Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Ker se mi briše objavo glede osnaževanja pnevmatik sem odprl novo temo.
https://www.moskisvet.com/visoki_obrati ... puhov.html
https://m.youtube.com/watch?v=g4_KDvlQUtc
https://m.youtube.com/watch?v=fo-2b5JzTl8
https://www.greencarreports.com/news/11 ... as-they-go
https://www.moskisvet.com/visoki_obrati ... puhov.html
https://m.youtube.com/watch?v=g4_KDvlQUtc
https://m.youtube.com/watch?v=fo-2b5JzTl8
https://www.greencarreports.com/news/11 ... as-they-go
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Sicer ni ravno v istem kontekstu, ampak ekosklad ponuja kar precejšno subvencijo za nakup "varčnejši" tovornih pnevmatik.
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Pnevmatike, ki se manj obrabljajo bodo manj onesnaževale. Saj je logično kolikor profila guma izgubi toliko jo je šlo nekontrolirano v naravo. Očitno bodo lovilci koščkov gume realnost.
Sicer pa vir za prvi članek (moskisvet.com) je tale:
https://www.emissionsanalytics.com/news ... -emissions
Je pa tale naslov močno zavajanje, saj v tej analizi ni govora samo o koščkih gume iz lastnega vozila ampak so kot "tyre wear" vzeli kar ves resuspension, ki nastane ko gre avto po cesti, kar pa jasno niso samo koščki gume. Emissions Analytics tako ocenjuje, da avto na en prevožen kilometer pusti za sabo 5,8g trdih delcev, kar je čisto nemogoče da bi bili od obrabe gume, ker to pomeni, da po prevoženih 40.000 km od avta stran odleti kar neverjetnih 232 kg trdih delcev. Tudi če gre za resuspension svinjarije, ki je že na tleh takih količin ne moreš pripisati samo enemu vozilu. Problem je, da vir teh trdih delcev ni samo guma, ampak vse mogoče, od prahu od zavor pa do čisto navadnega prahu od peska. Torej škodljivost teh delcev ni kar enaka kot gume ali od črnega ogljika (izpuh), torej je škodljivost je neznana, vsaj po tej študiji. Zato se človek upravičeno lahko vpraša, kaj naj bi ta študija sploh skušala povedati ali dokazati? Zelo so se potrudili in skušali očrniti EV, ki imajo tipično višjo maso in to izpostaviti kot problem, ki je 1.000x hujši kot emisije iz izpuha. Pravim da je to en velik bullshit, pa naj kdo dokaže nasprotno.
Sicer pa vir za prvi članek (moskisvet.com) je tale:
https://www.emissionsanalytics.com/news ... -emissions
Je pa tale naslov močno zavajanje, saj v tej analizi ni govora samo o koščkih gume iz lastnega vozila ampak so kot "tyre wear" vzeli kar ves resuspension, ki nastane ko gre avto po cesti, kar pa jasno niso samo koščki gume. Emissions Analytics tako ocenjuje, da avto na en prevožen kilometer pusti za sabo 5,8g trdih delcev, kar je čisto nemogoče da bi bili od obrabe gume, ker to pomeni, da po prevoženih 40.000 km od avta stran odleti kar neverjetnih 232 kg trdih delcev. Tudi če gre za resuspension svinjarije, ki je že na tleh takih količin ne moreš pripisati samo enemu vozilu. Problem je, da vir teh trdih delcev ni samo guma, ampak vse mogoče, od prahu od zavor pa do čisto navadnega prahu od peska. Torej škodljivost teh delcev ni kar enaka kot gume ali od črnega ogljika (izpuh), torej je škodljivost je neznana, vsaj po tej študiji. Zato se človek upravičeno lahko vpraša, kaj naj bi ta študija sploh skušala povedati ali dokazati? Zelo so se potrudili in skušali očrniti EV, ki imajo tipično višjo maso in to izpostaviti kot problem, ki je 1.000x hujši kot emisije iz izpuha. Pravim da je to en velik bullshit, pa naj kdo dokaže nasprotno.
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Je že Gašper vse napisal, včasih je pametno to pretvoriti v številke, da se vidi, kakšno neumnost so napisali.
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Še dobro, da je guma naravni materjal...
Sem pa pred leti se spraševal, kam gredo vsi ti delčki gum na cesti od normalne obrabe.
DARS ima lovilce vode iz AC in vse, kar voda izpere na cestišču se steče tam. Pozanimal sem se, ali je v teh lovilcih kaj gume, in odgovor je bil, da ni sledi, tudi podjetje katero te vode predeluje ni zaznalo gume .
Sam pri sebi sem sklepal, mogoče narobe, da so ti delci tako majhni, da UV poskrbi za razgradnjo ali pa gredo v veter...
Sem pa pred leti se spraševal, kam gredo vsi ti delčki gum na cesti od normalne obrabe.
DARS ima lovilce vode iz AC in vse, kar voda izpere na cestišču se steče tam. Pozanimal sem se, ali je v teh lovilcih kaj gume, in odgovor je bil, da ni sledi, tudi podjetje katero te vode predeluje ni zaznalo gume .
Sam pri sebi sem sklepal, mogoče narobe, da so ti delci tako majhni, da UV poskrbi za razgradnjo ali pa gredo v veter...
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Kaj je naravno je sicer tudi relativno, ker je vse kar na svetu obstaja iz narave. Verjetno bi morali v študijah govoriti o zahtevnosti predelave, ali pa zahtevnosti vračanja v osnovno sestavino,......alfy napisal/-a:Še dobro, da je guma naravni materjal...
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Največji problem z onesnaževanjem gum predstavlja "izvoz" na predelavo v Afriko, kjer vse skup zakurijo in ven pridobivajo železno žico.FV-EV napisal/-a:Kaj je naravno je sicer tudi relativno, ker je vse kar na svetu obstaja iz narave. Verjetno bi morali v študijah govoriti o zahtevnosti predelave, ali pa zahtevnosti vračanja v osnovno sestavino,......alfy napisal/-a:Še dobro, da je guma naravni materjal...
Sicer določeni afričani po Sloveniji pridno pobirajo za nas stare gume in jih še enkrat uporabijo v Nigeriji, preden grejo na ogenj.
-
- EV entuziast
- Prispevkov: 169
-
391674
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
LOL
Tole res počasi dobiva proporce tobačne industrije, ki je plačevala za študije in objave, da je kajenje zdravo.
Tole res počasi dobiva proporce tobačne industrije, ki je plačevala za študije in objave, da je kajenje zdravo.
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Tole je pa res za lase privlečen razlog - teža Tudi če bi bilo kaj res na tem, je to kaplja v morje proti ostalim zadevam pri ICE, itak gre razvoj naprej in bodo verjetno nove baterije čez 10 let že lažje od polnega tanka bencina/nafte
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Kot prvo bo kar veliko pomagala odprava modulov, t.i. cell-to-pack sistem, ki odpravi kar nekaj odvečne teže. Naslednja stvar bo izboljšano razmerje med težo in kwh, ki ga bo prinesla izboljšana tehnologija v tem letu in 2022-2025. Kasneje pa še solid state baterije, ki bodo odpravile potrebo po temperaturnem manegiranju baterije in dodatno izboljšale razmerje kwh/kg. Se mi zdi pa vseeno, da bi morala biti poraba gume ogromna, da bi bili PM10/2.5 izpusti na nivoju ICE. Verjetno bi se gume menjale vsak mesec....FV-EV napisal/-a:Tole je pa res za lase privlečen razlog - teža Tudi če bi bilo kaj res na tem, je to kaplja v morje proti ostalim zadevam pri ICE, itak gre razvoj naprej in bodo verjetno nove baterije čez 10 let že lažje od polnega tanka bencina/nafte
OVE, OVE, OVE
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2166
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12581045
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
A so malo pozabili, da je vsak avto srednjega višjega razreda s s spodobno opremo in naprej so težki tako kot BEV.
Bo pa po zgledu nizozemske tudi prej ali slej prišel obračunanje davka na podlagi teže.
Bo pa po zgledu nizozemske tudi prej ali slej prišel obračunanje davka na podlagi teže.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
BEV imajo nižje težišče in težo bolj enakomerno na obe osi, velika večina boljše in tudi dražje gume, ki imajo manjšo porabo in obrabo, tudi XL oz. over load ipd., v skladu z navodili bolj napolnjene.
Jaz pri bolj dinamični vožnji kot z dizlom, ne opažam večje obrabe gum kot pri dizlu ki je bil 300kg lažji, 1. os veliko bolj obremenjena. Menjave zavor na dizlu v 12 letih nehal šteti, kona pri 50t km minimalna obraba zavor... Tako da bodo tole res bolj od naftnega in še kakšnih lobijev.
G. Argo, senzorji tlaka naročeni, morajo biti... Zimske gume imam na jeklenih platiščih. Me pa zanima ali z novimi gumami senzorji lahko ostanejo stari ali se ob menjavi z novimi pnevmatikami vedno kupijo novi senzorji.
Jaz pri bolj dinamični vožnji kot z dizlom, ne opažam večje obrabe gum kot pri dizlu ki je bil 300kg lažji, 1. os veliko bolj obremenjena. Menjave zavor na dizlu v 12 letih nehal šteti, kona pri 50t km minimalna obraba zavor... Tako da bodo tole res bolj od naftnega in še kakšnih lobijev.
G. Argo, senzorji tlaka naročeni, morajo biti... Zimske gume imam na jeklenih platiščih. Me pa zanima ali z novimi gumami senzorji lahko ostanejo stari ali se ob menjavi z novimi pnevmatikami vedno kupijo novi senzorji.
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Michelin namerava v roku 2-h let prodajati novost pri pnevmatikah. Ideja ni nova in ima neke prednosti, ampak so imeli težave pri realizaciji, tako da tudi ostali proizvajalci niso prišli dalj od testiranj. Izgleda da so večino pomanjkljivosti odpravili, da si upajo na trg z njo.
http://avtomanija.com/default.asp?rb=3&id=21700
http://avtomanija.com/default.asp?rb=3&id=21700
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
In kako naj bi to zmanjšalo onesnaževanje?
Gre samo še za en poiskus na temo odprave težave s predrto gumo po mojem.
Gre samo še za en poiskus na temo odprave težave s predrto gumo po mojem.
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Daljša življenjska doba, manj kosov za proizvesti, manj materiala za produkt, manjša teža = manj polucij.
Samo ne verjet, da bo tudi cena šla dol
Samo ne verjet, da bo tudi cena šla dol
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Najboljša inovacija bi bila izdelava pnevmatike iz materiala, ki je bio razgradljiv in v naravi popolnoma razpade v doglednem času. Verjetno bi se kak kemik prijel za glavo, a mislim, da je vse možno. Če so OLED zasloni na osnovi neke organske strukture...
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Tudi guma je organska struktura. Nekoč, ko je bila zgolj kavčuk, je lepo razpadala. Potem je pa Goodyear uspel reč lepo stabilizirat in napravil moderno gumo.
Re: Pnevmatike večji onesnaževalec od izpuhov
Brez tega bi se še vedno furali z jeklenimi obroči, ker navadn kavčuk je za pnevmatike žal juzles.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek