Koliko zares porabijo električni avti?

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Argo »

Tesla M3 LR nesporni zmagovalec pri razliki med dejansko in prikazano porabljeno energijo.

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/k ... vti-350778

Iz tega se da razbrati da korejska vozila spadajo med najbolj učinkovite
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 950
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
844
1025

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a EVH »

Argo napisal/-a:Tesla M3 LR nesporni zmagovalec pri razliki med dejansko in prikazano porabljeno energijo.

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/k ... vti-350778

Iz tega se da razbrati da korejska vozila spadajo med najbolj učinkovite
Aha, iz tega bi serviser lahko sklepal, da baterija nima degradacije, samo poraba ali izgube so večje.
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Argo »

EVH napisal/-a:
Argo napisal/-a:Tesla M3 LR nesporni zmagovalec pri razliki med dejansko in prikazano porabljeno energijo.

https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/k ... vti-350778

Iz tega se da razbrati da korejska vozila spadajo med najbolj učinkovite
Aha, iz tega bi serviser lahko sklepal, da baterija nima degradacije, samo poraba ali izgube so večje.
Si sploh prebral?
FSP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 225
Kraj: Ljubljana
Avto: #4438
101
93

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a FSP »

Kdo še bere 24ur?
alfy
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Potem pa še original vir, če bo to kaj pomagalo:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/t ... uchswerte/

In pa potencialen problem:
Alle Elektroautos wurden dabei nach der Fahrt auf dem Prüfstand stets an derselben 22-kW- Wallbox mit dem Typ-2 Ladekabel des Fahrzeuges und der gleichen Umgebungsbedingungen (23 Grad Celsius) aufgeladen. Damit lädt jedes Elektroauto mit der jeweils vom Bordladegerät unterstützten maximalen Ladeleistung.

Koliko od uporabnikov EV ima doma 22 kW wallbax?
Kateri EV ima kako močan on-board polnilec? Nekateri imajo močnejše za opcijsko doplačilo. Kaj točno so testirali ne vemo.
Ve se edino da so bile moči polnjenja na tem testu različne, doma čez noč pa bolj ali manj vsi polnejo na max 3kW moči, za kar nam pa ta test ne bo pomagal čisto nič.
pirpy
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Argo »

FSP napisal/-a:Kdo še bere 24ur?
In kaj ima veze tu 24ur? Si zelo površinski. Niti toliko nisi, da bi pogledal naslov linka pa nekaj nabijaš. Članek je na žurnalu.
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Argo »

Gasper napisal/-a:Potem pa še original vir, če bo to kaj pomagalo:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/t ... uchswerte/

In pa potencialen problem:
Alle Elektroautos wurden dabei nach der Fahrt auf dem Prüfstand stets an derselben 22-kW- Wallbox mit dem Typ-2 Ladekabel des Fahrzeuges und der gleichen Umgebungsbedingungen (23 Grad Celsius) aufgeladen. Damit lädt jedes Elektroauto mit der jeweils vom Bordladegerät unterstützten maximalen Ladeleistung.

Koliko od uporabnikov EV ima doma 22 kW wallbax?
Kateri EV ima kako močan on-board polnilec? Nekateri imajo močnejše za opcijsko doplačilo. Kaj točno so testirali ne vemo.
Ve se edino da so bile moči polnjenja na tem testu različne, doma čez noč pa bolj ali manj vsi polnejo na max 3kW moči, za kar nam pa ta test ne bo pomagal čisto nič.
Zakaj ne bo koristili? Prosim navedeni razloge.

Jaz polnim z 11kW. Če bi imel zoe bi polnil z Vsaj17kW oz 22kW.

Wallbox nima tu nobene veze. Verjetno so polnilnili z max močjo kot jo omogoča vgrajen polnilec in izgube so dejstvo. In verjemi, da pri majhnem toku niso tako male, ker avto ves čas skrbi za baterijo in tudi presek kabla imaš manjši in Se zato prav tako greje. Tako da je vprašanje če je bolj racionalno polniti z manjšo močjo.
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Moj point je to, da pri taki vrsti meritve obstaja cel kup napak. Od predgretja baterije, do moči polnjenja. Potem je tu še priokus, da te napake v meritvah z lahkoto uporabiš pri manipulaciji končnih rezultatov, ne pravim da so jih, ampak glede na zgodovino in verodostojnost ADAC se nebi nič čudil.

Za dejansko napako BC je IMO bolje gledat spritmonitor, kjer sicer kakšen redek uporabnik navaja porabo na vtičnici, ampak imaš pa podatek za več popnjenj v več različnih pogojih skozi celo leto
Stromcek
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Argo »

Gasper napisal/-a:Moj point je to, da pri taki vrsti meritve obstaja cel kup napak. Od predgretja baterije, do moči polnjenja. Potem je tu še priokus, da te napake v meritvah z lahkoto uporabiš pri manipulaciji končnih rezultatov, ne pravim da so jih, ampak glede na zgodovino in verodostojnost ADAC se nebi nič čudil.

Za dejansko napako BC je IMO bolje gledat spritmonitor, kjer sicer kakšen redek uporabnik navaja porabo na vtičnici, ampak imaš pa podatek za več popnjenj v več različnih pogojih skozi celo leto
Napaka gor Ali dol. manipulacije gor Ali dol. Dejstvo je, da je poraba praviloma bistveno večja kot jo kaže potovalni računalnik. Poraba se ne meri pri vtičnici ampak pri glavnem števcu. Ker ima kabel do vtičnice izgube in Zato ker to tudi plačaš. Priklopi polnilnice/števcev na notranjo inštalacijo ne dajejo prave slike. Jaz sem za polnjenje svojega avta potegnil svojo vejo iz glavne omare 5x10mm2. Na tej veji , tik za glavnim števcem pa je moj števec na vodu za EV in loadguard na skupnem vodu. Razlika je očitna kje je postavljen števec.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1614

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Poraba, ki jo kaže potovalni računalnik nikoli ni tudi poraba na števcu, saj ne upošteva faktorjev kot so phantom drain, izgube na polnilcu in tako dalje, tesla ima velik phantom drain, podatka kako dolgo je bil avto zbujen pred testom pa nimamo.
Test je brezpredmeten.
Stromcek
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> tesla ima velik phantom drain
Dej mi ga prid pokazat...v švoh letu ga še nism opazu !?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Večina avtov za počasno polnjenje ne greje baterije. Ta velika Kona vem, da je ne, ker tudi pri -10 stopinj C je baterija dovolj ogreta za AC polnjenja do 11 kW.
Računica je seveda druga za DC polnjenje, kjer so v igri večji tokovi.

Tudi Šuko vtičnica nima nekih dramatičnih izgub, se klasičen rang tam 10-15%.
Še največ izgub je za hitra DC polnjenja, ker je treba baterije gret/hladit.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Večina avtov za počasno polnjenje ne greje baterije

Ker ni treba, hladnejša kot je baterija, večja je njena upornost in večje so toplotne izgube ki se odrazijo v dviganju temperature baterije. Polni tok je omejen na tolk kot zmrznjena/mrzla kemija še lahko pretvarja v navadno toploto brez preveč drugih nepovratnih sprememb. Z naraščanjem temperature pada notranja upornost in vse več energije se dejansko shrani, vse manj pa gre v segrevanje batereje. Dokler ne butneš ob drugo mejo ko je temp nad telesno temperaturo in/ali SOC že visok, kot notranja upornost znova začne rast.

>> Tudi Šuko vtičnica nima nekih dramatičnih izgub, se klasičen rang tam 10-15%.

Šuko vtičnica ima dramatično izgubo v parazitski porabi tekom dajšegha časa polnjenja, ko je elektronika v avtu vklopljena in pije svoje W. Vklopljena Tesla pije cca 200 W, v 40 urah je to 8 kWh, ki so šli 'v luft', samo ker je avto zbujen in aktivno nadzira kaj se dogaja s filanjem. 2kW x 40 ur = 80kWh. Ergo 10% izgub samo zato da je avto vklopljen, poleg tega pa par 10W teče tudi mimo polnica, kar se v 40 urah sešteje v par kWh vsaj.

>> Še največ izgub je za hitra DC polnjenja,

V kW mogoče, v kWh pa zna bit da ne, zaradi bistveno krajšega časa polnjenja.
SC mi baterijo nafila v eni uri. Da bi v tej eni uri šlo v luft istih 10 kWh, bi moralo bit izgub za 10 kW.
Argo
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Hmm, baterijam upornost raste tudi z dvigom temperature. Problem LiXX baterij je, da pri nizkih temperaturah in visokih polnilnih tokovih prihaja do poškodb. Torej se tu skriva največji problem. LiXX baterija ogreta na tam okrog 40 stopinj pa brez poškodb lahko dosega tudi 4C polnilne tokove. Če se jo potem po hitrem polnjenju shladi za vsaj 10 stopinj, pa je sploh ideala.

Jaz imam svojo Kono EV priklopljeno na pametno vtičnico, ki meri tudi napetost in tok. Ko neha polnit, pade tok na 0, oz. na zanemarljive vrednosti, ki jih reč ni sposobna izmerit.
Jaz domnevam, da ko reč doseže svoj cilj napolnjenosti, vsaj pri Koni, preprosto gre v spanje. Porabi samo še nekaj malega štroma LED lightshow na šuko kablu/polnilcu.

Izgube na SC so pa vsaj 10% na elektroniki in še dodatno, ker se mora avto gret/hladit. Tudi večina drugih lastnikov EV, opaža, da imajo hitri polnilci slabše izkoristke, merjeno koliko kW jim je bilo zaračunano in koliko je avto sporočil, da jih je potem dal iz baterije ven.
Razlike so vglavnem zaradi toplotnih izgub in dodatnega toplotnega menađiranja baterije, ker seveda ponudnik polnjenja vse zaračuna in izmeri v kWh na svoji strani.

Skratka, razlike med avtomobili so. Da imajo pa vsi kar neke visoke parazitične izgube, je pa nepravilno sklepanje.
Tesla je edina znana po tem, da ima neko potrošnjo vse povprek in da greje/hladi baterije tudi, ko avto sploh ni v uporabi ali pa polnjeju, zgolj zaklenjen na parkirišču. Da ne omenjam extra katergorij, kot sentry mode, ki ni nek zgled nizke porabe. Domnevam, ker je vse speljano na centralni računalnik z 4190 CPU jedri za self driving.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Ogo napisal/-a: Jaz imam svojo Kono EV priklopljeno na pametno vtičnico, ki meri tudi napetost in tok. Ko neha polnit, pade tok na 0, oz. na zanemarljive vrednosti, ki jih reč ni sposobna izmerit.
Jaz domnevam, da ko reč doseže svoj cilj napolnjenosti, vsaj pri Koni, preprosto gre v spanje. Porabi samo še nekaj malega štroma LED lightshow na šuko kablu/polnilcu.
Gre za to, da avto med počasnim polnjenjem porablja energijo iz baterije (za BMS, zaslon itd), te porabe se na vtičnici ne vidi (tam prihaja do drugih izgub v žicah, AC-DC pretvorniku). Zato so izgube tem večje, z nižjo močjo se polni (ker polnjenje traja dlje časa in avto posledično porabi več energije iz baterije). Mislim, da je o tem govoril warpedone...
Argo
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Argo »

Zanimivi ste mi, ko nek test govori o minusu je za vse po vrsti test brezpredmeten. Ko pa test govori v prid, pa ste vsi prepričani, da je pa ta test korekten. Temu se reče pristranskost. V bistvu se warp še najbolj trudi argumentirat v vseh temah, čeprav mi gre včasih na jetra.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Dobro, ja, nekaj skuri tudi na te zaslončke, ampak to ni drama, to je par 10 W.
BMS pa dela svoje predvsem, ko se polni na 100%, ker samo takrat lahko naredi balancing najmanj napolnjenih celic, štrom na bolj napolnjenih celicah gre pa v ogrevanje - skratka v "dim" - čiste izgube.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Problem teh/večine testov je stari dobri: laž je sestavljena iz kosov resnice.

Žal ni važno le kaj si ampak tudi česa vsega nisi povedal.
"Nepoučeno bralstvo" ne vidi česa vsega nisi povedal in s tem nujno dela zelo zgrešene zaključke, ki so tipično tudi zelo kratki tipa phantom drain, lažejo, ipd... To je potrebno le še dost pogosto ponavljat in postane resnica, katero "vsi vemo".

P.S.
Zakaj točno je pomembno kolk Wh je izgub, če so te kWh brezplačno donirane od sonca?
Pomembno je kolk morm plačat in kako daleč pridem. Ter koliko bolečin me čaka na tej poti.
Temu se reče pristranskost.
Nepristranski človek se še ni rodil. Nepristranskost je teoretično možna šele, ko imaš VSE informacije, tudi tiste še nobenemu razkrite.
So le večji in manjši hinavci, ki se bralce trudijo prepričat da so nepristranski.
ampak to ni drama, to je par 10 W.
Ne veš česa ne veš. Različni avti so sestavljeni različno. Škoda CityGo, ki nima skoraj ničesar elektronskega bo za zaslončke mogoče kurila 10W. Lastniki kon pa na vsake par let menjajo 12V akumulatorje, ker se jih ubije z dost časa odprtimi vrati, ipd. podobne realne kozlarije, katerih "nepoučeni bralci" niso sposobni dojet, niti da je kaj takega sploh lahko problem pri EV.
... ko se polni na 100%, k ker samo takrat lahko naredi balancing najmanj napolnjenih celic, štrom na bolj napolnjenih celicah gre pa v ogrevanje - skratka v "dim" - čiste izgube.
Še "en napačen" zaključek. Balancing samo pri 100% je čip trik, kako balansiranje narest brez kakega posebnega vložka pameti in razvoja, ki je žal vgrajen v preveč EVjev. Obstajajo tudi bol napredni načini, ki baterijo balansirajo neglede na SOC. Ampak potem se zopet nabija o zlobnem phantom drainu ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Warped, ti si podajal porabo tvoje tesle, tam nekje o 16 kWh/110 km si pisal če se prav spomnim, je to po BC ali imaš namenski števec. Kakšno odstopanje si kaj nameril, če si sploh kdaj meril.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Koliko zares porabijo električni avti?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

moja poraba je cca 280 eur za 21k km.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”