EV in mraz

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3470
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1942
2203

Re: Petrol polnilnice

OdgovorNapisal/-a CRF » 15 Feb 2018, 07:36

Hitre polnilnice imajo vse približno enako moč. Malo pod 50kW. Avto/baterija ji tista ki omejuje moč.
In je popolnoma normalno da je bilo drugo polnjenje hitrejše, kerj je bila baterija bolj ogreta. Pravilo je: " če hočeh hitro polnit, hitro vozi!" :)
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1342
2360

Re: Petrol polnilnice

OdgovorNapisal/-a matija » 15 Feb 2018, 07:56

b0k1 je napisal/-a:podatka o temperaturi baterije nimam. Koliko časa pa v sedanjih pogojih potrebuje baterija, da se segreje, ker meni se je zdelo, da bi se od LJ do Lukovice (cca 20 min vožnje) baterija morala segreti, sploh glede na dejstvo, da je bil v ogrevani garaži.


Na koliko pa je ogreta garaza? Je bil avto prejsnje dni tudi v njej? Kaksna je bila voznja? umirjena pocasna s tempomatom ne pripomore omembe vrednih temperatur.

Na kratko: verjetno je bil krivec temperatura, ker po polnjenju + trojanskem klancu je polnilo s polno mocjo.
Na dolgo: Od LJ do Lukovice se baterija ni segrela omembe vredno, sploh ce je bil avto vožen umirjeno. Moj primer, sicer avto ni v garazi. Danes zjutraj sem startal s 1.2°C temperaturo baterije (to je povprecje vseh 88 celic, medtem ko imajo nekatere seveda manj). Po prevozenih 23km (vecina avtocesta) je imela baterija 9°C. Kar je po razdalji (verjetno) vec kot LJ-Lukovica. Pri 9°C bi avto polnil na DC izredno pocasi, toliko da se mi niti pod razno ne splaca placevat 0.2€/min. Ce bi vedel da bom moral polnit, bi avto vozil agresivno, s tem se precej pripomore.

Najboljse da preberes temo "EV in mraz", tu je recimo moj post kjer omenjam da z baterijo ki je imela 11°C polnjenje ni slo nikamor, visek je bil pri 17kW moci, ceprav avto pri tem SoC realno zmore nad 40kW. Da bo hitro polnjenje slo res hitro morajo imeti baterije krepko nad 20°C, odvisno od posameznega avta. Nekateri potrebujejo tudi nad 25°C. Koliko potrebuje i3 za optimum pa ne vem :)

Ga pa ni EV ki bi bil imun na to, imamo tudi posnetke avta vrednega 130.000€ ki se pri -17°C zunanjega zraka na hitri polnilnici polni z 2kW namesto s 120kW ...

Resitev je samo v agresivni voznji dovolj dolgo, ali pa v pre-heatingu baterije za vec kot 1h (ce avto to podpira).

Imam znanca ki ima EV v garazi na 16°. Poraba te dni je skoraj identicna kot moja, a avto ni v garazi. 16° je premalo, ogromno odtehta tudi njegova ostala voznja cez dan, ker se baterija vmes ko je v sluzbi ter avto zunaj shladi.

dobra tema: EV in mraz - Stran 6 - EVSVET.eu
giotto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 261
160
248

Re: Petrol polnilnice

OdgovorNapisal/-a giotto » 15 Feb 2018, 08:03

Ali sploh obstaja ralna možnost, da bomo v prihodnosti plačevali za kwh in ne za min?
Raje ne pomislim, da bi šel z mrzlo na Newmotion... 0,5eur/min...
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1342
2360

Re: Petrol polnilnice

OdgovorNapisal/-a matija » 15 Feb 2018, 08:06

Upam da bomo placevali kombinacijo kWh in minut.

Ne zelim namrec cakati na zasedenih DC, kjer nekdo pusti avto za 1h ter gre v Marché na daljse kosilo + kofe na soncku, ker ve da ga bo to stalo le par centov, ko bo avto pocasi polnil iz 97% na 100% ter za to porabil le ščepec kWh.
giotto
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3470
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1942
2203

Re: Petrol polnilnice

OdgovorNapisal/-a CRF » 15 Feb 2018, 08:09

giotto je napisal/-a:Ali sploh obstaja ralna možnost, da bomo v prihodnosti plačevali za kwh in ne za min?
Raje ne pomislim, da bi šel z mrzlo na Newmotion... 0,5eur/min...

To je pa debata za drugo temo: Na--in zara--unavanja -z anketo- - EVSVET.eu
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1342
2360

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a matija » 25 Feb 2018, 21:59

Po smucanju ko je C-Zero stal 10 dni in danasnjem mrazu - prva voznja. Zanimivo je bilo videt povprecno temperaturo baterije, ki je bila -1.7°C, nekaj celic pa celo -3°C. Avto normalno kresne, greje po 2-3 min, ni da ni.

Skoda da nisem obiskal kaksnega DC za test hitrosti.
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 441
Kraj: MB okolica
Avto: .....Nissan je pri nas
435
437

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 25 Feb 2018, 22:01

Tole sedaj pa je res za testiranje zimskih razmer.
Kakšne izkušnje imate, kateri imate avto zunaj in ga polnite?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1342
2360

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a matija » 25 Feb 2018, 22:15

BMW se recimo pritozuje na debelo, malo pod niclo starta z restricted power mode, kjer ne dovoli full electric drive prva 2-3 kilometra, kar pomeni nezna mestna voznja gre na elektriko, za karkoli drugega vklopi bencin.

Jutri, ko bo -12°C pricakujem da bo ze ob startu prizgal bencin ter v tem vstrajal 3-4 kilometre, kar se je 1x ze zgodilo.

C-Zero pa se ne obremenjuje z mrazom.
talker2
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3470
Kraj: Tržič
Avto: Zoe R240 v garaži, Kona zelo blizu
1942
2203

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Feb 2018, 06:09

Pri polnjenju doma ni nobenih omejitev. S 3kw polni tudi pri - 15.
talker2
Admin @ EVSVET.eu & CEO at Smart&Simple polnilne postaje
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1785
Kraj: Slovenia
Avto: BMW 225xe | Citroën C-Zero
1342
2360

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a matija » 26 Feb 2018, 07:24

Slabo prebral :) Polnjenje nima nikakrsnih tezav. Edino nekaj sem zasledil porodnih tezav pri polnjenju Ioniq-ov v kanadi (link 1-2 strani nazaj v tej temi).

Pri voznji danes po pricakovanjih, prvih 5km ni delovala voznja le na elektriko ampak kombinirano, potem pa.
talker2
darjan
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 929
Kraj: Maribor
Avto: Chevrolet Volt
193
79

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a darjan » 26 Feb 2018, 08:03

MIRANRR je napisal/-a:Tole sedaj pa je res za testiranje zimskih razmer.
Kakšne izkušnje imate, kateri imate avto zunaj in ga polnite?


Jaz sem ga zjutraj priklopil na emobilnost polnilno postajo, pri -11 stopinjah, polnjenje b.p. z 3kw

PS, polnjenje na tej postaji je do zdaj delalo v vsakem vremenskem pogoju od oktobra naprej. Torej dež, sneg, mraz...vedno se je polnil avto b.p.
Uporabniški avatar
Matej
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 689
Kraj: Zavrh pri Atransu
Avto: Ioniq + fosilc dci
519
287

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a Matej » 26 Feb 2018, 08:07

Moj se tudi polni z močjo, ki jo avto dovoljuje.
talker2
Uporabniški avatar
mkonci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 422
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
497
467

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a mkonci » 26 Feb 2018, 11:07

Tudi jaz ne opazim kakšnih posebnih sprememb, razen to da malo doseg trpi, vendar je za to kriva nevgrajena toplotna črpalka.
talker2
Uporabniški avatar
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 259
Kraj: Ljubljana
Avto: Toyota Prius Plug-in
352
530

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a talker2 » 26 Feb 2018, 11:12

Tudi pri meni nobenih posebnosti razen manjši doseg. Sem pa opazil, da je avto ponoči vklopil grelec baterije, ko je bil priklopljen na kabel.
matija
mitjap
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 342
Avto: C-Zero
230
153

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a mitjap » 26 Feb 2018, 11:44

Temperatura baterija ob odhodu je bila -5.6 stopinje. Avto je omejil regeneracijo do nekje 70% (~15kW) sicer pa vse kot običajno. Do konca poti (16km) je pa tudi že regeneracija delala brez omejitev.
matija
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1471
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh
783
362

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a pirpy » 26 Feb 2018, 17:27

Avto se obnaša normalno, regeneracije je manj a skor neopazno, če bi ga pa hotel napolnit bi pa čakal.:)
Drugače pa po 3500km je padel prvi odstotek, kolikor pač to pomeni pr renoju
mraz1.png
Uporabniški avatar
DGJ
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 886
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
1029
1742

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a DGJ » 26 Feb 2018, 17:36

Poraba danes se je gibala med 15 in 17 kWh/100km. Se kar poznajo temperature pod 0. Opazil sem, da je največja razlika, po mojem nestrokovnem mnenju, pri ogrevanju. Poraba za ogrevanje zjutraj mrzel avto kar okoli 4 kW, potem ko je bil ogret pa okoli 1 (med 0,8 in 1,2). Kot kaže TČ dobro deluje pri temperaturah do 0 stopinj C ali malo pod 0. Danes je bilo pa zjutraj -8 in preko dneva cca -6, zdaj je pri nas spet -8 in vam sporočim še GOM, ko se bo avto napolnil. Predvidevam,da bo kar nekaj pod 200.

Drugače IONIQ deluje povsem normalno. :)
matija
Uporabniški avatar
mkonci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 422
Kraj: dolenjska
Avto: E-golf 2017 + Passat
497
467

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a mkonci » 28 Feb 2018, 07:25

Včeraj se po prihodu v službo avto slabo priklopil, šele ko sem se usedel, da grem domov sem opazil da sem samo na 20% (ni polnil).
Odpravil sem se na DC Lidl Ljubljan, da napolnim, samo tu se pa mraz lepo pozna.
Avto je bil 8 ur na -5°C, do Lidla imam 2km.
Tole so podatki:
21% - 0,33kwh - 1.1min = 18kw
30% - 2,84kwh - 9min = 18,93kw
40% - 6,06kwh - 18,5min = 19,65kw
50% - 9,63kwh - 28,4min = 20,35kw
60% - 12,7kwh - 36min = 21,17kw
70% - 15,97kwh - 43,3min = 22,13kw

Pri bolj normalnih temperaturah je moč polnenja na DC tam nekje 38kw
matija
Uporabniški avatar
robertto
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 432
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV
440
407

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a robertto » 28 Feb 2018, 18:12

Danes se je pa kar konkretno poznalo pri rangu.
Slika 1 - start zjutraj
2D3E57EB-6640-4F6A-A4FD-3706F1C0B47C.jpeg

Slika 2 - temperatura
100D34F4-A817-41E2-A541-FAB5535C3CA8.jpeg

Slika 3 - cilj po 34km
CD97B6B0-611A-4A8D-B3A8-2876FEC8B46A.jpeg

Slika 4 - poraba
11C6A491-1F0A-4848-A3F2-C812CE728827.jpeg

Poraba vecja za 1,4 kWh/100km vec kot vceraj.
N75
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 485
Kraj: N.Gorica
Avto: ZOE Q90 41 kWh
239
119

Re: EV in mraz

OdgovorNapisal/-a N75 » 28 Feb 2018, 18:49

Zoe povprečna februarska poraba brez varčevanja 31kWh/100km .
Danes (-12stC) v službo in nazaj 100 do 72%. (28%)
Poleti za isto vožnjo 13 do 15 % baterije.

Vrni se na