Obraba baterije

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Odgovori
streightedge
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 66
Kraj: Ljubljana
Avto: Nissan Leaf 2018 40kwh
35
3

Obraba baterije

Odgovor Napisal/-a streightedge »

Zdravo,

imam eno dost butasto vprašanje Ali type3 polnjenje obrablja baterijo več ne glede na hitrost (segrevanje baterije) ali ne. Npr nektatere type3 polnilnice dajejo ven pri nas samo 16 do 20 kw. Prestavljam si da to predstavlja praktično isto obremenitev kot type2 z 6,7 kw. Problem nastane, če konstantno polniš na max capacity baterije in se konstanto pregreva.

Se motim?
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Obraba baterije

Odgovor Napisal/-a pirpy »

hitrost minimalno vpliva na degradacijo baterije, najbolj pomembna je temperatura in nivo napolnjenosti, najbolje je da baterijo polniš do 80 % in paziš, da se ti ne pregreje (na števcu imaš indikator temperature baterije).
lovec1990
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 792
Kraj: Komenda
Avto: ID.3 City
215
305

Re: Obraba baterije

Odgovor Napisal/-a lovec1990 »

Pirpy je že napisal jaz bom pa še malo dodal:
-Temperatura je eden od glavnih krivcev za degradacijo baterije in hitrejše kot je polnjenje bolj se baterija greje in tu je pomembno kako je baterija hlajena.
-Nivo napolnjenosti ni pomembno lahko nafilaš baterijo na 100% samo ne sme pa biti dlje časa na 100% in tudi pod 20% ni priporočljivo da je dlje časa.

Na internetu sem zasledil, da naj bi eGolf imel degradacijo <3.5%/leto
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Obraba baterije

Odgovor Napisal/-a pirpy »

lovec1990, naloži si AccuBattery na telefon in naštudiraj kdaj se baterija kvari...
batterywear.jpg
prijazen
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Obraba baterije

Odgovor Napisal/-a Damijan »

lovec1990 napisal/-a:Pirpy je že napisal jaz bom pa še malo dodal:
-Temperatura je eden od glavnih krivcev za degradacijo baterije in hitrejše kot je polnjenje bolj se baterija greje in tu je pomembno kako je baterija hlajena.
-Nivo napolnjenosti ni pomembno lahko nafilaš baterijo na 100% samo ne sme pa biti dlje časa na 100% in tudi pod 20% ni priporočljivo da je dlje časa.

Na internetu sem zasledil, da naj bi eGolf imel degradacijo <3.5%/leto
polnjenje na 100% naj bi to naredil samo, ko greš na daljšo pot (brez možnosti polnjenja na poti)...

li-ion aku, ki ga prazniš 100-0% zdrži ca. 500 ciklov, tak, ki ga polniš/prazniš polovično pa 3x toliko...
več o tem:

https://batteryuniversity.com/learn/art ... _batteries

Pri večini EV za aku skrbi BMS, ki spodaj in zgoraj pusti nekaj % rezerve...
Soul EV believer
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”