Vožnja po snegu z EV
Re: Vožnja po snegu z EV
Bile debate na forumu ze pretekle zime, predlagam funkcijo iskanja. Veliko so pisali lastniki Kon. Ne ker bi bilo tam vec tezav kot drugje, ampak ker jih je bilo leta ze 2019 veliko na cestah.
EVji s sprednjim pogonom vecinoma nimajo taksne teze na pogonsko os kot fosilna vozila, posledicno je oprijem slabsi. Tega efekta ni pri EVjih z zadnjim pogonom, tam je namrec vec teze na pogonski osi kot pri fosilnem vozilu. Ni pa teza edini faktor.
EVji s sprednjim pogonom vecinoma nimajo taksne teze na pogonsko os kot fosilna vozila, posledicno je oprijem slabsi. Tega efekta ni pri EVjih z zadnjim pogonom, tam je namrec vec teze na pogonski osi kot pri fosilnem vozilu. Ni pa teza edini faktor.
Re: Vožnja po snegu z EV
ICE niso vsi prijetni v snegu.
Najbolj prijetne izkušnje imam s kakim starejšim, teža jeklenega motorja ki pritiska na sprednje ozke gume -> uspeh.
Moj C-zero je že v dežju počasnejši od prejšnjih avtov, v snegu bo pa pomoje zelo slab. Hec je da je nepredvidljiv, in nikoli ne veš ali ga bo odneslo spredaj ali zadaj. Pri FWD ICE ni bilo nobenih dvomov.
SUVi brez 4x4 se mi zdijo pa nasplošno štorasti za v sneg.
Najbolj prijetne izkušnje imam s kakim starejšim, teža jeklenega motorja ki pritiska na sprednje ozke gume -> uspeh.
Moj C-zero je že v dežju počasnejši od prejšnjih avtov, v snegu bo pa pomoje zelo slab. Hec je da je nepredvidljiv, in nikoli ne veš ali ga bo odneslo spredaj ali zadaj. Pri FWD ICE ni bilo nobenih dvomov.
SUVi brez 4x4 se mi zdijo pa nasplošno štorasti za v sneg.
Re: Vožnja po snegu z EV
Mi smo imeli odlicne izkusnje s C-Zero v snegu, imeli smo ga 4 zime. Sel je tudi cez Ljubelj ko je bilo vse zasnezeno. Tule opisan nek snezen vecer, ko je bilo na avtocesti cistega 20cm snega ponoci: viewtopic.php?p=2707#p2707
Seveda se elektroniko v snegu izklopi, sicer ni slo nikamor. Z izklopljeno pa je bilo zelo zabavno, avto je splezal povsod.
Seveda se elektroniko v snegu izklopi, sicer ni slo nikamor. Z izklopljeno pa je bilo zelo zabavno, avto je splezal povsod.
Re: Vožnja po snegu z EV
Nisem se naletel na tezave, ce ocenim cez palec gre boljse od bmw 525dA f10, ki je bil tudi RWD, elektronika pri BEV deluje bolje/hitreje kot pri fosilcih. Sirina gum je 235, Dunlop Wintersport. Sta pa bili obe zadnji zimi bolj mili.
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2159
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12571044
Re: Vožnja po snegu z EV
Jaz sem imel 2x možnsot sprobat. Enkrat sem imel mojo z menoj in je vreščala, tako da je odpdlo. Drugič mi je pa guma počla in sem moral na avto vleko. :/
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Vožnja po snegu z EV
Jutri bo imel marsikdo priliko sprobat voznjo v snegu. Se priporočam za kaksno poročilo.
Cesta, koliko snega, kak avto, kaksne gume....zannima me predvsem kako se spopade z zasneženim klancem.
Kako asr posega v pogon.
Cesta, koliko snega, kak avto, kaksne gume....zannima me predvsem kako se spopade z zasneženim klancem.
Kako asr posega v pogon.
Re: Vožnja po snegu z EV
Jaz sem včeraj zvečer s Kono EV, primorska avtocesta, iz Ljubljane proti Postojni. Brez težav z avtom, težave so delali ostsli šoferji in kamionarji.
Gume so Nokian 215/55R17 98V XL M+S WR SNOWPROOF P.
Gume so Nokian 215/55R17 98V XL M+S WR SNOWPROOF P.
