Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Odgovori

Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Da, to je prihodnost
241
58%
Ne, mi ne ustrezajo
10
2%
Slišal sem da obstajajo, pa me zanima več
8
2%
Električna vozila? Na baterije ali kabel?
4
1%
EV že imam
149
36%
 
Skupaj glasov: 412
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2316
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1693
2219

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

matija napisal/-a:Ce delas dnevno ~100km iz tega sklepam:
- bos to napolnil nazaj s 16A v ~5 urah (cas odvisen od porabe avta ki ga bos imel, je pa tu nekje okvirno)
- verjetno bos vseeno preklopil na dvotarifni tok, ceprav si trenutno proti. Sam sem dnevno polnil EV ki ima izredno nizko porabo pa se je pri enotni tarifi vse skupaj zelo poznalo - mesecni racun za elektriko v hiso + 1 EV je bil okoli 85€. Sedaj sta pri hisi dva EV in je racun za elektriko ~45€, ki vkljucuje se porabnike v hisi.

Se nekaj glede MT. To ne pomeni da moras spremenit tvoje navade pranja perila ali polnjenja avta. Na avtu bos nastavil timer polnjenja 22-06, avto bo sam polnil ko bo ugodno. Perilo in ostalo bos pral po starem, ne bo veliko vplivalo Avto je tako velik porabnik, da je zgolj zaradi tega smiselno imet MT/VT.
Hvala za nasvet. Verjetno je to res. Po prihodu vozila bom moral izračunati kaj se mi bolj splača. Trenutno sicer porabimo 43 EUR za samo električno energijo na mesec (vse postavke skupaj davkom, ki so vezane na porabo 343 kWh). Predvidevam, da več kot 90% tega porabimo v času od 6h do 22h. Nekaj večja poraba bo za EV. Bom moral izračunati, ko dobim vozilo.
matija napisal/-a:Ce po povratku iz dnevnih 100km domov moras se kam it, bo v leafu 2 na voljo se nekje 150km dometa. Meni se zdi ok. Ker pa ima vsak svoje potrebe obcasno vecje imas za to vse povsod polno DC polnilnic, za tistih nekaj izjem. Nekatere brezplacne, druge placljive (v mejah normale oz cene so polovicne kot cez mejo).
Se strinjam, da bo vse manj potrebno skrbeti glede tega. Upam tudi, da se bodo stroški polnjenja na hitrih polnilnicah na Petrolu znižali čez čas.
matija napisal/-a:Teslina polnilnica bo za leaf2 ok (EU verzija naj bi imela CHAdeMO + Type2, do zdaj se nevidena kombinacija).
Tole nisem vedel. To bi lahko prišlo prav, ker grem vsak dan mimo hotela Five points
Sicer pa sem, ko sem na tem forumu prebiral zapise o javnih polnilnicah, že čisto zmeden zaradi tolikšne bere raznih kartic, ki jih bojda potrebujem, da lahko "tankam" po Sloveniji in okolici.
Upam, da bodo v bodoče nekako poenotili sistem prijavljanja.
matija
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a robert »

Tesla destinaton charger ni isto kot Tesla Super Charger. Sicer pri tistemu hotelu sta obe varianti, samo da se boš ustavil na 7kW pa ne verjamem. Sploh ne z Leafom.

Na nižjo ceno pri Petrolu pomoje ni za računat. Saj skoraj nihče ne polni polno baterijo.

Pa ko se boš od doma spustu v dolino boš praktično brez porabe prišel do Voklega, vmes je pa v Śenčurju ena postaja, pa sigurno jih bo še več. Ta strah pred kratkim dometom bo kmalu izpuhtel.
Pri meni če piše, da je dometa še 36km ga tudi toliko je! Če je do cilja manj kot toliko ni panike. Tam pa kabel ven in napolniš.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a robert »

Goran napisal/-a:
robert napisal/-a:Negelede na to kaj prvi Bsheep, tvoje besede niso primerne nekomu, ki vozi BMW ... ali pač
A daj, a nekomu, ki vozi soul pa so? Nisem vedu, da je način govorjenja odvisen od avta, ki ga voziš?
Trenutno še imam kot drugi avto, model ki spada v BMWjevo konjušnjico. In na servisih videvam in srečujem gospode, ki se lepo elegantno pogovarjajo z serviserji. Tako, da sem iz tega sklepal, da uporaba besed, ki jih je admin pobrisal ni primerna za nekoga ki vozi BMW.
Kakšen pa je besedni zaklad na servisu Kije, o tem pa kdaj drugič. Tam sem veljal za eno najbolj mirnih strank Se je pa stanje tudi tu izboljšalo.
Če si pa imel v mislih trditev, da je avto grd? Tudi za Soula nekateri pravijo, da je grd, tudi Leaf je nekomu grd, ostali so pa dokaj običajni avti. Pakaj, nekomu grd, nekomu iztopajoč, nekomu pa všeč.
Meni osebno je i3 super, edino pemajhen je, še ene dve leti, ko mladiči naredijo izpit.

sicer pa, greva raje na in tam kako rečeva
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2316
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1693
2219

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

robert napisal/-a:Tesla destinaton charger ni isto kot Tesla Super Charger. Sicer pri tistemu hotelu sta obe varianti, samo da se boš ustavil na 7kW pa ne verjamem. Sploh ne z Leafom.
Kaj konkretno si mislil s tem, da se bom ustavil na 7kW? Gre za Leaf 2 (2018), ki ne bo imel enakih priključkov kot prejšnje verzije.
FSP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 225
Kraj: Ljubljana
Avto: #4438
101
93

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a FSP »

Leaf 2 ima iste hitrosti polnjenja kot 1ka. AC 6,6kw/h in DC 50kw/h... Ne vem kak kakšne priključke ima.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2316
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1693
2219

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Ima dva priključka: 6.6kW Typ-2 AC in 50kW CHAdeMO DC. Vsaj tako piše v prospektu (če mu je za verjeti).
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2316
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1693
2219

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Glede na dosedanje odgovore predvidevam, da DC polnjenja (prek CHAdeMO) na Teslini polnilnici ne bi mogel uporabiti.
Sem namreč kar precej bos na področju priključkov, polnilnic, RFID kartic, itd.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a robertto »

Lahko pa polnis z type2 prirejenim za 8mm skrajsanem vtikacem.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2316
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1693
2219

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Ja, nekaj sem prebral na tem forumu, kjer je bilo omenjeno, da rdeča Tesla tabla označuje polnilnice za Tesla vozila (verjetno potrebuješ ta skrajšan vtikač), bela Tesla tabla pa za vsa EV s type 2 vtikačem. Predvidevam pa, da v obeh primerih gre za AC tok in ne bi mogel preseči moči 6.6kW.
Uporabniški avatar
robertto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1294
Kraj: Gornji Grad
Avto: KIA Soul EV+ZOE Z.E.50LIFE
1253
1157

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a robertto »

Skrajsan vtikac type2 je za belo tablico. Rdeca je samo za Teslo. Nisem pa cisto siguren, mislim pa da je tako.
Priponke
25A0C265-1713-4BD3-A1C5-6B2BEB95F5FB.jpeg
25A0C265-1713-4BD3-A1C5-6B2BEB95F5FB.jpeg (51.57 KiB) Pogledano 6271 krat
A914F51A-579E-4F1D-84C5-10BB9CDED681.jpeg
A914F51A-579E-4F1D-84C5-10BB9CDED681.jpeg (38.54 KiB) Pogledano 6271 krat
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a CRF »

Debata o Tesla destination chargerju je tukaj: http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=9&t=733
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a robert »

crunchy napisal/-a:
robert napisal/-a:Tesla destinaton charger ni isto kot Tesla Super Charger. Sicer pri tistemu hotelu sta obe varianti, samo da se boš ustavil na 7kW pa ne verjamem. Sploh ne z Leafom.
Kaj konkretno si mislil s tem, da se bom ustavil na 7kW? Gre za Leaf 2 (2018), ki ne bo imel enakih priključkov kot prejšnje verzije.
Teslin SuperCharger je samo za Tesle.

Teslin destinantion Charger je pa navadna AC polnilna postaja, ki ima pritrjen kabel Type2.
Ker vem, da bo Leaf2 imel Type 2 vtičnico, sploh ne bo potrebe po kakšnem adapterju. Bo sicer caka štartat, na polnilnici z rdečo tablico, o tem kje drugje.
In na tej polnilnici se bo dalo polnit Leafa največ 6,6kW na uro.
To pa pomeni, da se na taki postaji ustaviš samo, če je nujno ali pa imaš kaj počet tam naokoli. Prakticiranja, da bi čakal v avtu jaz ne poznam



PS: zakaj se rabi skrajšat vtič za 8 mm? Zato ker v osnovi ni mišljeno, da bi "štukal" Type2 kable. Ker pa nekateri nimamo Type2 na avtu, rabimo nekako poštukat/vtaknit adapter za Type1. Že sedaj gre, vendar je iz varnostih razlogov en kontrolni pin (v katerem je nizka napetost) za 8mm krajši. Če malo pobrskaš, boš našel tudi rešitev, da v papirno sponko podaljšaš ta pin. Ker je nizko napetosno in služi samo kot signal ni neke nevarnosti. Sem že videl kako se to dela.
crunchy
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a matija »

robertto napisal/-a:Skrajsan vtikac type2 je za belo tablico. Rdeca je samo za Teslo. Nisem pa cisto siguren, mislim pa da je tako.
Bela tabla polni vse EV (brez rezanja kablov) kot tudi pise na tabli, mislim da lahko potrdi talker2, ki je svojega Priusa polnil na taksni na hrvaskem
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a CRF »

matija napisal/-a:
robertto napisal/-a:Skrajsan vtikac type2 je za belo tablico. Rdeca je samo za Teslo. Nisem pa cisto siguren, mislim pa da je tako.
Bela tabla polni vse EV (brez rezanja kablov) kot tudi pise na tabli, mislim da lahko potrdi talker2, ki je svojega Priusa polnil na taksni na hrvaskem
NE, Na beli lahko polnijo avtomobili s type2 konektorjem. Ostali rabijo rezanje.
matija
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Ljubljana
741
1441

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a talker2 »

Bela tabla polni vse EV (brez rezanja kablov) kot tudi pise na tabli, mislim da lahko potrdi talker2, ki je svojega Priusa polnil na taksni na hrvaskem
Res je. Na beli tabli piše "Electric Vehicles" kjer je na kablu normalen Type2 konektor. Če imaš takega na avtu bi moralo polniti brez problemov. Vsaj meni je. V Umagu (HR) in nekaj dni nazaj v Seiersbergu (A)

https://api.plugshare.com/view/location/122432
https://www.goingelectric.de/stromtanks ... g-1/18901/

Detajli so na tej temi:
http://evsvet.eu/viewtopic.php?f=9&t=73 ... t=20#p7962
Zadnjič spremenil talker2, dne 06 Nov 2017, 12:38, skupaj popravljeno 1 krat.
crunchy
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a matija »

crunchy napisal/-a:Teslina polnilnica bo za leaf2 ok (EU verzija naj bi imela CHAdeMO + Type2, do zdaj se nevidena kombinacija).
Tole nisem vedel. To bi lahko prišlo prav, ker grem vsak dan mimo hotela Five points
Sicer pa sem, ko sem na tem forumu prebiral zapise o javnih polnilnicah, že čisto zmeden zaradi tolikšne bere raznih kartic, ki jih bojda potrebujem, da lahko "tankam" po Sloveniji in okolici.
Upam, da bodo v bodoče nekako poenotili sistem prijavljanja.
Crunchy, pri Leaf2 naj bi menjali le Type1 port s Type2, in sicer na modeli h v EU. Kar pomeni da bos lahko uporabil teslin home wallbox, ce ga zelis. Teslinega superchargerja v vsakem primeru ne mores uporabit, ker polnijo le vozila s VIN stevilkami Tesel. Uporabljal bos lahko CHAdeMO, ki jih imas v sloveniji ~35. Nekaj jih je Plug & Charge (ob reku dravi, lidl MB, lidl LJ, Mercator Siska LJ) ostale pa aktiviras s kartico Petrol in placujes 0,2€/min. Avstrijo, nemcijo, madzarsko itn ti pokrije kartica NewMotion.

Vse ostale polnilnice (ki niso DC ter ogromne kot na primer mlekomati) pa nimajo vgrajenega polnilca, tam se uporablja polnilec avta, torej bo hitrost ali 3.6kW ali pa ~7kW. Torej ~20km/uro ali ~40km/uro. Bistveno drugace kot CHAdeMO, ki bo Leafa polnil z ~200km/uro.

Glede polnjenja doma s Teslinim wallboxom — seveda pa je primernih se veliko drugih (ki so trenutno drazji, ce zelis 22kW kompatibilnost polnilnice). To sem sam zelel, cisto zaradi skladnosti s prihodnostjo. Sicer bi bil tako zame, kot je tudi za Leafa dovolj skoraj kateri koli domac wallbox. Leafa bos doma skoraj sigurno polnil kar s 16A (3.6kW).

Dvomim da bos dvigal zunanje varovalke, da bi ga lahko polnil s ~7kW (32A). Ce pa, te to pride priblizno 300€ vec letno, za mocnejso prikljucno moc. Alternativa so zunanje varovalke 25A, kar te pride letno ~60€ vec. Obe primerjavi sta delani na osnovo 20A, kar ima vecina his in stanovanj, le redko kdo ima zunanji priklop 3x16A, je pa mozno a cen ne poznam.

Polnjenje doma z razlicnimi mocni, stevilke so priblizne, vzel sem ~20% izgub pri polnjenju oz. nekaj rezerve ki si jo vzamejo (~1A):
1. 16A: 60% (*1)
2. 25A: 100%
3. 32A: 120%

(*1) - ob normalen dnevu brez izrednih opravkov bo to dovolj da bo baterija polna, ce pa bodo tisti dan sla celotna baterija, bo preko noci se vedno dovolj napolnjenega za naslednji dan normalne uporabe (~100km). Ce pa bo kdaj kaj izjemnega, pac polnis se nekaj ur pred 22:00.
crunchy, ixi
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2316
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1693
2219

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Vsem hvala za odgovore! Sedaj mi je že malce bolj jasno (verjetno bo učenje šlo nekoliko hitreje, ko dobim EV).
Zunanje varovalke imam 3x25A. Pri polnjenju z eno fazo bom verjetno moral praktično vse porabnike prestaviti s te faze.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a robert »

Da bi doma imel 22kW polnilec, kot nekateri pravite "pripravljen za prihodnjost". ???
Ne razumem?
Boste v prihodnje delali 3 do 5x več kilometrov na dan, vsak dan?
Bo v prihodnje avto porabil več kot današnji? Ioniq in Leaf2 porabita manj!
Doma namreč avto dofilaš, kar si porabil čez dan. Ali je potrebno vedno nafilat baterijo na 100%? Pomoje ne.
In pa 22kW zahteva 3x32A. To pomeni, da tudi, če jih imaš, ne sme biti tisti trenutek prižgano nič!
Bo kdo z ZOE povedal ali ponoči polni z 22kW.
Uporabniški avatar
robert
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 609
Kraj: Kranj
Avto: Soul EV
806
430

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a robert »

crunchy napisal/-a:Vsem hvala za odgovore! Sedaj mi je že malce bolj jasno (verjetno bo učenje šlo nekoliko hitreje, ko dobim EV).
Zunanje varovalke imam 3x25A. Pri polnjenju z eno fazo bom verjetno moral praktično vse porabnike prestaviti s te faze.
Moj nasvet, karkoli imaš namen spreminjat na električni napeljavi, naredi to kak mesec po tem, ko boš kupil EVja.

Za sigurno rabiš na eni fazi zagotoviti 10A fraj, in pa mogoče da veš kateri stroji so na tej fazi, da lahko izkoristiš 16A.
Tako ali tako boš rabil poseben kabel (mobilna polnilnica), da boš lahko polnil na več kot 10A doma.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Razmišljate o nakupu električnega vozila?

Odgovor Napisal/-a CRF »

robert napisal/-a: Doma namreč avto dofilaš, kar si porabil čez dan.
Tole se mi zdi bistveno ja.... In še boljše za baterijo je če jo polniš počasi.

Po drugi strani pa, če bi imel 22kW na voljo, bi bilo fino. Lahko bi šel v Lj. v službo, prišel domov, med kosilom bi se avto napolnil, in bi šel lahko popolnde še enkrat v LJ v shopping. Kaj takega sedaj ne morem izvest, brez da bi polnil nekje vmes. Tako da čisto neuporabno ni, je pa bolj kot ne, nepotrebno.
Damijan
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”