Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Enake pomisleke glede polnjenja doma sem imel tudi jaz. Na srečo kot pravi @robert, nisem do nakupa EV spreminjal doma na napeljavi čisto nič. Nimam niti domače polnilnice (wallbox - verjetno jo bom zdaj pozimi namestil, ker je prijetno, da bo oavto ogret )
V 14k km sem uspel polniti doma samo 3x... od tega samo 1x bilo res nujno.
Seveda je pa to odvisno od relacij in lokacij voženj. Je pa tudi res, da je polnilnic vedno več in z malo organizacije in vnaprejšnje priprave se da marsikaj.
V 14k km sem uspel polniti doma samo 3x... od tega samo 1x bilo res nujno.
Seveda je pa to odvisno od relacij in lokacij voženj. Je pa tudi res, da je polnilnic vedno več in z malo organizacije in vnaprejšnje priprave se da marsikaj.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Zelo zlahka za razumet. Doma imam glede na zunanje varovalke moznost polnit s 14kW. Torej, zakaj bi sedaj kupil enofazno 3.6kW ali 7.4kW, ce lahko za isti denar dobim trifazno 22kW in izkoristim 14kW (ali vec ce nekoc dvignem varovalke) ?robert napisal/-a:Da bi doma imel 22kW polnilec, kot nekateri pravite "pripravljen za prihodnjost". ???
Ne razumem?
Obstaja izredno velika moznost, da bo naslednji avto podpiral 11kW, 16.5kW ali 22kW (ze zdaj ga i3, golf napol, smart, zoe, tesle, ...). Torej, ce bo avto podpiral, hisa delno podpira, zakaj ne bi se polnilnica ? Sploh upostevajoc dejstvo, da obstaja moznost da polnilnica to podpira in stane dobrih 500€ ?
In se glavno vprasanje, cemu bi to potreboval ? Dajva malo ugibat
Pridem domov, imam veliko baterijo, avto polnim na nekaj dni, sem ravno na 23% SoC in range 100km. Zvecer ob 21:00 zvem, da bom jutri moral neplanirano v Milano. Ta dan pac sprostim porabnike v hisi, zjutraj je avto na 100% in ima dometa 500km, prvic plnim recimo pri Veroni.
Ce pa imam polnilnico s 3.6kW, ker nisem razmisljal vnaprej in kupil mocnejse, imam zjutraj range okoli 250km in moram polnit ze recimo v Šempasu.
Evo odgovor, a bo ? Primer je zelo redek, ampak kot pravim 0€ dodatnega vlozka, torej zakaj ne ?
Seveda, zato pa uporabis vecinoma manj, recimo 11kW/14kW/9kW/... maximum pa le v izrednih primerih. Ce pa kupis 3.6kW polnilnico pa niti moznosti nimas.robert napisal/-a: In pa 22kW zahteva 3x32A. To pomeni, da tudi, če jih imaš, ne sme biti tisti trenutek prižgano nič! Bo kdo z ZOE povedal ali ponoči polni z 22kW.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Jaz sem kupil 11 kW polnilnico izenega samega razloga. Hišni priklop je 3 x 25 A, kurjava pa je zaenkrat na elektriko. Peč pokuri v maksimumu 18 A. Tako paralelno ob peči ne morem polniti avtomobila. Z lahkoto pa peč ugasnem za uro ali dve in z 11 kW polnilnico nafilam avtomobil.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
matija napisal/-a: Ce pa imam polnilnico s 3.6kW, ker nisem razmisljal vnaprej in kupil mocnejse.
Lahko da razmišljam preveč asketsko!matija napisal/-a: Seveda, zato pa uporabis vecinoma manj, recimo 11kW/14kW/9kW/... maximum pa le v izrednih primerih. Ce pa kupis 3.6kW polnilnico pa niti moznosti nimas.
Zakaj sploh rabimo polnilnico doma? Kupiš mobilno polnilnico in lahko na terenu polniš največ kolikor ti vtičnica dopušča.
Doma pa na steno montiraš ali 1F ali 3F 32A vtičnico in si z adapterjem pripravljen na prihodnost.
Na steno montiraš orginalen polnilec, ki je prišel z avtom, tako da je komoditeta enaka kot bi imel polnilnico.
Če je pa treba pa imaš v avtu še eno polnilnico, ki jo ponavadi ne daješ iz avta.
In pa, trenutne polnilnice (zidne) ni tako preprosto menjati iz 3,6 na 11kW in nato na 14kW.
In pa še cenovno... v času kosila je VT elektrika (tadraga), cena ja DCjih pa je zame enaka kot doma 0,11 centa/minuto.. kar je primerljivo z VT .. Če bom pa napr. točil v Veroni bom pa moral plačati Roamong ceno ...
Nekak mi ta primer ni všeč. Če se že gleda na ceno!
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Govoril sem o polnjenju ponoci, torej malo manj kot 6c/kWh z dajatvami in omrezninami. Se vedno je moj argument cisto razumljiv, so trenutki ko ti pride prav doma napolnit vec, da ni potrebno drug dan kje stati 30-60min. To bi moralo res bit razumljivo, no.
Ni pa taksnih primerov veliko.
Je zelo enostavno menjati polnilni tok, nastavis kar v avtu, doloceni to omogocajo. Polnilnico pa imas nastavljeno na max.
Primerjava s prilozenim kablom ni na mestu, to ima vsak ob avtu. Pametno ga je imeti s seboj, za nujne primere ce je na voljo le schuko ter se ga nujno potrebuje. Ti si pac obrnil stvar, prilozen kabel montiral doma na steno, sabo pa nosis malenkost mocnejsega prenosnega.
Ciljni odgovor zakaj bi kdo kupil 22kW polnilnico je zato, da je future proof, ko mu bo to avto omogocal in bo morda kdaj prislo prav. Stane tako ne nic vec. Zakaj pa bi kdo kupil polnilnico mislim da ni potrebno razglabljat, vsak zeli po svoje.
Ni pa taksnih primerov veliko.
Je zelo enostavno menjati polnilni tok, nastavis kar v avtu, doloceni to omogocajo. Polnilnico pa imas nastavljeno na max.
Primerjava s prilozenim kablom ni na mestu, to ima vsak ob avtu. Pametno ga je imeti s seboj, za nujne primere ce je na voljo le schuko ter se ga nujno potrebuje. Ti si pac obrnil stvar, prilozen kabel montiral doma na steno, sabo pa nosis malenkost mocnejsega prenosnega.
Ciljni odgovor zakaj bi kdo kupil 22kW polnilnico je zato, da je future proof, ko mu bo to avto omogocal in bo morda kdaj prislo prav. Stane tako ne nic vec. Zakaj pa bi kdo kupil polnilnico mislim da ni potrebno razglabljat, vsak zeli po svoje.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Za realno populizacijo EV vozil je polnjenje doma edina realna opcija do 2030, drugače ne bo šlo skozi. No, al pa na šihtu.
Se pa strinjam z matijem, kupit čim močnejšo, dokler ni prevelikega razpona v ceni. Za EV prihodnost bo tudi morala biti polnilnica pametna, da bo ugotovila trenutne porabe v hiši in temu primerno prilagodila max moč. Neke mahinacije v smislu izklapljanja peči, filanja EV, pa niso za rajo.
Se pa strinjam z matijem, kupit čim močnejšo, dokler ni prevelikega razpona v ceni. Za EV prihodnost bo tudi morala biti polnilnica pametna, da bo ugotovila trenutne porabe v hiši in temu primerno prilagodila max moč. Neke mahinacije v smislu izklapljanja peči, filanja EV, pa niso za rajo.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Vsekakor. Glede na to, da sem pravkar vplačal avans za Leaf 2, bo zadeva še posebej aktualna pomladi.robert napisal/-a:Moj nasvet, karkoli imaš namen spreminjat na električni napeljavi, naredi to kak mesec po tem, ko boš kupil EVja.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
@crunchy čestitke k nakupu in prestopu v EV svet.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Ja, prav lep občutek je peljati za električnim avtom (od Sp. Brnika do Cerkelj). Predvidevam, da je bil tvoj Soul (zadnja črka registracije P)?robert napisal/-a:Očitno bo še en EV v naših krajih.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
6 c na minuto?matija napisal/-a:Govoril sem o polnjenju ponoci, torej malo manj kot 6c/kWh z dajatvami in omrezninami.
Moji izracuni kazejo 8.06 centov na minuto, ponoci.
Torej, pri izracunu cene kwh, porabljene doma za polnjenje EVja, sem mnenja, da se upostevajo le postavke, ki so vezane na porabo (brez postavk vezanih na moc).
S podpisano pogodbo z Gen-i imam zagotovljeno ceno 0.02800e za kwh ponoci, kar znese po izracunu (skupaj z DDV) 8.06c za kwh. Zelo ugodno.
Dnevna cena za kwh (po pogodbi 0,054e) po izracunu (skupaj z DDV pride 12.36c za kwh. Torej, definitivno se splaca tankati ponoci, dnevni kwh je dobrih 50% drazji od nocnega kwh.
Ce ima kdo drugacen vpogled v izracune ali celo boljsega dobavitelja, naj javi prosim.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
DeLonghi tvoji izracuni so verjetno pravilni, ampak so delani za drugega operaterja / paket.DeLonghi napisal/-a:6 c na minuto?matija napisal/-a:Govoril sem o polnjenju ponoci, torej malo manj kot 6c/kWh z dajatvami in omrezninami.
Moji izracuni kazejo 8.06 centov na minuto, ponoci.
Torej, pri izracunu cene kwh, porabljene doma za polnjenje EVja, sem mnenja, da se upostevajo le postavke, ki so vezane na porabo (brez postavk vezanih na moc).
S podpisano pogodbo z Gen-i imam zagotovljeno ceno 0.02800e za kwh ponoci, kar znese po izracunu (skupaj z DDV) 8.06c za kwh. Zelo ugodno.
Dnevna cena za kwh (po pogodbi 0,054e) po izracunu (skupaj z DDV pride 12.36c za kwh. Torej, definitivno se splaca tankati ponoci, dnevni kwh je dobrih 50% drazji od nocnega kwh.
Ce ima kdo drugacen vpogled v izracune ali celo boljsega dobavitelja, naj javi prosim.
Ja, 6c oz se malo manj, mislim da 5.6c-5.8c. Zase racunal ceno ki je z vsem moznim vkljuceno, torej kolikor me stane 1kWh za polnjenje v avto. Edino cesar nimam vracunanega je izguba pri efektivnosti polnilca. Kot pravis tudi nisem stel postavk, ki so za prikljucno moc, ampak tiste kjer je zraven kolicina MT ali VT, torej energija, omreznina, dajatve, davki, pristojbine in DDV.
Vec o tem sem napisal tu: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=6&t=47 ... c%2A#p7682
Je pa zato VT drazji, za kaksnih 30%, mi ni toliko pomembno, ker zaradi dveh EV pridem do ratio 1:4 ali 1:5 v prid MT.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Če komu pride prav...E3 ima MT po 0,00999€
Meni, glede na trenutnega ponudnika, GEN-i, pride ceneje kak euro, dva (razmerje VT MT 1:4), tako da se mi ne splača menjat Ampak če nekdo porablja VT vs MT v razmerju 1:5, pa je že za razmislit
Meni, glede na trenutnega ponudnika, GEN-i, pride ceneje kak euro, dva (razmerje VT MT 1:4), tako da se mi ne splača menjat Ampak če nekdo porablja VT vs MT v razmerju 1:5, pa je že za razmislit
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Če komu pride prav!
Sam sem pa preklopil na PETROL
Čez dan toliko porabimo, da mi samo MT ne pomeni veliko... zato sem se odločil za Petrol.
Poleg neke akcijske cene sem uzel še paket ENTUZIJAST in dobil dodatnih 20% na elektriko. To pri meni znese ravno toliko kot je naročnina, imam pa sedaj polnenje na DCjih po 0,11 EUR/minuto
Ceno za elektriko pa sedaj plačujem VT:0,04989 MT:0,03188 seveda brez DDV
Prejšnji mesec sem čez dan porabil VT 450kWh ?? kr precej, glede na to polnim avto ponoči ... MT pa 710kWh
V celem mescu več kot MWh
Ob tem, da so glavne varovalke 3x20A.
Če je moja izbira najbolj ugodna ne vem, je pa dokaj ugoden občutek it na DC in čist neobremenjeno polnit.
Sam sem pa preklopil na PETROL
Čez dan toliko porabimo, da mi samo MT ne pomeni veliko... zato sem se odločil za Petrol.
Poleg neke akcijske cene sem uzel še paket ENTUZIJAST in dobil dodatnih 20% na elektriko. To pri meni znese ravno toliko kot je naročnina, imam pa sedaj polnenje na DCjih po 0,11 EUR/minuto
Ceno za elektriko pa sedaj plačujem VT:0,04989 MT:0,03188 seveda brez DDV
Prejšnji mesec sem čez dan porabil VT 450kWh ?? kr precej, glede na to polnim avto ponoči ... MT pa 710kWh
V celem mescu več kot MWh
Ob tem, da so glavne varovalke 3x20A.
Če je moja izbira najbolj ugodna ne vem, je pa dokaj ugoden občutek it na DC in čist neobremenjeno polnit.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Zanimivo. Morda mi res pride prav.robert napisal/-a:Če komu pride prav!
Ali lahko samo še preveriš koliko potem stane 1kWh VT in MT skupaj z vsemi ostalimi omrežninami, stroški in DDV-jem? Pri akcijski ceni me zanima ali traja nek omejen čas ali pa je to stalna cena?
By the way, ali sem potem včeraj vozil za tvojim Soulom ali ne (glej par postov nazaj)?
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Zelo verjetno. Imam P na koncu in sem iz Cerkeljcrunchy napisal/-a:
By the way, ali sem potem včeraj vozil za tvojim Soulom ali ne (glej par postov nazaj)?
Samo nisem bil jaz v njemu, ker sem bil z eGolfom na Krku
Prevozil sem 430km. Domet ima nekoliko večji od Soula, verjetno poleti mnogo večji. OK avto, ima celo goro enih bombončkov, sta me pa dve stvari zmotili, na DC polne max 40kWh, kar se kr pozna na času, dejansko sem čakal zraven avta... in pa, to so pa verjetno vsi Golfi, da je zelo nizek. Ker sem navajen na SUV višino, ne verjamem, da bi se tega navadil.
Ostalo zelo všečno, za imet. No manjka prikaz % baterije v avtu. To vidiš samo ko prideš na DC...
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2315
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16922218
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Ja, res je bil dober občutek imeti pred seboj EV.robert napisal/-a:Zelo verjetno. Imam P na koncu in sem iz Cerkelj
Misliš reči 40kW? Ali niso polnilnice omejene na 50kW, največja dejanska moč polnjenja pa je pri večini EV še nekoliko manjša in še to samo v idealnih okoliščinah (pri manjših napolnjenostih baterije)?robert napisal/-a:... na DC polne max 40kWh, kar se kr pozna na času, dejansko sem čakal zraven avta...
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
eGolf ima manjšo napetost v bateriji, mislim da 320V, ker je tok vedno esak je posledično temu moč manjša.Misliš reči 40kW? Ali niso polnilnice omejene na 50kW, največja dejanska moč polnjenja pa je pri večini EV še nekoliko manjša in še to samo v idealnih okoliščinah (pri manjših napolnjenostih baterije)?
Kolikor vem vsi ostali EVji polnijo z 50kW.
JTisto ostalo, o hladni bateriji in še čem je pri vseh EVjih enako.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
eGolf ima poleg nizke napetosti baterije se tezavo s pregrevanjem baterije, ker ni aktivnega (ne zracnega, ne vodnega) hlajenja. Björnu se je pregreval ze pri norveskih temperaturah ~10°C in voznji po tamkajsnjih cestah kjer vozijo vecinoma ~85km/h. Pri tretjem polnjenju je slo le se 28kW.
Kar pomeni na poti v dalmacijo recimo ko bo zunaj 32°C in hitrosti 140km/h verjetno ze pri prvem polnjenju. Bo povedal mkonci kako bo
Hitra voznja hitro dviga temperaturo baterije, danes zjutraj sem s CZerom vozil 125-135km/h in je sla v 10-12km tega odseka avtoceste baterija iz 2.5°C na 16.5°C.
Kar pomeni na poti v dalmacijo recimo ko bo zunaj 32°C in hitrosti 140km/h verjetno ze pri prvem polnjenju. Bo povedal mkonci kako bo
Hitra voznja hitro dviga temperaturo baterije, danes zjutraj sem s CZerom vozil 125-135km/h in je sla v 10-12km tega odseka avtoceste baterija iz 2.5°C na 16.5°C.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
eGolf ima pasivno hlajenje baterije, tko da ni res to tak bau bau kot ga nekateri omenjate. Tudi ob visokih temperaturah avto polni relativno hitro, moč se res nekoliko zmanjša. Moja pot na Krk je bila brez DC polnjenja, ker ni bilo potrebe. Temperature so bile tista dva tedna peklenske, pa je avto deloval kot deluje sedaj. No ni res, deloval je bolje, sedaj se je doseg znižal zaradi hladnješih dni.matija napisal/-a:eGolf ima poleg nizke napetosti baterije se tezavo s pregrevanjem baterije, ker ni aktivnega (ne zracnega, ne vodnega) hlajenja. Björnu se je pregreval ze pri norveskih temperaturah ~10°C in voznji po tamkajsnjih cestah kjer vozijo vecinoma ~85km/h. Pri tretjem polnjenju je slo le se 28kW.
Kar pomeni na poti v dalmacijo recimo ko bo zunaj 32°C in hitrosti 140km/h verjetno ze pri prvem polnjenju. Bo povedal mkonci kako bo
Hitra voznja hitro dviga temperaturo baterije, danes zjutraj sem s CZerom vozil 125-135km/h in je sla v 10-12km tega odseka avtoceste baterija iz 2.5°C na 16.5°C.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek