EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
amaterB
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 281
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
166
81

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a amaterB » 28 Dec 2019, 17:49

Več moči omogoča tudi dodan bencinski motor. Pa še baterijo lahko fila kar med vožnjo... ves moj point je samo to, da "PHEV brezveze prevaža motor in menjalnik", ni glih nek argument, ker lahko podobne argumente najdeš pri BEVu. Zapletenost hibridov pa tudi ne, glede na to, kako zanesljivi so priusi.
talker2, darjan
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1627
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
388
284

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a darjan » 28 Dec 2019, 20:24

pirpy je napisal/-a:Baterije pri EV res ne moreš primerjati s tankom v ICE, saj je zaradi baterije, ves ostali del avta precej enostavnejši,
odpade cel kup stvari.
Sploh pa baterija ni draga, saj se cena baterij za proizvajalce ev jev približuje 100$ na kwh, torej baterija v novem zoe stane mal čez 5 k€.


Zaradi česa pa so potem EVji dragi kot žafran? :)
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1627
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
388
284

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a darjan » 28 Dec 2019, 20:26

amaterB je napisal/-a: Zapletenost hibridov pa tudi ne, glede na to, kako zanesljivi so priusi.


Tudi Volt/ampera sta vzgleda, kar se tiče zanesljivosti. Jaz sem v 2 letih imel samo enkrat reden servis, to je to. Crknil je še 12V akumulator, ampak to je bilo za pričakovati, glede na starost.
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 481
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
610
1127

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a edi-b » 28 Dec 2019, 20:57

DCT je napisal/-a:
edi-b je napisal/-a:Dnevno 100, 200 ali več km, kakšnih 40 km


Povprečje dnevno prevoženih kilometrov vseh slovenskih avtomobilov je okoli 40 km,to je dejstvo!
Hudič je pa v podrobnostih pri teh povprečnih kilometrih...jaz jih večinoma med tednom delam manj kot 30 km na dan,med vikendi pa občasno tudi po 500 km v kosu...statistik bi torej rekel "super,delaš torej v povprečju 100 km na dan,torej rabiš EV z dosegom 150 km"...realist bi rekel,da rabim EV z dosegom 500 km....pesimist bi pa rekel,da ne rabim tako velikega dosega,ker večino časa med tednom potem vozim okoli 10x preveliko baterijo...tem debatam ni nikoli konca...

To je isto kot v SLO je povprečna starost 40 let, to je dejstvo. Vsi smo stari 40... Razumem dnevno čez teden 40 in za vikend daljše, kako to primerjati z čez teden 100, 200 in več in še več na vikend, po tej logiki je to isto in lahko enaki BEV, PHEV ali ICE. Nekaj pa že lahko trdimo da vsak lahko dobi avto za svoje potrebe, omejitev za BEV za 99% uporabnikov ni več, tistih ki imajo pogoje, za PHEV še manj, razen velikih omejitev pri samo električnih km, pač tudi dovolj za 50 km, ampak ne avtocestnih, razen za šleperom, čez teden, za vikend za daljše bo pač velik del na fosilca. Cena BEV že sedaj ni več proti argument, z zadnjimi popusti egolf, up, citygo, ioniq... in novih 208, corso, id3, tudi m3..., torej od malih, srednjih in velikih baterij, od mestne, kombinirane in avtocestne vožnje. Cene bodo padle, npr baterij iz 1100 na 160 usd in kmalu 100 usd/kWh in manj in subvencije ne bodo potrebne. Saj pri PHEV ni samo motor in menjalnik, ne bi našteval vseh delov, servisov, je tako jasno, da je za BEV in ICE skupaj in še malo več.
? pa je koliko voznikov že v izhodišču nima raznih dejanskih pogojev za BEV ali PHEV, ogromno, npr. nima možnosti niti šuko doma ali službi, ob 10k km letno ni računice, vendar 5 takšnih je letno 50k km, koliko dejansko nimajo za druge osnovne zadeve..., veliko je in bo apriori proti, saj so bili tudi proti prvim mobitelom za 5k DM in škatle, sedaj pa ima vsak, samo traja
prijazen, ixi
toplotna že 19 let + MSE že 3 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
prijazen
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 332
Kraj: Gorenjska
Avto: čakajoč e-golfa :-)
235
513

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a prijazen » 28 Dec 2019, 21:31

warpedone je napisal/-a:Zakaj je tako težko razumet, da je velika baterija izkoriščena, tut če je ne prazniš na nulo?
Med drugim se tut hitreje fila in omogoča več moči.

Tole mnenje pa lahko samo podprem! Vsekakor je večja baterija bistveno bolj "stabilna": se kasneje pregreje, kasneje ohladi, manj je "utrujena" od hitrega polnjenja in hitrega praznjenja, posledično ima lahko veliko daljšo življensko dobo in boljši SOH...
Predvsem dober BMS je zlata vreden! Tu je Tesla - vsaj po prebranem - daleč pred vsemi drugimi...

So pa tudi slabosti: večja teža baterije in posledično večja poraba energije za vožnjo ter večja obraba gum in ostalih delov...
Največja (vsaj trenutno) slabost pa je visoka cena.

Na koncu samo posameznikove potrebe odločijo, kaj je bolje.

darjan je napisal/-a:Zaradi česa pa so potem EVji dragi kot žafran? :)

Kot je napisal že nekdo pred mano: nove in neserijske oz. maloserijske stvari so vedno drage!
V zgodovini se je velik preskok naredil v srednjem veku, ko so se pojavili prvi obrtni cehi, naslednja stopnja je bila prva tovarna (1774), potem pa prvi tekoči trak (Ford).
Če vprašaš kakšnega nabavnika, ti lahko pove, kakšne so razlike v ceni materiala glede na količino: včasih je to že prav noro!

Glede PHEV pa: prepričan sem bil, da se bo to veliko bolje "prijelo" - sploh tista varianta, ko manjši bencinski/dieselski motor konstantno proizvaja el. energijo in konstantno polni akumulator, avto pa uporablja izjključno elektriko. Tak ICE motor je zaradi stalnega dela v najboljšem možnem režimu delovanja in ima daleč najboljši izkoristek. Pa očitno ni to to - nikoli pa nisem izvedel, kaj je (bila) glavna slabost tega sistema...
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1627
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
388
284

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a darjan » 28 Dec 2019, 21:50

Ker to ni bilo tako, kot si predvidel. Izkoristek je bil manjši, kot pa je bila višja poraba zaradi višje teže in dražje proizvodnje.

ni to to. plugin s kakšno 10kwh je optimalno za večina ljudi, če ne bi bila cena ulala
lovec1990
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 203
Kraj: Komenda
Avto: Yaris
33
110

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a lovec1990 » 29 Dec 2019, 08:20

eh PHEV vozila so za voznike ki:
-Se bojijo, da bojo ostali brez baterije sredi poti in imajo za brezskrbno vožnjo še ICE zraven
-Tedensko delajo krajše poti kjer avto je vedno v EV načinu a večkrat na mesec delajo daljše poti kjer jim ICE prav pride.

debata kaj je bojše BEV ali PHEV je brezvezna, ker ni boljšega je samo kateri ti je boljši ali pa bolj primeren za tvoje vožnje in neglede kaj kdo pravi PHEV je v EV načinu BEV kljub temu da ima ICE notri.
SimonZed, alfy, Avrelij, amaterB, CRF, Nemelk
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2116
Avto: EV Kona 64
2147
1725

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 29 Dec 2019, 13:00

edi-b je napisal/-a: ob 10k km letno ni računice,


Tole ne drži in prosim, da se ne posplošuje. Lahko je od modela do modela različno in od uporabnika do uporabnika tudi. Ne drži pa, da ni računice, večinoma je računica pri enakih vatlih.

Primer: Sem ob nakupu Kone delal primerjavo bencin/elektrika za življensko dobo vozila in pri obeh s polno opremo prišel do zaključka, da tudi če bi delal le 5.000km letno je računica na strani elektrike. Delam pa itak skoraj 50.000km :tup:
Dzun Tao
DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 482
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
454
176

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a DCT » 30 Dec 2019, 09:18

prijazen je napisal/-a:Glede PHEV pa: prepričan sem bil, da se bo to veliko bolje "prijelo" - sploh tista varianta, ko manjši bencinski/dieselski motor konstantno proizvaja el. energijo in konstantno polni akumulator, avto pa uporablja izjključno elektriko. Tak ICE motor je zaradi stalnega dela v najboljšem možnem režimu delovanja in ima daleč najboljši izkoristek. Pa očitno ni to to - nikoli pa nisem izvedel, kaj je (bila) glavna slabost tega sistema...


Zakaj misliš,da to ni to? PHEV vozilom gre pri prodaji vedno bolje,kar je v bistvu zelo pozitivno,ker velika večina zdajšnjih kupcev PHEV vozil bo naslednji avto kupila v BEV verziji!
Hvala bogu za PHEV,ker če jih nebi bilo,večina njihovih sedanjih kupcev sploh nebi kupila BEV,ampak bi še nekaj časa vztrajali na bencinarju ali dizlu...

"The big change is, however, in the relation between BEVs and PHEVs:

BEV sales increased by 23% year-over-year (53% of all plug-ins)
PHEVs sales increased by 80% year-over-year (47% of all plug-ins)"

In November 2019- Plug-In EV Car Sales In Europe Improved 44-
darjan, Dzun Tao
Argo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1039
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
652
480

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a Argo » 02 Jan 2020, 19:48

Razmišljam, da bi po Koni EV kupil še XCeed PHEV. Želim si da pridejo čimprej in čimceneje. To bi bilo za našo familijo optimalno.
Dzun Tao
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 344
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
292
192

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 02 Jan 2020, 22:11

https://siol.net/avtomoto/novice/celoten-pregled-ti-avtomobili-leta-2020-prihajajo-v-slovenijo-515396

Napovednik prihodov avto novosti, ki prihajajo v 2020. Zadeve so pobrane verjetno iz PR-a, v preteklosti so uvozniki/proizvajalci z novostmi tudi malo odstopali od napovedi, ampak v grobem je dober "koledar".

Kia Xceed naj bi prišla v aprilu, tudi če malo zamudijo, je potem verjetnost da v začetka junija.
amaterB
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 281
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
166
81

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a amaterB » 03 Jan 2020, 08:29

Se morda že kaj ve, ali bo Xceed PHEV imel električni grelec (ali celo TČ) ali bo tako kot PHEV Ioniq in Niro za ogrevanje gonil bencinski motor?
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 519
Kraj: GO
Avto: VOLVO XC90, V40
435
2175

Re: Mazda MX-30

OdgovorNapisal/-a Dzun Tao » 21 Maj 2020, 15:32

DCT je napisal/-a:Podaljševalnik dosega v avtomobilu s 35 kWh baterijo pa v resnici sploh ni slaba ideja,tak koncept zna imeti veliko kupcev...vedno imaš na voljo rezervo v obliki ICE,hkrati pa 99% voženj še vedno narediš na elektriko...meni osebno odlična ideja!

Samo se vrneš vedno na isti problem. Servis bo obsegal tudi ICE plat vozila z vsemi olji in filtri, pa čeprav za nek skromen motorček. Tudi zagnat ga bo treba občasno, četudi ga pol leta sploh ne boš rabil. Menim, da z današnjimi dosegi to res ni več potrebno in je edino kar bi se moralo še zgodit le znižanje cene EV-jev. Podaljševalnik je bil morda še smiseln, ko so prve ZOE, golfi, NISSAN-i in podobni naredili realno do 150 km z enim polnjenjem.
matija
aob01
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 271
Kraj: Metlika
Avto: C3
95
1

Re: Mazda MX-30

OdgovorNapisal/-a aob01 » 21 Maj 2020, 15:35

Problem pri podaljševalnikih dosega po moje je v tem, da vsi razmišljajo o klasičnih štiritaktnih motorjih. Turbina bi bila prava stvar. Manj gibljivih delov, glede na moč še manjša, kot motor ... čudi me, da ne razmišljajo v tej smeri.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3723
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
4262
5658

Re: Mazda MX-30

OdgovorNapisal/-a matija » 22 Maj 2020, 09:28

Moje mnenje: kot dalec najboljsi podaljsevalnik dosega jaz vidim Tritium, ABB, Tesla, Efacec in druge polnilne postaje, ki zmorejo vozila polnit s 150kW-250kW.

To v praksi pomeni:
- 5min polnjenja = +120km
- 15min polnjenja = +275km

ter taksno velikost baterije, da posamezniku omogoca dnevne relacije s povprecno 25% rezerve. Vse ostalo se mi zdi financno & okoljsko slabse iz stalisca vzdrzevanja, okvar in tudi performans (primer i3, ko deluje na ReX). Trg pa bo pokazal v katero smer bomo sli, se pa trenutno ze precej dobro vidi katera smer bo to verjetno.
Argo, bnovak88, Dzun Tao
1500km free supercharging: https://ts.la/matija92788
amaterB
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 281
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
166
81

Re: Mazda MX-30

OdgovorNapisal/-a amaterB » 22 Maj 2020, 10:26

Kot končno stanje se povsem strinjam, vendar morajo biti takšne polnilnice podobno pogoste in zanesljive, kot so danes bencinske črpalke. Vendar, če danes kupuješ avto (morda z izjemo Tesle), "5 min za 120 km" gotovo ne zmore na nobeni polnilnici in tudi ga boš verjetno prej zamenjal, preden bo takšnih hitrih polnilnic dovolj.

Za primerjavo: bi mi zadoščal bencinski avto s 15-litrskim tankom, če bi mi ga dobra vila vsako noč napolnila do vrha? Vsekakor. Podoben avto na plin pa pri nas ne, v Italiji pa že.

Performanse so pa pri i3 rex problem softvera. 20 kW motor je dovolj za povprečno hitrost 110 km/h pri porabi 17 kWh/100 km.
matija
alfy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 467
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex
255
175

Re: Mazda MX-30

OdgovorNapisal/-a alfy » 22 Maj 2020, 10:40

i3 gre z REXom čisto normalno, dokler je še kaj baterije
Jaz ga rabim 2x tedensko za cca 15 km, ker mi dovoli do domače polnilnice ter da pridem po AC z normalno AC hitrostjo, ne pa truck speed.
Ko je pa baterija prazna, pol pa je bolj 90km/h samo z rex.
Uporabniški avatar
prgrmr
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 211
Kraj: Dragomelj
Avto: i3
100
131

Re: Mazda MX-30

OdgovorNapisal/-a prgrmr » 22 Maj 2020, 11:17

Matija, če bi imel jaz samo tako veliko baterijo, da bi bila za moje običajne dnevne potrebe (+ rezerva), bi bil avto potem neuporaben za kakršnokoli daljšo pot (načeloma vsak vikend), ker bi se moral ves čas ustavljati, polniti pa se tudi ne bi mogel tako hitro (C-rate).
GM
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 382
Kraj: Logatec
Avto: Fiat 500E; E-Golf 2020
204
204

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a GM » 28 Maj 2020, 06:48

DCT
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 482
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
454
176

Re: EV vs. PHEV vs. BEV vs. ...

OdgovorNapisal/-a DCT » 28 Maj 2020, 09:42

GM je napisal/-a:https://siol.net/avtomoto/zgodbe/ne-moremo-govoriti-le-o-elektriki-obstajajo-tudi-druge-resitve-526419


"V povprečju Evropejci vsakodnevno prevozijo precej manj kot sto kilometrov."

Kolk mi gredo na k... take kretenske izjave! Dobr da ni izjavil,da je avto idealen za slovenske voznike,saj ti v povprečju ne naredijo več kot 40 km dnevno :bang:
warpedone, Dzun Tao

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na