EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Odgovori
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a matija »

Pa smo tam PHEV-e kupijo le zaradi davcne olajsave, polnilni kabli ostanejo v tovarniskih celofanih, nikoli uporabljeni.

https://insideevs.com/government-subsiz ... ged-in-uk/
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1230
2582

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a darjan »

idioti
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a CRF »

To je bila že od začetka "javna tajna". Mislim pa da so sedaj celo nekaj spremenili...
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Ljubljana
741
1441

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a talker2 »

matija napisal/-a:Pa smo tam PHEV-e kupijo le zaradi davcne olajsave, polnilni kabli ostanejo v tovarniskih celofanih, nikoli uporabljeni.

https://insideevs.com/government-subsiz ... ged-in-uk/
Če bi jaz tako delal ne bi imel porabe 1,7 L/100 km ampak verjetno 4,3 L/100 km

Drugače sta pa v javnih ustanovah in podjetjih dva problema:
1. Podjetja nimajo urejenih polnilnih mest - šuko bi bil dovolj za čez noč in tudi čez dan, če je avto v podjetju.
2. Zaposleni ne dobijo povrnjenih stroškov polnjenja z elektriko - ni zakonodaje na tem področju. Zakaj bi ga potem polnil doma čez noč?
3. Zaposlene je potrebno izobraziti kako se vozi in polni PHEV vozila. Konec koncev je nizka poraba tudi prihranek za podjetje - poleg subvencije.

Vsi, ki imamo PHEV privat ga pa polnimo z elektriko. Saj smo ga kupili zaradi nižjih stroškov vožnje
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a matija »

CRF napisal/-a:To je bila že od začetka "javna tajna". Mislim pa da so sedaj celo nekaj spremenili...
So ja. Ukinili so subvencije za PHEVe, koncno. Mislim pa da corporate tax break zaenkrat se ostaja ...
talker2 napisal/-a:Vsi, ki imamo PHEV privat ga pa polnimo z elektriko. Saj smo ga kupili zaradi nižjih stroškov vožnje
Ja, itak. Zadnjih 1850 kilometrov imam porabo 0.9L/100km. Ampak taksni posamezniki ne predstavljamo reprezentativnega vzorca.

Sem pred mesecem bral nek clanek iz Pečjaka — so dobili reklamacije mislim da za tistega Maxxus80, da ima domet 40% realnega. Voznik je laufal grelec pri odprtih oknih vmes ko je razkladal. Ko so ga izobrazili pa je slo. Drug primer ki so ga imeli pa je bila voznja 150km/h po AC. To so resili s tem da so kombiju odstranili vinjeto. Ne bos drugace naucil 100 voznikov, ki jim je vseeno ker je to sluzbeno vozilo.

S PHEV-i je enako. V UK so to super resili, ukinili subvencije.
talker2, DGJ, Robie
aru12
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 159
Kraj: Gozd nad Kamnikom
Avto: BMW225XE, i3 120Ah
102
10

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a aru12 »

Tukaj je zelo vroča teme nasprotovanje voznikov EV-jev proti PHEV – vozilom.

Naj osvetlim malo skisane možgane voznikom EV-jev.
Kdo vam daje pravico da odločate, kdo ima prednost na polnili postaji EV ali PHEV.
Na večini polnilnih postajah(brezplačnih) se vsi polnite na elektriko za davkoplačevalski denar iz TEŠ.
(ne mi govort o vaši ekološki vožnji)
Vsi bi najraje polnili z 100KW ,ne veste pa da je tako polnjenje smrt za baterijo. Zato tudi proizvajalci omejujejo max.moč.
(me zanima koliko bi vas kupilo EV brez subvencije in z plačljivim polnjenjem brez EKO kredita)
Govorite o nestresni vožnji – zame je osnova priti na cilj v čim krajšem času po omejitvah – moj čas je najdragocenejši
(polna denarnica kartic za registracijo, ali bo polnilnica delovala, ali bo zaparkirana ali bo naslednja v redu).
Prosim ne želite si še več EV-jev, ker se boste na polnilnicah stepli.

Zato sem se odločil za PHEV, ki se jih mimogrede proda veliko več kot EV saj se večino voznikov najraje vozi brezskrbno.
Polnim se izključno doma na sonce. Nikoli še nisem polnil na javni polnilnici.
60% voženj imam na elektriko.
Službeno sem šel v Antwerpen 1200km – 12 ur vožnje. Z EV bi vozil dva dni če bi imel srečo.
Ko bom v penziji bo moj naslednji avto EV.
SimonZed, elbic
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a CRF »

Glede TEŠ, tukaj je prava tema: viewtopic.php?f=14&t=143 ( TEŠ = 20% čistejši kot ICE)

Glede 100kW. 100kWh baterija se z veseljem polni vsak dan s 100kW močjo.

Glede subvencije. EV bi kupil v vsakem primeru. Pa če takoj malo cenejši. Plus, brez subvencije bi bile že prodajne cene nižje.

Nimaš najboljše argumente, ampak glede prioritete polnjenja na javnih polnilnicah se pa strinjava. Zame je vsak električni kilometer enakovreden. Če že kaj, so PHEV z majhnimi baterijami na slabšem in bolj potrebujejo polnilnice.
matija, evid
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Vsaka debata je lahko zelo konstruktivna in brez hudih besed... samo sogovorniki morajo biti "pametni" in sprejemati tudi drugače misleče.
Na to pa ne vpliva ali si lastiš EV, PHEV, ICE,...
CRF, timo, matija, evid, nakaza
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2715

Re: Mitsubishi Engelberg PHEV

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

Hm, ali pa. Debata o smiselnosti hibridov je nekaj, s čimer se vsak prej ali slej sreča. Tudi jaz sem si ob prvem kontaktu z EV-ji rekel: hibrid naj bo! Ampak bolj kot premlevaš, bolj ti je jasno, da ne bo. Primer je zgoraj. Z 20 kwh baterijo narediš precej manj kot čisti EV z enako kapaciteto baterije. Nekaj je zaradi teže dvojnih "rezervoarjev", dvojnih motorjev, večina pa verjetno zaradi samega režima delovanja hibridov.
Drugače zelo lep avto. Če bi imel EV doseg 120 km, pa bi verjetno ogrel marsikatero srce. To omenjam, ker vemo kako je z realnimi dosegi. Res pa je, da pri hibridu doseg ni "usoden".
BogyX
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 555
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: Mitsubishi Engelberg PHEV

Odgovor Napisal/-a amaterB »

PHEV večino časa brezveze prevaža motor in menjalnik, EV pa večino časa brezveze prevaža ful veliko baterijo. Velike SUV škatle so neučinkovite kot EV in kot PHEV. Ioniq PHEV pa naredi spodobno razdaljo s svojo 7.1 kWh neto baterijo.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6165
4035

Re: Mitsubishi Engelberg PHEV

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

amaterB napisal/-a:PHEV večino časa brezveze prevaža motor in menjalnik, EV pa večino časa brezveze prevaža ful veliko baterijo.
Tole povsem drži kar si napisal. Manjka pa še vpliv na okolje in ta je večji pri oljih in dodatni mašini z dodatki, kot pa pri večji bateriji.

Je pa po drugi strani trenutno res, da si majhen odstotek voznikov ne more privoščiti daljšega časa za polnjenje in za te poslovne voznike na dolge relacije so smiselni, ker ni še dovolj hitrih polnilnic vsepovsod. Ampak to je zelo mahen odstotek, vse ostalo dela strah in posledično trpi okolje.

Prihodnost pa je v BEV.
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Mitsubishi Engelberg PHEV

Odgovor Napisal/-a edi-b »

amaterB napisal/-a:PHEV večino časa brezveze prevaža motor in menjalnik, EV pa večino časa brezveze prevaža ful veliko baterijo. Velike SUV škatle so neučinkovite kot EV in kot PHEV. Ioniq PHEV pa naredi spodobno razdaljo s svojo 7.1 kWh neto baterijo.
Čisto odvisno od potreb in možnosti posameznika. Lahko dva delava 40k km letno, pa bo eden kamot shajal z malo baterijo, drugemu bo velika premala. O PHEV sem pred dvemi leti razmišljal samo kakšno uro, sedaj ob večji in večji ponudbi BEV sploh ne bi več. Odločitev posameznika...
Jaz sem čakal prvega s 60 KWh baterijo in SUV, strešni nosilci ali kljuka nujno, ne za šminko, ampak križa in prej enoprostorec, za tedaj še dosegljivo ceno, sedaj vsaj 10k predrag, od maja do 15.11. 20k km in povprečna poraba 13,4, po omejitvah, večina pa gužva in zato nizko povprečje, torej 500km, pozimi 400km, AC tudi pozimi 300km, zgleda tudi optimalen motor za to škatlo in 1,8t teže.
Po moje, razen če res kratke razdalje, malo km, bolje večja baterija, ni potrebno polniti vmes, niti ne gledaš km, tudi na daljše vožnje v pol ali 1 uri DC do 80% in večje razdalje, pozimi se doseg precej zmanjša. So mi všeč npr. mali opel, peugeot s 50 kWh baterijo in malo ceno, večini dovolj ponoči 16A polnjenje, dovolj moči, navora, dokler bo subvencija, pa saj bodo vsi še veliko cenejši kmalu.
Moramo vedeti, da čez par let bodo polnilnice zelo zasedene, že sedaj so, ko eni cele dni kampirajo na zastonj polnilnicah, pa saj bodo kmalu plačljive.
P.s. se mi zdi da marsikdo z BEV dela precej več km kot prej z ICE in PHEV
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a warpedone »

EV pa večino časa brezveze prevaža ful veliko baterijo.
Ni čist res.
Življenje ni vedno predvidljivo in je ful 'super' ko moraš mami po telefonu rečt "oprosti, ne morm te pridet pobrat na WCju, mam premal v bateriji, pokliči soseda".
Praznenje baterije z C/2 je precej bol 'stresno' kot s C/4 in povzroča hitrejše propadanje i.e. izgubo kapacitete.

Z "brezveno veliko baterijo" se tolažijo lastniki "brezvezno majhnih baterij".
Big batteries rock.
In ne, nimam velike baterije, le nekaj kar je za prvo silo še uporabno.
Luksus se bo začel okrog 150kWh.
edi-b, Argo
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1230
2582

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a darjan »

Brezveze iz vidika ekonomike, ker vseeno baterija predstavlja največji "strošek" EVja. Torej daš za avto 10k več, samo za to, da ima 400km dometa, dnevno pa ga delaš 40.

Iz ekonomskega vidika se nič okoli EV ne splača.

Da pa bo kdaj 150kWh baterija koštala nekaj 100$, koliko stane pri ICE rezervoar, pa tudi dvomim.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Baterije pri EV res ne moreš primerjati s tankom v ICE, saj je zaradi baterije, ves ostali del avta precej enostavnejši,
odpade cel kup stvari.
Sploh pa baterija ni draga, saj se cena baterij za proizvajalce ev jev približuje 100$ na kwh, torej baterija v novem zoe stane mal čez 5 k€.
matija
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Dnevno 100, 200 ali več km, kakšnih 40 km
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a DCT »

edi-b napisal/-a:Dnevno 100, 200 ali več km, kakšnih 40 km
Povprečje dnevno prevoženih kilometrov vseh slovenskih avtomobilov je okoli 40 km,to je dejstvo!
Hudič je pa v podrobnostih pri teh povprečnih kilometrih...jaz jih večinoma med tednom delam manj kot 30 km na dan,med vikendi pa občasno tudi po 500 km v kosu...statistik bi torej rekel "super,delaš torej v povprečju 100 km na dan,torej rabiš EV z dosegom 150 km"...realist bi rekel,da rabim EV z dosegom 500 km....pesimist bi pa rekel,da ne rabim tako velikega dosega,ker večino časa med tednom potem vozim okoli 10x preveliko baterijo...tem debatam ni nikoli konca...
CRF, EVH, Sebastijan
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a DCT »

warpedone napisal/-a:
EV pa večino časa brezveze prevaža ful veliko baterijo.
Ni čist res.
Življenje ni vedno predvidljivo in je ful 'super' ko moraš mami po telefonu rečt "oprosti, ne morm te pridet pobrat na WCju, mam premal v bateriji, pokliči soseda".
Praznenje baterije z C/2 je precej bol 'stresno' kot s C/4 in povzroča hitrejše propadanje i.e. izgubo kapacitete.

Z "brezveno veliko baterijo" se tolažijo lastniki "brezvezno majhnih baterij".
Big batteries rock.
In ne, nimam velike baterije, le nekaj kar je za prvo silo še uporabno.
Luksus se bo začel okrog 150kWh.
Mislim da si ga narobe razumel...tukaj ni bila mišljena dilema med veliko baterijo in malo manjšo baterijo,ampak med 100% EV in PHEV...
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 555
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Tako je - za vsakodnevno rabo je mala baterija dovolj, ampak rabiš/hočeš tudi nekaj za "večje" dneve in rezervo. In potem voziš s seboj nekaj slabo izkoriščenega - bodisi veliko baterijo ali pa motor in menjalnik.
talker2, lovec1990
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3529

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Zakaj je tako težko razumet, da je velika baterija izkoriščena, tut če je ne prazniš na nulo?
Med drugim se tut hitreje fila in omogoča več moči.
Argo
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”