Kako do večjega dosega?

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Uporabniški avatar
EVSVET
Administrator
Prispevkov: 1043
879
31

Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a EVSVET »

Mogoče neupravičeno, vendar še vedno je prva stvar, ki jo nekdo pomisli ob besedi električni avtomobil, kratek doseg. Dejstvo je, da imajo skoraj vsi avtomobili, ki vozijo izključno na baterijo doseg od 100 do 200km. Kljub temu se lahko doseg v zimskih dneh, ali teh izredno vročih dneh precej zmanjša.

Preden sploh omenim kako doseči največji doseg, naj omenim, da sam nisem pristaš "hypermilinga" oziorma, varčne vožnje za vsako ceno. Rajši uporabim vse dobre lastnosti in prednosti, ki jih alektrični avto prinaša, kot da porabim nekaj centov manj električne energije in ob tem ne uživam v vožnji.

Torej, kako vsak elektron v bateriji pretvoriti v prevožen kilometer.
  • pospešujte, kar se da počasi in le do željene hitrosti
  • predvidevajte, uporabite kinetično energijo avtomobila in zavirajte le v sili
  • čeprav ima vaš avto regeneracijske zavore, to ni optimalna izraba energije. Regeneracija je le cca. 30% učinkovita
  • izklopite vse električne porabnike v avtomobilu
  • izklopite klimatsko napravo
  • izberite pot, ki nima klancev
  • poskrbite za ustrezen tlak v pnevmatikah. Premajhen tlak bistveno poveča kotalni upor.
  • ne vozite odvečne prtljage v prtljažniku. Dodatni kilogrami zahtevajo več energije za pospeševanje.
  • vozite počasi, kolikor pač omogoča cesta, tako da ne ovirate drugih vozil. Hitrost je skoraj najpomembnejši faktor pri porabi energije, saj za polovico višjo hitrost porabite dvakrat več energije, zaradi trenja in zračnega upora.
Kot sem napisal, takšna vožnja bi bila za marsikoga mučna in naporna. Zbral sem le osnovne ukrepe, ki jih lahko uporabite v primeru, če se znajdete v zagati, s premalo energije v bateriji za dokončanje poti.

Če veste za še kakšen uporaben nasvet, ga le dopišite spodaj.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Učinkovita vožnja - nasveti

Odgovor Napisal/-a robert »

Švicarski video, kako se vozi malo bolj učinkovito.
Narejeni so angleški podnapisi, samo vklopiti jih je treba.
Če ima še kdo kak drug video ali nasvet, naj ga prilepi.

Mogoče potem admin premakne temo, nekam na splošno. Edit: admin, Urejeno!

[youtube]https://youtu.be/FNZe6PHj--c[/youtube]
Damijan
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Na koncu pa v praksi šteje le hitrost! Vse ostalo je po par %. Vključno z gretjem in hlajenjem.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a matija »

Gretje pri CZeru s 16kWh baterijo ni zanemarljivo, upostevajoc da je ze zaradi mraza domet deloma slabsi. Gre v povprecju 2-3kWh za grelec na neki srednji stopnji.

Fajn video.
Bsheep
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 553
Kraj: Ig
Avto: Kia Soul EV
385
217

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a Bsheep »

Ali je mozno da voznja na tempomat zmanjsa range?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Za določeno povprečno hitrost in na ravnem, je tempomat idealen. Za vse terene in ceste pa ne.
Bsheep, matija
Mifar
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Jesenice
Avto: Fiat fremont, C zero
73
5

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a Mifar »

Najcenejša in najbolj enostavna varijanta za povečanje dosega v zimskih razmerah, je vgradnja vodnega grelca (webasto ali eberspaicher). Odkar sem ga vgradil, se v zimskih razmerah vozim kot da je pomlad .
Dzun Tao
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a matija »

Koliko pa je prislo vse skupaj okvirno ?
Mifar
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Jesenice
Avto: Fiat fremont, C zero
73
5

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a Mifar »

Prvotno sem hotel kupiti nov webasto ali eberspeicher, vendar sem za ugodno ceno (200€) dobil rabljen eberspeicher, kompletno z daljincem in črpalkami. Sledila je ugradnja pri znanem avtoelektričarju iz Črnuč ki je tudi stala 200€. Dodatno sem kupil 2,5 litrsko posodo za 10€ ki sem jo namestil pod sprednji pokrov.. Vse skupaj me je prišlo torej 410€. Zastonj v primerjavi 2000€, ki jih zahteva Pečjak.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a matija »

Ja zelo, sem vmes malo pobrskal po forumih. Cene 2500-3000€ po EU, USA in Kanadi.

Verjetno nisi homologiral, tako da ima avto uradno se vedno 0 izpustov, brezplacno cestnino ter ostale ugodnosti kot fullelectric. Na tehnicnem kaj recejo oz. verjetno niti ne poznajo ?
Mifar
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 53
Kraj: Jesenice
Avto: Fiat fremont, C zero
73
5

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a Mifar »

Ni potrebna homologacija, pa tudi tehničnega imam šele čez dobre 3 leta .
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 689
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
694
1864

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a prijazen »

EVSVET napisal/-a:...[*]čeprav ima vaš avto regeneracijske zavore, to ni optimalna izraba energije. Regeneracija je le cca. 30% učinkovita...

Se je ta odstotek v skoraj petih letih po objavi (vsaj) na novejših EV-jih že kaj izboljšal?
Kegelj
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 728
Kraj: Dolenjska
Avto: e-golf
539
486

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a Kegelj »

Težko rečem, ker vedno gledam le povprečno porabo. Žal e-golf ne prikazuje napolnjenosti baterije v %, tako da težko podam odgovor.
Sem pa že večkrat ugotovil, da ima avto za razdaljo, ki jo prevozim v hrib in nato v dolino porabo podobno, kot če bi enako razdaljo prevozil po ravnini.
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 689
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
694
1864

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a prijazen »

Če je hrib tak, da lahko navzdol samo (ali vsaj pretežno) jadraš, je izkoristek zagotovo velik, ker regeneracije takorekoč ni ali pa je zanemarljiva.
Predvsem pa je - kot je že omenjeno v prvem prispevku - najpomembnejša hitrost: če enako razdaljo po ravnini prevoziš pri isti hitrosti kot v hrib in navzdol (kar je verjetno težko), potem je podatek o približno enaki porabi naravnost osupljiv!
Kegelj
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 728
Kraj: Dolenjska
Avto: e-golf
539
486

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a Kegelj »

Seveda je povprečna hitrost nižja v hrib in dolino. Pa ne zato, ker avto ne bi mogel iti tako hitro, temveč zaradi ovinkov, ki jih je v strmi cesti precej več kot po ravnini.
V realni situaciji pri meni npr. porabi e-golf na razdalji 25 km cca 28 kWh/100 km na poti, ki se med tem dvigne za 600 m nadmorske višine. Ista pot v obratni smeri pa ima porabo 4 kWh/100 km. Skupna poraba je torej 16 kWh, kolikor je pri mojem avtu tudi owerall poraba v 6.000 km.
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
190

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Za test bi rabil zelo strm hrib brez znatnih ovinkov, in sicer takole:
- izbereš neko hitrost, ki jo boš lahko vzdrževal enakomerno tako gor kot dol
- izmeriš povprečno porabo po ravnini pri tej hitrosti, p_ravnina
- izmeriš povprečno porabo navzgor pri tej hitrosti, p_gor. p_gor - p_ravnina = poraba za vzpenjanje
- izmeriš povprečno porabo še navzdol. p_ravnina - p_dol = regeneracija

(p_ravnina - p_dol) / (p_gor - p_ravnina) = učinkovitost regeneracije

Vedno moraš meriti enako - bodisi od štarta do ustavitve ali, še bolje, resetirati, ko dosežeš izbrano hitrost, in odčitati, preden jo začneš zmanjševati. Najbrž najbolje, da bi vozil s tempomatom. In hrib mora biti mnogo strmejši od "jadralnega".
prijazen
GM
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 542
Kraj: Žiri
Avto: Tesla 3 Highland SR
283
281

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a GM »

amaterB napisal/-a:Za test bi rabil zelo strm hrib brez znatnih ovinkov, in sicer takole:
- izbereš neko hitrost, ki jo boš lahko vzdrževal enakomerno tako gor kot dol
- izmeriš povprečno porabo po ravnini pri tej hitrosti, p_ravnina
- izmeriš povprečno porabo navzgor pri tej hitrosti, p_gor. p_gor - p_ravnina = poraba za vzpenjanje
- izmeriš povprečno porabo še navzdol. p_ravnina - p_dol = regeneracija

(p_ravnina - p_dol) / (p_gor - p_ravnina) = učinkovitost regeneracije

Vedno moraš meriti enako - bodisi od štarta do ustavitve ali, še bolje, resetirati, ko dosežeš izbrano hitrost, in odčitati, preden jo začneš zmanjševati. Najbrž najbolje, da bi vozil s tempomatom. In hrib mora biti mnogo strmejši od "jadralnega".
Korensko sedlo na avstrijski strani.
Klikni in naroči svojo Teslo. https://www.tesla.com/referral/gaper58022
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 950
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
844
1025

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a EVH »

Danes sem naredil test porabe v hrib in nazaj. AC OFF, baterija 17,8 st.C
Gor:
Dolžina poti 2,7km (5min)
Povprečna hitrost 33km/h
Poraba 1300Wh

Dol:
Dolžina poti 2,7km (5min)
Povprečna hitrost 33km/h
Regenerirano 744Wh

Poraba skupaj gor in dol za 5,4km je 556Wh

Potem pa sem naredil še 5,5km po ravnini s povprečno hitrostjo 33km/h. (11min) Pozabil pa sem izključiti AC.
Poraba 540Wh

33km/h je bilo obakrat, brez da bi se posebej trudil, vožnja pa enako udobna gor in dol.
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
190

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Napačno sem zgoraj izpeljal, popravljam in računam z energijo za 2,7 km, ker si to ti meril:

E_gor = E_ravn + E_visina, torej E_ravn = 270 Wh (to je šlo v kotalni in zračni upor ter nepogonske porabnike), E_visina = 1030 Wh (to pa v pridobivanje višine)

Pri vožnji navzdol "porabiš" -E_visina za spuščanje in E_ravn za kotalni in zračni upor, torej gre (E_ravn - E_visina) v motor, v baterijo pa E_dol = (E_ravn - E_visina) * izkoristek, zato

izkoristek = E_dol / (2*E_ravn - E_gor) = -744 / (540 - 1300) = 98 %

Kakšna je občutljivost na napake? Če si se pri vsaki od treh meritev zmotil za 10 % ravno tako, da se napake seštevajo, dobimo

izkoristek = -744'0.9 / (540*1.1 - 1300*1.1) = 80 %

Upam si torej trditi, da 30 % nikakor ni, ker bi moral imeti navzdol naregeneriranih le 228 Wh.
Maybe
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 730
515
76

Re: Kako do večjega dosega?

Odgovor Napisal/-a Maybe »

En brez EV sploh ne more nič štekat.
Berem kako mate vsi dosega dovolj. Ampak kar naprej testirate doseg, pa učinkovitost avta .... na forumih s klasičnimi avti se o porabi noben več ne pogovarja. Že tam od leta 90 naprej ne. OK, razen tistih, ki se hvalijo, da jim žre 5 litrov čeprav vsem ostalim z enakim avtom 8 Ampak to so zgleda potencialni kupci EVjev. Že pri klasiki 2 litra ne pomenita ne vem kaj, pri EVjih so te razlike še manjše vi pa cele dizertacije na temo porabe. Kot da vsi živite v pomanjkanju. A med vami res ni takih, ki uživajo ko pritisnejo do daske in ajd med ovinke pa tud če bo na koncu 2 litra oz. ne vem kolk kw več?
lovec1990, Sebastijan, darjan
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”