Test regeneracije različnih EV

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Okt 2017, 16:29

Danes se nas je nekaj EV navdušencev zbralo na gorenjskem, da v praksi poskusimo izmerit kako se različni električni avtomobili obnašajo pri vožnji v in iz klanca.
Skupni rezultati bodo po temeljiti analizi in preračunu (@robinhood - glavni pobudnik) objavljeni kasneje. Tukaj pa objavim moj začasni neuradni rezultat! :)

Pogoji:
Tempraura štart 2 degC
Temperatura cilj 13 degC
Višina štart: 410m
Višina cilj: 1376m

Dolžina poti: Google: 12.6km, Zoe: 12.3km

Vzpon:
Povprečna hitrost: Preračun:25,2km/h, Zoe: 20.1km/h
Povprečna poraba: Preračun:43,6kWh/100km, Zoe: 46.3kWh/100km

Spust:
Povprečna poraba: Preračun: -31.7kWh/100km

Skupaj:
Povprečna hitrost: Zoe: 23.3km/h
Povprečna poraba: Preračun: 5.95kWh/100km, Zoe: 11.0kWh/100km

Regeneracija: Preračun: 72.7% Zoe(SOC):72.0%

Preračune sem dodal ker smo videli veliko odstopanje v povprečni hitrposti avtomobilov ki so vozili v koloni od štarta do cilja in zaradi velikega odstopanja povprečne porabe potovalnega računalnika odstopanja.

Porabo sem meril prek ODB direktno iz baterije (kWh), kar naj bi bil bolj zanesliv podatek kot SOC ki ga pokaže avto v %.
Ima kdo kakšno idejo zakaj je Zoe namerila tako visoko povprečno porabo? Mogoče ker ima potovalni računalnik večino časa težave sam s seboj. Regeneracija ki jo kaže je že slavna po tem da je popolnoma zgrešena.
Odstopanje v povprečni hitrosti pa bi pripisal temu da sem računalnik resetiral kar nekaj minut pred ostalimi. In očitno šteje celoten čas... Ne tako kot kolersarski števci ki imajo auto-pause sistem.

Kot zanimivost: BMW i3 in Smart sta se fenomenalno odrezala v klanec in zaradi teže precej slabše pri spustu. Ostale primerjave sledijo...

Zaključek: 72% regeneracije se mi zdi odlično! Vendar moram poudarit da to ni bila normalna vožnja, ampak bolj "idealna".
Popolnoma nič zaviranja, majhna hitrost, prazna baterija, ogreta baterija. Ampak to je to. Približno tak je izkoristek regeneracijskega sistema.

Komentarji in popravki dobrodošli.

regen-zoe.jpg
Podatki, spodaj - na vrhu - spodaj


Še dva utrinka iz štarta in cilja:

regen-cerklje.jpg

regen-krvavec.jpg
mitjap, matija, robert, Damijan, Luka, DGJ, Desty
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 342
Avto: C-Zero
230
153

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a mitjap » 26 Okt 2017, 18:21

Se mi zdi da si tu energijo za premagovanje razdalje 12km (zračni in kotalni upor) tu prištel kar k izgubi pri regeneraciji. Za izračun regeneracije se mi zdi bolj smiselno uporabit to enačbo

regen = (porabljena energija od izhodišča do vrha - e_zračni_upor - e_kotalni_upor) / (pridobljena energije od vrha do izhodišča + e_zračni_upor + e_kotalni_upor)

kjer je:
- e_zračni_upor = energija potrebna za premagovanje zračnega upora na prevoženi razdalji
- e_kotalni_upor = energija potrebna za premagovanje kotalnega upora na prevoženi razdalji
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Okt 2017, 19:00

Res je. Čisto poenostavljeno sem tole računal.

Pa če vzamem 5% izgub, potem po tvoji enačbi dobim: (5.5-0.275)/(4.5+0.225) = 1,1058 Hmm?

Jaz sem računal obratno... dobljena/porabljena?
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1355
2370

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Okt 2017, 20:33

Po nekih statistikah (vira nimam vec) naj bi srednje tezek EV potreboval za dvig 100m nekje 0.7kWh. Iz podatkov vidim da si za dvig potreboval ~5.4kWh, hkrati je tu energija ki jo Zoe porabi za prevozit 12km, kar bi moralo biti s tako pocasno hitrostjo bistveno manj kot 1kWh (saj za voznjo s 25km/h sigurno ima porabo <8kWh/100km).