Re: Vožnja po snegu z EV
Evo da še jaz včeraj zvečer z ID.3 city in novimi gumami:
avto je šel odlično je imel zelo majhno odnašanje zadka na križiščih kjer si zavijal in pospeševal ampak je bilo tako kontrolirano z strani elektronike da sploh ni bilo potrebno gasa spustiti in tudi popravljat ni bilo treba z volanom. Vrtel v prazno ko zmešan ni če si pohodil gas na polno ampak je malo vrtel in lepo kontrolirano pospeševal z manjšimi zdrslaji zadnjih koles.
Evo pa še dve slabosti:
-Avto je kljub vsej elektroniki težek in moraš to vzeti v račun ko voziš
-Ne dovoli drsenja(driftanja) po krožnih
avto je šel odlično je imel zelo majhno odnašanje zadka na križiščih kjer si zavijal in pospeševal ampak je bilo tako kontrolirano z strani elektronike da sploh ni bilo potrebno gasa spustiti in tudi popravljat ni bilo treba z volanom. Vrtel v prazno ko zmešan ni če si pohodil gas na polno ampak je malo vrtel in lepo kontrolirano pospeševal z manjšimi zdrslaji zadnjih koles.
Evo pa še dve slabosti:
-Avto je kljub vsej elektroniki težek in moraš to vzeti v račun ko voziš
-Ne dovoli drsenja(driftanja) po krožnih
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Re: Vožnja po snegu z EV
1.11. sem dal gor za v Švico tri sezone vožene 45.000km Continental (so bile pol znucane, sem jih dal prejšnji teden na bolho, prodal za 50€ ), potem pa sem dal gor Dunlop Wintersport5. Po testih dobra guma, vzel sem jo zaradi majhne porabe, posledično tudi obrabe, bo najbrž spet trda in malo znucana čez 45.000km.
Tele grejo ko šus, saj so nove, evo danes zjutraj, pri nas na Turjaku ene 25cm, od hiše 50m v cel sneg, potem sem pa poskusil malo v klanček, en slab video, je skoz telefon padal dol...
https://youtu.be/mOjcZANyVN4
Tele grejo ko šus, saj so nove, evo danes zjutraj, pri nas na Turjaku ene 25cm, od hiše 50m v cel sneg, potem sem pa poskusil malo v klanček, en slab video, je skoz telefon padal dol...
https://youtu.be/mOjcZANyVN4
Re: Vožnja po snegu z EV
Egolf v kar konkreten klanec. Brez zaleta. Srednje moker sneg. Cca 8cm. Gume Michelin Alpin vožene 1 sezono. Tlak 2.5 bar.
Z vključenimi elektronskimi pomagali ni šlo. Potem sem izklopil vse kar se je dalo in z kar konkretnim gasom. Je pa šlo. Čeprav se mi zdi da zato ker je skopal do asfalta. Pod snegom je bil asfalt kar konkretno posut.
Za izklop pomagal moraš v meni. Fizično ni gumba.
Imam še ketne. Sem se vozil lani. S ketnami prideš skoraj kamor hočeš (veza na ceste). Ne me zdaj v šumo v powder pošiljat
Z vključenimi elektronskimi pomagali ni šlo. Potem sem izklopil vse kar se je dalo in z kar konkretnim gasom. Je pa šlo. Čeprav se mi zdi da zato ker je skopal do asfalta. Pod snegom je bil asfalt kar konkretno posut.
Za izklop pomagal moraš v meni. Fizično ni gumba.
Imam še ketne. Sem se vozil lani. S ketnami prideš skoraj kamor hočeš (veza na ceste). Ne me zdaj v šumo v powder pošiljat
Re: Vožnja po snegu z EV
Sneg na ravnini EV ne dela težav, saj ima nizko težišče in ko enkrat spelje avto gre in se dobro drži ceste. Problem pa nastane, ko je treba to maso spravit v breg - takrat prej zmanjka trenja pod kolesi, sicer se pri Koni z izklapljanjem raznih sistemov nisem ukvarjal (nisem še bil v taki situaciji), če pa ima kdo izkušnje s tem (včasih je lahko problem že speljati iz kakšnega parkirišča v rahli klančini), se pa tudi jaz priporočam.
Moj občutek je, da je bilo v klanec z dizlom bistveno lažje.
Moj občutek je, da je bilo v klanec z dizlom bistveno lažje.
Re: Vožnja po snegu z EV
To je pisal tudi fv-ev.
Jaz pa do sluzbe 500m visinske razlike naredt na cca 6 km....
