N75 je napisal/-a:Pri bencinarju/dizel poraba je verjetno res najbolj idealna pri 110km/h, sam izpusti in hrup, ali je res bistveno manjši.
Pri mojem dizlu je bila poraba najmanjša tam nekje okrog 50 km/h, in še to v 5 prestavi.
Izpusti in hrup so korelirani s porabo. Izpusti že itak, saj se CO2 tvori neposredno iz goriva (ne, ne bom šel v podrobnosti in iskal dlako v jajcu), glede hrupa pa bi samo rekel naslednje. Premik zračne mase iz stacionarnega stanja na hitrost vozila (kar se dogaja pri vožnji in kar navsezadnje povzroča silo upora zraka) med ostalim tudi povzroči zvočno valovanje, ki je močnejše pri višjih hitrostih vozila. Pri vožnji se moč motorja, ki je potrebna da premagujemo zračni upor, veča s tretjo potenco hitrosti. Po moje je s podobno stopnjo korelirana tudi moč zvoka. Podobno (morda ne s tretjo potenco) je tudi z zvokom pnevmatik in prav tako tudi motorja in prenosov. Hitrejše vozilo bo povzročalo večje zvočno onesnaževanje, ali to želimo ali pa ne.
Ali je 110 km/h upravičena meja je pa po moje stvar debate. Nekdo bi lahko celo mislil, da bi z učinkovitejšimi in tišjimi ICE motorji ter karoserijami ter z boljšimi varnostnimi mehanizmi lahko zgornjo mejo celo zvišali iz sedanjih 130 km/h.