Skratka za dvig 950m je slo manj kot 5kWh, odlicno.

Kdo pa je na tej relaciji vozil avant2go — verjetno ni placeval minut in kilometrov ? :-)

p.s.: nakljucje ali planiranje da pri 8 EV niti dva nista enaka ?
Damijan, DGJ
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 599
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
792
428

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a robert » 26 Okt 2017, 21:23

Zanimivo je na koncu primerjat rezultate na GreenRacu
GreenRace
naslov A:Dvorje 58, 4207 Cerklje
naslov B: Ambrož pod Krvavcem 18, 4207 Cerklje na Gorenjskem
naslov C: Dvorje 58, 4207 Cerklje
Priponke
Screen Shot 2017-10-26 at 21.19.59.png
Luka, CRF
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 342
Avto: C-Zero
230
153

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a mitjap » 26 Okt 2017, 21:26

CRF je napisal/-a:Res je. Čisto poenostavljeno sem tole računal.

Pa če vzamem 5% izgub, potem po tvoji enačbi dobim: (5.5-0.275)/(4.5+0.225) = 1,1058 Hmm?

Jaz sem računal obratno... dobljena/porabljena?


imaš prav...sem prehitro pisal :D torej če obrnemo pride (4.5+0.225)/(5.5-0.275)=0,904... 90% učinkovisot..
CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 27 Okt 2017, 07:40

matija je napisal/-a:Kdo pa je na tej relaciji vozil avant2go — verjetno ni placeval minut in kilometrov ? :-)

eGolf je bil nek dolgoročni najem/nadomestni avto....

matija je napisal/-a:p.s.: nakljucje ali planiranje da pri 8 EV niti dva nista enaka ?

Ni naklučje :)
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 27 Okt 2017, 07:45

mitjap je napisal/-a:
CRF je napisal/-a:Res je. Čisto poenostavljeno sem tole računal.

Pa če vzamem 5% izgub, potem po tvoji enačbi dobim: (5.5-0.275)/(4.5+0.225) = 1,1058 Hmm?

Jaz sem računal obratno... dobljena/porabljena?


imaš prav...sem prehitro pisal :D torej če obrnemo pride (4.5+0.225)/(5.5-0.275)=0,904... 90% učinkovisot..

Tako je.... in 90% je pa že nekje pri učinkovitosti internega polnilca. Kar se mi zdi tudi logično, saj kam drugam energija nima iti.

Splošno mnenje, da je regeneracija približno 50% je verjetno posledica realnega rezultata pri vožnji po ravnini, kjer pridejo v igro še izgube pri pospeševanju in zaviranje z zavorami.
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
355
536

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a talker2 » 27 Okt 2017, 09:43

Škoda, ker ni bilo nikjer objavljeno, da se bo ta test izvajal. Bi še jaz mojega pripeljal za primerjavo...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 27 Okt 2017, 09:48

talker2 je napisal/-a:Škoda, ker ni bilo nikjer objavljeno, da se bo ta test izvajal. Bi še jaz mojega pripeljal za primerjavo...

Tudi jaz sem izvedel tik pred zdajci.... Mogoče pa ponovimo, ker je bilo precej debat kasneje, zaradi hudo odstopajočih rezultatov, načina vožnje, hitrosti, odčitkov....

Konec koncev, nekateri avtomobili sploh ne prikazujejo določenih podatkov...

Sam še vedno ne morem verjet da e-Golf nikakor noče pokazat SOCa? Niti kWh? eGolf lastniki, je to res?
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1355
2370

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a matija » 27 Okt 2017, 12:03

Tudi jaz pridem mogoce, ce bo kaksa ponovitev, nobenega od teh vozil niste imeli: z bmwjem verjetno ne bi prisel do vrha na elektriko z uporabnimi 5.7kWh in 1780kg. S C-Zerom pa definitivno.

e-golf afaik prikaze SOC v manjsem krogu kjer je merilec hitrosti v analogni obliki. Se da priblizno odcitati na 2-3% natancno, ce se ne motim so crtice na 5% SoC. Pa mislim da je mozno na CarNet aplikaciji videt tocen SoC, cesar pa morda pri nadomestnem avtu voznik nima urejeno.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 02 Nov 2017, 12:06

Med prazniki smo bili na Rogli, in sem še vzpon iz Zreč izkoristil za hiter TEST.

