EV in mraz

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
darjan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 361
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
81
8

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a darjan » 14 Dec 2017, 10:26

CRF je napisal/-a:
darjan je napisal/-a:Na račun gretja?

Tudi na račun gretja.


Kaj pa še drugega? Kapaciteta baterij pade, ampak to nima veze s porabo, ali pač?
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 947
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
336
215

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a pirpy » 14 Dec 2017, 10:55

Nekaj ni vredu z povprečno hitrostjo, pri drugi vožnji imaš oceno 61 zaradi prevelike hitrosti kar mi pravi, da si vozil po AC z veliko hitrostjo, po lokalnih cestah ne moreš do takšega rezultata ? A vseeno je povprečna hitrost manjša kot v prvi vožnji.
Potem že niso bile enake ture.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2295
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
837
1195

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a CRF » 14 Dec 2017, 14:32

Ne vem če ima kaj vpliva, zadnjih par km sem šel varčno 90km/h, drugič pa po lokalni cesti 30km/h.
Bom naredil še eno vožnjo točno tako kot sem varčno.
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 947
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
336
215

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a pirpy » 14 Dec 2017, 16:56

Kako ti je uspelo graf hitrosti tako zbiti z 30 km/h ?
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 167
Avto: C-Zero
67
124

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a mitjap » 23 Dec 2017, 22:20

Citroen C-Zero (16kWh baterija). Danes sem po kratki relaciji (20km) in mrzli bateriji polnil na DC. Hitrost polnjenja zaradi hladne baterije na začetku (15%) okoli 16.5kW, pri 35% ko je bila baterija že segreta na 8.5 stopinj pa 14kW. Sem sklepal da bo vendno hitreje polnilo ko se bo baterija segrevala pa očitno ni tako. Na koncu sem po 12min napolnil 3.4Wh, kar je 2.4€ za približno 34km in pride ~7€/100km in precej dražje od bencina.
MIRANRR
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 74
Kraj: MB okolica
Avto: chevrolet - ga že ni več
26
118

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 23 Dec 2017, 23:08

mitjap je napisal/-a:Citroen C-Zero (16kWh baterija). Danes sem po kratki relaciji (20km) in mrzli bateriji polnil na DC. Hitrost polnjenja zaradi hladne baterije na začetku (15%) okoli 16.5kW, pri 35% ko je bila baterija že segreta na 8.5 stopinj pa 14kW. Sem sklepal da bo vendno hitreje polnilo ko se bo baterija segrevala pa očitno ni tako. Na koncu sem po 12min napolnil 3.4Wh, kar je 2.4€ za približno 34km in pride ~7€/100km in precej dražje od bencina.


Pri tem se vidi, kako vsi podpirajo E-mobilnost z besedami a ne z dejanji!
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 947
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
336
215

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a pirpy » 23 Dec 2017, 23:10

Vsak gre enkrat z mrzlo baterijo na DC polnilnico :)
mitjap, CRF
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1147
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
651
1181

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a matija » 24 Dec 2017, 01:27

mitjap je napisal/-a:Citroen C-Zero (16kWh baterija). Danes sem po kratki relaciji (20km) in mrzli bateriji polnil na DC. Hitrost polnjenja zaradi hladne baterije na začetku (15%) okoli 16.5kW, pri 35% ko je bila baterija že segreta na 8.5 stopinj pa 14kW. Sem sklepal da bo vendno hitreje polnilo ko se bo baterija segrevala pa očitno ni tako. Na koncu sem po 12min napolnil 3.4Wh, kar je 2.4€ za približno 34km in pride ~7€/100km in precej dražje od bencina.


Enako sem sklepal kot ti. Pred mesecem sem polnil 8 minut na CHAdeMO pri LIDLu v LJ. Prvih 5min je polnilo s 17kW, potem je znizalo na 12kW. Baterija je imela ko sem odklopil 11°C. Te temperature so ocitno se prenizke za te baterije.

BMS ocitno zazna ob hladni bateriji manjso uporabno kapaciteto in prej zacne tapering. Ta se ze pri topli bateriji tako ali tako zacne malo nad 40%, zelo je viden pri 55%, skoraj brez smisla pa je polnit nad 75%. Pri nizkih temperaturah je to ocitno se toliko prej.
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 810
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
544
728

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a Damijan » 24 Dec 2017, 09:03

BMS resnično varuje akumulator. :clap:

Pri Soul EV s hladno baterijo sem lansko zimo polnil na CHAdeMO (efacec Mercator) do 84% - takrat se pri 2016 modelu prvič ustavi polnjenje. Ko sem želel nadaljevati do 94%, ni šlo - avto je prenehal polnjenje.
Ker sem se bal, da je nekaj narobe s polnilnico, sem se odpeljal do Petrol Celovške - in tudi tukaj ni šlo dalje.
Po "zvezah" sem povprašal, kaj je zapisano v log-ih na v efacecu in ni bilo nobene napake - samo vozilo je prekinilo polnjenje...

Nazadnje sem (za vsak slučaj) šel do Medvod v kavarno 4 mačke in brez težav na AC napolnil malce nad 90%.

To je bilo prvič in zadnjič, da na DC ni polnil preko 84% (na AC vedno pridem z ogretim avtom)...

Strokovnjaki tako svetujejo, da se li-ion aku ne polni pri temperaturah pod lediščem.
matija
peion
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 12
Kraj: Jesenice
Avto: Peugeot Ion
9
5

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a peion » 24 Dec 2017, 10:30

mitjap je napisal/-a:Citroen C-Zero (16kWh baterija). Danes sem po kratki relaciji (20km) in mrzli bateriji polnil na DC. Hitrost polnjenja zaradi hladne baterije na začetku (15%) okoli 16.5kW, pri 35% ko je bila baterija že segreta na 8.5 stopinj pa 14kW. Sem sklepal da bo vendno hitreje polnilo ko se bo baterija segrevala pa očitno ni tako. Na koncu sem po 12min napolnil 3.4Wh, kar je 2.4€ za približno 34km in pride ~7€/100km in precej dražje od bencina.


Meni je uspelo Peugeot Ion napolnit po cca. 100km vožnje in enim vmesnim polnjenjem na DC (Mercator Šiška) napolnit v 5min. za 3,4 kWh. Očitno je bila baterija že precej ogreta kljub zunanji temp. -2°C.
MIRANRR
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 74
Kraj: MB okolica
Avto: chevrolet - ga že ni več
26
118

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 24 Dec 2017, 11:27

Damijan je napisal/-a:BMS resnično varuje akumulator. :clap:


Strokovnjaki tako svetujejo, da se li-ion aku ne polni pri temperaturah pod lediščem.


Kaj pa tisti, ki imajo avto zunaj. To velja za vse, ki imajo pred blokom ali hiša brez garaže. Je kakšna možnost, da se vozilo kako drugače pripravi na polnjenje?
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
117
44

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a N75 » 24 Dec 2017, 12:04

Večina ima avto zunaj ali nadstrešek, ali neogrevana garaža.

Pri Zoe se pri nizkih temperaturah vklopi nek ventilator, verjetno gretje baterije, baterija se počasi polni.

Mogoče je bolje vklopit polnjenje takoj po prihodu domov ko je baterija še topla in ne šele ob 22.00 .

Večina EV ima verjetno gretje baterije, najprej ogreje baterijo, nato šele polnjenje, oziroma pri hladni bateriji počasno polnjenje.
Uporabniški avatar
Damijan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 810
Kraj: West Gorenjska
Avto: Kia Soul EV, Toyota RAV4 HybridAWD, Nissan X-Trail
544
728

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a Damijan » 24 Dec 2017, 13:00

Kia Soul EV ima (opcijski) grelec - odvisno od trga, moja je iz Norveške serije in ga ima :)

Resnično je najbolje, da priklopimo EV, ko ima še tople baterije...
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 947
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
336
215

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a pirpy » 24 Dec 2017, 17:34

Pri Zoe se pri nizkih temperaturah vklopi nek ventilator, verjetno gretje baterije, baterija se počasi polni.

No to meni manjka, pri stari bateriji to ni bil problem, nova pa se pri 10 stopinjah in 36 % napolnjenosti polni komaj z 13 kW ???
Stare zoe nimajo grelca za baterijo.
počasno polnjenje pri 10 stopinjah.jpg
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2295
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240
837
1195

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a CRF » 25 Dec 2017, 08:17

Tudi nove Zoe nimajo grelca. Kolikor vem nobena Zoe nima grelca baterije... niti Norveška verzija. Ima le dodaten grelec za kabino.

@MIRANRR, edina možnost je ogret baterijo... Tako ali drugače... Najlažje s hitro vožnjo in močnim regeneriranjem.

Bjorn je tukaj to demonstriral: How to quickly heat up freezing cold Tesla battery - YouTube
The big boss @ EVSVET.eu & Zoe fan
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1147
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
651
1181

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a matija » 25 Dec 2017, 21:33

MIRANRR je napisal/-a:Kaj pa tisti, ki imajo avto zunaj. To velja za vse, ki imajo pred blokom ali hiša brez garaže. Je kakšna možnost, da se vozilo kako drugače pripravi na polnjenje?


Seveda:
- zakasnis polnjenje tako, da bo koncano cim blizje odhodu. Polnjenje namrec lepo ogreva baterijo
- vozis agresivno, to izredno ogreje baterijo, potem bos na polnilnici polnil tudi 3x-5x hitreje in imel agresivno voznjo hitro nazaj
- vklopis preconditioning baterije, ko je avto se doma na kablu. Veliko EVjev to podpira. Ponavadi je enostavno preko aplikacije.
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 947
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
336
215

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a pirpy » 26 Dec 2017, 08:28

Jaz zelo pogrešam preconditioning baterije.
Primer navajam za staro baterijo, temp ponoči -5 stošinj polnjenje nastavim, da se začne ob 04:00, do 07:00 do odhoda je avto napolnjen in ogret, a baterija ima komaj 5 stopinj. baterija se ogreje na 20 stopinj šele v MB. Ker je bila baterija ob startu mrzla in njena notranja upornost zelo visoka sem za ogrevanje baterije porabil dragocene kilovate iz baterije, namesto iz omrežja.
matija
N75
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 258
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
117
44

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a N75 » 26 Dec 2017, 10:37

CRF je napisal/-a:Tudi nove Zoe nimajo grelca. Kolikor vem nobena Zoe nima grelca baterije... niti Norveška verzija. Ima le dodaten grelec za kabino.


Ko je baterija mrzla in dam polnit, se vklopi nek ventilator, ne vem ali je to gretje ali ne.
Uporabniški avatar
pirpy
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 947
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE
336
215

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a pirpy » 26 Dec 2017, 11:12

Ali spremljaš temperaturo baterije med polnjenjem ?
Bi bilo fino če bi narisal kakšen graf in bi potem primerjala
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1147
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
651
1181

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Dec 2017, 15:17

Tudi jaz pogresam predgretje baterije. Malo kompenziram z zakasnelim polnjenjem ampak ni dovolj, enako kot opaza pirpy.

Kdaj javi da je baterija podhlajena, strom dela le do 60km/h, enkrat pa je ze ob vklopu avta prizgal takoj bencin. Opozori da bo mozno vozit na elektriko ko baterijo ogreje. Po 5min pa je dovolil voznjo na elektriko. V hibrida ocitno niso vgradili grelne plosce, ki jo ima i3.

Recimo i3 pa ima preconditioning baterije, verjetno ker je primarno BEV, sicer malo ljudi to ve. Avto ga vklopi le, ce nastavis precondition + uro odhoda vsaj 4h pred odhodom (neki viri navajajo 3h). In to naredi iz vticnice. Sicer bo ogrel le kabino.

Vrni se na