Aktualni poziv je bil objavljen 26.8.2019. Če sem preko spleta dobil pravilne podatke, je bilo od 1.6.2019 do 1.12.2019 registriranih cca 100 EV. Od 720 vozil kot je objavljeno v zgoraj omenjenem članku so jih polovico kupile fizične osebe, se pravi v celem letu 2019 360. Od objavljenega razpisa recimo 100x 7.500=750.000 EUR, se pravi cca. 1.000.000 je še prostih, oziroma verjetno nekaj manj ker je potrebno upoštevati še hibride. Ali je rezerva 5.000.000 že porabljena iz javno objavljenih podatkov še nisem ugotovil. To bo razvidno iz zaključnega računa sklada, ki pa prej kot januarja/februarja ne bo objavljen.
Pomemben vladni dokumen je Akcijski program za alternativna goriva v prometu z dne 6.6.2019.
V njem je npr. zapisano:
"Optimalen scenarij predloga SPR predvideva povečanje deleža osebnih avtomobilov na alternativna goriva v celotnem slovenskem voznem parku avtomobilov do leta 2030 na 20 odstotkov. Z dosego zastavljenih ciljev v skladu z optimalnim scenarijem bo Slovenija izpolnila zaveze, ki jih ima na področju prometa. Če pa želimo doseči, da bi bila Slovenija med vodilnimi državami na področju zelene mobilnosti, bi morali slediti scenariju, ki predvideva, da bi imeli v voznem parku v letu 2030 že 37-odstotni delež osebnih avtomobilov na alternativna goriva. To pomeni, da bi bil v letu 2030 delež teh vozil ob prvi registraciji 81 odstotkov vseh na novo registriranih vozil, pri čemer bi bilo 79 odstotkov električnih avtomobilov in 2 odstotka avtomobilov na vodik."
Še zanimiva preglednica iz programa, katere številke ob zmanjšanju subvencije ne bodo dosegljive (2020 se predvideva 3050 EV vozil)
Preglednica 3: Skupno število električnih osebnih avtomobilov v letih 2018, 2019 in 2020
Skupaj do
Nova vozila Skupaj vseh vozil
Leto 2017 2018 2019 2020 2020
OA – PHEV 279 250 1100 2100 3840
OA – BEV 789 754 1507 3050 6100
OA – H2 6 0 10 30 6
Legenda: OA – osebni avtomobil, B – bencin, D – dizel, UNP – utekočinjen naftni plin, SZP – stisnjen zemeljski plin, Hi – hibrid, PHEV – priključni hibrid, BEV – baterijsko električno vozilo, H2 – vodik
4.1.2. Ukrepi na področju vozil
Slovenija je že uveljavila finančne spodbude za nakup vozil na električni pogon, ki pokrivajo 50 odstotkov razlike v ceni vozila na električni pogon v primerjavi s ceno enakega oziroma primerljivega vozila z motorjem na bencinsko ali dizelsko gorivo. Subvencije izplačuje EKO sklad na podlagi javnih pozivov za sofinanciranje električnih vozil za pravne in fizične osebe. V letu 2018 je bila subvencija za nakup vozila na električni pogon 7500 evrov, za priključne hibride pa 4500 evrov. Za vozila na električni pogon L6e nepovratna finančna spodbuda znaša 3000 evrov. Subvencije za nakup vozil na električni pogon se bodo ohranile do velikoserijske proizvodnje ter uskladitve cen in lastnosti glede dosega in uporabe z vozili na klasični pogon. Predvideno je, da se poenostavijo postopki za dodelitev subvencij in uredi subvencioniranje testnih vozil.
Subvencije se bodo s padanjem cen vozil na električni pogon postopno zmanjševale, za priključne hibride pa se bodo postopno zmanjševale že v letih 2019 in 2020.
Zanimivo je tudi poglaveje: "4.1.3. Sprememba zakonodaje in odpravljanje administrativnih ovir"...
Glede na navedeno je moje mnenje, da bodo v letu 2020 subvencije za polna ev vozila ostala nespremenjena, za priključne hibride pa so se kot je to zapisano v akcijskem programu, že v 2019 zmanjšale. Po 2020 se bodo postopno zmanjševale tudi za EV.