Test poraba / pnevmatike
Test poraba / pnevmatike
Pred kratkim sem naredil manjši eksperiment porabe pri različnih gumah in platiščih. Sicer zunanja temperatura ni bila ponovljiva, pa vendar, zanimala me je razlika med 16 in 18 col platišči.
Relacija je bila zjutraj 25 km in popoldne 25 km (V službo in nazaj).
2. april: platišča: 16 col original VW e-golf Astana 6.5j, gume: 205/55/16 nove zimske 7mm profila Continental ContiwinterContact TS860, povpr. hitrost (57 in 56km/h), zunanja temperatura: (-4 in 13°C), poraba: 15,6 in 13,9 kWh/100km
3. april: platišča: 18 col original Seat Leon Performance 7.5j, gume: 225/40/18 stare 5 let 3mm profila Bridgestone Potenza 001, povpr. hitrost (55 in 54km/h), zunanja temperatura: (-1 in 18°C), poraba: 16,9 in 14,3 kWh/100km
6. april: platišča: 16 col original VW e-golf Astana 6.5j, gume: 205/55/16 nove 7mm profila Bridgestone Turanza T001, povpr. hitrost (56 in 55km/h), zunanja temperatura: (2 in 20°C), poraba: 14,8 in 11,6 kWh/100km
Avto ima toplotno črpalko, AC je bil na off, gretje 19°C.
Prilagam še sliko na 18 col če koga zanima: KLIK
Relacija je bila zjutraj 25 km in popoldne 25 km (V službo in nazaj).
2. april: platišča: 16 col original VW e-golf Astana 6.5j, gume: 205/55/16 nove zimske 7mm profila Continental ContiwinterContact TS860, povpr. hitrost (57 in 56km/h), zunanja temperatura: (-4 in 13°C), poraba: 15,6 in 13,9 kWh/100km
3. april: platišča: 18 col original Seat Leon Performance 7.5j, gume: 225/40/18 stare 5 let 3mm profila Bridgestone Potenza 001, povpr. hitrost (55 in 54km/h), zunanja temperatura: (-1 in 18°C), poraba: 16,9 in 14,3 kWh/100km
6. april: platišča: 16 col original VW e-golf Astana 6.5j, gume: 205/55/16 nove 7mm profila Bridgestone Turanza T001, povpr. hitrost (56 in 55km/h), zunanja temperatura: (2 in 20°C), poraba: 14,8 in 11,6 kWh/100km
Avto ima toplotno črpalko, AC je bil na off, gretje 19°C.
Prilagam še sliko na 18 col če koga zanima: KLIK
Re: e-Golf - predstavitev
Menim, da je kar pričakovana razlika - edino pri poti domov je med 2 in 6 aprilom po moji oceni moral vplivati še kakšen drugi dejavnik (morda veter, ...)
Drugače pa super
Drugače pa super
Re: e-Golf - predstavitev
Predvsem super demonstracija, kolk poraba istega avta na isti poti ob podobni povprečni hitrosti močno opleta.
Še bol bi to opletanje blo očitno, če bi z enako konfiguracjo naredu tri ali raje šest ponovitev.
Nekoč so me naučili, da je treba merjenje ponavljat nato pa tretjino meritev, ki najbolj odstopajo, vršt stran. Povprečje zračunaš iz prestalih 2/3 poskusov.
Mal v ilustracijo raznih 'člankov', ki pljuvajo kako so uradne cifre porabe zlagane oz. samo obljube ipd na podlagi enega poskusa.
Še bol bi to opletanje blo očitno, če bi z enako konfiguracjo naredu tri ali raje šest ponovitev.
Nekoč so me naučili, da je treba merjenje ponavljat nato pa tretjino meritev, ki najbolj odstopajo, vršt stran. Povprečje zračunaš iz prestalih 2/3 poskusov.
Mal v ilustracijo raznih 'člankov', ki pljuvajo kako so uradne cifre porabe zlagane oz. samo obljube ipd na podlagi enega poskusa.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: e-Golf - predstavitev
@warpedone se strinjam s tvojim prodlogom o načinu izvajanja meritev. A poanta Kaiserjevih meritev je bila prikaz ralike v porabi zaradi različnih pnevmatik in platišč - in tukaj je zelo zadel s svojim rezultatom - sem imel podobnega pri ICE
Re: e-Golf - predstavitev
Absolutno, tisto ni kritika ampak le namig, če hoče kdo stvar ponovit in bit 'boljši'.
Žal o gumah te številke ne povejo toliko, kot zgleda da govorijo.
Žal o gumah te številke ne povejo toliko, kot zgleda da govorijo.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: e-Golf - predstavitev
Bolj grdih 16" feltn verjetno v VW še niso proizvedli. Še dobro, da sem nataknil 17" v startu, pa magari na račun kakšne kWh.
Re: e-Golf - predstavitev
Glede platišč se pa krešejo zelo različna mnenja.
Meni so všeč, nekateri bi pa si ob njih najraje rezali žile. Se mi zdi, da mojemu prav pašejo. Verjetno je vse skupaj pogojeno tudi z barvo vozila.
Na splošno pa imajo v večji meri električna vozila bolj zaprta platišča. In ja, gotovo so bolj odprta platišča (z rdečo zavorno čeljustijo) bolj atraktivna.
Meni so všeč, nekateri bi pa si ob njih najraje rezali žile. Se mi zdi, da mojemu prav pašejo. Verjetno je vse skupaj pogojeno tudi z barvo vozila.
Na splošno pa imajo v večji meri električna vozila bolj zaprta platišča. In ja, gotovo so bolj odprta platišča (z rdečo zavorno čeljustijo) bolj atraktivna.
Re: e-Golf - predstavitev
Odvisno kaj je komu všeč, okusi so različni in ni univerzalne lepoteKegelj napisal/-a:Glede platišč se pa krešejo zelo različna mnenja.
Meni so všeč, nekateri bi pa si ob njih najraje rezali žile. Se mi zdi, da mojemu prav pašejo. Verjetno je vse skupaj pogojeno tudi z barvo vozila.
Na splošno pa imajo v večji meri električna vozila bolj zaprta platišča. In ja, gotovo so bolj odprta platišča (z rdečo zavorno čeljustijo) bolj atraktivna.
Re: e-Golf - predstavitev
Je tako imamo različne okuse in navezanosti na določena platišča. Tudi meni se zdi na EV Golfa bolj pašejo originalna platišča, kot 18 colska, s katerimi je Kegelj opravil test.
Sam pa imam še vedno željo, da predelam sredinski naslon 17 colskih Meganovih platišč za svojo KONO. Saj so všečne original, a da jih ne potrebujem stalno premontiravat, bi bila za eno sezono dobra opcija. (me je pa tale virus, ker Špan ne dela malo zafrknil)
Sam pa imam še vedno željo, da predelam sredinski naslon 17 colskih Meganovih platišč za svojo KONO. Saj so všečne original, a da jih ne potrebujem stalno premontiravat, bi bila za eno sezono dobra opcija. (me je pa tale virus, ker Špan ne dela malo zafrknil)
Re: e-Golf - predstavitev
Meni lepota pleha ne predstavlja nobene dodane vrednosti in za pleh, feltne,.... nisem pripravljen nekaj doplačevati. No, pri barvi moram sklepat kompromise, ker ženi ni vseeno
Priznam pa da se mi fajn zdi, ker večinoma znanci pohvalijo Blue Kono, kot lepo oblikovan avto in lepe barve, sam to je bolj naključje kot pa moj doprinos
Priznam pa da se mi fajn zdi, ker večinoma znanci pohvalijo Blue Kono, kot lepo oblikovan avto in lepe barve, sam to je bolj naključje kot pa moj doprinos
Re: e-Golf - predstavitev
@Kaiser
Zanimiva zadeva!
Kako je bilo s tlaki v gumah, sploh 2. in 6. aprila, ko je primerjava merodajnejša?
Sicer je Matej (evve) enkrat že objavil, da se višina tlaka ne pozna kaj dosti.
Očitno je, da so večji premeri potratnejši že samo zaradi kotalnega upora. Je pa vožnja udobnejša in varnejša.
Glede same lepote in "lepote" (platišč) pa: ko si v avtu in (se) voziš z njim, je vsa zunanja lepota nepomembna. Štejejo udobnost, varnost in ekonomičnost vožnje (ne nujno v tem vrstnem redu) oz. predvsem tisto, kar lahko zaznaš oz. občutiš...
Za t.i. "boljši" (zunanji) izgled nisem pripravljen plačati nič!
Še glede barve: če bi kakšne meritve pokazale, da je zaradi črne/temne (ogrevanje pozimi) ali bele/svetle (hlajenje poleti) poraba statistično pomembno manjša, bi barvo izbral na podlagi tega podatka!
V načrtu imam, da bom tudi sam opravil nekaj različnih testov takoj, ko avto dobim...
"Protokole" počasi že sestavljam, ker želim čimbolj verodostojne (in ponovljive) meritve.
Dejavnikov je veliko, ampak če si pri najpomembnejših kolikor se da natančen, gre!
Zanimiva zadeva!
Kako je bilo s tlaki v gumah, sploh 2. in 6. aprila, ko je primerjava merodajnejša?
Sicer je Matej (evve) enkrat že objavil, da se višina tlaka ne pozna kaj dosti.
Očitno je, da so večji premeri potratnejši že samo zaradi kotalnega upora. Je pa vožnja udobnejša in varnejša.
