Test regeneracije različnih EV

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3046
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1596
1892

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Nov 2017, 20:16

Jaz sem poskusil pojasniti v prvem prispevku zgoraj... Nizek SOC, počasen spust, lepa vožnja, nič zaviranja. Težko rečem kako so ostali vozili... Za nekatere pa vem da ne varčno :)
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 691
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
467
448

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a crunchy » 07 Nov 2017, 21:20

Hvala za komentar. Sem spregledal. :oops:

Kljub temu je nekaj zelo čudnega glede ZOE. Za 966 m višinske razlike in 1550 kg mase je za premagovanje potencialne razlike potrebno 4.08 kWh.
Tudi če samo primerjamo potencialno energijo 4.08 kWh in pridobljeno električno energijo 4 kWh vidimo da je električna energija previsoka.

Za vzpon je bilo porabljeno 5.5kWh električne energije in če predvidevamo, da so izgube elektronike, motorja in prenosa približno 10% (v praksi morda nekaj več), je bilo porabljeno približno 5 kWh mehanske energije. Torej na vse ostale izgube (npr. kotalni upor in zračni upor) pride 0.92 kWh (kar znaša približno 7.4 kWh/100 km - pri takšnih hitrostih kar pričakovan rezultat).
Če predpostavljamo da sta upora navzdol podobna (predvidevam da je pri tako majhnih hitrostih navzgor in navzdol prevladujoč kotalni upor), potem lahko dejansko pridobimo samo 4.08 kWh - 0.92 kWh, kar je 3.16 kWh.
Za vožnjo navzdol smo pridobili 4 kWh. Izkoristek zaviranja je torej 127%. Nekaj je čudnega.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3046
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1596
1892

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Nov 2017, 08:06

Pa res.... :geek: Nikakor ne zagovarjam da so zaključki iz prvega prispevka 100% pravilni. Rad bi samo prišel do dejansko pravega zaključka.

To kar je zgoraj podano je pač to kar vidi računalnik v ZOE. Bi morali vzeti zunanji merilnik energije za bolj zanesljive podatke.

Mogoče v prid rezultata kakeršen je deluje tudi dejstvo da smo vmes imeli še en spust/klanec. Težko ocenim višino.... mogoče 50 do 100 metrov.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 812
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
175
61

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Nov 2017, 08:29

Jaz sem slišal, da bi naj bile izgube 20% na račun električnih komponent?
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 691
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
467
448

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a crunchy » 08 Nov 2017, 12:59

CRF je napisal/-a:Mogoče v prid rezultata kakeršen je deluje tudi dejstvo da smo vmes imeli še en spust/klanec. Težko ocenim višino.... mogoče 50 do 100 metrov.

Konfiguracija terena (če se vmes nekoliko dviguje ali spušča) ne bi smela vplivati na izračun (predvidevam, da gre za tisti manjši klanec/dolino v bližini Stiške vasi?). Zato pa mi tudi ni jasno zakaj so taki rezultati. Morda pa merjenje tokov ni najbolj ustrezno ali pa da se ne merijo tokovi na akumulatorju, temveč kje drugje?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3046
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1596
1892

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Nov 2017, 13:21

Seveda vpliva teren. Če smo naredili 10% več višine, je to potem 4.4kWh potencialne energije.

Res me muči tole odstopanje. Ker če Zoe tako narobe meri moči, potem je tudi doseg in SOC precej napačen.

Upam da se na naslednjem testu res uporabi merilnik energije. Ampak kdorkoli bo že organiziral, naj se poskrbi da SOC na vrhu ne bo večji od 50%. Drugače se ne da merit regeneracije... Pri 100% SOC jo imajo vsi avtomobili 0%. OK OK, KIA in Hyunday imata, ampak ne za dolgo.
crunchy
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 812
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
175
61

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a darjan » 08 Nov 2017, 13:32

Voltec tudi lahko gre veliko več nad 100% ;)
CRF
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 691
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
467
448

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a crunchy » 08 Nov 2017, 13:34

CRF je napisal/-a:Seveda vpliva teren. Če smo naredili 10% več višine, je to potem 4.4kWh potencialne energije.

Mislim, da je resnica nekje vmes. Razlika v potencialni energiji, ki jo moramo premagati ali katero pridobimo je še vedno 4.08 kWh ne glede na konfiguracijo vmesnega terena. Govorimo namreč o razliki potencialne energije, ki je odvisna samo od začetne in končne točke.

Po drugi strani pa vmesni padci/vzponi naredijo sam IZRAČUN bolj zapleten, ker imamo v eni vožnji kombinacijo tako vzpona, kot tudi pridobivanja energije (polnjenja akumulatorja). Na to sploh nisem pomislil. :oops:
Moral bi še enkrat izračunati celotno zadevo, kjer bi vzel v poštev še ta krajši del ceste.

Naslednji test bi sicer lahko izvedli od kozolca v bližini Stiške vasi (na najnižji točki), vendar se bojim, da bi bila kolona precej dolga in bi zelo ovirali promet.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3046
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1596
1892

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 08 Nov 2017, 13:43

Kot si zapisal ja. Še bolj zapletena računica. In boje da ne zakompliciramo še bolj. Baje smo že sedaj ovirali par modrih/zelenih dirkačev :)

Kaj mi je še bolj čudno. Pri merjenju/računanju porabe v hrib, smo praktično vsi na istem. Torej merimo pravilno. Potem na dol pa tako odstopanje... :strange:
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
mkonci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 397
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
458
435

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

OdgovorNapisal/-a mkonci » 23 Nov 2017, 15:59

admin: premaknjeni prispevki v relavantno temo

crunchy je napisal/-a:
mkonci je napisal/-a:...pride do 99kwh višje številke še nisem videl, s tem da baterija ne sme biti čisto polna.

Kar velika moč polnjenja prek zaviranja. By the way, za moč je enota kW, za energijo pa kWh.


Sem še enkrat preveril, ker sem bil prepričan, da mi avto pri zaviranju izpiše kWh.. no skoraj številko ki sem jo videl ni bila 99kWh ampak 99kWh/100km (tako mi avto prikazuje porabo/regeneracijo).
matija
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1326
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
682
329

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

OdgovorNapisal/-a pirpy » 23 Nov 2017, 16:59

Torej še se v trenutku, ko si prebral podatek, pelješ z 50 km/h je to 50 kw regeneracije.
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 146
Kraj: Ptuj
Avto: BMWi3
227
3

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

OdgovorNapisal/-a BoBa » 23 Nov 2017, 17:38

Maksimalna regeneracija je enaka moči motorja, če zanemarimo izgube. Motor z 60 kW moči je lahko tudi 60kW generator
Uporabniški avatar
mkonci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 397
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
458
435

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

OdgovorNapisal/-a mkonci » 23 Nov 2017, 17:50

OK, zato višje številke kot 99 še nisem videl, ker je motor 100kw
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1326
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
682
329

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

OdgovorNapisal/-a pirpy » 23 Nov 2017, 17:59

BoBa je napisal/-a:Maksimalna regeneracija je enaka moči motorja, če zanemarimo izgube. Motor z 60 kW moči je lahko tudi 60kW generator

To je res toda v praksi ni res.
Maximalna regeneracija je v trenutnih ev-jih odvisna od baterije.
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 812
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
175
61

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

OdgovorNapisal/-a darjan » 24 Nov 2017, 04:08

Jaz imam tudi maks regeneracijo 44kW, pa je motor preko 100kW.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3046
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
1596
1892

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

OdgovorNapisal/-a CRF » 24 Nov 2017, 08:35

mkonci je napisal/-a:OK, zato višje številke kot 99 še nisem videl, ker je motor 100kw


Ne, ne... Tvoja številka ni v kW :) Pri 300km/h, bi s 100kW motorjem lahko regeneriral 300kWh/100km
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na