Mega EV tovornjak (dumptruck)

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
cizx14
Prispevkov: 7
Kraj: Ljubljana
Avto: Ni še EV :-(
18
1

Mega EV tovornjak (dumptruck)

OdgovorNapisal/-a cizx14 » 22 Avg 2019, 07:26

Saj sem razmišljal, v katero rubriko naj postavim tale link... Ker pri temle članku se človek resno vpraša o zdravi pameti tega "novinarja" :roll:

https://siol.net/avtomoto/zgodbe/elektricni-megaloman-ki-ne-potrebuje-polnilne-vticnice-video-505234
Uporabniški avatar
BogyX
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 714
Kraj: MB
Avto: NISSAN
452
253

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a BogyX » 22 Avg 2019, 07:36

Saj sem razmišljal, v katero rubriko naj postavim tale link... Ker pri temle članku se človek resno vpraša o zdravi pameti tega "novinarja" :roll:

Elektri--ni megaloman- ki ne potrebuje polnilne vti--nice -video - siol.net


Ampak v teoriji bi lahko delovalo. Kot je zapisano kamnolom je na višji točki in vedno poln pelje dol, prazen pa gor. Seveda so morali za prvo pot navzgor napolnit baterijo, ampak še se to izide vsaka čast za dobro idejo in izvedbo.
timo, Dzun Tao
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2776
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
2786
4011

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a matija » 22 Avg 2019, 09:20

cizx14 je napisal/-a:Saj sem razmišljal, v katero rubriko naj postavim tale link... Ker pri temle članku se človek resno vpraša o zdravi pameti tega "novinarja" :roll:

https://siol.net/avtomoto/zgodbe/elektricni-megaloman-ki-ne-potrebuje-polnilne-vticnice-video-505234


Novica je stara kaksno leto (morda ne za SI medije).
Zdrava pamet novinarja je OK.
Morda tvoje razumevanje fizike malo manj. Ta stvar cisto BP deluje. Princip na katerem bazira izkusimo vsi vozniki EVjev pred vsakim semaforjem ter spustom iz hriba.

Ne sodit prehitro drugih zaradi nejasnosti.
Robie, kt57, Nemelk, DGJ, Dzun Tao, Avrelij, DCT
Uporabniški avatar
Stromcek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 259
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
916
405

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a Stromcek » 22 Avg 2019, 15:21

eMining--039-s eDumper is the world--039-s largest electric truck - electrive.com

To je eden originalnih člankov iz aprila 2018. Sedaj lahko vidimo aktualnost naših "novinarjev" in vodilnih portalov :(
Ko bi vsaj prevedli še tisto shemo, potem bi še laični bralci laže razumeli princip delovanja; ampak za novinarske bučke je to že preveč dela, ker zaradi slike pač ne moreš teksta copy-paste vtakniti v Google Translate in tako dobiti članka ;)

Sicer pa zadeva ni neumna; s kolegom, ki z vrha Pohorja vozi mleko v dolino, sva ob pivu nekoč računala, koliko mleka bi moral peljati vsako jutro z EVjem v dolino, da bi se lahko s pridelano elektriko vrnil v hrib. Sva ugotovila, da ima premalo krav ;-)

Potem pa je padla še ideja, da bi on vsakič, ko se pelje v dolino z osebnim avtom, s sabo na zelo lahki prikolici peljal čimveč vode iz bližnjega potoka... In jo v dolini spustil nazaj v potok :) Spet sva prišla do zaključka, da bi rabil kar veliko cisterno :o
V bistvu pa bi res imel malo mobilno hidroelektrarno :giggle:
matija, BogyX, DGJ, CRF, Robie, kt57
warpedone
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 466
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
481
265

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a warpedone » 22 Avg 2019, 15:57

Nekaj let nazaj sm za vajo šel računat koliko energije je v eni toni dvignjeni kilometer visoko... številka je mal šokantna:
W = mgh = 10 MJ = 10 MWs = 2,78 kWh

Ene tolk kot povprečen EV porabi za 10 km po AC ...
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2776
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla Model 3 SR+ | BMW 225xe
2786
4011

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a matija » 22 Avg 2019, 20:37

Od nekje imam v spominu da je vsakih 100m dviga z nekim povprecnim EVjem 0.7kWh
warpedone
Uporabniški avatar
MIRANRR
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 703
Kraj: MB okolica
Avto: Nissan je doživel prvo svečko
711
587

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a MIRANRR » 22 Avg 2019, 21:30

Moj test "hrib in navzdol".

Sem se peljal na Pohorje seveda. Prevozil 22 km navzgor in enako pot navzdol. Tako na palec sem izračunal, da sem porabil 22 % več energije, kot če bi se peljal po ravnini. Torej regeneracija ni 100 %. Izgube so gor in dol.
aru12
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 93
Kraj: Gozd nad Kamnikom
Avto: BMW225XE, i3 120Ah
65
6

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a aru12 » 22 Avg 2019, 21:50

admin: Izbrisan prispevek zaradi popolnoma nepotrebne provokacije, brez kakršnekoli dodane vrednosti za bralca ...
nakaza
elbic
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 47
Kraj: Ljubljana
Avto: e-kolo
74
61

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a elbic » 22 Avg 2019, 21:56

cizx14 je napisal/-a:Saj sem razmišljal, v katero rubriko naj postavim tale link... Ker pri temle članku se človek resno vpraša o zdravi pameti tega "novinarja" :roll:

https://siol.net/avtomoto/zgodbe/elektricni-megaloman-ki-ne-potrebuje-polnilne-vticnice-video-505234


Naj malo pojasnim v zagovor novinarja. Verjetno niste prebrali celega članka. Tovornjak prevaža tovor le navzdol, nazaj pelje prazen. Zato z regeneracijo dobi dovolj energije, da polnjenje ni potrebno . Če med vozila lahko štejemo tudi plovila, ne drži le trditev »saj do zdaj še nobeno vozilo na svetu ni bilo opremljeno s takšno veliko kapaciteto baterije«. Med Dansko in Švedsko namreč vozi električni trajekt, katerega baterije imajo kapaciteto 4,1 MWh. 100- Electric Ferry Crossing - Fully Charged 4k - YouTube
O omenjenem tovornjaku pa več na tej strani :https://electrek.co/2017/09/17/electric-dumper-truck-worlds-largest-ev-battery-pack/
Še Googlov prevod:
Pojav električnega prevoza v sektorjih, kot so tovornjaki in avtobusi, je pripeljal do nerazumnih količin shranjevanja energije v nekaterih vozilih, zdaj pa imamo novo evidenco.
Partnerstvo med dvema švicarskima podjetjema je preoblikovalo tovornjak prekucnikov Komatsu z velikanskim baterijskim paketom moči 700 kWh. Samo ena pretvorba ima impresiven vpliv na prihranek goriva in zmanjšanje emisij.
Običajni tovornjak z demperjem porabi od 50.000 do 100.000 litrov dizla na leto, odvisno od njegove uporabe, in lahko odda med ~ 131 in 262 tone CO2.
Kljub količini energije, ki je potrebna za premikanje te 110-tonske zveri, se izkaže, da jo je mogoče storiti z električnim pogonskim sklopom.
Lithium Storage GmbH in Kuhn Schweiz AG sta razstavila Komatsu 605-7 in dizelski motor zamenjala s sinhronim elektromotorjem z zmogljivostjo 590kW (800hp) neprekinjene moči in do 9.500 Nm navora.
Prvotno so nameravali namestiti ogromen litij-ionski akumulator s 600 kWh za napajanje elektromotorja, dejansko pa jim je uspelo namestiti 700 kWh energijske zmogljivosti na podvozje vozila z uporabo 1.440 prizmatičnih celic NMC za skupno maso akumulatorja 4,5 tone. Edini drugi EV-ji, ki se približajo svoji energijski zmogljivosti, so nekateri električni avtobusi, na primer BYD-jev 60-ftni popolnoma električni avtobus z baterijo 547 kWh.
Pri elektrifikaciji tovornjakov z demperji je zanimivo, da se pogosto uporabljajo za prevoz rudnikov gor ali dol. Medtem ko dizelski tovornjaki gorijo gorivo tudi ob rudniku, obstaja velika možnost, da električna vozila dejansko pridobivajo energijo na poti navzdol zahvaljujoč regenerativnemu zaviranju.
Prototip, ki ga zdaj dokončujejo, bodo uporabili v kamnolomu, ki ga upravlja Ciment Vigier SA na pobočju šasorskega v Švici.
Švicarski zvezni laboratorij za materialno znanost in tehnologijo (EMPA) pričakuje, da bo tovornjak lahko obnovil 40 kWh svoje poti po kamnolomu - nekaj, kar tovornjak počne 20-krat na dan za skupno 800 kWh energetskih zmogljivosti z regenerativnim zaviranjem. Ker kot prototip prenavljajo samo eno vozilo, stane Ciment Vigier SA za več kot milijon dolarjev za naknadno vgradnjo tovornjaka, če pa bo preizkus uspešen, nameravajo na mestu pretvoriti do osem vozil in Kuhn Schweiz AG, ki distribuira Komatsu tovornjaki v Evropi, lahko svojim kupcem začnejo ponujati paket preusmeritve.
Vozilo, ki je danes poimenovano e-Dumper, naj bi bilo pripravljeno za začetek delovanja jeseni.
S takšnimi in drugimi projekti, kot sta dva velika trajekta, ki se na Švedskem pretvorijo z baterijskimi baterijami, je jasno, da elektrifikacija prometa resno prehaja v večje načine prevoza in težkih strojev.
Dzun Tao, CRF, DGJ, kt57, Vodokotlic, Franci, FV-EV, timo
elbic
Uporabniški avatar
Franci
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 273
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
368
64

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a Franci » 23 Avg 2019, 15:39

MIRANRR je napisal/-a:Moj test "hrib in navzdol".