Rezultat: drastično drugačen od zgornjega: Regeneracija 18%

Zakaj? Baterija 75%, temperatura baterije pri spustu 3 stopinje celzija, nekoliko hitrejša(od zgornjega testa) vožnja na vzponu.

Max regen po računalniku je bil 6kW, torej jasno da sem v nekaterih ovinkih moral uporabit tudi disk zavore. In če vse to seštejemo , nastane tako drastična razlika.

Torej, regeneracija je OK, vendar ne vedno enaka. Ob vsakodnevni vožnji to lahko pozabimo, za lovljenje zadnjega elektrona pa je še kako pomembno.
timo, matija
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Nov 2017, 13:42

Še eno vprašanje se je pojavilo tekom analize rezultatov.

Kako ti avti polnijo baterijo med regeneracijo, če pa imajo tako majhne/švoh AC polnilce???

Vem samo za Zoe, ker sem se pred nakupom detajlno pozanimal o vgrajeni elektroniki: vgrajen polnilec je 22 oz. 43 kW, zato tudi regenerira samo do 43kW. Obe verziji, ampak na 43kW vztraja le kratek čas, kar je zelo lepo razvidno iz podatka na armaturi in tudi občutka pojemka.
Elektronika je pač vedno malo predimenzionirana in to si lahko privoščijo. Ampak v Zoe je recimo ta preobremenitev 100% za nekaj sekund.

Kaj pa recimo Kia in IONIQ? Tam je polnilec 7.7kW, regeneracija pa baje do 70kW ??? To je 1000%
Ve kdo kako je to v praksi izvedeno?
mitjap
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1798
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1355
2370

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a matija » 06 Nov 2017, 13:56

Za 225xe lahko povem da ima za to namenski dodaten 20HP elektromotor namescen pri menjalniku spredaj, ki ga uporablja tudi za e-boost pri histrostih nad 130km/h, ko se primarni 88HP elektromotor ze odklopi iz pogona.

C-Zero mi regeneria tudi z mocjo nad 45kW (opazil pri spustu iz Rakitne pri hitrostih ~100km/h), torej je skoraj edina moznost da za to uporablja kar primarni motor, ki je 68HP.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Nov 2017, 14:03

Ja, motor ni problematičen. Ta je vedno dovolj KW. Problem je usmernik/napajalnik.
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
BoBa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 222
Kraj: Ptuj
Avto: BMWi3 ali Hyundai Kona Electric
348
10

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a BoBa » 06 Nov 2017, 15:40

Generator je dejansko pogonski motor, le da pretvarja kinetično energijo nazaj v električno. "Proizvaja" enosmerni tok (DC), torej nima nobene veze s kapaciteto polnilca/napajalnika.
CRF, timo
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 06 Nov 2017, 16:27

Hmm, to bi razložilo marsikaj :) Ampak kolikor vem so precejšnje razlike v motorjih ki jih uporabljajo različni avtomobili. Kako gre to? DC motor proizvaja DC tok? AC pa AC?
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 342
Avto: C-Zero
230
153

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a mitjap » 06 Nov 2017, 17:14

Pri C-Zero je motor 3fazni AC. Torej bo to tudi generiral. Kako se to pretvori potem v DC? Preko OBC zagotovo ne.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3494
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1952
2215

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a CRF » 07 Nov 2017, 17:23

crunchy
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 819
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
531
576

Re: Test regeneracije različnih EV

OdgovorNapisal/-a crunchy » 07 Nov 2017, 20:11

Predvidevam, da je stolpec AVG poraba do vrha v enotah kWh/100 km?
Vsa vozila med sabo lahko najlažje primerjamo v stolpcu Poraba kWh po SOC. Jaz bi ta podatek morda še množil s faktorjem 4, da bi dobili skupno porabo v kWh/100 km.
Podatki od ZOE zelo odstopajo glede na ostala vozila. Ali kdo lahko pojasni?

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na