Glede same lepote in "lepote" (platišč) pa: ko si v avtu in (se) voziš z njim, je vsa zunanja lepota nepomembna. Štejejo udobnost, varnost in ekonomičnost vožnje (ne nujno v tem vrstnem redu) oz. predvsem tisto, kar lahko zaznaš oz. občutiš...
Za t.i. "boljši" (zunanji) izgled nisem pripravljen plačati nič!
Še glede barve: če bi kakšne meritve pokazale, da je zaradi črne/temne (ogrevanje pozimi) ali bele/svetle (hlajenje poleti) poraba statistično pomembno manjša, bi barvo izbral na podlagi tega podatka!
V načrtu imam, da bom tudi sam opravil nekaj različnih testov takoj, ko avto dobim...
"Protokole" počasi že sestavljam, ker želim čimbolj verodostojne (in ponovljive) meritve.
Dejavnikov je veliko, ampak če si pri najpomembnejših kolikor se da natančen, gre!
Re: e-Golf - predstavitev
Mah meni je žal da sem vzel sivega standard, se kar hitro segreje in če si stacioniran v primorski nekaj časa tudi ni ok poleti. Če bi to vedel bi vzel belega sam zarad poleti in posledičnega pregrevanja baterije. Ampak tko sem se odloču na začetki...
Re: e-Golf - predstavitev
3,1 bar so bile napumpane vse gume.prijazen napisal/-a: Zanimiva zadeva!
Kako je bilo s tlaki?
Glede udobja se ne bi strinjal. Lega na cesti, stabilnost ter oprijem so res boljši, udobje pa je boljše z ''višjo'' gumo.prijazen napisal/-a: Očitno je, da so večji premeri potratnejši že samo zaradi kotalnega upora. Je pa vožnja udobnejša in varnejša.
Re: Test poraba / pnevmatike
@Kaiser se strinjam, da udobje z nižjim profilom gume pada. Prav tako je avto trši če imaš v pnevmatikah previsok tlak.
Sam sem dolgo polnil pnevmatike nekaj desetink bara nad priporočljivim, saj sem na enem od predavanj Braneta Küzmič ujel, da je bolje imeti pnevmatike malo bolj napolnjene kot premalo.
Če pa s tlakom pretiravaš, se pa tudi zaradi prenapolnjenih lahko pnevmatike obrabijo neenakomerno (navadno bolj porabiš sredinski del - sploh če imaš večinsko AC). Zato se v zadnjem obdobju spet bolj držim priporočil.
Pri KONI sem opazil celo, da so mi jih na rednem servisu spustili, pa sem jih imel morda samo desetinko nad dovoljeno. (je pa pohvalno, če le tudi vse druge točke preverijo tako natančno)
Sam sem dolgo polnil pnevmatike nekaj desetink bara nad priporočljivim, saj sem na enem od predavanj Braneta Küzmič ujel, da je bolje imeti pnevmatike malo bolj napolnjene kot premalo.
Če pa s tlakom pretiravaš, se pa tudi zaradi prenapolnjenih lahko pnevmatike obrabijo neenakomerno (navadno bolj porabiš sredinski del - sploh če imaš večinsko AC). Zato se v zadnjem obdobju spet bolj držim priporočil.
Pri KONI sem opazil celo, da so mi jih na rednem servisu spustili, pa sem jih imel morda samo desetinko nad dovoljeno. (je pa pohvalno, če le tudi vse druge točke preverijo tako natančno)
Re: Test poraba / pnevmatike
Na EUpu smo imeli na začetku gume na 2.6bar kot je bilo predpisano. Niso zdrzale dlje kot 4 mesece, naslednji set smo dali na 3.0 bare in so zdrzale od marca do konec septembra kar je 2 meseca več. Optika je bila OK
Re: Test poraba / pnevmatike
4 mesece? Koliko je pa bilo to kilometrov? Jaz običajno naredim z enim letnim setom vsaj 50.000 kilometrov.
Predvidevam, da voziš precej agresivno ali pa uporabljaš kakšne zelo mehke gume, sicer si kar ne morem predstavljati, da si komplet pnevmatik uničil v polovici sezone.
Predvidevam, da voziš precej agresivno ali pa uporabljaš kakšne zelo mehke gume, sicer si kar ne morem predstavljati, da si komplet pnevmatik uničil v polovici sezone.
Re: Test poraba / pnevmatike
Nekje 25000km je bilo, je bilo kar nekaj voženj. Gume so bile pa conti ecocontact6, razvite prav za EV, je pa res, da vozim tudi motor in zato tudi z avtom ne gre vedno počasi čez ovinkeKegelj napisal/-a:4 mesece? Koliko je pa bilo to kilometrov? Jaz običajno naredim z enim letnim setom vsaj 50.000 kilometrov.
Predvidevam, da voziš precej agresivno ali pa uporabljaš kakšne zelo mehke gume, sicer si kar ne morem predstavljati, da si komplet pnevmatik uničil v polovici sezone.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek