v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
-
- EV začetnik
- Prispevkov: 43
-
375
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Ustavite konje ! PREDLOG zakona je sprejet, sam zakon pač še ne. Predlog je trenutno v DZ-ju in če bo sprejet tudi v DZ bi potem začel veljati s 1.1.2021. Najbrž bi veljalo tudi za rabljene avte, ker trenutno nič v predlogu ne izključuje nakup rabljenih avrtomovilov
Link na DZ, kjer si lahko pogledate trenutni status
Link na DZ, kjer si lahko pogledate trenutni status
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Ampak še vedno samo za firme. Torej boš brez DDV kupil in potem kot služben avto tudi privat uporabljal brez plačila davka - zanimivo. Škoda da ni za navadno rajo.
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Plačuje pa se mesečno še boniteto v kolikor je vozilo do 60k€ v višini 0,3%, če Več pa 1,5%.
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Torej je boniteta 180e na mesec do 60k, kar pa spet ni več tako ugodno, pa papirologija potnih nalogov.... S tem plačilom bonitete na koncu v 15 letih življenske dobe plačaš lahko tudi več kot je DDV?!
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Po moje se boniteta upošteva k davčni osnovi za tekoči mesec ki je za toliko višja in je potem 22% od 180€ =39.6 €/mesec. Kar tudi ni ravno zanemarljivo.
-
- EV začetnik
- Prispevkov: 43
-
375
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Za nosilca s.p. bonitete ni. Za zaposlenega pri s.p. oziroma d.o.o. pa boniteta seveda je, ampak pada s starostjo avtomobila. Za električni avto nabavne vrednosti 60.000 € bi davčna osnova od katere se računa boniteta šla takole:
leto / davčna osnova / boniteta
----------------------------------------
1 / 60.000,00 € / 180,00 €
2 / 51.000,00 € / 153,00 €
3 / 42.000,00 € / 126,00 €
4 / 33.000,00 € / 99,00 €
5 / 27.000,00 € / 81,00 €
6 / 21.000,00 € / 63,00 €
7 / 15.000,00 € / 45,00 €
8 / 9.000,00 € / 27,00 €
9 / 6.000,00 € / 18,00 €
Lahko se še zakomplicira, če podjetje plačuje zaposlenemu tudi gorivo/elektriko in zaposleni prevozi več od 500 km na mesec v privat namene, ampak za forumske potrebe je tole dovolj za začetek.
Paziti je potrebno tudi na alkohol. Na službenih poteh je strogo 0,0 promila, za privat poti pa velja običajna omejitev 0,5.
Papirologija pa bi morala za službene poti vedno biti že zaradi zavarovalnic (zdravstvenih in običajnih), ki rabijo vedeti ali se ti je nesreča zgodila med delom ali v privat času. Nekateri pravijo, da papirologije ne rabiš, če ti firma krije tako gorivo kot nad 500km na mesec v privat namene, samo to zna koga bolet, če se kdaj zgodi kaka nesreča.
leto / davčna osnova / boniteta
----------------------------------------
1 / 60.000,00 € / 180,00 €
2 / 51.000,00 € / 153,00 €
3 / 42.000,00 € / 126,00 €
4 / 33.000,00 € / 99,00 €
5 / 27.000,00 € / 81,00 €
6 / 21.000,00 € / 63,00 €
7 / 15.000,00 € / 45,00 €
8 / 9.000,00 € / 27,00 €
9 / 6.000,00 € / 18,00 €
Lahko se še zakomplicira, če podjetje plačuje zaposlenemu tudi gorivo/elektriko in zaposleni prevozi več od 500 km na mesec v privat namene, ampak za forumske potrebe je tole dovolj za začetek.
Paziti je potrebno tudi na alkohol. Na službenih poteh je strogo 0,0 promila, za privat poti pa velja običajna omejitev 0,5.
Papirologija pa bi morala za službene poti vedno biti že zaradi zavarovalnic (zdravstvenih in običajnih), ki rabijo vedeti ali se ti je nesreča zgodila med delom ali v privat času. Nekateri pravijo, da papirologije ne rabiš, če ti firma krije tako gorivo kot nad 500km na mesec v privat namene, samo to zna koga bolet, če se kdaj zgodi kaka nesreča.
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Meni so rekli da imas lahko 0.5 v sluzbenem avtu. Tudi na sluzbeni poti. Samo ne smes biti poklicni voznik.
-
- EV začetnik
- Prispevkov: 43
-
375
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Imaš prav, sem se nekaj novega naučil:
105. člen ZPrCP
(1) V cestnem prometu ne sme imeti alkohola v organizmu:
1. voznik motornega vozila ali skupine vozil kategorije C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE;
2. voznik vozila, s katerim se opravlja javni prevoz potnikov ali blaga ali prevoz oseb za lastne potrebe;
3. voznik vozila, s katerim se prevaža nevarno blago;
4. poklicni voznik motornega vozila, kadar opravlja ta poklic;
5. voznik, ki preizkuša avtomatizirano vozilo ali sistem za avtomatizirano vožnjo;
6. učitelj vožnje med usposabljanjem kandidata za voznika v vožnji motornega vozila;
7. kandidat za voznika med usposabljanjem v vožnji motornega vozila;
8. spremljevalec;
9. voznik začetnik;
10. voznik motornega vozila, ki nima vozniškega dovoljenja;
11. voznik motornega vozila, ki v vozniškem dovoljenju nima vpisane kategorije motornega vozila, ki ga vozi;
12. voznik motornega vozila, ki se mu izvršuje prepoved vožnje motornega vozila ali mu je vozniško dovoljenje odvzeto;
13. voznik, ki prevaža skupino otrok.
Tole je pa odgovor ministrstva na dotično vprašanje:
"Spoštovani,
V Zakonu o pravilih cestnega prometa (Ur.l.RS, št. št. 109/10 in 57/12; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) ni določbe, ki bi izrecno urejala prepoved vožnje pod vplivom alkohola v povezavi službenimi vozili, v smislu kot izhaja iz vašega vprašanja, zato se v zvezi s tem smiselno uporabljajo določbe 104. in 105. člena ZPrCP.
V 104. členu ZPrCP je namreč določeno, da voznik ne sme voziti vozila v cestnem prometu, niti ga začeti voziti, če je pod vplivom alkohola. Učitelj vožnje ne sme usposabljati kandidata za voznika motornega vozila in spremljevalec ne sme spremljati voznika, če je pod vplivom alkohola. Pod vplivom alkohola je voznik, učitelj vožnje oziroma spremljevalec, ki ima v organizmu več alkohola, kot dovoljuje ta zakon, in voznik, ki tudi pri manjši koncentraciji alkohola kaže znake motenj v vedenju, katerih posledica je lahko nezanesljivo ravnanje v cestnem prometu. Količina alkohola v organizmu je določena s koncentracijo alkohola v krvi ali tej ustrezno koncentracijo alkohola v izdihanem zraku. Ali je voznik, učitelj vožnje ali spremljevalec pod vplivom alkohola, se ugotavlja z ustreznimi sredstvi, napravami ali s strokovnim pregledom.
V prvem odstavku 105. člena ZPrCP je taksativno našteto, kateri so vozniki, ki jim je določena meja alkohola 0,0 g/kg krvi ali 0,0 mg/l. Drugi vozniki pa imajo lahko do vključno 0,5 g alkohola/kg krvi ali 0,5 promilov — ob pogoju, da ne kažejo znakov motenj v vedenju, katerih posledica je lahko nezanesljivo ravnanje v cestnem prometu.
V kolikor torej v vašem primeru ne gre za voznika iz prvega odstavka 105. člena, se uporablja določba drugega odstavka 105. člena. Ob tem pa velja opozoriti na morebitno kršitev delovnopravne zakonodaje (uživanje alkohola med delovnim časom)."
Lep pozdrav.
