Samodejni sistemi

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 758
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je doživel prvo svečko
753
605

Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 20 Okt 2019, 19:58

kt57 je napisal/-a:Leaf ima samodejno zaviranje in radarski tempomat.

Kako pa to preizkusiš?, mislim zaviranje?
Do sedaj samo videl, da se "oglasi" in prikaže rdeči trikotnik. Da bi se ustavil, še nisem doživel, ne upam preizkusiti pred zidom, ha ha.
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
350
529

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a edi-b » 20 Okt 2019, 20:42

Meni se je dvakrat, enkrat varnostna razdalja za avtom, enkrat pa za kolesarjem, pa nisem bil zelo blizu, niti hitrost velika, je pa res ekstremno zaviranje.
Imam sicer nastavljeno na najbolj zgodnje opozarjanje in sem vsakič vesel, ko mi piska in začne zavirati, čisto sigurno pa ni
N75
toplotna že 18 let + MSE že 2 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 779
Kraj: MB
Avto: NISSAN
486
303

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a BogyX » 21 Okt 2019, 07:12

Meni se je tudi 2x to zgodilo - sem se pred semaforjem preblizu od zadaj približal in najprej je opozorilo, zadnjih 30cm (sem bil že relativno počasen a zgleda ne dovolj) so zavore zablokirale in sem se v trenutku vstavil.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a CRF » 21 Okt 2019, 07:46

MIRANRR je napisal/-a:
kt57 je napisal/-a:Leaf ima samodejno zaviranje in radarski tempomat.

Kako pa to preizkusiš?, mislim zaviranje?
Do sedaj samo videl, da se "oglasi" in prikaže rdeči trikotnik. Da bi se ustavil, še nisem doživel, ne upam preizkusiti pred zidom, ha ha.

Ne priporočam testiranja pred zidom, ker večina ne reagira na stoječe predmete (ali pa reagira prepozno).
Nejccc
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2205
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE R240 41kWh i
1487
669

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a pirpy » 21 Okt 2019, 09:31

MIRANRR je napisal/-a:
kt57 je napisal/-a:Leaf ima samodejno zaviranje in radarski tempomat.

Kako pa to preizkusiš?, mislim zaviranje?
Do sedaj samo videl, da se "oglasi" in prikaže rdeči trikotnik. Da bi se ustavil, še nisem doživel, ne upam preizkusiti pred zidom, ha ha.

vzameš papirnato škatlo od lcd tv-ja (malo večjega) in se poskusiš zaleteti vanj :)
warpedone
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 707
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
615
412

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a warpedone » 21 Okt 2019, 09:46

Papirna škatla nima takšnega radarskega odziva kot plehnata škatla... ne bit presenečen, če se bo avto brez trzljaja zapeljal skozi njo. To tut ne pomeni, da bi se enako peljal skozi plehnato škatlo, pomeni le, da ne trza na papirne škatle.
matija
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a CRF » 21 Okt 2019, 10:12

Bi pa moral trzat na papirnato škatlo z narisanimi lučmi in tablico :)
Nejccc je napisal da je to stestiral na poligonu kjer so se zaletaval v narisan penast avto.
Admin @ EVSVET.eu
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 151
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
122
86

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 21 Okt 2019, 11:47

Ti sistemi "trzajo" na karkoli fizičnega, ker niso samo radarski, ki regirajo na primerno gostoto materiala (kovina). Če prav
vem, reagirajo na sistemu ultrazvoka in merijo odboj. So pa lahko kombinirani s kamero in primernim softwerom, ki prepoznava
v naprej določene sheme oblik. Če bi bili radarski, bi povozili večino pešcev (čeprav bi bili vgrajeni), tako mi pa npr. parking senzorji
reagirajo za vsako oviro, ki se pojavi v njihovem dometu (pešec, mačka, količek …). Bolj je problem napisati dobre in premišljene računalniške algoritme za vsako morebitno situacijo, ki se lahko pojavi.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a CRF » 21 Okt 2019, 11:50

Sistem "Mobileye", ki je v precej avtih, bo za pešca ustavil le če ga VIDI s kamero. Enako za avto ki stoji. Avtomobile ki se premikajo pa sledi z radarjem. Ultrazvočni senzorji so samo za parkiranje.
Admin @ EVSVET.eu
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 151
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
122
86

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 21 Okt 2019, 12:06

Bo držalo, za pešce sem že prej vedel, da deluje samo s kamero. Za avte me je pa zmotilo to, da sem videl testiranja z napihljivimi ovirami v obliki avta. Po preverjanju v manual mojega avta sem ugotovil, da ima res tudi radar. Ampak avto vseeno reagira tudi
na nekovinske ovire, ki imajo videz avta, tako da sem si to razlagal z ultrazvokom.
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
350
529

