EV in mraz
EV in mraz
Ob taki slikci bi lansko leto pomislil na startost akumulatorja, če mi bo C3 še vžgal. Letos me vžig ne skrbi , me pa zanima do kam v takih ekstremih pade domet?
Re: EV in mraz
Rateče mogoče... Ampak ni pa nemogoče tudi pri nas. Kolikor se spomnim imamo rekord -18 nekaj let nazaj.
Re: EV in mraz
A to se mal norca delajo tam? -23°C
po njihovo bi moralo biti dans v Ratečah -15°C, bilo je pa -0,4°C
po njihovo bi moralo biti dans v Ratečah -15°C, bilo je pa -0,4°C
Zadnjič spremenil Drejchi, dne 12 Jan 2016, 11:03, skupaj popravljeno 3 krat.
Re: EV in mraz
To so računske napovedi meteoroloških modelov. V extremih so ponavadi kar blizu če jih deliš z dva.Drejchi napisal/-a: A to se mal norca delajo tam? -23°C
Re: EV in mraz
Kako -15, v zgornji napovedi za torek je -2?Drejchi napisal/-a: po njihovo bi moralo biti dans v Ratečah -15°C, bilo je pa -0,4°C
Re: EV in mraz
Včeraj, ko sem se vozil z "vročo" baterijo, sem razmišljal kaj je s tem mrazom in večjo porabo. OK, če je baterija mrzla ima manjšo kapaciteto, večjo upornost itd. Vredu. Ampak do polnilnice sem se pripeljal z ogreto baterijo. Tam se je še dodatno ogrela, in potem ko sem se vozil se je še grela... Torej bi moral biti doseg enak poletnemu! Zakaj pa ni? Motor dvomim da ima poleti manj izgub kot pozimi. Upor je podoben, za gretje se porabi skoraj nič. Kdo ve?
Re: EV in mraz
Ce ima Zoe thermal management baterije, jo je morda sam aktivno ogreval — na statistiki je delovala toplo, a za to je porabil energijo ?
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3566
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951618
Re: EV in mraz
Če sem prav seznanjen ,Zoe baterijo samo hladi,ogreje se sama zaradi visoke upornosti.
Pozimi je zaradi večje gostote hladnega zraka mogoče tudi večji zračni upor.
p.s. (CRF, sem videl, da si na can ZE poslal graf polnjenja.)
Pozimi je zaradi večje gostote hladnega zraka mogoče tudi večji zračni upor.
p.s. (CRF, sem videl, da si na can ZE poslal graf polnjenja.)
Re: EV in mraz
Kakšno je vaše mnenje glede dodatnega ogrevanja akumulatorske baterije?
Razmišljal sem, da bi pod aku dodal grelno blazino ali grelne kable,
ko bi bil avtomobil parkiran, bi lahko poleg polnjenja vklopil dodatno ogrevanje in s tem povečal temperaturo, doseg in tudi hitrost samega polnjenja?
Koliko W bi potreboval za 200+kg baterijo, da jo ogreješ npr. iz -15?
Bi bilo pa potrebno izračunati, ali se splača - bi bil doseg večji pri ogreti bateriji, ali bi se celo zmanjšal zaradi dodatne porabe?
Nekaj linkov za razmislek:
http://www.ogrevam.si/grelni-kabli
Obstajajo celo 12V ogrevalni kabli, ki bi jih lahko priklopil celo med vožnjo?
Ko smo bili na Finskem, je imel vsak avtomobil vgrajen grelec in zeleni kabel za priklop na parkirišču...
http://www.calix.se/en/products/engine-heaters (tukaj sem gledal Tank heater)
Nosilec za priključni konektor, ki se ga montira pri okvirčku za tablico:
http://www.calix.se/en/products/accessories-spare-parts
http://www.calix.se/files/df27b92b5ec69 ... plåt_ENpdf
konkurenčni proizvajalec:
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... es/cables/
Zimski pozdrav
Razmišljal sem, da bi pod aku dodal grelno blazino ali grelne kable,
ko bi bil avtomobil parkiran, bi lahko poleg polnjenja vklopil dodatno ogrevanje in s tem povečal temperaturo, doseg in tudi hitrost samega polnjenja?
Koliko W bi potreboval za 200+kg baterijo, da jo ogreješ npr. iz -15?
Bi bilo pa potrebno izračunati, ali se splača - bi bil doseg večji pri ogreti bateriji, ali bi se celo zmanjšal zaradi dodatne porabe?
Nekaj linkov za razmislek:
http://www.ogrevam.si/grelni-kabli
Obstajajo celo 12V ogrevalni kabli, ki bi jih lahko priklopil celo med vožnjo?
Ko smo bili na Finskem, je imel vsak avtomobil vgrajen grelec in zeleni kabel za priklop na parkirišču...
http://www.calix.se/en/products/engine-heaters (tukaj sem gledal Tank heater)
Nosilec za priključni konektor, ki se ga montira pri okvirčku za tablico:
http://www.calix.se/en/products/accessories-spare-parts
http://www.calix.se/files/df27b92b5ec69 ... plåt_ENpdf
konkurenčni proizvajalec:
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... es/cables/
Zimski pozdrav
- Priponke
-
- connectionkit.png (116.32 KiB) Pogledano 8195 krat
Soul EV believer
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3566
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951618
Re: EV in mraz
formula za gretje mase
1.16WhxkgxC°
1.16Whx200kgx25C° = 5800Wh (da pogreješ 200kg baterije za 25 stopinj)
1.16WhxkgxC°
1.16Whx200kgx25C° = 5800Wh (da pogreješ 200kg baterije za 25 stopinj)
Re: EV in mraz
To je po moje malo preveč.
Recimo da bi rabil "pogret" iz -10 na +5, tj 15 stopinj razlike,
pa ne greješ ravno celotne mase aku, ampak "zunanji" del t.j. recimo 1/3...
potem bi teoretično z 250W to šlo v slabih 5h?
Optimalna temperatura za li-ion bi bila seveda 20 stopinj.
Me prav zanima koliko W imajo vgrajeni grelci v akumulatorje pri EV pripravljenih za severne dežele?
Bi blo treba stestirat
Drugače sem gledal, koliko W se rabi za gretje tekočinskih rezervoarjev - očitno bi blo treba res več kot "gorenjskih" 250W:
The tank heater is intended for installation on metal tanks for warming up/ keeping warm, e.g., oil (hydraulic oil), diesel oil, water.
Technical data
230 V~ 260 W class I IP46
Dimensions: 310 x 220 mm + connecting tab 78 mm
Recommended heater coils for different tank sizes.
<70 litres 1 heater coil (260 W)
70 – 170 litres 2 heater coils (520 W)
>170 litres 3 heater coils (780 W)
Recimo da bi rabil "pogret" iz -10 na +5, tj 15 stopinj razlike,
pa ne greješ ravno celotne mase aku, ampak "zunanji" del t.j. recimo 1/3...
potem bi teoretično z 250W to šlo v slabih 5h?
Optimalna temperatura za li-ion bi bila seveda 20 stopinj.
Me prav zanima koliko W imajo vgrajeni grelci v akumulatorje pri EV pripravljenih za severne dežele?
Bi blo treba stestirat
Drugače sem gledal, koliko W se rabi za gretje tekočinskih rezervoarjev - očitno bi blo treba res več kot "gorenjskih" 250W:
The tank heater is intended for installation on metal tanks for warming up/ keeping warm, e.g., oil (hydraulic oil), diesel oil, water.
Technical data
230 V~ 260 W class I IP46
Dimensions: 310 x 220 mm + connecting tab 78 mm
Recommended heater coils for different tank sizes.
<70 litres 1 heater coil (260 W)
70 – 170 litres 2 heater coils (520 W)
>170 litres 3 heater coils (780 W)
Soul EV believer
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3566
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951618
Re: EV in mraz
Gretje akumulatorjev med vožnjo bi bilo smotrno le z toplotno črpalko ker hladna baterija ima enako kapaciteto kot topla le da se ji notranja upornost poveča in ko hočeš povleči energijo iz nje se nekaj te energije pretvori v toplotno z faktorjem 1-1.S tem se baterija bolj učinkovito ogreje kot če jo greješ z el.grelcem na zunanji steni.
Tvoj predlog bi prišel v poštev med počasnim polnjenjem čez noč.
Če se ti na vožnji temperatura baterije zviša za 5 stopinj si zapravil več kot 1 kwh energije z gretjem baterije.
Tvoj predlog bi prišel v poštev med počasnim polnjenjem čez noč.
Če se ti na vožnji temperatura baterije zviša za 5 stopinj si zapravil več kot 1 kwh energije z gretjem baterije.
Re: EV in mraz
Torej bi bila zadeva smotrna za neogrevane garaže in polnjenje zunaj v zimskem času.
Zagotovo je dolgoročno bolje za akumulator, da ga ne "zmrzuješ" in da ima temperaturo nad 0.
Predhodno ogrevanje kabine vozila je pozimi odlično, ko prideš v ogret avto, del toplote pa se prenese tudi na akumulator.
Zagotovo je dolgoročno bolje za akumulator, da ga ne "zmrzuješ" in da ima temperaturo nad 0.
Predhodno ogrevanje kabine vozila je pozimi odlično, ko prideš v ogret avto, del toplote pa se prenese tudi na akumulator.
Soul EV believer
Re: EV in mraz
Meni se pa zdi, da je mokra cesta hujši pobiralec energije kot sam mraz.CrazyFish napisal/-a:Včeraj, ko sem se vozil z "vročo" baterijo, sem razmišljal kaj je s tem mrazom in večjo porabo. OK, če je baterija mrzla ima manjšo kapaciteto, večjo upornost itd. Vredu. Ampak do polnilnice sem se pripeljal z ogreto baterijo. Tam se je še dodatno ogrela, in potem ko sem se vozil se je še grela... Torej bi moral biti doseg enak poletnemu! Zakaj pa ni? Motor dvomim da ima poleti manj izgub kot pozimi. Upor je podoben, za gretje se porabi skoraj nič. Kdo ve?
Zadnja dva dneva imam odlične rezultate, pa čeprav je bilo danes od 0 do 6C.
Edina vidna razlika je bila, suha cesta.
Ampak v ponedeljek je bilo pa noro. %kar niso hotli past.. (dopoldne je bilo celo do 17C)
Po eni strani mi je super, da je avto prišel v garažo jeseni, da mi domet stalno malo pada in bo hud občutek spomladi, ko bo vsak dan večji domet.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3566
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951618
Re: EV in mraz
Včeraj sem naredil 90 km brez AC normalne vožnje in danes me je čakalo presenečenje