Služba za odnose z javnostmi
Ministrstvo za notranje zadeve in javno upravo
105. člen ZPrCP
(1) V cestnem prometu ne sme imeti alkohola v organizmu:
1. voznik motornega vozila ali skupine vozil kategorije C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE;
2. voznik vozila, s katerim se opravlja javni prevoz potnikov ali blaga ali prevoz oseb za lastne potrebe;
3. voznik vozila, s katerim se prevaža nevarno blago;
4. poklicni voznik motornega vozila, kadar opravlja ta poklic;
5. voznik, ki preizkuša avtomatizirano vozilo ali sistem za avtomatizirano vožnjo;
6. učitelj vožnje med usposabljanjem kandidata za voznika v vožnji motornega vozila;
7. kandidat za voznika med usposabljanjem v vožnji motornega vozila;
8. spremljevalec;
9. voznik začetnik;
10. voznik motornega vozila, ki nima vozniškega dovoljenja;
11. voznik motornega vozila, ki v vozniškem dovoljenju nima vpisane kategorije motornega vozila, ki ga vozi;
12. voznik motornega vozila, ki se mu izvršuje prepoved vožnje motornega vozila ali mu je vozniško dovoljenje odvzeto;
13. voznik, ki prevaža skupino otrok.
Tole je pa odgovor ministrstva na dotično vprašanje:
"Spoštovani,
V Zakonu o pravilih cestnega prometa (Ur.l.RS, št. št. 109/10 in 57/12; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) ni določbe, ki bi izrecno urejala prepoved vožnje pod vplivom alkohola v povezavi službenimi vozili, v smislu kot izhaja iz vašega vprašanja, zato se v zvezi s tem smiselno uporabljajo določbe 104. in 105. člena ZPrCP.
V 104. členu ZPrCP je namreč določeno, da voznik ne sme voziti vozila v cestnem prometu, niti ga začeti voziti, če je pod vplivom alkohola. Učitelj vožnje ne sme usposabljati kandidata za voznika motornega vozila in spremljevalec ne sme spremljati voznika, če je pod vplivom alkohola. Pod vplivom alkohola je voznik, učitelj vožnje oziroma spremljevalec, ki ima v organizmu več alkohola, kot dovoljuje ta zakon, in voznik, ki tudi pri manjši koncentraciji alkohola kaže znake motenj v vedenju, katerih posledica je lahko nezanesljivo ravnanje v cestnem prometu. Količina alkohola v organizmu je določena s koncentracijo alkohola v krvi ali tej ustrezno koncentracijo alkohola v izdihanem zraku. Ali je voznik, učitelj vožnje ali spremljevalec pod vplivom alkohola, se ugotavlja z ustreznimi sredstvi, napravami ali s strokovnim pregledom.
V prvem odstavku 105. člena ZPrCP je taksativno našteto, kateri so vozniki, ki jim je določena meja alkohola 0,0 g/kg krvi ali 0,0 mg/l. Drugi vozniki pa imajo lahko do vključno 0,5 g alkohola/kg krvi ali 0,5 promilov — ob pogoju, da ne kažejo znakov motenj v vedenju, katerih posledica je lahko nezanesljivo ravnanje v cestnem prometu.
V kolikor torej v vašem primeru ne gre za voznika iz prvega odstavka 105. člena, se uporablja določba drugega odstavka 105. člena. Ob tem pa velja opozoriti na morebitno kršitev delovnopravne zakonodaje (uživanje alkohola med delovnim časom)."
Lep pozdrav.
Služba za odnose z javnostmi
Ministrstvo za notranje zadeve in javno upravo
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Delim zanimiv članek na temo bonitet za EV, te znašajo le petino od teh, ki jih furs želi za ICE. Članek ima tudi par tabelic z dejanskimi izračuni koliko bonitete stanejo. Sicer za določen avto, a za oris je zanimivo.
Nekdo v tej temi je omenil, da se izgubi pravica do subvencije če se kupi avto po prihajajočem zakonu brez ddv. Če je tako, in prištejemo še boniteto za rok 5 let, potem se dejansko splača kupiti avto kot fizična oseba, če gre za vozilo vrednosti okoli 50k€. Nisem pa uspel odkriti nič na to temo, tudi na ekoskladu pravijo da naj ne bi smelo imeti upliva. Vsakršna dodatna info na to temo bo dobrodošla.
Še link do prej omenjenega članka:
https://siol.net/avtomoto/novice/vozite ... vto-554618
Nekdo v tej temi je omenil, da se izgubi pravica do subvencije če se kupi avto po prihajajočem zakonu brez ddv. Če je tako, in prištejemo še boniteto za rok 5 let, potem se dejansko splača kupiti avto kot fizična oseba, če gre za vozilo vrednosti okoli 50k€. Nisem pa uspel odkriti nič na to temo, tudi na ekoskladu pravijo da naj ne bi smelo imeti upliva. Vsakršna dodatna info na to temo bo dobrodošla.
