EV in mraz
Re: EV in mraz
Volt/Ampera uravnava temp baterij tudi med vožnjo, pozimi se drži na optimalnih 15C, poleti pa ne nad 25.
Samega upada dometa zaradi prenizke temp baterije nisem zasledil, ravno zaradi prvega stavka, je pa pač problem, da mora potem avto dogrevat baterije, za kar se pa tudi troši energijo in posledično pade domet. Ampak to se lepo vidi iz podatkov o porabi energije.
Samega upada dometa zaradi prenizke temp baterije nisem zasledil, ravno zaradi prvega stavka, je pa pač problem, da mora potem avto dogrevat baterije, za kar se pa tudi troši energijo in posledično pade domet. Ampak to se lepo vidi iz podatkov o porabi energije.
Re: EV in mraz
Torej se domet zmanjša le pri vozilih, ki baterije ne ogrevajo. To sem pričakoval, saj je logično. Energije za ogrevanje baterij pa ni potrebno prav veliko.
Kako pa se baterija polni, če ni ogreta nad ledišče? Vsa navodila za polnjenje li-ion celic odsvetujejo polnjenje pri temperaturi pod 0°C. Izjema so le zagonski akumulatorji, ki pa so izredno dragi.
Kako pa se baterija polni, če ni ogreta nad ledišče? Vsa navodila za polnjenje li-ion celic odsvetujejo polnjenje pri temperaturi pod 0°C. Izjema so le zagonski akumulatorji, ki pa so izredno dragi.
elbic
Re: EV in mraz
1. Ta teden sem polnil baterijo, ki je imela -3.3°C v povprecju vseh 88 celic. Dolocene celice so presegale -5°C. Polnjenje je delovalo normalno ter s polno mocjo ki jo polnilec zmore. Gre za tehnologijo, ki so jo za specificen avto razvili leta 2009. Definitivno tezav ni nobenih, kaj zmore kemija celic iz 2018 pa je jasno, da veliko vec kot tiste izpred slabega desetletja.elbic napisal/-a:Pozdravljeni uporabniki in poznavalci EV. Ali mi lahko kdo odgovori na dve vprašanji, ki po skrbnem pregledu spletnih strani, ostajata brez odgovora:
1. Ali se baterijhe EV polnijo tudi, če je njihova temperatura pod 0°C ?
2. Kako to, da imajo tudi EV z ogrevanimi baterijami v mrazu precej krajši doseg kot v toplem vremenu ?
2. Ker dejanska povprecna toplota celic vseeno ni na temperaturi, ki jo celice sicer imajo v ostalih treh letnih casih. Recimo Tesle vem baterijo ogrejejo do 17°C, nato nehajo ker bi bile potrebe po ogrevalni moci enostavno prehude. Ce govorimo o jeseni/pomladi/poletju, so celice seveda se toplejse, zato boljsi izkoristek ter s tem domet.
Re: EV in mraz
Kakšna pa je optimalna temperatura celic? In kakšna prekomerna oz taka, ki že škoduje celicam?
Re: EV in mraz
Pri volt/amperi je celo tako, da če sistem zazna, da imajo celice prenizko baterijo, ne polni in prvo uporabi energijo za segrevanje, šele potem začne polniti. Eni uporabniki so celo naleteli na sporočilo, ko ni bil avto priklopljen na štrom: Battery too cold, Plug in to warm
Re: EV in mraz
Ni reselbic napisal/-a:Torej se domet zmanjša le pri vozilih, ki baterije ne ogrevajo. To sem pričakoval, saj je logično. Energije za ogrevanje baterij pa ni potrebno prav veliko.
Kako pa se baterija polni, če ni ogreta nad ledišče? Vsa navodila za polnjenje li-ion celic odsvetujejo polnjenje pri temperaturi pod 0°C. Izjema so le zagonski akumulatorji, ki pa so izredno dragi.
Vsem vozilo se zmanjsa domet pozimi
Zdaj ce lahko ogrejes baterijo na polnilnici z grelcem baterije potem prihranis nekaj kW za segrevanje baterije na delovno temperaturo(racunaj koliko energije gre za segretje 300 kg mase za x stopinj) ki bi jo brez grelca moral povleci iz baterije.
Re: EV in mraz
Če privzamem, da je specifična toplota baterije 0,56 Wh/kg°C (voda ima 1,16, železo 0,13, aluminij 0,24), je za segretje 300 kg baterije za 15°C potrebnih 2,5 kWh. Baterije z ogrevanjem in hlajenjem so dobro toplotno izolirane, zato za vzdrževanje že ogrete baterije ni potrebne veliko toplote. Med ne ravno varčno vožnjo se pri 0°C taka baterija sama dovolj greje. Zato ocenjujem, da baterije z lastnim toplotnim uravnavanjem omogočajo zimsko vožnjo brez občutnega zmanjšanja dosega. To iz lastnih izkušenj potrjuje tudi lastnik ampere. Doseg EV z baterijo brez toplotnega nadzora pa je res precej odvisen od zunanje temperature.
Giotto - baterija se najbolje počuti med 15 in 20 stopinjami. Bolj kot hitro praznjenje jo obremenjuje hitro polnjenje pri povišani temperaturi. Polnjenje pod 5°C mora biti že počasno in pod ničlo zelo počasno, da ne neastane večja škoda. Pri avtomobilih za te stvari skrbi elektronika, ki ščiti baterijo v ekstremnih pogojih. Pri drugih EV (kolesa, skuterji) pa je zaščita slabša.
Giotto - baterija se najbolje počuti med 15 in 20 stopinjami. Bolj kot hitro praznjenje jo obremenjuje hitro polnjenje pri povišani temperaturi. Polnjenje pod 5°C mora biti že počasno in pod ničlo zelo počasno, da ne neastane večja škoda. Pri avtomobilih za te stvari skrbi elektronika, ki ščiti baterijo v ekstremnih pogojih. Pri drugih EV (kolesa, skuterji) pa je zaščita slabša.
elbic
Re: EV in mraz
Gretje baterije pripomore k dosegu le v primeru da se baterijo ogreje ko je avto priključen na polnilnico.
Če štartata oba avtomobila z mrzlo baterijo, in jo eden aktivno greje, drugi pa ne, potem ne bo velike razlike. Oziroma bo celo tisti z gretjem na slabšem, kar se dosega tiče.
Bo pa na boljšem ko prideta na polnilnico, imel bo boljši regen in večjo razpoložljivo moč.Ampak doseg pa manjši.
Če štartata oba avtomobila z mrzlo baterijo, in jo eden aktivno greje, drugi pa ne, potem ne bo velike razlike. Oziroma bo celo tisti z gretjem na slabšem, kar se dosega tiče.
Bo pa na boljšem ko prideta na polnilnico, imel bo boljši regen in večjo razpoložljivo moč.Ampak doseg pa manjši.
Re: EV in mraz
Zadnje dni sem rabil ves domet, ki ga moja Zoe premore, tako da sem vozil reeees EKO. Praktično brez gretja, počasi, pol časa v N, itd... pa je bila poraba (po računalniku) še vedno 14.4kWh/100km. Pri temperaturah od 0 do 15 stopinj.
Če vam nekaterim uspe z Ioniqom imet porabo pod 10kWh/100km, potem imam jaz 50% večjo!!!!! In to v najboljšem primeru. To je neverjetno!
Če vam nekaterim uspe z Ioniqom imet porabo pod 10kWh/100km, potem imam jaz 50% večjo!!!!! In to v najboljšem primeru. To je neverjetno!
Re: EV in mraz
Z Ioniqom imam trenutno okoli 13kWh. Pa je vožnje po AC približno 70% s hitrostmi okoli 110 - 120, itak ogrevanje laufa skozi. Če bi ful pazil pade sigurno na 11,5kWh. Lahko rečem, da je šparovc.
Re: EV in mraz
Lahko potrdim mnenje Mateja. Osebno vozim sicer nekoliko počasneje na AC med 100 in 110, ostalo po omejitvah.
Moje poprečje zadnjih dni Današnja relacija od doma do službe (Kamnik - Vrhnika) po stari cesti (ne po AC) zaradi vmesnih postankov. Start z 81%, trenutno še 64% baterije. Se oproščam za zamegljeno sliko. Je treba vedeti, da je na tej relaciji pot malo navzdol, nazaj je poraba nekaj malega višja.
Če malo paziš in voziš kot napisal @CRF je IONIQ res zelo varčen.
Moje poprečje zadnjih dni Današnja relacija od doma do službe (Kamnik - Vrhnika) po stari cesti (ne po AC) zaradi vmesnih postankov. Start z 81%, trenutno še 64% baterije. Se oproščam za zamegljeno sliko. Je treba vedeti, da je na tej relaciji pot malo navzdol, nazaj je poraba nekaj malega višja.
Če malo paziš in voziš kot napisal @CRF je IONIQ res zelo varčen.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2316
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16932220
Re: EV in mraz
Torej lahko potrdiš, da pri upoštevanju današnjih razmer (14. marca) dejansko prevoziš 250 km (28 kWh baterija)??DGJ napisal/-a:Lahko potrdim mnenje Mateja. Osebno vozim sicer nekoliko počasneje na AC med 100 in 110, ostalo po omejitvah.
Moje poprečje zadnjih dni
Re: EV in mraz
Teoretično bi s tako vožnjo lahko pričakoval skrajni domet 264 po GOM, realno pa max 250, da se ne bi plazil z zadnjimi ioni do polnilnice.
Kot sem rekel, danes zjutraj ni bilo AC. Poprečna hitrost nizka tudi zaradi postankov.
@Goran seštevek res pokaže 202 a sem startal z 81% baterije in ne s polno zato je ta številka nižja.
Kot sem rekel, danes zjutraj ni bilo AC. Poprečna hitrost nizka tudi zaradi postankov.
@Goran seštevek res pokaže 202 a sem startal z 81% baterije in ne s polno zato je ta številka nižja.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2316
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16932220
Re: EV in mraz
Vsekakor več kot impresivno!DGJ napisal/-a:Teoretično bi s tako vožnjo lahko pričakoval skrajni domet 264 po GOM, realno pa max 250, da se ne bi plazil z zadnjimi ioni do polnilnice.
Re: EV in mraz
Zanimva primerjava v enakih zimskih pogojih - https://www.youtube.com/watch?v=8rbfpQsoTcI
- VW E-Up
- Hyundai IONIQ EV
- Renault ZOE Z.E. 40
- VW E-Up
- Hyundai IONIQ EV
- Renault ZOE Z.E. 40
Re: EV in mraz
Danes ena "zimska" vožnja s Kono. Tržič Portorož Tržič. Praktično sama AC. Navzdol 120km/h, nazaj 110km/h.
Štart z 90%, poraba 19.3kWh/100km. V Portorožu nas je prehitel i3 in zasedel edini delujoči priključek. Po par urah je še vedno polnil, tako da smo nadaljevali do Pirana, kjer se je ravno odpeljal nek plugin, tako da so bila vsa 4 (6) mesta prosta. Tam smo dopoolnili 13kWh in ob odhodu so bila vsa 4 mesta zasedena. e-golf, nek BMW plugin in prius, ki smo ga že drugič srečali na tej polnilnici
No, GOM je kazal dobrih 50km rezerve in pri 110km/h smo prišli domov z želvico
Zimski domet 64kWh kone pri takih hitrostih na AC in temepraturo okrog ničle je torej okrog 300km.
[/center]
Štart z 90%, poraba 19.3kWh/100km. V Portorožu nas je prehitel i3 in zasedel edini delujoči priključek. Po par urah je še vedno polnil, tako da smo nadaljevali do Pirana, kjer se je ravno odpeljal nek plugin, tako da so bila vsa 4 (6) mesta prosta. Tam smo dopoolnili 13kWh in ob odhodu so bila vsa 4 mesta zasedena. e-golf, nek BMW plugin in prius, ki smo ga že drugič srečali na tej polnilnici
No, GOM je kazal dobrih 50km rezerve in pri 110km/h smo prišli domov z želvico
Zimski domet 64kWh kone pri takih hitrostih na AC in temepraturo okrog ničle je torej okrog 300km.
[/center]
Re: EV in mraz
Ali kona v primeru da je priklopljena in ogreva kabino 30min pred odhodom, ogreje tudi baterijo? Ali kdo ve kako se ogreje baterijo pred odhodom?