam, da se napise do 100 odstotno elektricen :), pa bo dosti bolj primerno za ta forum.
Podobno se dogaja EVjem, kjer si na avto pisejo 0% emission - jaz si ne upam, najmanj kar bi dobil, je crta s kljucem po avtu. In tudi prav ni, da se to pise.

Kar se tice plug-in hybridov, jaz jih ne maram, so ne tic ne mis. VENDAR, nujen prehod iz ICE obdobja v EV svet. Krivi so pa proizvajalci, ker so cagavi. Prevec so obremenjeni z ICE, da bi to kar spustili iz rok. Zal.

Javne polnilne postaje - priznam, tudi meni dvigne pritisk, ko vidim plug-in hybrida, kako zasede prostor. Ne morem si pomagati. Priznam. Zakaj? Ker se zgodi obcasno, da res pridem z nekaj procenti baterije do postaje. In obstanem.
Bi bilo drugace, ce bi pred mano tankal EV? Prakticno ne, ker bi se zmeraj moral cakati. Miselno? Ja. Ker je on v istem zosu kot jaz.

In popolnoma se strinjam, da vsak elektricen kilometer pomeni 1 km manj narejen na fosilna goriva. V praksi to ni cista resnica, ker v SLO tankamo elektriko, ki je vsaj 1/3 narejena z premogom. Vendar, v mestih vsak km steje zaradi zmanjsevanja smoga.
Bsheep, CRF, timo, DGJ, Damijan, robert
crunchy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 130
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: V pričakovanju EV-ja
56
37

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a crunchy » 09 Nov 2017, 20:20

Moje mnenje je malce drugačno. Vsak kilometer več, ki je narejen z elektriko namesto s fosilnimi gorivi se mi zdi pomemben. Tako je po moje pozitivno, tudi če se lastnik hibrida priklopi na elektriko, ker to pomeni, da teh nekaj kilometrov ne bo naredil na fosilna goriva. Upam, da se moje mnenje ne spremeni, ko prejmem moj "čisti" EV?!? ;)

Seveda pa se strinjam, da "čistim" EV lastnikom nekako ni prav. Morda si lahko pomagate prebroditi razlike s tem, da so vsi lastniki HEV, PHEV ali EV, glede na trenutno stanje voznega parka v Sloveniji, še vedno PIONIRJI na področju prehoda v čistejšo družbo in bi morali bolj držati skupaj. Mi smo tisti, ki bodo s svojimi izkušnjami vplivali na mnenje drugih voznikov. Prav danes, ko sem razpravljal s sodelavci o prednostih EV sta postala dva zelo zainteresirana za nakup EV. :)
talker2, Luka, Bsheep, CRF
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 843
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
266
194

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a pirpy » 09 Nov 2017, 20:56

Jaz mislim, da so javne hitre polnilnice namenjene čistim EV jem in samo takrat, ko jih potrebujejo zaradi poti, ki je daljša od dometa njihovega vozila, za vsa ostala polnjenja pa so domače polnilnice.
Bsheep
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1019
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
581
1010

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a matija » 10 Nov 2017, 00:44

Danes je mreza hitrih polnilnic enostavno tako razvejana, da ne vidim nobenega razloga, zakaj bi komu v BEV dvigalo pritisk, ko vidi da se PHEV polni na AC. Argument “imas polno bencina v tanku” je cuden. Ali ga ima? Jaz imam tank tako majhen da je smesno, 36L. Tudi po vec tednov je notri lahko za 100km dometa.

Kakorkoli :-) Tako kot vsak fosilc lahko odrine na pumpo tankat, tako lahko vsak EV odrine na hitro polnilnico polnit. Danes jamrat ker ti nekdo “zasede” AC polnilnico ni vec upraviceno. Vozil je veliko, polnilnic je veliko. DC fast chargerjev je tudi veliko.

Placljivi so vecinoma prazni. In to dolocene boli, ker je energent za placat.

Ne vidim nobenega razloga zakaj bi imel BEV prednost pred PHEV na nakljucni AC polnilnici. DCjev je kot listja. Pa sem vseeno pred par tedni ko sem bil s PHEVom odstopil polnilnico Leafu, se mi je zdelo cisto logicno. Ce pa je prazna... po kateri logiki naj je ne uporabim? Cez 20min bo tam tako parkiral TDI za “5 minut”.

To pisem hkrati kot uporabnik BEV EVja, ki ima manjsi domet kot vecina ostalih na tem forumu in sem z njim prevozil nekje 40.000km. Skoraj kjerkoli v sloveniji je v radiju 30km neko DC polnilnico. Zelo dobro poznam obe strani zato poskusam bit cim bolj objektiven. Nikoli pa ne bo vsem prav :) Najlazje je pa jamrat in si tolmacit pravila sebi v prid.
talker2, DGJ, drejc12, Bsheep
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 240
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
47
3

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a darjan » 10 Nov 2017, 07:58

Jaz osebno priznam, da bi se zelo bal imeti BEV. Edino če bi to bil Bolt ali Tesla. Torej da bi imel možnost 500km dometa.

Ker nikoli ne veš kaj se ti zgodi na poti in z BEV lahko obtičiš. Mi je sodelavka razlagala da so z Leafom šli na turo, seveda so splanirali postanke vnaprej, z rezervo. Potem pa so naleteli na nesrečo na AC (ki so žal pri nas zelo pogoste) in morali so narediti obvoz. In ker je bila zima, jim je gretje veliko pobralo, potem so morali še opraviti en vzpon in seveda so ostali brez baterije. Narediti pa niso mogli nič, na tej "odročni" poti ni bilo DC, pa tudi AC dvomim da so kje.

Torej edino EV z 500km realnega dometa pa da si planiraš pot tak, da imaš vedno za 100km rezerve, bi šlo skozi, ali pa raje 150km. To pa vemo kaj dandanes pomeni, zelo redko kateri BEV pride v poštev. Samo kak Bolt, ki ga pa itak ni, pa ga ne bo :)
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2102
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
714
1036

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a CRF » 10 Nov 2017, 17:53

Hehe, pretiravat pa ni treba no :) Toliko kot bi ti imel rezerve imam jaz dosega v najboljših dneh :) Pa sem velik ziheraš in smo vseeno prevozili Slovenijo podolgem in počez. In NIKOLI v 40.000km nisem bil niti blizu temu da bi kje obtičal s prazno baterijo. Polnilnice so za vsakim vogalom... poglej zemljevid na Plugshare :)
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 240
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
47
3

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a darjan » 10 Nov 2017, 19:30

Kaj pa recimo če bi pozimi obtičal v koloni, brez izvoza dol iz AC. Se mi že zgodilo, da sem tako stal nekaj ur, nesreče pač.

Gretje hitro požre baterijo. Z REX maš tisto sigurnost, ki je BEV še veliko desetletij ne bo.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2102
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
714
1036

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a CRF » 10 Nov 2017, 21:17

Kaj pa vem... Gretje mi ne porablja skoraj nič baterije....Če imam v bateriji vsaj 5KWh (1/4), lahko na avtocesti stojim cel dan, pa še vedno pridem do prve polnilnice. Mislim da sem v mojem blogu pisal da sem pri -15 za 1 uro vožnje porabil 0.5kWh za gretje (21 stopinj). Dejansko ne opažam razlike, ker poleti gre nekaj za hlajenje po zimi pa za gretje. V obeh primerih pa ponavadi ravno toliko dobim z regeneracijo kot porabim za A/C :)
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 200
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
88
32

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a N75 » 10 Nov 2017, 22:36

Večkrat boš ostal na cesti zaradi okvare ali nesreče, kot prazne baterije.

Imam Zoe Q90 realen doseg po avtocesti 200km, ni problem naredit 300km na poti napolniš za 100km, za 500km dolgo pot porabiš kar več časa kot s bencinarjem.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1019
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
581
1010

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a matija » 11 Nov 2017, 12:25

darjan je napisal/-a:Gretje hitro požre baterijo. Z REX maš tisto sigurnost, ki je BEV še veliko desetletij ne bo.


Desetletij - mnozina. Torej vsaj 20 ? :) BEV bo precej hitreje kot leta 2037 ponujal sigurnost. Naceloma ce imas viske denarja ga ze od 2014/2015, za ostale v EU pa kot kaze 2018. Ogromno avtomobilov bo/je z 200-300 realnega dometa, polnilnice za vsakim voglom + vsako jutro startas s polnim tankom, kar s traktorji ni mozno.

Do 2020 bo pa kot kaze tako ze vse polno DCjev, se daimler/vag/bmw bodo naredili eno mrezo 10.000 popnilnic, potem je tu CEGC koridor, potem so tu razni shoping centri z DCji. Bistveno vec bo polnilnih tock kot je kdajkoli bilo pump. In to za faktor nejakrat.

Na japonskem imajo vec DC chargerjev kot pump ze od lani.

