EV in mraz

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a darjan » 03 Mar 2018, 08:52

Volt/Ampera uravnava temp baterij tudi med vožnjo, pozimi se drži na optimalnih 15C, poleti pa ne nad 25.

Samega upada dometa zaradi prenizke temp baterije nisem zasledil, ravno zaradi prvega stavka, je pa pač problem, da mora potem avto dogrevat baterije, za kar se pa tudi troši energijo in posledično pade domet. Ampak to se lepo vidi iz podatkov o porabi energije.
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 23
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
27
30

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a elbic » 03 Mar 2018, 15:50

Torej se domet zmanjša le pri vozilih, ki baterije ne ogrevajo. To sem pričakoval, saj je logično. Energije za ogrevanje baterij pa ni potrebno prav veliko.
Kako pa se baterija polni, če ni ogreta nad ledišče? Vsa navodila za polnjenje li-ion celic odsvetujejo polnjenje pri temperaturi pod 0°C. Izjema so le zagonski akumulatorji, ki pa so izredno dragi.
elbic
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1685
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1239
2191

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a matija » 03 Mar 2018, 16:30

elbic je napisal/-a:Pozdravljeni uporabniki in poznavalci EV. Ali mi lahko kdo odgovori na dve vprašanji, ki po skrbnem pregledu spletnih strani, ostajata brez odgovora:
1. Ali se baterijhe EV polnijo tudi, če je njihova temperatura pod 0°C ?
2. Kako to, da imajo tudi EV z ogrevanimi baterijami v mrazu precej krajši doseg kot v toplem vremenu ?


1. Ta teden sem polnil baterijo, ki je imela -3.3°C v povprecju vseh 88 celic. Dolocene celice so presegale -5°C. Polnjenje je delovalo normalno ter s polno mocjo ki jo polnilec zmore. Gre za tehnologijo, ki so jo za specificen avto razvili leta 2009. Definitivno tezav ni nobenih, kaj zmore kemija celic iz 2018 pa je jasno, da veliko vec kot tiste izpred slabega desetletja.

2. Ker dejanska povprecna toplota celic vseeno ni na temperaturi, ki jo celice sicer imajo v ostalih treh letnih casih. Recimo Tesle vem baterijo ogrejejo do 17°C, nato nehajo ker bi bile potrebe po ogrevalni moci enostavno prehude. Ce govorimo o jeseni/pomladi/poletju, so celice seveda se toplejse, zato boljsi izkoristek ter s tem domet.
giotto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 247
155
237

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a giotto » 03 Mar 2018, 22:12

Kakšna pa je optimalna temperatura celic? In kakšna prekomerna oz taka, ki že škoduje celicam?
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a darjan » 04 Mar 2018, 07:24

darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 866
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
186
71

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a darjan » 04 Mar 2018, 07:27

Pri volt/amperi je celo tako, da če sistem zazna, da imajo celice prenizko baterijo, ne polni in prvo uporabi energijo za segrevanje, šele potem začne polniti. Eni uporabniki so celo naleteli na sporočilo, ko ni bil avto priklopljen na štrom: Battery too cold, Plug in to warm
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1351
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
718
336

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a pirpy » 04 Mar 2018, 11:32

elbic je napisal/-a:Torej se domet zmanjša le pri vozilih, ki baterije ne ogrevajo. To sem pričakoval, saj je logično. Energije za ogrevanje baterij pa ni potrebno prav veliko.
Kako pa se baterija polni, če ni ogreta nad ledišče? Vsa navodila za polnjenje li-ion celic odsvetujejo polnjenje pri temperaturi pod 0°C. Izjema so le zagonski akumulatorji, ki pa so izredno dragi.


Ni res
Vsem vozilo se zmanjsa domet pozimi
Zdaj ce lahko ogrejes baterijo na polnilnici z grelcem baterije potem prihranis nekaj kW za segrevanje baterije na delovno temperaturo(racunaj koliko energije gre za segretje 300 kg mase za x stopinj) ki bi jo brez grelca moral povleci iz baterije.
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 23
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
27
30

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a elbic » 05 Mar 2018, 12:02

