- koliko je vredno zdravje tvojih bližnjih, katerih ne zastrupljaš z izpuhom?
to sem moral izpostavit - prav razkuri me, ko se peljem za dizlom ki je odstranil DPF in kadi da je vse črno, oni za mano pa uživa v boljžem zraku
Tudi jaz sem želel to izpostaviti. Koliko je vredno zdravlje mojih bližnjih, ki živijo v Šoštanju?
Po domače, ni vse zlato, kar se sveti. Vsak tip vozil ima prednosti in slabosti, cenovno pa mislim da ni bistvene razlike, razen če mi kdo pove, kje sem ga v mojih izračunih pihnil.
Zanimivo je, da nihče noče s konkretnim izračunom odgovoriti na moje vprašanje.
misliš na odgovor koliko je vredno zdravje sorodnikov ki živijo v bližini Termoelektrarne?
seveda je neprecenljivo in upam, da glede na vpliv na zdravje tudi dobijo primerno odškodnino, mislim pa da ne bomo prišli do konca vprašanja od kod je elektrika za električne avtomobile in ali je vpliv pridobivanja le te (lokalno ali globalno gledano) večji od ICE avtomobilov.
@mucek4 vse je odvisno od parametrov izračuna.
Mene trenutno IONIQ "stane" 290 EUR obrok na 7 let, res je bilo poleg subvencije še 7500 EUR pologa in delam cca 50k km letno. Stroški za vse ostalo so zaokroženo 1.000 EUR letno (zavarovanje, vinjeta, gume, servisi, polnjenja..).
Če greva zdaj računat je takole:
- strošek avta mesečno če ne bi bilo pologa in na 10 let je 265 EUR
- ostali stroški pri cca 50k km letno so 85 EUR
Skupni strošek je 340 EUR mesečno za obdobje 10 let. Prevoženih bo po teoriji 500.000km
Naredi enak izračun za ICE za enake kilometre in boš dobil sigurno številko ×2, ker je samo bencina/diesla za 4.000km mesečno vsaj 250 EUR. Potem je treba prišteti še nabavno ceno, financiranje, servise, zavarovanja, vinjete, gume,...
Za tvoj avto sem že prej omenil, da me zanima kako bo. Imaš pa to srečo, da ti drugi plačujejo "gorivo". Oba pa veva, da tak avto ne bo šel brez težav 10 let. Ne EV, ne ICE.
Ampak:
Za Ženino hondo pride 0.09€ na km, kar bi prišlo cca 375€ za gorivo na mesec. Torej toliko kot sedaj tebe skupaj. Drži, EV je v tem izračunu cenejši.
Prejšnji moj avto je "hrustal" 6.1€ na 100, kar je pa 250€ na mesec za gorivo za tvoj primer kilometrov. Če pa upoštevava to številko in za tvoj avto vračunava normalno porabo (jaz brezplačne polnilnice nimam) sva pa spet "tam tam"
mucek4 napisal/-a:Zanimivo je, da nihče noče s konkretnim izračunom odgovoriti na moje vprašanje.
.
Moj je povsem jasen, v 10 letih prihranim samo na račun goriva več kot je nova kona.
Zanimivo je da ljudje ne znajo oz. nočejo zračunat koliko stane gorivo pri npr. porabi 5 do 10 l/100km in prevoženih letno med 20.000 do 50.000 km in veselo kupujejo rabljene ali nove fosilce. Še sreča ker bi sicer bili še bolj jezni na EV, še sreča da 99% ljudi ve da so EV zanič, sami problemi, doseg pod 100km, max. hitrost pod 100, krademo štrom, omrežje bo vsak trenutek fuč... Sam jaz jim privoščim, razen v delu ko se vozim za kaķšnim, pa kako je šel skozi če gre na mešanco diesel, olje in hladilna pa dimna zavesa, bo za nas več ostalo in manj opisanih problemov.
Če bi poslušal druge, pred slabimi 20 leti za ogrevanje hiše in vode s toplotno, pred 2 leti za MSE in lani za EV, bi danes za vse navedeno mesečno dajal 300€ za kurilca, 250€ za diesel in 150€ za elektriko ter imel 10 let staro zafiro diesel, joj pa pravkar spet taveči servis, pa vse diske in ploščice menjati tretjič, pa raufnk al tisti filter saj blesav non stop zabit, auspuh menjat, garancija dve leti... Kurc, poleg eko in fajn za moj žep, tud vojn na bližnjem vzhodu in še kje ne financiram več.
mucek4, timo, matija, instrukcije, DGJ, FV-EV
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Ne vem od kje ti številka x2?
Jaz sem zgoraj napisal da bi pri meni prišlo cca x1.3 do x1.5
Ioniq vs Octavia pri cca 45kkm letno.
Nisem pri računalniku, da bi lahko preveril kako točno sem računal.
Sem pa zgoraj omenil, da do 20kkm letno ne prideš finančno skozi. Nad 30kkm, če se ne motim že gre. Vmes je pa sivo območje.
Prejšnji avto Clio 1,5 dci, varčen avto, na dan v službo in nazaj 260 km, na leto sem delal cca. 40.000 km, z enim tankanjem sem po avtocesti naredil 800 km, se pravi sem tankal na leto 50x. Če vzamem, da me je kaslc stal 60€, enkrat malce več, enkrat malo manj, sem zatankal 3000€, imel dva servisa, vzamimo menjava olja je bila 150€, drugi z menjavo filtrov 240€. Zavarovanje 490€, kasko. Na leto brez gum, vinjet, da je kaj crknlo, 3880€.
Sedaj, Kona:
Strošek goriva(štrom), od februarja do sedaj, 4,80—wien energie, 6€— petrol, servis 120€( do sedaj 60), a bosta dva na leto, zavarovanje 750€. Skupaj 880€. Polnim ga lahko v službi, zastonj, doma imam fotovoltaiko.
Razlika v stroških je 3000€ na leto. Res je, da nisem upošteval vrednosti avtov, clio je bil 12.400, Kona 43.900. Hotel sem, da se lepše vidijo tekoči stroški.....
Marsikaj zanimivega prebereš... Ampak, verjetno se vsi iz prakse lahko strinjamo, da ko se enkrat navadiš EVja, je vse ostalo čisto trpljenje
Ampak resno, to zapišem pri polni zavesti in odgovornosti in celo kot zaprisežen strojnik, ki je v svojem življenju odprl že kar nekaj motorjev, od dvotaktnih enovaljnikov do V6 mrcin... Nekaj jih je še vedno v moji oldtimerski garaži. Ampak tisto je hobi, za vsakodnevno življenje pa nikakor ne pride več v poštev
In naj si dovolim opisati naslednjo primerjavo, ki jo boste dobro razumeli vsi, ki živite slovenske sanje s hiško in vrtom
Okoli hiše imam več kot nekaj deset in manj kot nekaj sto kvadratov zelenice. Pred leti sem jo kosil z bencinsko kosilnico.
Kaka pokora je to bila Najprej je treba po bencin na pumpo, in zagotovo je na ne vem kak način nekaj kapljic iz 5-litrske kantice pristalo v avtu, ki je smrdel še naslednjih 10 dni. Potem itak ob nalivanju zasmradiš pol garaže, kosilnica pa nato po parih kurblanjih končno vžge
Ko kosiš, okrog tebe smrdi in ropota, slišijo te vsi sosedje v radiju nekaj sto metrov. Nato se kosilnica pregreje, v uplinjač pride smet, svečka crkne... Ko poskušaš nekaj zrihtati, se še fajn opečeš na izpuhu Spet te slišijo vsi sosedje Ko kosilnico popraviš v klet, ta še dva dni smrdi, tvoje cunje in roke pa tudi. Aha, pa še olje je treba zamenjati vsaj enkrat letno. Spet svinjarija... Kam naj človek ekološko pospravi tistega dobrega pol litra črnega olja, od katerega ga je spet nekaj pristalo na tleh v garaži in na cunjah...
Potem pa sem si kakih 10 let nazaj kupil električno kosilnico .
Ja, res sem moral kupiti še 30 metrov podaljška in ob prvi priliki sem si vtičnico naredil še na drugem koncu vrta. Malo sem si moral zračunati, da bom res prišel povsod.
Sedaj vzamem kosilnico, potegnem kabel in kosim. Sosedje me ne slišijo prav daleč, po bencin ni treba, voham samo rožice in zmleto travco... Menjave olja ni, uplinjača in svečke tudi ne... Kosilnica je bolj lahka in upam si trditi, da tudi manj nevarna za uporabo. Skratka, bolj ekološko, bolj umirjeno, bistveno ceneje, košnja trave je lahko res prav sproščujoča... Ja, res pa se je pa treba malo prilagoditi in tu in tam potegniti in prestaviti kabel. Ampak pokosim pa vseeno vse. Res pa za kake"veleposestnike" še ni prav primerna
No, mojim mulcem pa že taka kosilnica ni več v hudo veselje. Me že po malem žicajo, da bi kupili robota
A vidi kdo kako podobnost med ICE in EV... in prihodnostjo samovozečih vozil morda?
Naj še enkrat poudarim, da je vse napisano iz izkušenj in čisto res No, glede robota pa ne bom popustil, dokler sta mulca še v letih, ko me še morata ubogati
Tudi če pustimo samo izkušnjo košnje in priprave nanjo ob strani in po strojniško preračunamo izkoristek tistega malega motorja in dejanske okoljske stroške, od bencina in stroška dostave tega do kosilnice, olja, hrupa... In če to primerjaš z izkoristkom in stroški električne kosilnice, se lahko pa še dodatno zamisliš, pa četudi elektrika pride iz Šoštanja ...
Stromcek napisal/-a: Ko kosiš, okrog tebe smrdi in ropota, slišijo te vsi sosedje v radiju nekaj sto metrov. Nato se kosilnica pregreje, v uplinjač pride smet, svečka crkne...
Prvi stavek je resničen, drugi ne. Mojmu sosedu noče crknit to ropotalo Pa da ga j..... (glihkar sedim na balkonu in poslušam)
Ne glede na finančni status, otroke ali še kaj drugega, dokler bom dihal bom sam kosil...
Tole je vse kar si želim:
[youtube]https://youtu.be/rom5zUJYX0s[/youtube]
Ima tudi Led luči in USB port za telefon
Prejšnji avto Clio 1,5 dci, varčen avto, na dan v službo in nazaj 260 km, na leto sem delal cca. 40.000 km, z enim tankanjem sem po avtocesti naredil 800 km, se pravi sem tankal na leto 50x. Če vzamem, da me je kaslc stal 60€, enkrat malce več, enkrat malo manj, sem zatankal 3000€, imel dva servisa, vzamimo menjava olja je bila 150€, drugi z menjavo filtrov 240€. Zavarovanje 490€, kasko. Na leto brez gum, vinjet, da je kaj crknlo, 3880€.
Sedaj, Kona:
Strošek goriva(štrom), od februarja do sedaj, 4,80—wien energie, 6€— petrol, servis 120€( do sedaj 60), a bosta dva na leto, zavarovanje 750€. Skupaj 880€. Polnim ga lahko v službi, zastonj, doma imam fotovoltaiko.
Razlika v stroških je 3000€ na leto. Res je, da nisem upošteval vrednosti avtov, clio je bil 12.400, Kona 43.900. Hotel sem, da se lepše vidijo tekoči stroški.....
Vsak ma neko svojo racunico, ampak realno ce bi racunali,
da moras polnjenje placevati na ladestationah po jodlariji in njihovih nekih tam tarifah, in da v sluzbi ne mores polnito zastonj, bi bila racunica krepko drugacna, pa tudi vrenost clia 12.400 in kona 43.909 kar je nekje okroglo 30.000 razlike, tako da ce tak po kmecko racunamo bos kar nekaj let ob idealnih pogojih se vozil da bos prisel na zeleno vejo, ampak definitivno se je lepse voziti z EV kot dci.
To veste da BEV ki je izkljucno polnjen na elektriko iz termoelektrarne (npr Poljska), je se vedno 15% cistejsi od ICE ? Pika na I pa je dejstvo, da so omrezja drzav vsako leto cistejsa, s tem tudi EVji (ker je od lani dalje to najcenejsi vir energije). Medtem ko ICE vozilo, ki je v letih izpusti veliiiiiiko vec kot novo. Pa niti ne mislim na neservisirane polnoletne dizle, avte ki so de-catted zaradi performans, avte ki imajo odstranjen DPF, ... Kako glasne pa so studije o tem?
Zdaj pa na prave prednosti BEV:
- financni, na tak in drugacen nacin (ugodnejse financiranje, gorivo, servisi, ...)
- varnostni. Prvenstveno ker ni bloka motorja ki prileti vate ter zaradi nizjega tezisca, kar postane se bolj pomembno pri novem trendu SUV/CUV
- okolje, vec v prvem odstavku
- boljse vozne lastnosti v vec aspektih
- prihranek casa, ker se ne ustavljamo vec na crpalkah. Kdor pa ima dnevno potrebo po DCju, se je bodisi zavestno tako odlocil, ali pa avto ne ustreza popolnoma dnevnim relacijam.
- dopolnite kar sem pozabil
Aja, kosim z baterijsko kosilnico zadnja 4 leta. 300€ v lidlu in dela kot prvi dan Nobene svinjarije tistih kosilnic na mesanco, sveck, ropota, ...