Re: Nov pontecijalni lastnik EV vozila

OdgovorNapisal/-a edi-b » 21 Okt 2019, 12:21

to je malo problem pri samodejni vožnji, me pa res zanima kako je sprogramirano, ko pride v neko fizično oz. fizikalno neizhodno situacijo, ko npr. izza parkiranega avta skoči otrok, nasproti promet ali iz desne kolone na avtocesti avto ali s stranske ceste spregleda in zapelje direkt pred avto, takšnih različnih situacij je v praksi zelo veliko in sploh niso hipotetične. Določene lahko rešimo z zaviranjem in umikanjem, določenih ni mogoče, velikokrat je časa samo za nezavestno reakcijo v delčku sekunde...
Kaj torej naredi program oz. avto, seveda zavira, skoraj sigurno tudi prej kot voznik, vendar kaj je primarno, povozi otroka, se umika levo in čelno v nasprotni avto ali desno na pločnik kolesarsko, kjer je tudi lahko pešec ali/in kolesar. Ko bo avtonomna vožnja, bo moralo biti to povsem jasno. Pri uberju je bilo posneto in se je videlo, da peška iz popolne teme direkt pred avto, kar ne bi rešil noben človek ali stroj
toplotna že 18 let + MSE že 2 leti + Kona EV maj 2019
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a CRF » 21 Okt 2019, 12:37

Ena opcija je da avto za vsako ceno rešuje potnike, druga pa da vrednoti koliko pešcev je vredno povozit preden zapelje v prepad...

Trenutno avti preprosto zavirajo... kar je je.
Admin @ EVSVET.eu
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 1208
Kraj: 1108
Avto: Kona
1261
1122

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a FV-EV » 21 Okt 2019, 12:39

CRF je napisal/-a:Ena opcija je da avto za vsako ceno rešuje potnike, druga pa da vrednoti koliko pešcev je vredno povozit preden zapelje v prepad...

Trenutno avti preprosto zavirajo... kar je je.


Torej so to samodejni sistemi za zaviranje in ne pametni sistemi za reševanje življenj ;)
Nejccc
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5348
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3855
4195

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a CRF » 21 Okt 2019, 12:44

Zaenkrat ja. Vključno s Teslinim Autopilotom.
Admin @ EVSVET.eu
amaterB
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 121
Kraj: Slovenija
Avto: golf sportsvan TSI DSG
58
20

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a amaterB » 21 Okt 2019, 17:42

Ne verjamem, da so človeški vozniki sposobni narediti kaj boljšega kot samodejni. Da boš v tistem delčku sekunde pravilno presodil, ali se je varno izogibat ali ne? Bremza v vsakem primeru pomaga, če ne preprečiti, pa ublažiti.
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 224
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
350
529

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a edi-b » 21 Okt 2019, 17:48

Največja razlika je, ko se samo zavira in gre naravnost v oviro ali pa maksimalno zavira in umika oviri oz trčenju, sedaj z abs gre, včasih ni šlo oz. veliko težje
toplotna že 18 let + MSE že 2 leti + Kona EV maj 2019
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 151
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
122
86

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 21 Okt 2019, 19:10

Take moralne dileme, kaj naj stori naprava v kritičnih situacijah, so si postavljali pisci znanstvene fantastike že pred desetletji. Isaac Asimov je "sestavil" tri osnovne zakone robotike, ki so zadostovali za čas ko se je o tem samo govorilo. Zdaj je pa dilema resnična in tu.
SimonZed
Uporabniški avatar
Nejccc
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 718
Kraj: Horjul
Avto: Hyundai Ioniq EV
829
1651

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a Nejccc » 22 Okt 2019, 00:01

Ne sprobavat pred steno, se ne bo dobro končalo :D

Res je, na AMZS Vransko sem po nakupu avta šel na individualni tečaj varne vožnje. Tam sem lahko precej dobro spoznal asistenčne sisteme, predvsem v smislu njihove sposobnosti. Kaj gre, kje sistem pomaga in kje že totalno odpove.

Ioniq zavira v kombinaciji kamere in radarja - če ne zazna prave oblike, ne bo zaviral in se gladko malo zaletiš v steno. V mojem primeru je bila ta stena samo zadnja stran penaste kocke :)
Avrelij
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 151
Kraj: Zasavje
Avto: ice Hyundai i30
122
86

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a Avrelij » 22 Okt 2019, 09:25

Nejccc je napisal/-a:Ne sprobavat pred steno, se ne bo dobro končalo :D


par primerov, da ne bi kdo res sam testiral:

https://www.youtube.com/results?search_query=fail+auto+brake

se pa na isti način najde tudi precej primerov dobre prakse, da ne bi kdo mislil, da je vse samo slabo :D
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1464
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1105
1404

Re: Samodejni sistemi

OdgovorNapisal/-a crunchy » 22 Okt 2019, 10:11

Ja, prav danes je nenadno zavrl, ko sem peljal po sredinskem pasu med dvema pasovoma. Sem moral do konca pritisniti "gas", da se ni popolnoma zaustavil. :strange:
edi-b

Vrni se na