Olje v klimatskem sistemu

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Odgovori
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a CRF »

Včeraj je na srečanju DEMS Andrej Pečjak omenil zanimivo posebnost EV. Ker ICE za pogon klimatskega sistema uporablja mehanski kompresor, ki potrebuje tudi nekaj mazanja, je v sistemu prisotno tudi nekaj olja.

V EV pa je kompresor električen in prisotnost še tako malo olja (po Pečjakovih besedah) požge motor.

Kasneje smo z mehanikom dorekli da naprava za polnjenje klime ki je bila enkrat priključena na ICE avto, nekaj tega olja v vsakemprimeru vsebuje in je tako za polnjenje EV neuporabna.

Ker so mi na Zoe nedavno menjali komplet plin, me prav zanima če imajo res za EV svojo klima polnilnico. (Stavim celo Zoe da ne!)

Kaj mislite o tem. Je to res tak problem?
crunchy
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Mislim, da ima kompresor vsake klime nekaj olja v sistemu, zato ne smeš hladilnika takoj vklopiti , če ga voziš leže ker olje steče iz kompresorja v cevi uparjalnika.
CRF, Stromcek
Sebastijan
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 452
Kraj: Slovenska bistrica
Avto: Renault ZOE
193
1725

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a Sebastijan »

Bistvo hlajenja/ogrevanja na ta način je vsepovsod enak. Rabiš uparjalnik, kondenzator in kompresor, ki plin poganja okrog. To velja za vse, hladilnike, skrinje, toplotne črpalke za ogrevanje, klime na avtomobilih. Na kak način je pogon kompresorja je pa odvisno od naprave. Kompresor v ICE vozilih poganja jermen od motorja ker pač tam lahko izkoristimo ta pogon. Kompresor v EV vozilih pa poganja elektromotor.

Koliko vidim je kompresor na ZOE skupaj z elektromotorjem, ampak mislim, da glih tako mora biti v njem nekaj olja, da se kompresor maže. Je že tako narejeno, da isto olje maže tudi elektromotor.

Če je pa res to, da bi mogli imeti za EV svojo polnilnico plina, potem ni čudno, da sem jaz dobil postavko na predračunu polnjenje plina 200€. Ampak jaz še vedno mislim da je ena polnilnica za vse. Tudi priključni ventili so isti na vseh vozilih. Če se nebi smelo polniti z isto polnilnico, potem bi verjetno bili ventili drugačni.
Priponke
kompresor zoe 3.jpg
kompresor zoe 2.jpg
kompresor zoe 1.jpg
CRF
Metron
Prispevkov: 1
Avto: E vozila
7
0

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a Metron »

Z oljem v klimatskem sistemu je tako: vsak klimatski sistem vsebuje olje, ki služi mazanju kompresorja - katerega koli. Problem je v tem, da se je do pojava električnih vozil v klimatskih napravah uporbaljalo olje PAG, ki je električno prevodno, kar pri jermensko gnanih kompresorjih ni bil problem. Ko so se pojavila električna vozila, so se pojavili kompresorji gnani z elektro motorjem, ki je zaradi zagotavljanja tesnosti potopljen v plinu v katerem je tudi olje. jasno je, da prevodno olje povzroči kratek stik in motor pregori, zato so za električne kompresorje razvili novo olje. To olje ni prevodno, lahko ga daste tudi v klasični kompresor, samo kaj, ko je 99,99 % vozil opremljenih še s starim tipom olja. Če v električni klimatski sistem vlijemo PAG olje, ta takoj "crkne", če pa not pride le nekaj % tega olja, odmre šele po nekem času - npr 100 urah delovanja. Zato se vzrok dostikrat zabriše in je za nazaj težko ugotoviti, zakaj je kompresor odpovedal.
Olje se nahaja v lončku polnilne naprave za klimo, tega seveda mehanik zamenja z lončkom z oljem za električne klime, problem pa ostane tisti % olja, ki se lahko nahaja v priključnih ceveh. zato je potrebno čiščenje naprave za polnjenje klimatske naprave, ko se polni klima električnega vozila. To čiščenje vzame svoj čas, zato je cena višja. V prihodnosti si bodo tisti, ki bodo specializirani za električna vozila, nabavili polnilne postaje , kjer bo samo ustrezen plin in tega problema ne bo več. trenutno pa je potrebno pazitui in mehanika opozoriti, ker marsikdo tega ne ve, ali pa na to ni pozoren.
CRF, Robie, timo, peion, Stromcek, Franci, prijazen
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a CRF »

Hvala za podrobnejšo razlago. No, @Sebastjan in jaz sva že imela menjan plin, pa da vidimo komu prej crkne kompresor Upam da prej kot v dveh letih!
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 555
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Hibridi imajo tudi električni kompresor, saj drugače ne more delat klima, ko motor ugasne. Tako da to ni več neka huda specialnost in bi klima-mojstri morali vedeti?
CRF
Upup
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 700
Kraj: Kranj
Avto: E-up
341
28

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a Upup »

EV imajo drugačen plin in olje. Je. Precej dražje zato je tudi polnitev posledično dražja kot pri običajnih bozilih
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3571
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3123
1626

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Upup napisal/-a:EV imajo drugačen plin in olje. Je. Precej dražje zato je tudi polnitev posledično dražja kot pri običajnih bozilih
Vse navadne hišne klime imajo elektro kompresor in morajo imeti neprevodno olje, prav tako hladilniki, skrinje...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ja, na koncu je neprevodno še bolj razširjeno in ni nobenega razloga da je dražje.
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1228
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a Franci »

CRF napisal/-a:Ja, na koncu je neprevodno še bolj razširjeno in ni nobenega razloga da je dražje.
Se strinjam, da ni razloga, a dokler nismo poučeni nas lahko vlečejo. Najbolje napolnit klimo pri nekom, ki vzdržuje industrijske hladilne naprave, tudi te so večinoma gnane z e-motorjem.
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2316
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
1692
2218

Re: Olje v klimatskem sistemu

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Morda je "catch" v visoki ceni prav v tem, da tovrstno olje mora delovati tudi pri -30 oC ali 60 oC.
Če dobro premislim tudi industrijske naprave morajo delovati v različnih temperaturnih območjih. Je pa vprašanje ali v tako velikem obsegu (morda).
Odgovori

Vrni se na “Splošne debate o EV”