Sem se peljal na Pohorje seveda. Prevozil 22 km navzgor in enako pot navzdol. Tako na palec sem izračunal, da sem porabil 22 % več energije, kot če bi se peljal po ravnini. Torej regeneracija ni 100 %. Izgube so gor in dol.


So izgube, a vseeno so EV vozila največji doprinos prav za take vožnje z velikimi nadmorskimi višinami, saj v dolino vedno rekuperiraš, dočim ostala vozila trošijo zavore in imajo pri tem dvojno izgubo.

Pa še to - z EV so pri hitrih vožnjah po AC porabe vseeno bistveno višje kot pri vožnjah tudi preko zelo visokih prelazov. Na potovanju po Norveškem sem pri vožnji preko prelazov prišel tudi na porabo 12,5 kWh/100 km (s kolesi na strehi) (start na 0 m nmv in cilj na 0. (fjordi), po AC bi za tako porabo moral vozit 80 km/h ali pa še manj.
FV-EV
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 497
Kraj: Ljubljana
Avto: Prius
287
234

Re: Mega EV tovornjak (dumptruck)

OdgovorNapisal/-a Vodokotlic » 23 Avg 2019, 15:54

Drugače trošenje zavor predstavlja velik problem, ki se ga ne zavedamo. Še zdaj se delajo ene študije glede tega.
Uporabniški avatar
edi-b
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 154
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV
263
337

Re: Mega EV tovornjak (dumptruck)

OdgovorNapisal/-a edi-b » 25 Avg 2019, 08:32

Tudi jaz ne bi verjel če ne bi sam doživel in to z vožnjo po omejitvah, evo podatke:
Laško 70%, Rogla 52% = poraba v eno smer 18% za razdaljo 52km, povprečna poraba 23,1.
Spust z Rogle do Zreč cca 15 km, bežal pred točo, pridobil 4% na 56%.
Sicer Rogla Laško z 52% na 53% = poraba pridobil 1% za razdaljo 52km !? 
Sploh ne vem če je to možno... Z dieslom se mi to ni nikoli zgodilo 
matija, FV-EV
toplotna že 18 let + MSE že 2 leti + Kona EV maj 2019
cizx14
Prispevkov: 7
Kraj: Ljubljana
Avto: Ni še EV :-(
18
1

Re: Za nekaj smeha

OdgovorNapisal/-a cizx14 » 26 Avg 2019, 09:34

elbic je napisal/-a:
Naj malo pojasnim v zagovor novinarja. Verjetno niste prebrali celega članka. Tovornjak prevaža tovor le navzdol, nazaj pelje prazen. Zato z regeneracijo dobi dovolj energije, da polnjenje ni potrebno . Če med vozila lahko štejemo tudi plovila, ne drži le trditev »saj do zdaj še nobeno vozilo na svetu ni bilo opremljeno s takšno veliko kapaciteto baterije«. Med Dansko in Švedsko namreč vozi električni trajekt, katerega baterije imajo kapaciteto 4,1 MWh. 100- Electric Ferry Crossing - Fully Charged 4k - YouTube
O omenjenem tovornjaku pa več na tej strani :https://electrek.co/2017/09/17/electric-dumper-truck-worlds-largest-ev-battery-pack/
Še Googlov prevod:
Pojav električnega prevoza v sektorjih, kot so tovornjaki in avtobusi, je pripeljal do nerazumnih količin shranjevanja energije v nekaterih vozilih, zdaj pa imamo novo evidenco.
Partnerstvo med dvema švicarskima podjetjema je preoblikovalo tovornjak prekucnikov Komatsu z velikanskim baterijskim paketom moči 700 kWh. Samo ena pretvorba ima impresiven vpliv na prihranek goriva in zmanjšanje emisij.
Običajni tovornjak z demperjem porabi od 50.000 do 100.000 litrov dizla na leto, odvisno od njegove uporabe, in lahko odda med ~ 131 in 262 tone CO2.
Kljub količini energije, ki je potrebna za premikanje te 110-tonske zveri, se izkaže, da jo je mogoče storiti z električnim pogonskim sklopom.
Lithium Storage GmbH in Kuhn Schweiz AG sta razstavila Komatsu 605-7 in dizelski motor zamenjala s sinhronim elektromotorjem z zmogljivostjo 590kW (800hp) neprekinjene moči in do 9.500 Nm navora.
Prvotno so nameravali namestiti ogromen litij-ionski akumulator s 600 kWh za napajanje elektromotorja, dejansko pa jim je uspelo namestiti 700 kWh energijske zmogljivosti na podvozje vozila z uporabo 1.440 prizmatičnih celic NMC za skupno maso akumulatorja 4,5 tone. Edini drugi EV-ji, ki se približajo svoji energijski zmogljivosti, so nekateri električni avtobusi, na primer BYD-jev 60-ftni popolnoma električni avtobus z baterijo 547 kWh.
Pri elektrifikaciji tovornjakov z demperji je zanimivo, da se pogosto uporabljajo za prevoz rudnikov gor ali dol. Medtem ko dizelski tovornjaki gorijo gorivo tudi ob rudniku, obstaja velika možnost, da električna vozila dejansko pridobivajo energijo na poti navzdol zahvaljujoč regenerativnemu zaviranju.
Prototip, ki ga zdaj dokončujejo, bodo uporabili v kamnolomu, ki ga upravlja Ciment Vigier SA na pobočju šasorskega v Švici.
Švicarski zvezni laboratorij za materialno znanost in tehnologijo (EMPA) pričakuje, da bo tovornjak lahko obnovil 40 kWh svoje poti po kamnolomu - nekaj, kar tovornjak počne 20-krat na dan za skupno 800 kWh energetskih zmogljivosti z regenerativnim zaviranjem. Ker kot prototip prenavljajo samo eno vozilo, stane Ciment Vigier SA za več kot milijon dolarjev za naknadno vgradnjo tovornjaka, če pa bo preizkus uspešen, nameravajo na mestu pretvoriti do osem vozil in Kuhn Schweiz AG, ki distribuira Komatsu tovornjaki v Evropi, lahko svojim kupcem začnejo ponujati paket preusmeritve.
Vozilo, ki je danes poimenovano e-Dumper, naj bi bilo pripravljeno za začetek delovanja jeseni.
S takšnimi in drugimi projekti, kot sta dva velika trajekta, ki se na Švedskem pretvorijo z baterijskimi baterijami, je jasno, da elektrifikacija prometa resno prehaja v večje načine prevoza in težkih strojev.


Se posipam s pepelom, res sem površno prebral članek. Izhajal sem iz tega, da so izgube pri pretvorbi kinetične v električno energijo in nazaj, ter seveda mehanske izgube (trenje med deli, trenje gum, zračni upor je verjetno bolj kot ne zanemarljiv) prevelik, da bi ta sistem deloval. Očitno pa se pri tako veliki teži tovora in specifični uporabi (samo poln dol in prazen nazaj gor) sistem izide. V tem primeru gre za zanimiv koncept, žal uporaben že za zelo specifično področje. Se pa opravičujem novinarju in zahvaljujem forumašem, ki ste me popravili. Če nič drugega, sem se nekaj novega naučil. :tup:
DGJ, matija, Dzun Tao, talker2, BogyX
warpedone
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 466
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
481
265

Re: Mega EV tovornjak (dumptruck)

OdgovorNapisal/-a warpedone » 26 Avg 2019, 12:00

Hja, stvar je res specifika ... se človek vpraša če se res splača gradit črpalne elektrarne (pumpanje vode v jezero na hribu) ... kaj ko bi meli električne dumperje, ki bi ko bi bilo elektrike 'dovolj', vozili skale iz doline na hrib, ko bi jo manjkalo, pa bi jih vozili nazaj v dolino - zaviranje bi bilo regenerativno.

Skale imajo ~5x višjo gostoto i.e. potrebno je 5x manj prostora in ne izhlapevajo tako kot voda.
Elektromotor za pogon laufa blizu 90% učinkovito, dvomim da vodna črpalka/turbina dosega takšen izkoristek.
1500km free SuperCharging: Referrals - Tesla
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4956
Kraj: Tržič
Avto: Kona in Zoe
3558
3826

Re: Mega EV tovornjak (dumptruck)

OdgovorNapisal/-a CRF » 26 Avg 2019, 12:20

Saj to se že uporablja. Je bil en prispevek na Fully charged, kjer na vrvi spuščajo neko hudo utež v jašek zaprtega rudnika.
Admin @ EVSVET.eu
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 575
Avto: C-Zero
436
189

Re: Mega EV tovornjak (dumptruck)

OdgovorNapisal/-a mitjap » 26 Avg 2019, 12:43

CRF

  • Podobne Teme
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na