Še link do prej omenjenega članka:
https://siol.net/avtomoto/novice/vozite ... vto-554618
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Petina velja le do zneska 60k€. Nad njim je potem normalnih 1,5% (samo razlika).
Če delodajalec zagotovi delojemalcu osebno vozilo na električni pogon, se ne glede na dejansko porabo in ne glede na način pridobitve vozila v davčno osnovo všteva 0,3 % nabavne vrednosti vozila mesečno, če vrednost ob pridobitvi (vključno z DDV) ne presega 60.000 evrov. Za presežni del nabavne vrednosti (razlika nad 60.000 eru) se davčna osnova delojemalca določa na način iz drugega odstavka 43. člena ZDoh-2 (opisano v točki 3.1 tega dokumenta).
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Če imaš lastni doo in si v njem zaposlen, se zaradi bonitet nisi kaj veliko izognil obdavčitvi, ker se to dvoje približno v 15 letih življenske dobe avta to pogliha (če ga prodaš prej pa itak moraš nadomestiti oproščen ddv za razliko v vrednosti).
Plus ki ga vidim pri tem predlogu zakona je le vštevanje v davčno osnovo za dobiček, torej pridobi podjetje neko boniteto, ti kot fizična oseba ali zaposlen pa si nekak tamtam.
Plus ki ga vidim pri tem predlogu zakona je le vštevanje v davčno osnovo za dobiček, torej pridobi podjetje neko boniteto, ti kot fizična oseba ali zaposlen pa si nekak tamtam.
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Po moje je povprecna zivljenska doba avtomobila v firmi manj kot 5 let. V tej dobi tudi izgubi vec kot 3/4 vrednosti.
Boniteta pa tudi lepo pada skupaj z vrednostjo.
Na pamet racun za 50k€ avto
50 / 150
40 /120
32 / 96
25.4/76
20 / 60
16k€ 48€ bonitete
Boniteta pa tudi lepo pada skupaj z vrednostjo.
Na pamet racun za 50k€ avto
50 / 150
40 /120
32 / 96
25.4/76
20 / 60
16k€ 48€ bonitete
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Ne mešat hrušk in jabolk, da vemo o čem govorimo. Življenska doba avta je čas, ko je avto vozen in to v povprečju zagotovo ni 5 let. Amortizacija je spet nekaj drugega. vrednost avtomobila pa nekaj tretjega. Še sam si napisal, da po tvojem pade cena v petih letih za 3/4 in ne za 4/4, torej priznavaš, da življenska doba ni pet let kot si napisal
Računico si seveda izboljšaš, če avto prodaš po treha ali petih letih za male pare iz podjetja na fizično osebo, če pa ga obdržiš ves čas voznosti na firmi pa je druga pesem.
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Policaja ko te ustavi ne zanima ali si obračunavaš boniteto ali ne, ali je vozilo dano v osebno rabo ali ne, važno je samo da maš papir, da ti firma dovoli uporabo vozila. Če si direktor pa še tega ne vpraša. Za državo pa lahko poročaš kot želiš. #Justsaying
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Še to jih ne zanima ali ti firma dovoli uporabo. Rabijo samo prometno in vozniško in to je vse. Kaj če te ustavi zahteva potni nalog? Ne ga biksat.
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Potni nalog do 3.5 t ni potreben oz je odvisen od pravilnika podjetja, policaja ne zanima
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
FV-EV
Sem se nerodno izrazil s pwtimi leti zivljenjske dobe.
Mislil sem na dobo ko je avto v podjetju. Vecina jih prej kot v petih letih menja lastnika.
Sem se nerodno izrazil s pwtimi leti zivljenjske dobe.
Mislil sem na dobo ko je avto v podjetju. Vecina jih prej kot v petih letih menja lastnika.
Re: v 2022 brez DDV za BEV vozila do 80 k ?
Je to res? Ali to drži tudi za službene poti z zasebnim vozilom ali le za službena vozila? Sem mislil, da je za vsako službeno pot potreben potni nalog
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek