Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Hm, koliko km pa delaš dnevno/letno?
Jaz sem na koncu izbral "hibrida" oz plugin hibrida, z ravno toliko baterije da komot opravim dnevno vožnjo kuča-poso, za daljše ture (brez ustavljanja na polnilnicah) pa je tu REX.
3 fazni "wallbox" potem; Pečjak jih ima, ampak za mene se ne izide ekonomika. Imam pa vseeno doma napeljan trifazni kabel za polnilno mesto, tako da pripravljeno je vse.
Jaz sem na koncu izbral "hibrida" oz plugin hibrida, z ravno toliko baterije da komot opravim dnevno vožnjo kuča-poso, za daljše ture (brez ustavljanja na polnilnicah) pa je tu REX.
3 fazni "wallbox" potem; Pečjak jih ima, ampak za mene se ne izide ekonomika. Imam pa vseeno doma napeljan trifazni kabel za polnilno mesto, tako da pripravljeno je vse.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
@darjan, ponavadi dnevno delam od 75 do 100 km. Včasih tudi malce več. Plugin hibridi mi ne bi ustrezali. Za sedaj se mi zdi kombinacija, da obdržim en star ICE avto še najboljša (včasih se namreč zgodi, da potrebujemo 2 avta) - živimo namreč daleč od kakšnega javnega prometa.
3-fazno vtičnico imam v garaži že od vselitve (sam sem vlekel kable in jo montiral). Do sedaj se mi zdi, da je bila uporabljena samo enkrat, ko so prišli neki mojstri.
3-fazno vtičnico imam v garaži že od vselitve (sam sem vlekel kable in jo montiral). Do sedaj se mi zdi, da je bila uporabljena samo enkrat, ko so prišli neki mojstri.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Sedaj sem opazil, da je servisni interval pri novem Leaf-u 30000 km. OK. Potem predvidevam, da je lahko servisiranje ceneje pri EV avtu.crunchy napisal/-a:Na ICE vozilu imam servisni interval na 30000 km (long-life), pri EV pa sem na tem forumu zasledil, da je interval 15000 km. To bi lahko pomenilo, da bi bili servisni stroški podobni ali celo višji pri EV vozilu? Recimo, da so enaki.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
@crunchy
Ko delate izračune, morate upoštevati še izgubo vrednosti. Takrat gre izračun ekspresno v korist EV. Prilagam en preprost izračun, ki temelji na podobnih izračunih spletnih avto portalov. Upošteva 20.000 km letno in prikaže primerjavo stroškov za 5 let med B segmentom ICE ter B in C segmentom EV.
Ko delate izračune, morate upoštevati še izgubo vrednosti. Takrat gre izračun ekspresno v korist EV. Prilagam en preprost izračun, ki temelji na podobnih izračunih spletnih avto portalov. Upošteva 20.000 km letno in prikaže primerjavo stroškov za 5 let med B segmentom ICE ter B in C segmentom EV.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Samo za info, BMW i3 ima 60 in 90Ah baterije, s katero se komot naredi teh 100km dnevno. Ima pa še zraven opcijo REXacrunchy napisal/-a:@darjan, ponavadi dnevno delam od 75 do 100 km. Včasih tudi malce več. Plugin hibridi mi ne bi ustrezali. Za sedaj se mi zdi kombinacija, da obdržim en star ICE avto še najboljša (včasih se namreč zgodi, da potrebujemo 2 avta) - živimo namreč daleč od kakšnega javnega prometa.
3-fazno vtičnico imam v garaži že od vselitve (sam sem vlekel kable in jo montiral). Do sedaj se mi zdi, da je bila uporabljena samo enkrat, ko so prišli neki mojstri.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Vsi avtomobili razen Zoe, Tesle in mislim da e-Golfa, omogočajo le enofazno polnjenje. Konverzija iz treh v eno fazo je tehnično možna, vendar hudo nepraktična in draga. Tako da to odpade.crunchy napisal/-a: Ja, prav tu bom verjetno potreboval še veliko nasvetov od uporabnikov tega foruma. Tole sem nekje prebral za novi Leaf: "All Leafs have a 6.6-kW onboard charger that allows charging at Level 2 (J1772) in about eight hours". Glavne varovalke imam 3x25A, torej pri eni fazi, če jo obremenim z 20A, dobim 4.6kW, kar se mi zdi malo. Predvideval sem, da obstajajo sistemi napajanja, ki lahko iz treh ali dveh faz potegnejo nekaj moči in to pošljejo naprej v avto. Na tem forumu sem prebral, da je v Avstriji relativno poceni (okrog 500 EUR) sistem od Tesle, ne vem pa če je primeren za nov Leaf.