Če privzamem, da je specifična toplota baterije 0,56 Wh/kg°C (voda ima 1,16, železo 0,13, aluminij 0,24), je za segretje 300 kg baterije za 15°C potrebnih 2,5 kWh. Baterije z ogrevanjem in hlajenjem so dobro toplotno izolirane, zato za vzdrževanje že ogrete baterije ni potrebne veliko toplote. Med ne ravno varčno vožnjo se pri 0°C taka baterija sama dovolj greje. Zato ocenjujem, da baterije z lastnim toplotnim uravnavanjem omogočajo zimsko vožnjo brez občutnega zmanjšanja dosega. To iz lastnih izkušenj potrjuje tudi lastnik ampere. Doseg EV z baterijo brez toplotnega nadzora pa je res precej odvisen od zunanje temperature.
Giotto - baterija se najbolje počuti med 15 in 20 stopinjami. Bolj kot hitro praznjenje jo obremenjuje hitro polnjenje pri povišani temperaturi. Polnjenje pod 5°C mora biti že počasno in pod ničlo zelo počasno, da ne neastane večja škoda. Pri avtomobilih za te stvari skrbi elektronika, ki ščiti baterijo v ekstremnih pogojih. Pri drugih EV (kolesa, skuterji) pa je zaščita slabša.
giotto, Damijan, crunchy, matija
elbic
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3177
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1743
2000

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a CRF » 05 Mar 2018, 13:44

Gretje baterije pripomore k dosegu le v primeru da se baterijo ogreje ko je avto priključen na polnilnico.
Če štartata oba avtomobila z mrzlo baterijo, in jo eden aktivno greje, drugi pa ne, potem ne bo velike razlike. Oziroma bo celo tisti z gretjem na slabšem, kar se dosega tiče.
Bo pa na boljšem ko prideta na polnilnico, imel bo boljši regen in večjo razpoložljivo moč.Ampak doseg pa manjši.
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3177
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona v Koreji
1743
2000

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Mar 2018, 07:45

Zadnje dni sem rabil ves domet, ki ga moja Zoe premore, tako da sem vozil reeees EKO. Praktično brez gretja, počasi, pol časa v N, itd... pa je bila poraba (po računalniku) še vedno 14.4kWh/100km. Pri temperaturah od 0 do 15 stopinj.

Če vam nekaterim uspe z Ioniqom imet porabo pod 10kWh/100km, potem imam jaz 50% večjo!!!!! In to v najboljšem primeru. To je neverjetno! :strange:
pirpy, matija
The big boss @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple
Uporabniški avatar
Matej
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 651
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
500
261

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a Matej » 14 Mar 2018, 08:47

Z Ioniqom imam trenutno okoli 13kWh. Pa je vožnje po AC približno 70% s hitrostmi okoli 110 - 120, itak ogrevanje laufa skozi. Če bi ful pazil pade sigurno na 11,5kWh. Lahko rečem, da je šparovc.
DGJ, matija
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
997
1574

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a DGJ » 14 Mar 2018, 09:51

Lahko potrdim mnenje Mateja. Osebno vozim sicer nekoliko počasneje na AC med 100 in 110, ostalo po omejitvah.
Moje poprečje zadnjih dni
20180314_093325.jpg


Današnja relacija od doma do službe (Kamnik - Vrhnika) po stari cesti (ne po AC) zaradi vmesnih postankov. Start z 81%, trenutno še 64% baterije. Se oproščam za zamegljeno sliko.
20180314_093338.jpg


Je treba vedeti, da je na tej relaciji pot malo navzdol, nazaj je poraba nekaj malega višja.
Če malo paziš in voziš kot napisal @CRF je IONIQ res zelo varčen. :)
nakaza, mkonci
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 725
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
481
495

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Mar 2018, 10:04

DGJ je napisal/-a:Lahko potrdim mnenje Mateja. Osebno vozim sicer nekoliko počasneje na AC med 100 in 110, ostalo po omejitvah.
Moje poprečje zadnjih dni

Torej lahko potrdiš, da pri upoštevanju današnjih razmer (14. marca) dejansko prevoziš 250 km (28 kWh baterija)??
Goran
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 419
Kraj: Ljubljana
Avto: i3
267
16

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a Goran » 14 Mar 2018, 10:19

Po računalniku, 202.
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
997
1574

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a DGJ » 14 Mar 2018, 10:27

Teoretično bi s tako vožnjo lahko pričakoval skrajni domet 264 po GOM, realno pa max 250, da se ne bi plazil z zadnjimi ioni do polnilnice.
Kot sem rekel, danes zjutraj ni bilo AC. Poprečna hitrost nizka tudi zaradi postankov.

@Goran seštevek res pokaže 202 a sem startal z 81% baterije in ne s polno zato je ta številka nižja.
crunchy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 725
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
481
495

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a crunchy » 14 Mar 2018, 11:07

DGJ je napisal/-a:Teoretično bi s tako vožnjo lahko pričakoval skrajni domet 264 po GOM, realno pa max 250, da se ne bi plazil z zadnjimi ioni do polnilnice.

Vsekakor več kot impresivno!
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
997
1574

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a DGJ » 18 Mar 2018, 11:44

Zanimva primerjava v enakih zimskih pogojih - 25 02 2018 E Autos im Winter. - YouTube
- VW E-Up
- Hyundai IONIQ EV
- Renault ZOE Z.E. 40
pirpy

Vrni se na