Jaz pa do sluzbe 500m visinske razlike naredt na cca 6 km....
Re: Vožnja po snegu z EV
Trakcija pri dual motor super, za v klanec in po ravnem nobenega problema. Meja je višina zapadlega snega, ko nasedeš na kup, ki ga potiskaš pod seboj.
Problem pa je ustavit 2 toni avta, še bolj očitno se masa pozna, ko gre navzdol. Prav tako je treba zaradi pomanjkanja mase spredaj v primerjevi z avtom s težkim dizlom v nosu pasove ob prehitevanju na AC menjati bolj premišljeno, če gre za nespluženo vozišče s kolesnicami. Rekuperacija je močna, ob zasneženem cestišču hitro hoče zdrsnit zadek, če nogo abruptno umakneš z desne pedalke. Če bo cela zima taka, kot se je zdaj začela, bom resno razmislil o ježevkah, potem bo avto postal tank.
Problem pa je ustavit 2 toni avta, še bolj očitno se masa pozna, ko gre navzdol. Prav tako je treba zaradi pomanjkanja mase spredaj v primerjevi z avtom s težkim dizlom v nosu pasove ob prehitevanju na AC menjati bolj premišljeno, če gre za nespluženo vozišče s kolesnicami. Rekuperacija je močna, ob zasneženem cestišču hitro hoče zdrsnit zadek, če nogo abruptno umakneš z desne pedalke. Če bo cela zima taka, kot se je zdaj začela, bom resno razmislil o ježevkah, potem bo avto postal tank.
Re: Vožnja po snegu z EV
Ob prejšnji pošiljki sem peljal testnega Enyaqa po snegu in sem imel dober občutek. Se mi je zdelo, da prej spelje, kot pri dizelskemu Passatu. Vendar ob 1x zadevi ne moreš vedeti kako se vozilo obnaša. Gledal sem youtube teste v snegu pri ID3 in 4 in so precej hvalili oprijem.
Re: Vožnja po snegu z EV
Za oprijem vsekakor pnevmatike. Je pa pogon na zadnja kolesa pri EV boljši za vožnjo po snegu v klanec kot pa sprednji pogon.
Re: Vožnja po snegu z EV
Ni tako enostavno. Ključna je teža, oz distribucija slednje na pogonska kolesa.
Moj srednješolski učitelj tehničnega risanja, je imel avto s pogonom na zadnja kolesa. Šola je bila na hribu. In ko je bil sneg in led je imel obilico težav, ki jo ostali z avti na prednjem pogonu, niso imeli. Mi kot mulci smo se prav zabavali ob tem.
Težavo bi omilil, če bi odzadaj v prtljažnik vrgel par žakljev cementa.
Skratka, če je na pogonska kolesa distribucija teže večja, bo OK, drugače ne. Zato se je pri modernih fosilcih uveljavil pogon na prednja kolesa, kot bolj zanesljiv za slabe rezmere. Tam je že večina teže (motor, menjalnik, …).
Pri EV je zaradi baterije distribucija teže drugačna, ampak tudi tukaj se lahko več spravi bodisi spredaj, ali zadaj, odvisno od pogona.
Moj srednješolski učitelj tehničnega risanja, je imel avto s pogonom na zadnja kolesa. Šola je bila na hribu. In ko je bil sneg in led je imel obilico težav, ki jo ostali z avti na prednjem pogonu, niso imeli. Mi kot mulci smo se prav zabavali ob tem.
Težavo bi omilil, če bi odzadaj v prtljažnik vrgel par žakljev cementa.
Skratka, če je na pogonska kolesa distribucija teže večja, bo OK, drugače ne. Zato se je pri modernih fosilcih uveljavil pogon na prednja kolesa, kot bolj zanesljiv za slabe rezmere. Tam je že večina teže (motor, menjalnik, …).
Pri EV je zaradi baterije distribucija teže drugačna, ampak tudi tukaj se lahko več spravi bodisi spredaj, ali zadaj, odvisno od pogona.
Re: Vožnja po snegu z EV
Ta teorija glede razporidtve mase seveda drži, ampak pri EV je distribucija vedno blizu 50:50 (baterija v dnu na sredini), tako velikega odstopanja kot ga je imel neka Lada, BMW ali MB iz 90ih sigurno ni več v nobenem sodobnem avtu.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 1 Odgovori
- 198 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Andy