EV in mraz
Re: Petrol polnilnice
Hitre polnilnice imajo vse približno enako moč. Malo pod 50kW. Avto/baterija ji tista ki omejuje moč.
In je popolnoma normalno da je bilo drugo polnjenje hitrejše, kerj je bila baterija bolj ogreta. Pravilo je: " če hočeh hitro polnit, hitro vozi!"
In je popolnoma normalno da je bilo drugo polnjenje hitrejše, kerj je bila baterija bolj ogreta. Pravilo je: " če hočeh hitro polnit, hitro vozi!"
Re: Petrol polnilnice
Na koliko pa je ogreta garaza? Je bil avto prejsnje dni tudi v njej? Kaksna je bila voznja? umirjena pocasna s tempomatom ne pripomore omembe vrednih temperatur.b0k1 napisal/-a:podatka o temperaturi baterije nimam. Koliko časa pa v sedanjih pogojih potrebuje baterija, da se segreje, ker meni se je zdelo, da bi se od LJ do Lukovice (cca 20 min vožnje) baterija morala segreti, sploh glede na dejstvo, da je bil v ogrevani garaži.
Na kratko: verjetno je bil krivec temperatura, ker po polnjenju + trojanskem klancu je polnilo s polno mocjo.
Na dolgo: Od LJ do Lukovice se baterija ni segrela omembe vredno, sploh ce je bil avto vožen umirjeno. Moj primer, sicer avto ni v garazi. Danes zjutraj sem startal s 1.2°C temperaturo baterije (to je povprecje vseh 88 celic, medtem ko imajo nekatere seveda manj). Po prevozenih 23km (vecina avtocesta) je imela baterija 9°C. Kar je po razdalji (verjetno) vec kot LJ-Lukovica. Pri 9°C bi avto polnil na DC izredno pocasi, toliko da se mi niti pod razno ne splaca placevat 0.2€/min. Ce bi vedel da bom moral polnit, bi avto vozil agresivno, s tem se precej pripomore.
Najboljse da preberes temo "EV in mraz", tu je recimo moj post kjer omenjam da z baterijo ki je imela 11°C polnjenje ni slo nikamor, visek je bil pri 17kW moci, ceprav avto pri tem SoC realno zmore nad 40kW. Da bo hitro polnjenje slo res hitro morajo imeti baterije krepko nad 20°C, odvisno od posameznega avta. Nekateri potrebujejo tudi nad 25°C. Koliko potrebuje i3 za optimum pa ne vem
Ga pa ni EV ki bi bil imun na to, imamo tudi posnetke avta vrednega 130.000€ ki se pri -17°C zunanjega zraka na hitri polnilnici polni z 2kW namesto s 120kW ...
Resitev je samo v agresivni voznji dovolj dolgo, ali pa v pre-heatingu baterije za vec kot 1h (ce avto to podpira).
Imam znanca ki ima EV v garazi na 16°. Poraba te dni je skoraj identicna kot moja, a avto ni v garazi. 16° je premalo, ogromno odtehta tudi njegova ostala voznja cez dan, ker se baterija vmes ko je v sluzbi ter avto zunaj shladi.
dobra tema: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=6&t=49 ... %2A#p11939
Re: Petrol polnilnice
Ali sploh obstaja ralna možnost, da bomo v prihodnosti plačevali za kwh in ne za min?
Raje ne pomislim, da bi šel z mrzlo na Newmotion... 0,5eur/min...
Raje ne pomislim, da bi šel z mrzlo na Newmotion... 0,5eur/min...
Re: Petrol polnilnice
Upam da bomo placevali kombinacijo kWh in minut.
Ne zelim namrec cakati na zasedenih DC, kjer nekdo pusti avto za 1h ter gre v Marché na daljse kosilo + kofe na soncku, ker ve da ga bo to stalo le par centov, ko bo avto pocasi polnil iz 97% na 100% ter za to porabil le ščepec kWh.
Ne zelim namrec cakati na zasedenih DC, kjer nekdo pusti avto za 1h ter gre v Marché na daljse kosilo + kofe na soncku, ker ve da ga bo to stalo le par centov, ko bo avto pocasi polnil iz 97% na 100% ter za to porabil le ščepec kWh.
Re: Petrol polnilnice
To je pa debata za drugo temo: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=9&t=579giotto napisal/-a:Ali sploh obstaja ralna možnost, da bomo v prihodnosti plačevali za kwh in ne za min?
Raje ne pomislim, da bi šel z mrzlo na Newmotion... 0,5eur/min...
Re: EV in mraz
Po smucanju ko je C-Zero stal 10 dni in danasnjem mrazu - prva voznja. Zanimivo je bilo videt povprecno temperaturo baterije, ki je bila -1.7°C, nekaj celic pa celo -3°C. Avto normalno kresne, greje po 2-3 min, ni da ni.
Skoda da nisem obiskal kaksnega DC za test hitrosti.
Skoda da nisem obiskal kaksnega DC za test hitrosti.
- MIRANRR
- EV ambasador
- Prispevkov: 1138
- Kraj: MB okolica
- Avto: Nissan je preživel 5. svečko, ter opravil 189 kkor
-
10461422
Re: EV in mraz
Tole sedaj pa je res za testiranje zimskih razmer.
Kakšne izkušnje imate, kateri imate avto zunaj in ga polnite?
Kakšne izkušnje imate, kateri imate avto zunaj in ga polnite?
Vedno za:
VESNO zeleno stranko!
VESNO zeleno stranko!
Re: EV in mraz
BMW se recimo pritozuje na debelo, malo pod niclo starta z restricted power mode, kjer ne dovoli full electric drive prva 2-3 kilometra, kar pomeni nezna mestna voznja gre na elektriko, za karkoli drugega vklopi bencin.
Jutri, ko bo -12°C pricakujem da bo ze ob startu prizgal bencin ter v tem vstrajal 3-4 kilometre, kar se je 1x ze zgodilo.
C-Zero pa se ne obremenjuje z mrazom.
Jutri, ko bo -12°C pricakujem da bo ze ob startu prizgal bencin ter v tem vstrajal 3-4 kilometre, kar se je 1x ze zgodilo.
C-Zero pa se ne obremenjuje z mrazom.
Re: EV in mraz
Slabo prebral Polnjenje nima nikakrsnih tezav. Edino nekaj sem zasledil porodnih tezav pri polnjenju Ioniq-ov v kanadi (link 1-2 strani nazaj v tej temi).
Pri voznji danes po pricakovanjih, prvih 5km ni delovala voznja le na elektriko ampak kombinirano, potem pa.
Pri voznji danes po pricakovanjih, prvih 5km ni delovala voznja le na elektriko ampak kombinirano, potem pa.
Re: EV in mraz
Jaz sem ga zjutraj priklopil na emobilnost polnilno postajo, pri -11 stopinjah, polnjenje b.p. z 3kwMIRANRR napisal/-a:Tole sedaj pa je res za testiranje zimskih razmer.
Kakšne izkušnje imate, kateri imate avto zunaj in ga polnite?
PS, polnjenje na tej postaji je do zdaj delalo v vsakem vremenskem pogoju od oktobra naprej. Torej dež, sneg, mraz...vedno se je polnil avto b.p.
Re: EV in mraz
Tudi jaz ne opazim kakšnih posebnih sprememb, razen to da malo doseg trpi, vendar je za to kriva nevgrajena toplotna črpalka.
Re: EV in mraz
Tudi pri meni nobenih posebnosti razen manjši doseg. Sem pa opazil, da je avto ponoči vklopil grelec baterije, ko je bil priklopljen na kabel.
Re: EV in mraz
Temperatura baterija ob odhodu je bila -5.6 stopinje. Avto je omejil regeneracijo do nekje 70% (~15kW) sicer pa vse kot običajno. Do konca poti (16km) je pa tudi že regeneracija delala brez omejitev.
Re: EV in mraz
Avto se obnaša normalno, regeneracije je manj a skor neopazno, če bi ga pa hotel napolnit bi pa čakal.
Drugače pa po 3500km je padel prvi odstotek, kolikor pač to pomeni pr renoju
Drugače pa po 3500km je padel prvi odstotek, kolikor pač to pomeni pr renoju
Re: EV in mraz
Poraba danes se je gibala med 15 in 17 kWh/100km. Se kar poznajo temperature pod 0. Opazil sem, da je največja razlika, po mojem nestrokovnem mnenju, pri ogrevanju. Poraba za ogrevanje zjutraj mrzel avto kar okoli 4 kW, potem ko je bil ogret pa okoli 1 (med 0,8 in 1,2). Kot kaže TČ dobro deluje pri temperaturah do 0 stopinj C ali malo pod 0. Danes je bilo pa zjutraj -8 in preko dneva cca -6, zdaj je pri nas spet -8 in vam sporočim še GOM, ko se bo avto napolnil. Predvidevam,da bo kar nekaj pod 200.
Drugače IONIQ deluje povsem normalno.
Drugače IONIQ deluje povsem normalno.
Re: EV in mraz
Včeraj se po prihodu v službo avto slabo priklopil, šele ko sem se usedel, da grem domov sem opazil da sem samo na 20% (ni polnil).
Odpravil sem se na DC Lidl Ljubljan, da napolnim, samo tu se pa mraz lepo pozna.
Avto je bil 8 ur na -5°C, do Lidla imam 2km.
Tole so podatki:
21% - 0,33kwh - 1.1min = 18kw
30% - 2,84kwh - 9min = 18,93kw
40% - 6,06kwh - 18,5min = 19,65kw
50% - 9,63kwh - 28,4min = 20,35kw
60% - 12,7kwh - 36min = 21,17kw
70% - 15,97kwh - 43,3min = 22,13kw
Pri bolj normalnih temperaturah je moč polnenja na DC tam nekje 38kw
Odpravil sem se na DC Lidl Ljubljan, da napolnim, samo tu se pa mraz lepo pozna.
Avto je bil 8 ur na -5°C, do Lidla imam 2km.
Tole so podatki:
21% - 0,33kwh - 1.1min = 18kw
30% - 2,84kwh - 9min = 18,93kw
40% - 6,06kwh - 18,5min = 19,65kw
50% - 9,63kwh - 28,4min = 20,35kw
60% - 12,7kwh - 36min = 21,17kw
70% - 15,97kwh - 43,3min = 22,13kw
Pri bolj normalnih temperaturah je moč polnenja na DC tam nekje 38kw
Re: EV in mraz
Danes se je pa kar konkretno poznalo pri rangu.
Slika 1 - start zjutraj Slika 2 - temperatura Slika 3 - cilj po 34km Slika 4 - poraba Poraba vecja za 1,4 kWh/100km vec kot vceraj.
Slika 1 - start zjutraj Slika 2 - temperatura Slika 3 - cilj po 34km Slika 4 - poraba Poraba vecja za 1,4 kWh/100km vec kot vceraj.
Re: EV in mraz
Zoe povprečna februarska poraba brez varčevanja 31kWh/100km .
Danes (-12stC) v službo in nazaj 100 do 72%. (28%)
Poleti za isto vožnjo 13 do 15 % baterije.
Danes (-12stC) v službo in nazaj 100 do 72%. (28%)
Poleti za isto vožnjo 13 do 15 % baterije.