Pa ni za pozabit da v sloveniji se bo preko 60% vozil napolnilo doma (hise), nekaj v sluzbah, ostalo na javnih. Dizlov se 0% napolni doma in v sluzbi, sploh torki pred podrazitvijo so fajn na OMV, ko stojis v vrsti lahko beres novice.

Pa kak pogled na DC na norveskem je zanimiv, ko je tudi po 10 DC polnilnic na kupu. Naslednji tak paket pa cez 10 kilometrov. Danes :-)
timo, robertto, Damijan, mitjap, crunchy, DGJ, drejc12
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 753
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
495
671

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a Damijan » 11 Nov 2017, 16:52

In če imaš BEV in strah, da se boš vozil skozi divjino brez šuko vtičnic, lepo kupiš 2kW Hondo/Yamaho inverter generator (ca. 20kg - dobrih 1k EUR) in imaš REX v prtljažniku :D

Bsheep, timo
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 522
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
555
382

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a robert » 12 Nov 2017, 10:41

Še moje mnenje.
Kdor kupi Hybrida, je lepo @Darijan povedu, ima ogromen strah, da bo nekje obstal. No večina tistih, ki imamo pureEV vemo, a ni tako. Ob prevoženih 102.000 km še nisem zaradi izpraznjene baterije obstal, vsaj neplanirane.
Mimgrede planirano pa sem obstal 400m pred polnilnico, Iz Grabonoša do BTCja takrat ni zneslo :(, tisti dan je noro pihalo z morja proti vzhodu, pa tega nisem upošteval. Sem bil pa sam in odvleku me je drugi Soul EV. Vse skupaj je bi test!

Zakaj pa lastnikom EVjem dvigne pritisk priključni hybrid na polnilni postaji? Več zatojev...
- Zato, ker ima več možnosti nadaljevanja, samo električni pa samo na elektriko.
- Zato ker je hecno opazovat lastnike PHEVjev, ki na raznih srečanjih/ralyih nonstop vlečejo kable iz prtlaćnika, da bi dokazali, da lahko 98% peljejo na elektriko! Če pelješ na elektriko več kot 70%, pomeni da ne rabiš PEHV in to je dejstvo.
- Zato ker so v PHEV vgradili izjemno počasne polnilce! Verjetno zato, ker je ideja PHEV, da napolniš doma in tako ponoviš vsak dan in da se ne obremenjuješ med dnevom... no tukaj so pa nekateri pomešali, ko želijo vsak km odpeljati na elektriko in zasedajo 22kW polnilnico z max 3,6kW polnilcem... Bo kdo reku sej Czero ima tud, ja vendar ta ima tudi Chademo in nima ICE motorja.
Moje mnenje je da je PHEV idelna zadeva za naredit športno izvedbo avta, kot je to Mini Countryman PHEV, ki mu elektromotor doda 80kW in 4x4 pogon, ni pa poanta, da ta avto kupiš, ker bi si želel vozit samo na elektriko.
Moti to, da ko nekdo kupi PHEV naglas govori zgolj o prevoženih kilometrih na elektriko, je pa avto narejen vsaj za 50/50%.

In pa ko je @Matija reku, da ne vidi razloga zakaj bi imel kaka izvedbo prednost pred drugo.
Polnilnic je seveda veliko, je pa problem, če ti jo kdo zasede ko imaš dometa zelo malo. Prilagam sliko iz Veszprema, REX i3, vse je bilo narobe... bil je polhen oz. nikjer se ni videlo, da polni, njega ni bilo nikjer, nihče ni vedel kdo je to, tam je SAMO ena vtičnica in da je bila mera polhna je bil pa še REX. Dometa sem imel 36km, naslednja polnilnica pa 35 km stan ob Blatnem jezeru, Balatonfüred. Seveda sem šel, kaj pa naj. Tam je vsaj kak gostilna odprta. In potem tam prva polnilnica ne dela, ker je februarja nikogar ni, na drugi pri Hotelu Flamingo pa zasedeno z ICE, še dobro da je polnilnica imela šuko in jaz podaljšek. Na koncu vse dobro, polnil sem z 3,6kw na šuko. Večerja je bila super. Ostal pa je grenak priokus ravno zaradi PHEVja.

Je pa to moje mnenje in verjamem, da kdo nima izbire pri odločitvi oz. je ta taka, da zahteva PHEV.
Priponke
IMG_7081.JPG
IMG_7075.JPG
Bsheep

Vrni se na