No, to pa bi bila že druga zgodba - v bistvu najboljša zgodba.CRF napisal/-a:Druga možnost je pa neka izvedba pametne polnilnice, ki polni samo z močjo ki je v hiši na voljo.
Še enkrat najlepša hvala za vse informacije in nasvete!
Pametni sistemi pa šele počasi prihajajo na trg. Nekaj entuziastov tukaj smo to naredili kar sami, ampak je potrebno poznavanje elektronike. Za osnovo se lahko vzame kaj takega: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=61
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Na to sicer nisem računal, ker sem predvideval, da ima tako ICE kot EV vozilo relativno nizko vrednost po 10 letih. Kljub temu pa je to tudi potrebno upoštevati.kavka napisal/-a:Ko delate izračune, morate upoštevati še izgubo vrednosti. Takrat gre izračun ekspresno v korist EV. Prilagam en preprost izračun, ki temelji na podobnih izračunih spletnih avto portalov. Upošteva 20.000 km letno in prikaže primerjavo stroškov za 5 let med B segmentom ICE ter B in C segmentom EV.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
To bo najbrž prišlo prav. Če ne drugače vsaj da bolj razumem zadevo. Glede elektronike pa nimam težav.CRF napisal/-a:Pametni sistemi pa šele počasi prihajajo na trg. Nekaj entuziastov tukaj smo to naredili kar sami, ampak je potrebno poznavanje elektronike. Za osnovo se lahko vzame kaj takega: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=61
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
No, super. Če najdeš še kakšno podobno rešitev se priporočam. Ta del mi še manjka. Sedaj imam ON/OFF sistem.crunchy napisal/-a:To bo najbrž prišlo prav. Če ne drugače vsaj da bolj razumem zadevo. Glede elektronike pa nimam težav.CRF napisal/-a:Pametni sistemi pa šele počasi prihajajo na trg. Nekaj entuziastov tukaj smo to naredili kar sami, ampak je potrebno poznavanje elektronike. Za osnovo se lahko vzame kaj takega: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=8&t=61
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Odvisno, kak mali avtek kr drži vrednost, enako tudi recimo kakšen VW.crunchy napisal/-a:Na to sicer nisem računal, ker sem predvideval, da ima tako ICE kot EV vozilo relativno nizko vrednost po 10 letih. Kljub temu pa je to tudi potrebno upoštevati.kavka napisal/-a:Ko delate izračune, morate upoštevati še izgubo vrednosti. Takrat gre izračun ekspresno v korist EV. Prilagam en preprost izračun, ki temelji na podobnih izračunih spletnih avto portalov. Upošteva 20.000 km letno in prikaže primerjavo stroškov za 5 let med B segmentom ICE ter B in C segmentom EV.
Peugeot Ford, ipd, pa zgubljajo vrednosti hudo...prav enako se dogaja z EV. Poglej recimo kolikšne so sedaj cene rabljenih amper. Smešno poceni, pa je to EV z eno najboljših kvalitet glede baterije, so še sedaj skoraj kot nove.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Če imaš star števec ni smiselna menjava na dvotarifni sistem, ko ti bodo zamenjali števec s novim digitalnim ta omogoča tako enotarifno kot dvotarifno merjenje, takrat se lahko odločiš glede na porabo ali je primerneje enotarifno ali dvotarifno merjenje, preklop se plača ene 15EUR, lahko seveda nazaj preklopiš na enotarifno, ni potrebe nič spreminjat navade, samo električni avto polniš samo ponoči.crunchy napisal/-a: Po drugi strani pa pričakujem precejšnje zmanjšanje stroškov za "gorivo". Trenutno mesečno porabim okrog 180 EUR, kar bi se po mojih izračunih moralo zmanjšati za faktor 3 (imam enotarifni števec, ki ga ne nameravam menjati – niti slučajno se ne mislim spraševati kdaj smem vklopiti EV v omrežje, prati perilo ali sesati). Pri polnjenju je tudi potrebno upoštevati izgube elektronike in dejstvo, da za polnjenje npr. 40 kWh baterije potrebuješ kar precej kWh več (npr. balansiranje baterije, notranja upornost baterije in kablov, itd.), kar avtorji večinoma zanemarjajo pri izračunu stroškov. Pri porabi 16 kWh/100 km in ceni el. energije 12c/kWh (toliko trenutno plačujem pri GEN-i) ter 20% izgube pri polnjenju akumulatorja pridem na strošek 2.3 EUR/100 km glede na trenutni strošek 6.1 EUR/100 km (5.0-5.1 l/100 km - diesel). Faktor je torej 2.3 EUR/6.1 EUR = 0.377. Predvideni mesečni stroški so torej slabih 70 EUR.
Za hitrejše polnjenje vozila doma in za dodatno varnost na poti si bom moral omisliti sistem, ki bo doma uporabljal 3 faze ter na poti še kakšen dodaten kabel ali podaljšek (kot je bilo že večkrat omenjeno na tem forumu). To je tudi dodaten strošek, ki ga nimamo pri ICE vozilih (recimo vsaj 800 EUR).
Če bo tvoj avto imel enofazni polnilec potem boš polnil doma 1x16A ali 1x20A (4.6kW), pri avtu s 3-faznim polnilcem polniš brez ploblema 3x16A (11kW)
Trifazni polnilec imajo
Tesla 22kW
Zoe 22kW ali 43kW
i3 11kW
e-golf 7.4kW (polni iz dveh faz po 16A) L1=16A L2=16A L3=0A
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Vsak ima svojo zgodbo, samo meni verjami, da avti večinoma stojijo in takrat je idealen čas za polnenje Električnega Avta. Pa ne pozabi, da je po Sloveniji kar precej Hitrih Polnilnic, ki so skoraj nezasede, ker nekaj računajo. So pa idelane, kadar se ti kam mudi oz ni časa za polnenje na AC.crunchy napisal/-a:Najlepša hvala! Zelo koristna informacija.robert napisal/-a:Na koncu se je izkazalo, da od standardnih vtičev najbolj uporaben ŠUKO, kemper 16A sem in tja, redkeje 3x16A, ostalo skoraj nikoli.
Ja, če po povratku domov ne bi več potreboval avta, potem je 20 A zadosti. Za dodatne vožnje pa je dobro malce hitreje napolniti vozilo (za vsak primer). Seveda pa ni nujno, še posebej, ker bo drug avto stari ICE. Verjetno da bom na začetku kar shajal z 20 A ali 16A, vendar bom moral vse kritične porabnike prestaviti na drugi dve fazi. O treh fazah sem razmišljal tudi zato, ker je to najlažje (ni potrebno razmišljati o drugih porabnikih) in bi lahko 3 faze omejil na npr. 10 A ali 16 A po fazi (ali vmes).robert napisal/-a:Moj sklep je, da je rezerviranih 20A za polnenje avta več kot dovolj.
V dveh letih sem tudi zamenjal nekaj porabnikov z bolj varčnimi, čaka me še boljler, sušilni stroj in še kaka malenkost, pa bo elektrike dovolj še za en EV .
Ne pozabi, da je domače polnenje vedno AC, toliko kot zmore polnilec v avtu in kot ti dopušča domača napeljava. Računati na polnenje 22kW je skoraj utopija, razen kake izjeme. Če se ne motim, je samo ZOE ostal na 22kW, Tesla ima 18, i3 11kW, ostali pa pod 7kW.
Škatlica ki prilagaja moč je nekaj takega kot na tem linku http://www.inchanet.cz/products_en.html
Imaš pa še vedno možnost kupit mobilni ChaDemo ali CCS, 10 ali 20kW pri @krpan
Pa še nekaj, ta ICE avto, ki bo ostal za "dolge vožnje", bo na koncu doma za zelo kratke vožnje, kadar EVja ne bo doma. Na dolgo boste šli raje z EVjem, ker je ceneje, verjetno udobjeje in še zanimivo.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Baje se da tudi z elektro zmenit, da ti "potegnejo" 50kW, kolikšen pa je strošek pa ne upam vprašat
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Ne pretiravat!
Kolikor vem, ni nihče dejansko dvignil obstoječ priključek zaradi avta.
Večina še izkorišča parkirna mesta z PP za malo dopolnit. Doma zelo redko kdo polni iz 0 na 100%, ponavadi iz 50 na 80%.
Kolikor vem, ni nihče dejansko dvignil obstoječ priključek zaradi avta.
Večina še izkorišča parkirna mesta z PP za malo dopolnit. Doma zelo redko kdo polni iz 0 na 100%, ponavadi iz 50 na 80%.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
No saj ja, se meni zdi tudi enaka bedarija, samo povem, kaj mi je sosed povedal, ko sva se menila, da bo Teslo kupil.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Klasično dizelsko razmišljanje
Samo na koncu ugotoviš, da je tukaj edina razlika čas!
Če pa ni časa, da bi se avto na dan polnil, vsaj 3 ure, potem je EV avto z malo baterijo idelen za takega , da bo zaradi tega spremenil način življenja ..
Mal heca.
V dveh letih sem dejansko 1x čakal da se avto nafila v Tomislavgradu v Bosni, na 3,6kW 3x16A rdeča vtičnica, smo imeli časa 3 ure, pa še takrat sem odkril veleblagovnico in smo nakupili potrebne šolske potrebščine, tako, da tudi takrat nismo vrgli časa stran.
Samo na koncu ugotoviš, da je tukaj edina razlika čas!
Če pa ni časa, da bi se avto na dan polnil, vsaj 3 ure, potem je EV avto z malo baterijo idelen za takega , da bo zaradi tega spremenil način življenja ..
Mal heca.
V dveh letih sem dejansko 1x čakal da se avto nafila v Tomislavgradu v Bosni, na 3,6kW 3x16A rdeča vtičnica, smo imeli časa 3 ure, pa še takrat sem odkril veleblagovnico in smo nakupili potrebne šolske potrebščine, tako, da tudi takrat nismo vrgli časa stran.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Jaz polnim na 3x16A, ni problem polnit ponoči tudi še kaj več ko ni porabe.
Če imaš toplotno črpalko se verjetno malo spremeni, tisti ki imate toplotno črpalko koliko je poraba (tok na posameznih fazah) ponoči ko je mraz.
Če imaš toplotno črpalko se verjetno malo spremeni, tisti ki imate toplotno črpalko koliko je poraba (tok na posameznih fazah) ponoči ko je mraz.
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Sem ravno to računal prejšnji teden.... TČ max. poraba: 3x16AN75 napisal/-a:Jaz polnim na 3x16A, ni problem polnit ponoči tudi še kaj več ko ni porabe.
Če imaš toplotno črpalko se verjetno malo spremeni, tisti ki imate toplotno črpalko koliko je poraba (tok na posameznih fazah) ponoči ko je mraz.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Najprej bom moral poskrbeti za to, da nabavim EV, potem pa bom podrobneje preveril rešitve. Najraje bi videl, če lahko zvezno (ali vsaj stopenjsko) spreminjam obremenitev.CRF napisal/-a:No, super. Če najdeš še kakšno podobno rešitev se priporočam. Ta del mi še manjka. Sedaj imam ON/OFF sistem.crunchy napisal/-a:To bo najbrž prišlo prav. Če ne drugače vsaj da bolj razumem zadevo. Glede elektronike pa nimam težav.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?
Ja, na prospektu za Leaf 2 piše da sta dva priključka:robert napisal/-a:Ne pozabi, da je domače polnenje vedno AC, toliko kot zmore polnilec v avtu in kot ti dopušča domača napeljava. Računati na polnenje 22kW je skoraj utopija, razen kake izjeme. Če se ne motim, je samo ZOE ostal na 22kW, Tesla ima 18, i3 11kW, ostali pa pod 7kW.
Škatlica ki prilagaja moč je nekaj takega kot na tem linku http://www.inchanet.cz/products_en.html
Imaš pa še vedno možnost kupit mobilni ChaDemo ali CCS, 10 ali 20kW pri @krpan
---
1. Typ-2-Ladeanschluss vorne, Wechselstrom (bis 6,6 kW)
2. CHAdeMO-Schnellladeanschluss, Vehicle2Grid Ready, Gleichstrom (bis 50 kW)
---
Predvidevam, da je prvi enofazni.Če moč 6.6kW delim z 230V pride ven slabih 29A.
Predvidevam, da bo na koncu res tako.robert napisal/-a:Pa še nekaj, ta ICE avto, ki bo ostal za "dolge vožnje", bo na koncu doma za zelo kratke vožnje, kadar EVja ne bo doma. Na dolgo boste šli raje z EVjem, ker je ceneje, verjetno udobjeje in še zanimivo.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek