EV in mraz

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Odgovori
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

EV in mraz

Odgovor Napisal/-a CRF »

mraz-januar-2015.JPG
mraz-januar-2015.JPG (21.15 KiB) Pogledano 8278 krat
[/center]
Ob taki slikci bi lansko leto pomislil na startost akumulatorja, če mi bo C3 še vžgal. Letos me vžig ne skrbi , me pa zanima do kam v takih ekstremih pade domet?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Kredarica mogoče ?
Napoved za moj kraj je -9 najnižje
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a CRF »

Rateče mogoče... Ampak ni pa nemogoče tudi pri nas. Kolikor se spomnim imamo rekord -18 nekaj let nazaj.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a CRF »

temperature-januar-2015.JPG
temperature-januar-2015.JPG (17.47 KiB) Pogledano 8244 krat
[/center]
Torek bo kot kaže dober za test
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Kje si dobil te podatke?
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a CRF »

Uporabniški avatar
Drejchi
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 533
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE
312
26

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a Drejchi »

A to se mal norca delajo tam? -23°C

po njihovo bi moralo biti dans v Ratečah -15°C, bilo je pa -0,4°C
Slika
Zadnjič spremenil Drejchi, dne 12 Jan 2016, 11:03, skupaj popravljeno 3 krat.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a CRF »

Drejchi napisal/-a::D A to se mal norca delajo tam? -23°C
To so računske napovedi meteoroloških modelov. V extremih so ponavadi kar blizu če jih deliš z dva.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a CRF »

Drejchi napisal/-a: po njihovo bi moralo biti dans v Ratečah -15°C, bilo je pa -0,4°C
Kako -15, v zgornji napovedi za torek je -2?
Uporabniški avatar
Drejchi
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 533
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE
312
26

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a Drejchi »

gledal četrtek, a danes je torek...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a CRF »

Včeraj, ko sem se vozil z "vročo" baterijo, sem razmišljal kaj je s tem mrazom in večjo porabo. OK, če je baterija mrzla ima manjšo kapaciteto, večjo upornost itd. Vredu. Ampak do polnilnice sem se pripeljal z ogreto baterijo. Tam se je še dodatno ogrela, in potem ko sem se vozil se je še grela... Torej bi moral biti doseg enak poletnemu! Zakaj pa ni? Motor dvomim da ima poleti manj izgub kot pozimi. Upor je podoben, za gretje se porabi skoraj nič. Kdo ve?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7867

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a matija »

Ce ima Zoe thermal management baterije, jo je morda sam aktivno ogreval — na statistiki je delovala toplo, a za to je porabil energijo ?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Če sem prav seznanjen ,Zoe baterijo samo hladi,ogreje se sama zaradi visoke upornosti.
Pozimi je zaradi večje gostote hladnega zraka mogoče tudi večji zračni upor.
p.s. (CRF, sem videl, da si na can ZE poslal graf polnjenja.)
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Kakšno je vaše mnenje glede dodatnega ogrevanja akumulatorske baterije?

Razmišljal sem, da bi pod aku dodal grelno blazino ali grelne kable,
ko bi bil avtomobil parkiran, bi lahko poleg polnjenja vklopil dodatno ogrevanje in s tem povečal temperaturo, doseg in tudi hitrost samega polnjenja?
Koliko W bi potreboval za 200+kg baterijo, da jo ogreješ npr. iz -15?

Bi bilo pa potrebno izračunati, ali se splača - bi bil doseg večji pri ogreti bateriji, ali bi se celo zmanjšal zaradi dodatne porabe?

Nekaj linkov za razmislek:
http://www.ogrevam.si/grelni-kabli
Obstajajo celo 12V ogrevalni kabli, ki bi jih lahko priklopil celo med vožnjo?


Ko smo bili na Finskem, je imel vsak avtomobil vgrajen grelec in zeleni kabel za priklop na parkirišču...

http://www.calix.se/en/products/engine-heaters (tukaj sem gledal Tank heater)

Nosilec za priključni konektor, ki se ga montira pri okvirčku za tablico:
http://www.calix.se/en/products/accessories-spare-parts
http://www.calix.se/files/df27b92b5ec69 ... plåt_ENpdf

konkurenčni proizvajalec:
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... es/cables/

Zimski pozdrav
Priponke
connectionkit.png
connectionkit.png (116.32 KiB) Pogledano 8194 krat
Soul EV believer
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a pirpy »

formula za gretje mase
1.16WhxkgxC°
1.16Whx200kgx25C° = 5800Wh (da pogreješ 200kg baterije za 25 stopinj)
CRF
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a Damijan »

To je po moje malo preveč.

Recimo da bi rabil "pogret" iz -10 na +5, tj 15 stopinj razlike,
pa ne greješ ravno celotne mase aku, ampak "zunanji" del t.j. recimo 1/3...
potem bi teoretično z 250W to šlo v slabih 5h?

Optimalna temperatura za li-ion bi bila seveda 20 stopinj.

Me prav zanima koliko W imajo vgrajeni grelci v akumulatorje pri EV pripravljenih za severne dežele?

Bi blo treba stestirat

Drugače sem gledal, koliko W se rabi za gretje tekočinskih rezervoarjev - očitno bi blo treba res več kot "gorenjskih" 250W:

The tank heater is intended for installation on metal tanks for warming up/ keeping warm, e.g., oil (hydraulic oil), diesel oil, water.

Technical data
230 V~ 260 W class I IP46
Dimensions: 310 x 220 mm + connecting tab 78 mm
Recommended heater coils for different tank sizes.
<70 litres 1 heater coil (260 W)
70 – 170 litres 2 heater coils (520 W)
>170 litres 3 heater coils (780 W)
Soul EV believer
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Gretje akumulatorjev med vožnjo bi bilo smotrno le z toplotno črpalko ker hladna baterija ima enako kapaciteto kot topla le da se ji notranja upornost poveča in ko hočeš povleči energijo iz nje se nekaj te energije pretvori v toplotno z faktorjem 1-1.S tem se baterija bolj učinkovito ogreje kot če jo greješ z el.grelcem na zunanji steni.
Tvoj predlog bi prišel v poštev med počasnim polnjenjem čez noč.

Če se ti na vožnji temperatura baterije zviša za 5 stopinj si zapravil več kot 1 kwh energije z gretjem baterije.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Torej bi bila zadeva smotrna za neogrevane garaže in polnjenje zunaj v zimskem času.
Zagotovo je dolgoročno bolje za akumulator, da ga ne "zmrzuješ" in da ima temperaturo nad 0.

Predhodno ogrevanje kabine vozila je pozimi odlično, ko prideš v ogret avto, del toplote pa se prenese tudi na akumulator.
Soul EV believer
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a robert »

CrazyFish napisal/-a:Včeraj, ko sem se vozil z "vročo" baterijo, sem razmišljal kaj je s tem mrazom in večjo porabo. OK, če je baterija mrzla ima manjšo kapaciteto, večjo upornost itd. Vredu. Ampak do polnilnice sem se pripeljal z ogreto baterijo. Tam se je še dodatno ogrela, in potem ko sem se vozil se je še grela... Torej bi moral biti doseg enak poletnemu! Zakaj pa ni? Motor dvomim da ima poleti manj izgub kot pozimi. Upor je podoben, za gretje se porabi skoraj nič. Kdo ve?
Meni se pa zdi, da je mokra cesta hujši pobiralec energije kot sam mraz.
Zadnja dva dneva imam odlične rezultate, pa čeprav je bilo danes od 0 do 6C.
Edina vidna razlika je bila, suha cesta.

Ampak v ponedeljek je bilo pa noro. %kar niso hotli past.. (dopoldne je bilo celo do 17C)
Po eni strani mi je super, da je avto prišel v garažo jeseni, da mi domet stalno malo pada in bo hud občutek spomladi, ko bo vsak dan večji domet.
CRF, Damijan, Dzun Tao
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1613

Re: EV in mraz

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Včeraj sem naredil 90 km brez AC normalne vožnje in danes me je čakalo presenečenje
Priponke
IMG_20160114_054506.jpg
matija
Odgovori

Vrni se na “Splošne debate o EV”